Jump to content
IGNORERAD

Nintaa, skvaller bland de "våra"


MangeUdon

Recommended Posts

Wille, Joints och Atom går uppklädda genom den lilla staden på väg till en välgörenhetstillställning.. Vid en liten servering sitter Knasen och Svampen och dricker Chang något högljudda klockan 11 på förmiddagen. Knasen och Svampen får oerhört roligt åt dessa "snobbar" som spatserar förbi i fina kostymer i 35-gradig värme.. -Vilka tomtar skrockar de.. -Och titta nu skakar de på huvudet med näsan rätt upp i vädret.. -Haha, vilka töntar slår de fast..

De 3 välklädda herrarna tittar med föraktad min på "fyllskallarna" och skakar på huvudet. -Det är tragiskt att se och så tidigt på dagen, säger den ene. -Ja, men hur är de klädda egentligen linne och foppatofflor, säger den andre. -Socialt handikappade är nog bara förnamnet, säger den tredje.

Senare samma vecka säger fru Knasen att de är bortbjudna till en kompis till henne och hon har också en svensk man, det kan väl vara trevligt för dig att träffa en annan svensk, jätte bra tycker hon. -Visst säger Knasen.

Knasen själper i sig ett par stadiga groggar, han är ju bortbjuden i kväll och då blir det ju lite rajtantajtan.. Så när det kommer fram till huset där fru Knasens kompis bor är han redan i fin form.

-Nä men välkommna, kom in säger Atom och försöker dölja sin chock över vad han ser framför sig, väluppfostrad som han är. Fru Atom och fru Knasen börjar genast tjattra på sitt språk och lämnar karlarna till sitt öde, de är ju ändå från samma land så det är väl inga problem tänker de.. Efter lite kallprat kommer det fram att de i alla fall kommer från samma landskap i Sverige, men i övrigt finns det inget de har gemensamt och båda hoppas att kvällen ska bli så kort som möjligt.. Jo förresten en sak till har dom gemensamt, de vill aldrig mer träffas under liknande former.. Vad som händer under kvällen kan vi lämna till fantasin..

Behöver nog inte fortsätta skriva där.. Knasen kommer med all sannolikhet redogöra för Svampen vilken idi*t han var och besökte medan Atom nog har ett och annat att berätta med avsky i rösten för Wille och Joints.

Är vi svenskar bättre på att umgås med folk som är och tänker olika? Pratar vi mindre skit om varandra? Måste man bli kompis med sin frus kompisars respektive? Lika barn leka bäst gäller vart man än kommer och att sitta på ett skvallerforum och förfasa sig över att just THAITJEJER skvallrar och har intriger kan nog bara innebära att man inte har investerat i någon spegel till hemmet..

Sociala skillnader finns i alla kulturer bara att de ter sig olika.

Karaktärerna i detta inlägg var enbart för att skoja till det lite och jag använde mig själv i det värsta exemplet. Ber om ursäkt i fall någon tog illa vid sig..

Tja Knasen,

Ditt exempel var rätt kul men jag tror ändå att det finns en fundamental skillnad mellan svenskt och thailändskt umgänge. Nästan alla mina gamla polare, som jag kommer träffa om 3 veckor, gick 2-årigt gymnasium och har haft relativt lågavlönade jobb sedan dess. De flesta är dock politiskt medvetna och allmänbildade och jag kan inte se någon som helst skillnad i en kvälls bärsande och diskuterande med dem eller mina polare från universitetet. Vi har alla fått samma grundläggande utbildning som lärt oss att tänka kritiskt och självständigt så även de som slutade plugga vid 17 års ålder har all möjlighet att förstå vad som händer runt omkring dem om de är intresserade och ofta är de väl så insatta i samhällsfrågor som de som valde att plugga vidare. Jag är helt säker på att du och jag skulle kunna ha trevligt en kväll i Stockholm eller Bkk precis som jag är säker på att det finns flera andra på MPR jag nog skulle ha svårt att trivas med och det finns nog ingen korrelation med utbildningsnivå.

Thailand dock är en helt annan sak. En ganska smart tjej/kille som växer upp i en familj som inte ser värdet av utbildning i en by som inte har pengar för utbildning kommer redan, med största säkerhet, vid 15-års ålder vara intellektuellt körd. Han/hon kan vara intresserad av politik, miljö, teknik eller vadsomhelst men förr eller senare ger han/hon upp, pga sin omgivning. En tämligen korkad tjej/kille som växer upp i en familj med akademisk bakgrund och pengar kommer dock ta en examen från en fin skola nästan oavsett hur korkad han/hon är.

Korkade Somchai kan senare mycket väl anställa intelligenta Noi som hembiträde men någon annan interaktion kommer aldrig inträffa, förutom möjligtvis en påsättning på fyllan.

Så, du och jag kan nog trivas ihop en kväll och en Bkk tjej från övre medelklassen skulle nog kunna trivas med en bondtjej från Isaan men det skulle nog ta tid och om de själva får välja så skulle de nog aldrig ens försöka, däremot inte sagt att den ena är bättre än den andra.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    12

  • Kim

    8

  • Baa

    7

  • RoiET

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjejen fick höra på ambassaden om det som OP beskriver om thaidamer i sverige. Sen verkar handläggaren dragit en historia om kortspelarmaffian med. När jag försökte ta upp thaiföreningar eller liknade var svaret ungefär "aldrig i livet". Ryktet verkar gå :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förvånar mig att du väljer att tolka Siam-Nilssons inlägg så. Du har ju själv skrivit många gånger om din frus universitetsutbildning i Thailand och utbildning i Sverige, samt uttryckt din och din frus berättigade stolthet över det. Vilket dock till din irritation misstolkats av en del... Tycker mig se vissa likheter här.

Herr Chang har talat.

Kan hända jag misstolkar S-N i att hans fru bara inte kan umgås med thailändare som äter klibbris, bryter på lao samt aldrig bott i en storstad. Men då tycks jag i så fall inte vara den enda här som misstolkade hans inlägg.

Att jag "går i taket" för den, som han hävdar, var väl månadens överdrift dock. Känner mig väldigt lugn även om jag skrev ett treradersinlägg i debatten.

Vad gäller hans frus universitetsutbildning, yrkeskarriär mm så har jag aldrig invänt mot något gällande detta, är väl jättebra att hon har lyckats. Det jag reagerade på var som sagt att S-N vid detta tillfälle hävdar att storstadsbor knappt kan umgås med landsortsbor pga deras inskränkthet, världsovana, matvanor och dialekt. Och jag drog en liten parallel till det han nämt tidigare om svenska medborgare utanför storstäderna.

Här hemma i norrland har vi i alla fall inga problem att umgås med lao-språkiga tjejer trots att frun inte talar språket, inte heller med lågutbildade, högutbildade, med huvudstadsbor, sydlänningar, kust- eller bergsbor. Geografisk härkomst har ingen betydelse, inte heller utbildningsnivå, matvanor eller något liknande. Dryga och dumma människor hittar man ungefär lika många i alla nämda grupper och likaså dom vi tycker om för att det är genomtrevliga människor, finns ofta där man minst anar det. Vi har därför thaivänner ur ett jättebrett spektra av olika "statusnivåer" samt med en geografisk spridning av härkomst från hela Thailand.

Visst, alla passar inte med alla, men att i förväg kunna avgöra vilka som är potentiellt trevliga att umgås med pga matvanor, dialekter, storstadsvana osv ger lite näsa i vädret varning.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tja Knasen,

Ditt exempel var rätt kul men jag tror ändå att det var fundamentalt fel. Nästan alla mina gamla polare, som jag kommer träffa om 3 veckor, gick 2-årigt gymnasium och har haft relativt lågavlönade jobb sedan dess. De flesta är dock politiskt medvetna och allmänbildade och jag kan inte se någon som helst skillnad i en kvälls bärsande och diskuterande med dem eller mina polare från universitetet. Vi har alla fått samma grundläggande utbildning som lärt oss att tänka kritiskt och självständigt så även de som slutade plugga vid 17 års ålder har all möjlighet att förstå vad som händer runt omkring dem om de är intresserade och ofta är de väl så insatta i samhällsfrågor som de som valde att plugga vidare. Jag är helt säker på att vi skulle kunna ha trevligt en kväll i Stockholm eller Bkk precis som jag är säker på att det finns flera andra på MPR jag nog skulle ha svårt att trivas med och det finns nog ingen korrelation med utbildningsnivå.

