Welder Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Aha, du har alltså varit där under vinter och inte sommar som jag trodde. Men då är väl beskrivningen av 2 m höga vågor inte riktigt sanningsenlig. 2 m blir dom väl knappast ens under monsunperioden och den tidsperioden är ändå havet utanför Karon riktigt vilt och farligt. Till att börja med vill jag komma med ett litet "statement" av det ironiska slaget och som ska tas som just det. "Det är så härligt att vara medlem på ett forum där man inte behöver väga varje ord på guldvåg innan man postar sina inlägg. Ett forum där man inte behöver bli ifrågasatt efter varje inlägg och ombeds leda sina uttalanden i bevis närhelst det anses nödvändigt. Jag är så glad!" He he. Jag kunde inte låta bli.. Nåväl, bevis nummer 1. Ett totalt misslyckat bumpande från Mediaplayern. Bevis nummer 2. Det finns en sportlovsfirande son någonstans i Karon Beachs vågor. Men var är han? Bevis nummer 3. Nu när vågen börjar falla så kan man skymta ett huvud i vattenmassorna. Bevis nummer 4. Minsann där är han! Nu är det ju inte några vattentäta bevis ska jag motvilligt erkänna. Inget på bilderna bevisar att vi verkligen befinner oss på Karon Beach. Inget på bilderna bevisar vilken tid på året bilderna tagits o.s.v. Men jag kan väl ändå påpeka att de är tagna i mitten av februari 2008 och att det under vissa dagar förekommer riktigt stora vågor. De reser sig ca 10 meter från stranden men längre utåt märker man dem knappt annat än att havet sakta stiger och att man då inte längre bottnar. Men vad gör det när man ändå ligger på ytan och problemfritt flyter omkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 När vi var på Kata beach 2008 så var det rejäla vågor. Hade ingen tumstock med mig men det var stört omöjligt att stå upp och var man inte beredd så var det lite skrämmande. Tror att det var rödflagg hela den veckan vi var där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Det är nog inte din bara överkropp de ruskar på huvvudet åt utan kanske mer att du vattnar på morgonen/förmiddagen när solens strålar får vattnet att dunsta fortare än det hinner tränga ner i jorden. Det kan även bero på min muskulösa kropp som av någon anledning samlats i midjehöjd Annars är det bra att vattna på morgonen då vattning på kvällen inte ger samma effekt som solenergin ger, tyvärr gäller dett även ogräset Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Det kan även bero på min muskulösa kropp som av någon anledning samlats i midjehöjd Annars är det bra att vattna på morgonen då vattning på kvällen inte ger samma effekt som solenergin ger, tyvärr gäller dett även ogräset Som min fd svåger alltid sa "Det är inte fett utan muskler i vila" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Kim, hur är det med minnet, på Bali är det surfing söder om flygplatsen, mitt minne sviker också så namnet har jag glömt, men under den utstickande klippformationen med den gudomliga utsikten surfas det betydligt mer än i "bränningarna" på Kutabeach. Baa Visst har du rätt, Kuta har nog inte den bästa surfen på Bali.. men jämfört med Thailand. Uluwatu tror jag är dit dom riktiga surfaressen åker på just Bali. Jag tillbringade även ett par veckor i fiskebyn Candi dasa på västkusten och även där var vågorna enorma. Att ta sig ut genom surfvågorna vid stranden med dom lokala fiskarnas katamaraner innebar alltid en jättekallsup och helt genomblöta kläder. Och ryggsäcken med reservkläder, kamera mm fick man hissa upp i mastens topp innan man knuffade båten i vattnet, annars var dom körd. Vågorna sköljde sedan över båten totalt 2-3 ggr innan man var ute på lugnt vatten. Så även där var vågorna stora. Fast på norra sidan av ön, i Lovina, där jag tillbringade ungefär en månad fanns ingen surf alls. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Till att börja med vill jag komma med ett litet "statement" av det ironiska slaget och som ska tas som just det. "Det är så härligt att vara medlem på ett forum där man inte behöver väga varje ord på guldvåg innan man postar sina inlägg. Ett forum där man inte behöver bli ifrågasatt efter varje inlägg och ombeds leda sina uttalanden i bevis närhelst det anses nödvändigt. Jag är så glad!" He he. Jag kunde inte låta bli.. Nu är det ju inte några vattentäta bevis ska jag motvilligt erkänna. Inget på bilderna bevisar att vi verkligen befinner oss på Karon Beach. Inget på bilderna bevisar vilken tid på året bilderna tagits o.s.v. Men jag kan väl ändå påpeka att de är tagna i mitten av februari 2008 och att det under vissa dagar förekommer riktigt stora vågor. De reser sig ca 10 meter från stranden men längre utåt märker man dem knappt annat än att havet sakta stiger och att man då inte längre bottnar. Men vad gör det när man ändå ligger på ytan och problemfritt flyter omkring. Ja det är väl mer en definitionsfråga det där, 2 m eller 1 m vågor. Jag har aldrig simmat runt med tumstock men tvåmetersvågor tycker jag borde slå över mig rejält om jag står utvadad till midjan men inte någonstans i Thailand har jag haft problem att klara att inte blöta huvudet genom att småhoppa lite när vågorna kommer. På t ex Bali gick det däremot inte att klara en våg utan att blöta ned även huvudet, i alla fall inte dom månader jag var där (maj-juli). Men det kan ju vara lugnare vatten under andra delar av året (?). Detsamma gällde i Nha trang, Vietnam en januarimånad. Jättevågor! Fast kanske jag tänker fel och vågorna faktiskt är 2 m på Phuket, som sagt jag har inte mätt. Så jag lämnar gärna walkover i just den debatten. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://www.phuket.com/sports/surfing.htm Är väl inte världens bästa ställe att surfa på men visst förekommer det även i Thailand. Det arrangeras tävlingar på phuket varje år. Hang lose And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://www.phuket.co...rts/surfing.htm Är väl inte världens bästa ställe att surfa på men visst förekommer det även i Thailand. Det arrangeras tävlingar på phuket varje år. Hang lose I länken du presenterar så fanns faktiskt t o m svaret på våghöjden vid Karon (när den är som bäst). Kata Beach is the surfing capital of Phuket. Renowned for its consistent surf, this is the logical venue for the island's biggest annual surfing competition. For many, the south end of the beach (outside Kata Beach Resort) offers the best board riding in Phuket and this is why Kata Beach can get rather busy at times. Still, the ambience in the waves and on the beach itself is friendly, international and laid back. Many surfers join in at the volleyball net afterwards and there is even a surfer's bar close by. There is a car park a stone's throw from the main surfing drag and spectators can watch from under the shade of rocket trees that line the beach. The waves are fast but manageable and at times can really buck high at the sandbar and this, in essence, is what provides the thrill of catching a break at the south part of Kata Beach. Details: Winds are southwest to northeast. Swell is up to two metres. There is a beach break at the southern end of the beach. Och enligt länken så är just västra Phuket och Karon bästa surfstället i landet. Ok, då behöver man inte fundera mer på om det kanske finns bättre än det man redan sett på annat håll i landet. Fast nu kanske vi skulle ta tråden tillbaka till ursprungsfrågan, vad är era tjejers attityd till att sitta i solen efter att ha flyttat till Sverige? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 2, 2010 Dela Inlagd Juni 2, 2010 I länken du presenterar så fanns faktiskt t o m svaret på våghöjden vid Karon (när den är som bäst). Och enligt länken så är just västra Phuket och Karon bästa surfstället i landet. Ok, då behöver man inte fundera mer på om det kanske finns bättre än det man redan sett på annat håll i landet. Fast nu kanske vi skulle ta tråden tillbaka till ursprungsfrågan, vad är era tjejers attityd till att sitta i solen efter att ha flyttat till Sverige? Lite näsvist...vilken sol? förra sommaren regnade det f-n i mig 80% av tiden så i år åker jag själv. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 2, 2010 Dela Inlagd Juni 2, 2010 Lite näsvist...vilken sol? förra sommaren regnade det f-n i mig 80% av tiden så i år åker jag själv. Du menar svensk sol nu va? Ja i mina hemtrakter var förra sommaren riktigt bra, tror vi vann smhi:s solliga igen eller åtminstone var topp 3. Fast i dina trakter var det kanske sämre, vad vet jag? Just nu skiner solen och himlen är klarblå även om värmen inte är på topp. Men jag bytte till shorts för tre veckor sedan och har sedan dess inte behövt byta tillbaka annat än när jag var en kort sväng upp till nordnorge förra veckan. För två veckor sen tror jag vi toppade 28 grd som mest, vilket ju får räknas som godkänt för en majmånad i norra Sverige. Efter många år i tropisk sol så kan jag inte säga annat än att jag med tiden bara blivit nöjdare och nöjdare över det svenska sommarvädret. Oftast lagom varmt, behagligt, grönt, rent, vackert och med vacker fågelsång. Byter inte gärna bort svensk sommar mot Thailändsk, därför reser vi nästan enbart vintertid numer. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 2, 2010 Dela Inlagd Juni 2, 2010 Du menar svensk sol nu va? Ja i mina hemtrakter var förra sommaren riktigt bra, tror vi vann smhi:s solliga igen eller åtminstone var topp 3. Fast i dina trakter var det kanske sämre, vad vet jag? Jo . så var det deffinitivt, men kan det bli bättre så får Du lova att inte skvallra för min fru, för då blir det djä-ligt dyrt för mig. Bara 2 dagar kvar till osäkerhetens tidevarv, klimatiskt sett.BURRRR man har tvångsföreställningar. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 2, 2010 Dela Inlagd Juni 2, 2010 110 grader i bastun..sen kan man svalka saj i blötsnön emellanåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 3, 2010 Dela Inlagd Juni 3, 2010 110 grader i bastun..sen kan man svalka saj i blötsnön emellanåt Usch usch.hjärtstopp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu