Jump to content
IGNORERAD

När ger ni karma?

Herr Chang
 Dela

När ger ni karma?  

68 röster

1. 1. Vilka inlägg är värdiga din karma?

• Om någon skrivit något mycket roligt
      53
    • Informativa inlägg
      57
    • Vackra bildtrådar
      41
    • De som uttrycker min åsikt om thailändsk politik
      17
    • Gräl mellan två andra medlemmar
      3
    • Insiktsfulla resonemang om relation med thaidam
      27
    • Omröstningar ;)
      3
    • Annat, förtydliga gärna med inlägg i denna tråd
      10

Recommended Posts

Se här en liten omröstning om vad som är viktigaste kriterium då man väljer att fördela sina karma.

Det går att rösta på flera alternativ.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Baa

6

• noBuzz

5

• GammalDansken

5

• ban99arne

3

Mest aktiva i denna tråd

Det mesta kan ge pluskarma från mig. tex. När någon uttrycker en åsikt som jag håller med om. När någon lägger ned mycket tid för att göra ett bra inlägg. Något vitsigt. När någon bjuder på sig själv. Bra bilder. Bra uttryckt text mm osv. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Har ju blivit ett bildfreak :crazy: Men även kloka kommentarer och inlägg får karma.. Men mestadels bilder.. :)

Edit: Coyote ger + också.. :P

Ändrades av Knasen
Dela på andra sajter

Guest wille

Intressant frågeställning. Tycker att med de senast tidens politiska disukssioner så har det blivit tydligt hur extremt mkt karma som ges "mot" någon. Dvs. när jag tex. har attackerat IL for något han skrivit så kommer karma från vissa med automatik. På samma sätt när det är ett inlägg där jag tex. ifrågasätter NB. Tror det handlar mindre om vad som verkligen var skrivit i inlägget och mer om de faktiska och upplevda konflikterna här på forumet där folk verkar tro att man måste välja sida och sedan bekräfta sin tillhorighet med hur man delar ut karma.

Själv gillar jag kort underfundigheter med ett strå ironi eller sarkasm samt att folk delar med sig av bilder.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Varför ska en åsikt över huvud taget ge karma, en klapp på huvudet hur duktig man är?huh.gif?? Ta bort karman tycker jag, kvittar för mig om jag har - eller + karma, min åsikt är min åsikt å ingen kan ändra den,

Titta på miiiiig hur många + karma jag har å se hur duktig jag är, j-a sandlådefsaoner vem som har störst bil i sandlådan, detta får bli min röst då det inte fanns en ruta att kryssa i som var rätt

Sitter här å klankar ner på åsikter man inte kan ta då alla är bäst å vet allt

vuxna mäniskor är vi det???

Jag tycker om svart färg å får - karma för det då andra tycker tycker om b-g rosa, men förlåt då att jag försöker vinna minuskarman

Ändrades av Forden34
Dela på andra sajter

Hehe bara tre stycken som röstat på alternativet "politisk stöttning" ???B) haha eller hur.

สีลม

Dela på andra sajter

Hehe bara tre stycken som röstat på alternativet "politisk stöttning" huh.gifcool.gif haha eller hur.

Håller med dig utan att ge dig karma whistle.gif

Tittar man i karmaloggen så ser man att det delas ut väldigt mycket karma i dem politiska trådarnacrazy.gif

Dela på andra sajter

Vad gäller karmakriget så är det nog bara ett krig... från den röda sidan.

Det är ju typiskt röda att känna sig orättvist behandlade och kriga för alla uppdiktade orättvisor.

För oss som följt "kriget" från dess inledande dagar så var det fascinerande att se "förändringen" från

förvirrad dialog till tyst underjordsrörelse.

Efter att några "icke-röda" började få karma var nämligen vissa röda inte sena i att starta egna

gerillagrupper som började lobba hemmagjorda karmapuffar.

Det farliga, och oberäkneliga, med denna gerilla är att puffarna kastas lite hur som helst

och man inte alltid kan vara säker på var de ska landa.

Å andra sidan så är det som är bra, med den röda karmagerillan, att den är lättledd.

Folk som från början var fiender och nomenklaturister har lärt sig hur denna gerilla fungerar

och kastar numera ut söta godisbitar för att locka till sig lite karmapuffar.

Därmed klarar sig normala rättrådiga medborgare undan dessa förgiftade karmor vars

enda syfte är att smitta mottagare med sina hemmagjorda karaktärsfördärvande virus.

Det som däremot är oroväckande för framtiden är om dessa nomenklaturister får för sig att

börja använda sina nya vapen i egenintresse.

Det enda man behöver göra är att säga att man gillar den röda gerillan, och ge dem lite godis,

och vips har man en egen karmamobb man kan mobilisera när helst det passar ens politiska syften.

Dela på andra sajter

Karmagivande och -tagande verkar handla mycket om verklighetsuppfattning eller -förankring.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Det är ju som så att di besuttna nomenklaturisterna fyller sina karmakonton på fotfolkets bekostnad och när di som lite har, solidariskt delar med sig till sina jämlikar får di spott och spe av dessa ogina överkamamelliserade filurer.