Thailand dock är en helt annan sak. En ganska smart tjej/kille som växer upp i en familj som inte ser värdet av utbildning i en by som inte har pengar för utbildning kommer redan, med största säkerhet, vid 15-års ålder vara intellektuellt körd. Han/hon kan vara intresserad av politik, miljö, teknik eller vadsomhelst men förr eller senare ger han/hon upp, pga sin omgivning. En tämligen korkad tjej/kille som växer upp i en familj med akademisk bakgrund och pengar kommer dock ta en examen från en fin skola nästan oavsett hur korkad han/hon är.

Korkade Somchai kan senare mycket väl anställa intelligenta Noi som hembiträde men någon annan interaktion kommer aldrig inträffa, förutom möjligtvis en påsättning på fyllan.

Så, du och jag kan nog trivas ihop en kväll och en Bkk tjej från övre medelklassen skulle nog kunna trivas med en bondtjej från Isaan men det skulle nog ta tid och om de själva får välja så skulle de nog aldrig ens försöka, däremot inte sagt att den ena är bättre än den andra.

Tja Atom!

Jag använde karaktärerna på skoj och använde nick här istället för att hitta på namn. Att det blev just ni 3 som fick gestalta de "finare" herrarna är för att ni onekligen är välutbildade och att ni är aktiva skribenter som besitter humor och som jag i alla fall hoppas inte tar illa upp av att ni fick låna ut era nick och kanske någon kommentar till berättelsen..

Svampen fick vara med för att jag behövde en kompis till Knasen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille, Joints och Atom går uppklädda genom den lilla staden på väg till en välgörenhetstillställning.. Vid en liten servering sitter Knasen och Svampen och dricker Chang något högljudda klockan 11 på förmiddagen. Knasen och Svampen får oerhört roligt åt dessa "snobbar" som spatserar förbi i fina kostymer i 35-gradig värme.. -Vilka tomtar skrockar de.. -Och titta nu skakar de på huvudet med näsan rätt upp i vädret.. -Haha, vilka töntar slår de fast..

De 3 välklädda herrarna tittar med föraktad min på "fyllskallarna" och skakar på huvudet. -Det är tragiskt att se och så tidigt på dagen, säger den ene. -Ja, men hur är de klädda egentligen linne och foppatofflor, säger den andre. -Socialt handikappade är nog bara förnamnet, säger den tredje.

Senare samma vecka säger fru Knasen att de är bortbjudna till en kompis till henne och hon har också en svensk man, det kan väl vara trevligt för dig att träffa en annan svensk, jätte bra tycker hon. -Visst säger Knasen.

Knasen själper i sig ett par stadiga groggar, han är ju bortbjuden i kväll och då blir det ju lite rajtantajtan.. Så när det kommer fram till huset där fru Knasens kompis bor är han redan i fin form.

-Nä men välkommna, kom in säger Atom och försöker dölja sin chock över vad han ser framför sig, väluppfostrad som han är. Fru Atom och fru Knasen börjar genast tjattra på sitt språk och lämnar karlarna till sitt öde, de är ju ändå från samma land så det är väl inga problem tänker de.. Efter lite kallprat kommer det fram att de i alla fall kommer från samma landskap i Sverige, men i övrigt finns det inget de har gemensamt och båda hoppas att kvällen ska bli så kort som möjligt.. Jo förresten en sak till har dom gemensamt, de vill aldrig mer träffas under liknande former.. Vad som händer under kvällen kan vi lämna till fantasin..

Behöver nog inte fortsätta skriva där.. Knasen kommer med all sannolikhet redogöra för Svampen vilken idi*t han var och besökte medan Atom nog har ett och annat att berätta med avsky i rösten för Wille och Joints.

Är vi svenskar bättre på att umgås med folk som är och tänker olika? Pratar vi mindre skit om varandra? Måste man bli kompis med sin frus kompisars respektive? Lika barn leka bäst gäller vart man än kommer och att sitta på ett skvallerforum och förfasa sig över att just THAITJEJER skvallrar och har intriger kan nog bara innebära att man inte har investerat i någon spegel till hemmet..

