Jump to content
IGNORERAD

Inventering Svenskställen i Pattaya (inte Jomtien)


henrik

Recommended Posts

Om man vill ha "svensk mat" så blir man nog väldigt besviken enligt menyn.

jag har då alltid varit nöjd med den svenska maten där ,raggmunken är suverän

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    24

  • kitungmakmak

    18

  • Fritz

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest bangkokkille

jag har då alltid varit nöjd med den svenska maten där ,raggmunken är suverän

Jag menade att det fanns inte mycket "svensk mat" att välja, menyn på det var inte stor. Tror säkert att maten är god där men menyn på hemsidan lockade mig inte för ett besök där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade att det fanns inte mycket "svensk mat" att välja, menyn på det var inte stor. Tror säkert att maten är god där men menyn på hemsidan lockade mig inte för ett besök där.

dom kör 2 svenska dagens varje dag som inte finns med på hemsidan 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

dom kör 2 svenska dagens varje dag som inte finns med på hemsidan 

Tack för info, visste inte det, får väl göra ett testbesök nästa gång jag är i Pattaya vilket är ganska ofta, i Bangkok så hittar jag inga bra svenska matställen och man blir sugen efter svensk mat efter några år här. :good:  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info, visste inte det, får väl göra ett testbesök nästa gång jag är i Pattaya vilket är ganska ofta, i Bangkok så hittar jag inga bra svenska matställen och man blir sugen efter svensk mat efter några år här. :good:  :good:

blir jag första dagen 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Two lion har blivit med hemsida :good:

http://twolionsrestaurant.com/menu/

Man har ju även uppgraderat stavningen och skyltarna till "Two lions" istället för "Two lion", vilket har varit lite konfunderande. Skulle tro att det var ett rättstavningsprogram bakom det då lejon är det samma i singular som plural på svenska.
Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju även uppgraderat stavningen och skyltarna till "Two lions" istället för "Two lion", vilket har varit lite konfunderande. Skulle tro att det var ett rättstavningsprogram bakom det då lejon är det samma i singular som plural på svenska.

kanske beror på att namnet var upptaget och blivit problem med 2 lika namn på samma adress

Link to comment
Dela på andra sajter

Hasses är numera franskt fast vintertid brukar det sitta ett gäng svenska långliggare där. Sedan har vi scandalic på soi skawbeach och Max New house i naklua thé pool Pattaya tai center condo

Scandalic, där äter väl inte ens hundarna?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic, där äter väl inte ens hundarna?

har inte ätit där på många många år och då var det inget vidare ,men kanske bättre nu

 

se ovan

Link to comment
Dela på andra sajter

Uselt!

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info, visste inte det, får väl göra ett testbesök nästa gång jag är i Pattaya vilket är ganska ofta, i Bangkok så hittar jag inga bra svenska matställen och man blir sugen efter svensk mat efter några år här. :good:  :good:

Jodå prova Twolions, jag åt där i höstas var å varannan dag. Riktigt bra dagens. :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Max New House har jag inte varit på sen 2004/5 men då var det  riktigt bra

 

käk där :good:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Var längesedan jag åt där också,men då tyckte jag att det var ok iaf.

inte kanon men ok iaf   det är väl därför jag inte återvände,sen försvann detta alt. bara

får väl ta en nyare testrunda å kolla läget  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Max New House har jag inte varit på sen 2004/5 men då var det  riktigt bra

 

käk där :good:

fortfarande bra speciellt köttbullarna med råstekt potatis mums mums

Link to comment
Dela på andra sajter

fortfarande bra speciellt köttbullarna med råstekt potatis mums mums

ja köttbullarna är nog dom godaste i Pattaya :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Scandalic, där äter väl inte ens hundarna?

Har aldrig sett hundar äta där, jag äter där varje gång jag är i Pattaya, jättegod mat. Antar att du aldrig varit där, om du nu varit i Thailand överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brända Bocken är borta.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic, där äter väl inte ens hundarna?

Nej och tur är väl det !  Jag skulle aldrig äta på Scandalic om jag fick hundar som bordssällskap. Äter nog där ett par ggr i veckan och anser det klart prisvärt. Två olika dagens att välja på för 160 battingar. Dom har även en god köttsoppa på menyn.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett hundar äta där, jag äter där varje gång jag är i Pattaya, jättegod mat. Antar att du aldrig varit där, om du nu varit i Thailand överhuvudtaget.

Så bara för att maten på scandalic är bedrövlig så har jag inte varit där?

 

Tog en dagens där, "fläsk med löksås" det var bara att kasta.

 

Men är man van vid findus micromat så kanske det är en förbättring.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska vi inventera hela Thailand på svenska ställen, så man vet vilka ställen och platser man ska undvika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska vi inventera hela Thailand på svenska ställen, så man vet vilka ställen och platser man ska undvika.

 

Man behöver ju inte gå på den lokalen om man inte vill. Up to you...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

The Pool på center condo har inte Lelle och Ulrika kvar.

2015-05-01 08:46 skrev WF
 

Har ni inte kvar Pool?
Har kontraktet gått ut?
Med vänlig hälsning WF

2015-05-05 10:46 svarade Ulrika
 

Nej. Vi har inte kvar poolen längre. Kontraktet har inte gått ut. De djävlas och vill antagligen sälja det igen. Vi har länge känt oss motarbetade och orkar inte bråka med dem längre...

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...