Föga anar nomenklaturisterna att di på sin väg ner möter di som di trampar på, på sin väg upp.

Dela på andra sajter

Karman har verkligen kommit på skam under den senaste tiden. ett livereportage från BKK, alltså inget fantasiblaj som en del ägnat sig åt, gav färre karma än att kalla vissa röda för dumskallar, vilket jäkla Bill o Bull larv, ta bort skiten, det ger bara näring åt eldandet att nervärdera andra människor och få vissa att fortsätta med sina i mitt tycke förföljande av de som har andra åsikter än en själv, ex. Drevet går, IL är dum 27 + karma vad är vitsen?

Kan jag genom +karman kalla mig mig mer värdefull för forumet? Fundera på hur många + resp - en del fått för att de har olika politiska inriktningar, står det i relevans mot tips om outforskade naturmål, ibland en reseberättelse som inspirerar till resande man aldrig tänk på? Nej, min uppfattning om karmans betydelse och hur det används har stärkts, Bort med skräpet om det inte kan användas som belöning där det är relevant.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Karman har verkligen kommit på skam under den senaste tiden. ett livereportage från BKK, alltså inget fantasiblaj som en del ägnat sig åt, gav färre karma än att kalla vissa röda för dumskallar, vilket jäkla Bill o Bull larv, ta bort skiten, det ger bara näring åt eldandet att nervärdera andra människor och få vissa att fortsätta med sina i mitt tycke förföljande av de som har andra åsikter än en själv, ex. Drevet går, IL är dum 27 + karma vad är vitsen?

Kan jag genom +karman kalla mig mig mer värdefull för forumet? Fundera på hur många + resp - en del fått för att de har olika politiska inriktningar, står det i relevans mot tips om outforskade naturmål, ibland en reseberättelse som inspirerar till resande man aldrig tänk på? Nej, min uppfattning om karmans betydelse och hur det används har stärkts, Bort med skräpet om det inte kan användas som belöning där det är relevant.

Du glömde lägga till orden " för mig" innan sista punkten. :)

Dela på andra sajter

Funktionen i sig kan man både ha och missta, det är en kul grej som man inte ska ta på allt för stort allvar. Men när den nu finns till några medlemmars förtret och andras glädje, får man väl dela med sig av sina egna subjektiva synpunkter.

Nu har man lärt sig medlemmarnas olika stilar och givetvis gillar man några lite bättre. Dels för att de i regel har något intressant att dela med sig av och dels för att de har en insikt som andra saknar. Andra har fått mycket karma genom att vara kontroversiella och av det skälet fått sig en fanclub som delar ut karman till de klyschor som tidigare belönats på samma sätt och som återkommer med viss regelbundenhet. Några delar samma intresse och delar ut karman till sina likasinnade.

Jag tycker istället att karman ska visa något om hur andra medlemmar värderar skribentens åsikter. Hög karma i relation till antalet skrivna inlägg gav mig en fingervisning i början av min medverkan här och stämde förvånansvärt ofta in. Några har inte något alls att säga men ser inte det som ett hinder och kompenserar det med att posta mer. Andra upprepar sig i inlägg efter inlägg och i tråd efter tråd men de är med och håller forumet levande på sitt speciella sätt.

Det som kan reta mig lite är de som smyger omkring i kulisserna och delar ut minus i smyg. De har inte skrivit något själva men man kan se dem i loggen att de delat ut lite minus här och där, sällan plus. Lite fegt att inte ha egna åsikter samtidigt som man klankar ner på andras.

Dessutom måste jag säga att jag är lite disträ ibland och läser inte alla trådar eller inlägg med samma passion och inlevelse. Ibland missar man några riktigt bra inlägg men jag har märkt att livet trots det fortsätter som vanligt. Trots allt är det ju bara på skoj.

För att få några av de få karma jag delar ut så bör de ha några av de här kriterierna:

• Det får gärna finnas en viss tankeverksamhet bakom.

• De får gärna stimulera till egen tankeverksamhet.

• De får gärna roa.

• De får gärna upplysa.

• De får gärna ha ett budskap.

• De får gärna få mig att fundera.

• De får gärna berika mig.

• De får gärna ge mig en aha-upplevelse.

• De får gärna vara välskrivna.

• De får gärna innehålla något nytt och fräscht.

Någon gång för en riktigt bra ”oneliner” eller ett bra och dräpande svar på tal. Om det inte bara är skrivet för att vara taskigt. Jag ger av princip inget till inlägg som är till för att bara vara taskiga mot någon även om det funnits en viss tankeverksamhet bakom och i några enstaka fall kan de vara både roande och välskrivna.

Bildtrådar är jag tveksam till om de förtjänar karma då de inte förmedlar en åsikt i de flesta fallen. Det är alltid kul att se bilder från någons resor och äventyr men jag anser ändå att det ska till något mer av någon än att lägga in länkar från Photobucket eller hårddisken för att inlägget ska förtjäna ett plus. Undantag kan förekomma givetvis och oftast i samband med en underhållande text.