Sociala skillnader finns i alla kulturer bara att de ter sig olika.

Karaktärerna i detta inlägg var enbart för att skoja till det lite och jag använde mig själv i det värsta exemplet. Ber om ursäkt i fall någon tog illa vid sig..

Kul jämförelse, värt en karma, men gick den inte lite på sidan om dom tidigare jämförelserna?

Som sagt, nyktra slipsnissar och stupfulla linnégrabbar i Thailand går nog inte alltid så bra ihop, men om en nykter skåning möter en nykter västkustbo så kan dom säkert umgås rätt så bra trots att den ena är ingenjör, äter spettakaka och klär sig i fina shorts och skjorta, medan den andra är självlärd snickare, gillar fesk, har trasiga jeans och t-shirt. Är nog andra karaktärsdrag än dom nämda som gör att dom trivs, eller inte trivs, i varandras sällskap.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är imponerad över att du i en och samma mening först kan påstå att

Personlighetstypen är jämt fördelad bland alla nationaliteter och sedan insuniera att thailändarna är överrepresenterade.

Eller har jag som vanligt missuppfattat ?

Fritz..

Jag menar att möjligen är personlighetstypen överrepresenterad bland thailändare i Sverige, inget annat. Den lilla delmängd av thailändare som bor i Sverige är inte nödvändigtvis representativ i alla avseenden jämfört med den betydligt större mängden som bor i Thailand.

Samma resonemang kan förvisso föras vad gäller personlighetstyp hos de svenskar som valt att bo längre tid i Thailand. Utgör de ett representativt urval av befolkningen i Sverige? Det tror säkert många thailändare...

Och nu menar jag representativt i statistisk bemärkelse, inte hur folk är klädda ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vilken tråd! :)

Att ens tänka på vilken utbildning eller vilken region nån kommer från, och genom det välja sina vänner är ta mig fan helt jävla sjukt.

Antingen trivs man med varandra eller så gör man inte det. Jag tycker mer synd om människor som väljer sina vänner genom vissa kriterier än att verkligen se personen i fråga.

Själv skulle jag aldrig vilja umgås med sådana inskränkta människor som går efter nån slags mall för att umgås med andra människor.

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej NoBzz,

Grillat klibbris med stekt lever och kycklinghjärtan brukar jag köpa vid grillvagnarna i Thailand.

Det tilltugget är gott till ölen tycker jag.

Naturligtvis är det inte av någon större vikt vad eventuella thaibekanta stoppar i truten på sig själva, Det må vara insekter, PhlaRa eller handknådat klibbris – det e ju skit samma för mig och frugan ;)

De som har varit hemma hos oss kan säkert hålla med om att vi inte är speciellt högfärdiga av oss eller märkvärdiga i vår mathållning eller i största allmänhet.

Där det från vår sida eventuellt väljs bort något umgänge så är det när man intresserat förväntas lyssna på div onödigt skryt, lögner och allmänt skitsnack om folk. Och om detta hostas upp från en bildad professor eller enfaldig risbonde är ju ganska likgiltigt för den som "tvingas" lyssna på eländet.

När det gäller kulturella, regionala och bildningsmässiga skillnader mellan thaidamerna i Sverige så har det för frugans del även varit de andra tjejerna som inte vill vara med och ta del i hennes umgänge. Vet inte om det är mindervärdeskomplex, förutfattade meningar eller vad det beror på? Redan under det första året när hon kom hit och jobbade extra som städerska ville en del thailändska arbetskamrater inte längre vara trevliga. De hade nämligen frågat ut henne om hennes bakgrund och när de fick reda på att hon hade en universitetsexamen och tidigare hade jobbat med ett kontorsjobb i Bkk så blev de sura och började baktala hennes arbetsinsats hos cheferna. Ett flertal damer har dock under åren velat ha hjälp med diverse saker när det har krisat med pengar eller med någon karl, efter mottagen hjälp har dock bekantskapsintresset svalnat betydligt och de har försvunnit.

