Jump to content
henrik

Inventering Svenskställen i Pattaya (inte Jomtien)

Recommended Posts

henrik

Fattiga riddare finns i någon form i hela världen... Av dom länder som äter bröd villsäga

henrik

O sen när va kräftor svenskt.. Bara receptet vi kokar dom på

Sam sip sam

O sen när va kräftor svenskt.. Bara receptet vi kokar dom på

Har väl alltid varit svenskt

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

thai p

jag köpte kräftor i sverige som var från utlandet skall man kanske kalla de för nysvenskar eller invandrare :bag:

henrik

Du käkar ju kräftor i resten av världen med.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Caveman

jag köpte kräftor i sverige som var från utlandet skall man kanske kalla de för nysvenskar eller invandrare :bag:

Snåljåp! köp riktiga flodkräftor nästa gång :na:

• Fint 1

Mr.Sing

Varför är denna tråd klistrad?

"Inventering av Svenskställen i Pattaya"

Inte ett enda ställe nämns i tråden som startades för 1 ½ år sedan.

Guest

Verkligen roligt förteckning om Svenska ställen i Pattaya.

nongnuan

behover man kalla det for nagot ???  Vi importerar ju mycket livsmedel fran utlandet !! MVH NONG

kitungmakmak

Efter att lusläst tråden, alla 8 inlägg, så drar jag slutsatsen att det inte finns svenskställen i Pattaya.

Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt, åker inte till Thailand för att träffa Svenskar, utan för att slippa snö och kyla.

Men lite svensk husmanskost ibland kan ju vara trevligt, speciellt om eget kök inte finns tillgängligt.

Akvavit verkar dock vara ett ställe som serverade lite midsommarkäk (av bilder i en annan tråd att döma), så det verkar ju vara värt ett besök i alla fall. 

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

berlitz

Efter att lusläst tråden, alla 8 inlägg, så drar jag slutsatsen att det inte finns svenskställen i Pattaya.

Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt, åker inte till Thailand för att träffa Svenskar, utan för att slippa snö och kyla.

Men lite svensk husmanskost ibland kan ju vara trevligt, speciellt om eget kök inte finns tillgängligt.

Akvavit verkar dock vara ett ställe som serverade lite midsommarkäk (av bilder i en annan tråd att döma), så det verkar ju vara värt ett besök i alla fall. 

Flaggan,Globetrotter,2 lions,Beefeater,Big horn, Hasses(nja norsk nu)-restauranger - har säker missat några

Barer- Bishop arms-längst ner på klangen + andra ? i hörnet på beach road-klangen, finns en anonym i Arona Thai området oxå.

säkert fler som jag aldrig hört talas om   :)

• Fint 1

Sam sip sam

Flaggan,Globetrotter,2 lions,Beefeater,Big horn, Hasses(nja norsk nu)-restauranger - har säker missat några

Barer- Bishop arms-längst ner på klangen + andra ? i hörnet på beach road-klangen, finns en anonym i Arona Thai området oxå.

säkert fler som jag aldrig hört talas om :)

Hasses är numera franskt fast vintertid brukar det sitta ett gäng svenska långliggare där. Sedan har vi scandalic på soi skawbeach och Max New house i naklua thé pool Pattaya tai center condo
  • Fint 2

Stoneys

Brända bocken,på dark side.

berlitz

Hasses är numera franskt fast vintertid brukar det sitta ett gäng svenska långliggare där. Sedan har vi scandalic på soi skawbeach och Max New house i naklua thé pool Pattaya tai center condo

Hasses- Franskt ?? har missat helt...The pool är förvisso i svensk regi,men inga svenska rätter eller 

svensk-ställe (jag bor där)

Max New House-har jag hört talas om,men aldrig lyckats få en vettig vägbeskrivning-

kanske du kan styra (upp) mig i denna fråga   :thumbsup:   

• Fint 2

Sam sip sam

Hasses- Franskt ?? har missat helt...The pool är förvisso i svensk regi,men inga svenska rätter eller

svensk-ställe (jag bor där)

Max New House-har jag hört talas om,men aldrig lyckats få en vettig vägbeskrivning-

kanske du kan styra (upp) mig i denna fråga :thumbsup:

Har gjort en ny tråd med vägbeskrivning startar vid soi 18 naklua fast finns en ny väg längre fram numera så man kommer direkt på stället Edited by Sam sip sam