Minus delar jag sällan ut. De gånger jag gjort det är det för att något är så urbota korkat att det är bättre att trycka på minus än att säga vad man egentligen tycker. Det är ett sätt att reagera på och även om det funkar lika bra att ignorera det och gå vidare till nästa inlägg istället så visar man vad man tycker.

Sedan kan jag bjuda tillbaka någon gång om jag anser det vara motiverat. Barnsligt? Javisst, men hellre det än att man ska ta fram pajerna.

Det finns ju många olika åsikter på forumet på gott och ont. Det bästa skulle ju vara om alla hade samma åsikter och helst mina. Då skulle vi leva i en bättre och mer harmonisk värld men forumet skulle bli mer slätstruket.

Nu skiljer sig åsikterna sig från varandra så då får vi finna oss i att världen är som den är men kan åtminstone vara övertygade om att det kommer att fortsätta diskuteras och debatteras på MPR en stund till.

Dela på andra sajter

Som bestämt så är svensk politik förbjudet, varför inte ta bort karman i Thai politiken?

Hur kan man vinna karma för att man formulerar sin åsikt bättre än andra? Är det de som är karma?

Ja vad vet jag..karma för mig e att gnaget rycker upp sig och tar SM-guld i år :crazy:

Dela på andra sajter

Du glömde lägga till orden " för mig" innan sista punkten. :)

Njaa känns mer som Du citerar egna tankar i den meningen, TYCKER JAG :D

Dela på andra sajter

...cut ...

kommer att fortsätta diskuteras och debatteras på MPR en stund till.

Det saknas ett röstalternativ: Karma för kortfattade inlägg :-)

Dela på andra sajter

Det saknas ett röstalternativ: Karma för kortfattade inlägg :-)

Om man tar sig tid att läsa igenom det som andra skriver så skulle man enkelt se att det sista alternativet täcker det övriga.

Saknar man förmågan att formulera sig vettigt så är det bättre att hålla sig till lite kortare inlägg.

Är dessa inlägg endast i syfte att klanka ner på andra medlemmars försök att delta i en diskussion så är det också bättre att inte skriva något alls. :whistle:

Dela på andra sajter

Njaa känns mer som Du citerar egna tankar i den meningen, TYCKER JAG biggrin.gif

Titta.. du fick ett sånt där positivt och relevant krigskarma av GD! Grattis! :)

Dela på andra sajter

Om man tar sig tid att läsa igenom det som andra skriver så skulle man enkelt se att det sista alternativet täcker det övriga.

Saknar man förmågan att formulera sig vettigt så är det bättre att hålla sig till lite kortare inlägg.

Är dessa inlägg endast i syfte att klanka ner på andra medlemmars försök att delta i en diskussion så är det också bättre att inte skriva något alls. whistle.gif

Det var just det sista alternativet jag nyttjade: Förtydliga gärna i denna tråd .

Finns ingen anledning att klanka ner på det smiley.gif

Håll med om att det är befriande att läsa de som med en enkelt rad eller två kan slå huvudet på spiken.

Inte minst om ett ämne som detta: "en kul grej som man inte ska ta på alltför stort allvar".

mvh

Ändrades av GammalDansken

Dela på andra sajter

Är dessa inlägg endast i syfte att klanka ner på andra medlemmars försök att delta i en diskussion så är det också bättre att inte skriva något alls. :whistle:

Att påtala hur andra skall skriva eller inte skriva bör man ju undvika i inläggen, funderar därför på att ta bort detta inlägg.

Dela på andra sajter

Titta.. du fick ett sånt där positivt och relevant krigskarma av GD! Grattis! :)

Jaha, och det finner Du så oerhört provokativt att det måste kommenteras?

tyvärr har jag slut på mina +, annars kunde Du fått dom så Du inte ligger sömnlös i natt! :)

Dela på andra sajter

Det är ju som så att di besuttna nomenklaturisterna fyller sina karmakonton på fotfolkets bekostnad och när di som lite har, solidariskt delar med sig till sina jämlikar får di spott och spe av dessa ogina överkamamelliserade filurer.

Föga anar nomenklaturisterna att di på sin väg ner möter di som di trampar på, på sin väg upp.

Nom-enkla-turisterna, är di den grupp som främst är intresserade av thailändska bröst?

Ursäkta, jag är från Göteborg ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Nom-enkla-turisterna, är di den grupp som främst är intresserade av thailändska bröst?

Ursäkta, jag är från Göteborg ;)

Herr Chang har talat.

Trodde det var turister med endast ett bröst, ursäkta med jag är från Flen.

Dela på andra sajter

Jaha, och det finner Du så oerhört provokativt att det måste kommenteras?

tyvärr har jag slut på mina +, annars kunde Du fått dom så Du inte ligger sömnlös i natt! smile.gif

Provokativt? Vad får dig att tänka i sådana negativa tankebanor?

Jag tyckte att det var KUL, och signifikativt, med tanke på ditt inlägg om relevanta karman, som GD också gav dig karma för.

Sånt "skräp" vill du väl ändå inte ha? Buss på GD för att ha gav dig skitkarma nu! :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...