Något övrigt skitsnack har inte jag eller min fru drabbats av personligen så där är vi förskonade. Frugan har också bjudit hem en del thaidamer på mat, och allt har förflutit glatt utan några intermezzon eftersom frugan hellre lyssnar på vad de andra säger än att pladdrande framhäva sig själv och sina gärningar. Därefter har gästerna tackat för sig och det har blivit dödstyst från dessa kvinnliga gäster. Inte en telefonsignal, inte ett tack för senast eller ett försök att bjuda igen på en fika. Dessa damer slipper ju naturligtvis att umgås om de nu inte vill. Man kan ju inte tvinga sig på folk som hellre vill vara ensamma eller umgås med de som har samma dialekt, yrkeshistorik eller vad det nu är som förenar dem?

Sedan några år tillbaka umgås frugan regelbundet med ca 4 st thaikvinnor i Gbg som knegar och kämpar på. De brukar samlas hemma hos en av kvinnorna för att där äta lite gemensamt inköpt käk, och sedan sitter de och gaggar under några timmar för att uppdatera sig om vad som händer och sker. Det rör sig då om ganska oskyldigt skvaller om exempelvis chefen på jobbet eller om vanartiga släktingars bravader i Thailand som kan vara kul att diskutera.

Elakt baktaleri av kompisar är det dock ingen av dessa kvinnor som sysslar med vad jag vet. Det borde ju i så fall ha kommit fram om så sker eftersom de har träffats i drygt 5 år nu. Tre av kvinnorna är för övrigt från Isaan-regionen så den regionen och dess invånare har frugan inget emot. Lao-språket kan dock vara en barriär då hon ibland inte förstår vad de säger, och käket kanske inte alltid faller henne och den känsliga magsäcken i smaken, men det brukar de lösa genom att hon låter bli att äta av ex Phla Raa-maten och de allra starkaste anrättningarna.

En vacker dag så kan även du och jag bryter lite bröd med varandra.

Ha de bra,

SM

Fint skrivet SM du är en jäkel på å skriva å formulera dig så nu fick buzen nåt å bita i 5555

du är lite försynt men har nog vart med om en hel del tidigare.tänker på darlingen som rikta pistolen mot dig huga huga

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tråd! :)

Att ens tänka på vilken utbildning eller vilken region nån kommer från, och genom det välja sina vänner är ta mig fan helt jävla sjukt.

Antingen trivs man med varandra eller så gör man inte det. Jag tycker mer synd om människor som väljer sina vänner genom vissa kriterier än att verkligen se personen i fråga.

Själv skulle jag aldrig vilja umgås med sådana inskränkta människor som går efter nån slags mall för att umgås med andra människor.

Tjåck dii!

Du är väl som man är"FÖDD"Ramar & Mallar för att anpassa sig till ett visst Förhållande????

Är Det någon som tror att det funkar?

Enkelt Va Dej Själv från första början"No Missunderstanding"! :crazy:

Mvh Svampen"Lite lycklig i 17 år"! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du är väl som man är"FÖDD"Ramar & Mallar för att anpassa sig till ett visst Förhållande????

Är Det någon som tror att det funkar?

Enkelt Va Dej Själv från första början"No Missunderstanding"! :crazy:

Mvh Svampen"Lite lycklig i 17 år"! :wai:

Jag är lite halvfull.. men jag fattar inte ett skit om vad du jiddra om?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl som man är"FÖDD"Ramar & Mallar för att anpassa sig till ett visst Förhållande?huh.gif

Är Det någon som tror att det funkar?

Enkelt Va Dej Själv från första början"No Missunderstanding"! crazy.gif

Mvh Svampen"Lite lycklig i 17 år"! jap.gif

Jag är lite halvfull.. men jag fattar inte ett skit om vad du jiddra om?!?!

55 Jag tror att Svampen har nallat på kantarellerna igen Untitled-1.gif

Mvh

BBJ

na.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får acceptera, vi är alla olika.

"En del vill umgås med andra landsmän vid sin utlandsvistelse"

"En del tycker om att skvallra, ja till och med snacka sk*t om andra"

"En del tycker om att jämföra sig med andra"

"En del vill framhäva att de har lyckats i livet"

"En del vill framstå som om de är bäst"

"En del vill inte göra något av ovanstående"

Skulle kunna räkna upp tusentals saker som människor tycker om att göra. Tänker inte lägga någon värdering i vårt handlande. Bakgrund, omständigheter och ambitioner styr våra val i livet.

Ha en bra kväll!

Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är det inte bara lättare att skriva, "jag var plump", än att ett långt inlägg som försvar för vad du skrivet.

Du har talat om för MPR att din fru inte vill umgås med outbildade Thaitjejer, och du tror att de flesta av dessa kommer från Isaan.

Du har också talat om att just din fru kommer från Bangkok och är välutbildad, därav hennes ovilja att just umgås med den grupp outbildade kvinnor från hennes land.

Kan faktiskt förstå att några här inte direkt jublade av detta, men som sagt, hellre skriva ytterligare ett jättelångt inlägg med många fina ord, än att bara säga, "jag uttryckte mig nog lite klumpigt".

För det först så tycker jag inte att jag var särskilt ”plump” i det jag skrev,

speciellt när jag redan från början tydligt skrev att jag satt och raljerade i mitt resonemang.

Även senare i ytterligare inlägg förklarade jag att mina funderingar i ämnet var just ett ”raljerade”. Men vad hjälper det om folk inte kan läsa eller saknar humor?

För det andra så är du välkommen att citera de påståenden som du

eller Kim säger att jag och min fru står bakom.

Vill man som du och speciellt Kim i stället vantolka i syfte att få mig

och min fru att framstå som högfärdiga ärkeknölar som hatar alla lågutbildade

kvinnor från Nord Östra Thailand, så är det ju inte så mycket jag kan göra åt det,

vilket ni vet.

Det säger nog mer om er själva än om min egen karaktär. :whistle:

Jag är också ganska övertygad om att de flesta här på MPR är intelligenta nog att begripa att inte ta era egna raljerande påståenden och vantolkningar om mig på allvar.

Jag är sedan tidigare luttrad av detta, och blir inte längre upprörd över små bittra attacker på min karaktär från folk som tror sig ha skäl att ogilla mig och belysa denna känsla här?

Jösses - Nu har jag väl skrivit för långt och ”onödigt” igen för att falla vissa i smaken – istället för att snyftande erbjuda alla sårade själar en djupt ångerfull ”Pudel”. :D

Ha en trevlig lördag :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad hjälper det om folk inte kan läsa eller saknar humor?

.

Vill man som du och speciellt Kim i stället vantolka

.

Jag är också ganska övertygad om att de flesta här på MPR är intelligenta nog att begripa att inte ta era egna raljerande påståenden och vantolkningar om mig på allvar.

Visst är det jobbigt att vara missförstådd.. trots att man är vältaligast i klassen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst är det jobbigt att vara missförstådd.. trots att man är vältaligast i klassen? :)

Kanske just därför som dessa medveta vantolkningar förekommer? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

För det andra så är du välkommen att citera de påståenden som du

eller Kim säger att jag och min fru står bakom.

Vill man som du och speciellt Kim i stället vantolka i syfte att få mig

och min fru att framstå som högfärdiga ärkeknölar som hatar alla lågutbildade

kvinnor från Nord Östra Thailand, så är det ju inte så mycket jag kan göra åt det,

vilket ni vet.

Jag har inte, och tänker inte, påstå något om vad din fru tycker av den enkla anledningen att jag inte kan veta det. Det enda jag vet är att du skrev att hon tänker samt handlar si eller så. Om hon verkligen gör det vet jag förstås inget om, hon kanske inte ens skulle hålla med i din beskrivning, vad vet jag.

Nej, det jag reagerade på var vad du skrev och inget annat.

Men antagligen var det bara så att det slank en liten groda ur ditt tangentbord i den skrivkreativa stunden du upplevde.. Inget jag lägger någon jättevikt vid. eller upprörs av.

Du bidrar ju med en hel del intressant läsning och tänkvärda teorier och enda sättet att aldrig skriva fel är väl egentligen att aldrig skriva.

Så fortsätt du att skriva alster så meddelar jag dig även nästa gång jag inte riktigt håller med. Det är väl det svarsknappen är till för. :)

Ps Vad gäller udda bekantskaper så har jag faktiskt reagerat själv på att frugan, som är absolutist och väldigt konservativ vad gäller hela man/kvinna/äktenskap/sex grejen, för några år sen kom jättebra överens med en tjej som var raka motsatsen. En fd go-go tjej som varit tung heroinist samt varit med om det mesta kom till Sverige med en lika slarvig svensk kille. Det tog slut, hon träffade ny ordnad kille, fick barn och blev helylletjej på en gång.

Inget i varken språk, uppträdande, klädsel eller vanor antydde något om det gamla destruktiva livet och frugan och den tjejen umgicks hur bra som helst. Men det berodde förstås på att det var en bra tjej och inte på vad hon hade i bagaget.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det berodde förstås på att det var en bra tjej och inte på vad hon hade i bagaget.

Ja det är en inte helt oviktig faktor. :great:

Den som bara stirrar på ytan hittar sällan några skatter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske just därför som dessa medveta vantolkningar förekommer? whistle.gif

Får en egen limerick till din ära som tröst. :)

En händig kille från Götet

Landa på mun ur skötet

I egen klass

Så himla vass

Och aldrig bakom flötet

Hans skrift så ljuvlig och fager

än bättre på några lager

sket sig totalt

verka radikalt

och borde ha tagits ur dager

Ty någon som gillade strudel

och annan som mumsade nudel

vart något stött

vilket helt hade dött

om det bara gjorts en pudel.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Är det bara jag som tycker att S-N och Buzzen använder text och till en viss mån smile-gubbe som en dålig ursäkt?!?!För att vara ironisk eller att dom just menar det som ett skänt?!? Även när dom i sin text använder väldigt hårda ord och skjuter under bältet och hävdar att dom bara är ironiska eller kör med sarkasmer?

Ofta när jag läst deras texter har jag tolkat, att ibland är deras text av rent hån och löjeväckande gentemot dem dom som svarat.

Säg istället vad ni tycker och tänker och ge fan och missbruka era/er smile gubbar, då man inte kan utläsa när det handlar om hån eller respekt!

Fuck you you fucking fuck! :)

Tjåck dii!

Soon in LOS! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Smileygubbar vid satiriska eller ironiska inlägg är ju till for fegisarna. Dvs. de som inte vågar riskera att texten missuppfattas och någon blir grinig. Sen har man alla inlägg som gommer sig bakom ett forsok till humor trots en allvarlig mening. Den s:k ironin blir en efterhandskonstruktion när det borjar blåsa lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Atom!

Jag använde karaktärerna på skoj och använde nick här istället för att hitta på namn. Att det blev just ni 3 som fick gestalta de "finare" herrarna är för att ni onekligen är välutbildade och att ni är aktiva skribenter som besitter humor och som jag i alla fall hoppas inte tar illa upp av att ni fick låna ut era nick och kanske någon kommentar till berättelsen..

Svampen fick vara med för att jag behövde en kompis till Knasen..

Jag tyckte det var kul så absolut inget problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Får en egen limerick till din ära som tröst. :)

En händig kille från Götet

Landa på mun ur skötet

I egen klass

Så himla vass

Och aldrig bakom flötet

Hans skrift så ljuvlig och fager

än bättre på några lager

sket sig totalt

verka radikalt

och borde ha tagits ur dager

Ty någon som gillade strudel

och annan som mumsade nudel

vart något stött

vilket helt hade dött

om det bara gjorts en pudel.

:)

555555 den va bra :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg istället vad ni tycker och tänker och ge fan och missbruka era/er smile gubbar, då man inte kan utläsa när det handlar om hån eller respekt!

Men det är inte alltid man tycker något.. sist ville jag t.ex bara skriva en liten limerick. smile.gif

PS. Smileyn ovan betyder att jag är glad.

Och föressten... "till din ära" .. "som tröst" .. inte tydligt nog? :)( <-- hån )

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Men det är inte alltid man tycker något.. sist ville jag t.ex bara skriva en liten limerick. smile.gif

PS. Smileyn ovan betyder att jag är glad.

Och föressten... "till din ära" .. "som tröst" .. inte tydligt nog? :)( <-- hån )

Köper det inte! :mdr::):crazy::ironi::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...