Guest Lappen Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Ja det var väl bland det första som frugan kommenterade när hon såg alla svenskar sittandes med en glass i solen njutandes. Hon kunde för allt i världen inte förstå varför man vill utsätta sig för nått så farligt som solen. Men idag är det en ny världsordning. Jag fick se frugan sitta på balkongen i bikini och lapa sol Det var ingen ide att kommentera utan bara småle lite åt den helomvändning som skett. Skyr era flickvänner/fruar solen fortfarande eller har det skett en attityds förändring? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bruno99 Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Min är inget fans av solen, hon håller sig helst i skuggan.hon fick en del syrliga kommentarer av vänner o fd arbetskammrater när vi hade varit på kho chang förra året Mvh Bruno Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Min tant håller sig fortfarande undan solen och visar då och då stolt upp sina "vita" armar och konstaterar att hennes hud numera har ungefär samma ljusa nyans som min. Även om jag egentligen inte tycker som henne så håller jag självklart med henne i detta! Däremot har hon tänkt om angående det, enligt henne, tidigare faktumet att jag var galen som ville tillbringa en hel dag med att bara slappa på stranden. Detta efter att hon numera har upplevt två svenska vintrar, vår skola och svenskt arbetstempo. Nu menar hon istället att hon ser fram emot att ligga bredvid mig på stranden (fast då självklart i skuggan av någon palm) vid nästa resa. Vi får väl se hur länge det håller, väl på plats! Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Jag ställer mig helt klart på thailändarnas sida i denna fråga. Skönt att vara på stranden, bada eller sitta i skuggan och suga på en ölflaska. Men att steka fettet i solen timme efter timme är inget för mig. Nu är det ju också en klassfråga för många thailändare vilket det inte är för mig. Svägerskan förbjuder sina barn att vara ute i solen eller på stranden medan å andra sidan fru Joints inte bryr sig det minsta hur mycket färg hon får. Något som hennes man är väldigt glad för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Jo frugan har också varit väldigt stolt över sitt "bleka" skinn Men har nu efter den karga vinter som varit insett hur skönt det kan vara att värma upp kroppen i solen. Förut skulle vi alltid sitta i skuggan om det fanns någon men nu så siktar hon in sig på en plats i solen i stället. Men det är nog bara i Sverige det händer för när vi kommer till Thailand tror jag att skuggan är att föredra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Jo frugan har också varit väldigt stolt över sitt "bleka" skinn Men har nu efter den karga vinter som varit insett hur skönt det kan vara att värma upp kroppen i solen. Förut skulle vi alltid sitta i skuggan om det fanns någon men nu så siktar hon in sig på en plats i solen i stället. Men det är nog bara i Sverige det händer för när vi kommer till Thailand tror jag att skuggan är att föredra. "Only mad dogs and englishmen stay out in the midday sun" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Är ju så kallt i Sverige, så man måste sitta i solen för att värma sig. I Thailand är det ibland olidligt att befinna sig i solen och då är det skugga som gäller. Om jag bara kunde få damen att lägga på lite mer av den där härliga honungsfärgen. Är ju så j**la sexigt!! Blonda och vithyade tjejer finns ju här hemma. Nä, jag vill ha en dam med gyllenbrun hy, svart hår och mörka ögon. Mmmmmmmm Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Min dam skulle aldrig lägga sig i solen för att sola. Ligger hon vid någon pool/beach blir det i skuggan. Där emot hennes dotter och son (Thai) som bor med oss här i Sverige sedan många år tillbaka gillar att sola men det får dottern höra av sina släktingar i Thailand Hon blir brun som en Afrikan, ja nästan svart och dem kallar henne för damm och skrattar mycket åt henne. Det är bara jag som tycker hon är fin och försvarar henne mot släkten. Sonen blir bara mellan brun och det är inte heller populärt hos släktingarna som bor i Bangkok ska tilläggas där ingen solar och är nästan blekare än vad jag är.(bläää) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acid_Crow Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Frugan kunde inte riktigt forstå hur det kunde vara både soligt och kallt på samma gång. Hon trodde att solen låg i moln hela vintern, eller nåt sånt. Hon vistar sig garna i solen numera, for att varma upp sig, men aldrig med bar hud, for hon vill inte riskera att få farg. Nar jag ar i Thailand ar jag bara i solen korta stunder, nar jag badar eller så, annars undviker jag solen så mycket som mojligt. Får alltid kommentarer om 'hur jag kan vara så blek nar jag varit i varmen så lange', nar jag kommer till Svarje. Jag kan forstå att man garna ligger och steker sig i solen nar man har 2 veckor semester under vintern, men ar val ingen som orkar det under langre perioder? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Frugan kunde inte riktigt forstå hur det kunde vara både soligt och kallt på samma gång. Hon trodde att solen låg i moln hela vintern, eller nåt sånt. Hon vistar sig garna i solen numera, for att varma upp sig, men aldrig med bar hud, for hon vill inte riskera att få farg. Nar jag ar i Thailand ar jag bara i solen korta stunder, nar jag badar eller så, annars undviker jag solen så mycket som mojligt. Får alltid kommentarer om 'hur jag kan vara så blek nar jag varit i varmen så lange', nar jag kommer till Svarje. Jag kan forstå att man garna ligger och steker sig i solen nar man har 2 veckor semester under vintern, men ar val ingen som orkar det under langre perioder? Har också fått frågan om varför man inte är solbränd efter resa till Thailand. Brukar svara "att det beror på vad man gör där". "Spenderar man all sin tid på hotellrummet i horisontellt läge med trevligt sällskap så blir man inte solbränd" . Då brukar dessutom samtalsämnet snabbt ändras vilket passar mig utmärkt. Då slipper man förklara vad man har gjort där och att man inte kan/vill pressa på beachen då det är +35C. Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 För mig är närheten till hav och en sandstrand något jag prioriterar när jag är i Thailand. En pool kan vara ok som komplement men har jag inte tillgång till en strand så anser jag att semestern är bortkastad. Det finns ändå gott om tid att uträtta andra saker men var sak har sin tid. Jag är på stranden i stort sett varje dag och jag njuter varje sekund av det. Jag sitter alltid under ett parasoll annars skulle jag inte stå ut. Ibland om man slumrar till lite så känner man snart att det bränner till när huden exponeras av solen och man får lite yrvaket byta vinkel på parasollet eller flytta stolen något. Att sedan gå ut i det salta vattnet för att svalka sig något är lika underbart varje gång. Att lägga sig ner och låta vågorna sakta gunga kroppen är lika ljuvligt. Den enda gången jag tittar upp är när man hör något ljud från en jetski som låter oroväckande nära, vilket de sällan är. Ibland när man tittar upp så har man flutit iväg lite längre än man först trott och får simma inåt igen innan man upprepar proceduren på nytt. Ännu har jag inte lyckats att vara i vattnet så pass länge att jag varit tvungen att gå upp för att åter bli varm. Jag har haft med mig sällskap vars gåshudsfyllda kropp skakar av köld redan innan vattnet nått dem till magen. Blir man törstig behöver man bara lyfta blicken en aning. När man väl etablerat ögonkontakt med någon av försäljarna har de det mesta man kan önska sig. Skulle de mot förmodan inte ha det så tar det inte lång tid innan de ordnat det. Samma sak om man är hungrig. Har hittills inte varit med om att sitta hungrig någon längre tid. Har man bränt sig så finns det damer som säljer Aloe vera. Att bli insmord med färsk Aloe vera är minst sagt behagligt. Dessutom fungerar det. Massage eller någon som tar hand om trötta fötter finns också inom räckhåll för den som så önskar. Det är heller inte obehagligt. Bästa stället att bada på som jag stött på är Karon Beach. Stora tunga vågor som leker med dig som de vill. Ibland är de över två meter höga och det är omöjligt att tämja dem. Det är bara att följa med på åkturen man bjuds på, annars fär man gå ut några meter och där kan man gunga bort ett par veckor och inte ägna en tanke på jobb eller något annat som pågår hemma. Jag brukar ändå kosta på mig ett leende om jag får syn på en väderrapport hemifrån. Ju eländigare väder desto bredare leende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) Opps... Nu kommer jag nog att få skit från en del.. Men det tål jag. Flyttar precis nu från lägenheten (i Bangkok) som jag haft ett år, på 6:vån finns en kanonfin pool. Jag har aldrig använt den.. Nya huset har också en kanonfin pool vid club huset, har aldrig använt.. Har varit vid stränder otaliga gånger under min tid här, har aldrig varit i solen eller i vattnet (alltid under parasoll, oftas med jeans). Sista gången jag badade i en pool var 2009 Mars, var tvugnen eftersom hade vänner här. Har aldrig varit så blek som nu, trots boende i Thailand. Lägger jag en Magnecyl på min mage hittar jag den inte igen.. Varför blir det så här? Har jag blivit Thai nu? Ha en bra dag! Ändrades Juni 1, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Det var nära sist du var i jomtien några chang beer till så tror ja du hade hamnat i vattnet Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Det var nära sist du var i jomtien några chang beer till så tror ja du hade hamnat i vattnet Mvh Maitan Stämmer bra. Hade tom badbyxorna på mig under kortbyxorna.. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Opps... Nu kommer jag nog att få skit från en del.. Men det tål jag. Flyttar precis nu från lägenheten (i Bangkok) som jag haft ett år, på 6:vån finns en kanonfin pool. Jag har aldrig använt den.. Nya huset har också en kanonfin pool vid club huset, har aldrig använt.. Har varit vid stränder otaliga gånger under min tid här, har aldrig varit i solen eller i vattnet (alltid under parasoll, oftas med jeans). Sista gången jag badade i en pool var 2009 Mars, var tvugnen eftersom hade vänner här. Har aldrig varit så blek som nu, trots boende i Thailand. Lägger jag en Magnecyl på min mage hittar jag den inte igen.. Varför blir det så här? Har jag blivit Thai nu? Ha en bra dag! Hehe stjp8729, Jag har också haft lägenhet i Thailand där pool ingick. Tre år, och vi var där en gång. Tillåt mig framföra teorin att om man är i Thailand en begränsad tid känner man sig nästan tvungen att utnyttja tillgänglig pool Är man där på obestämd tid så är det inte så bråttom eller angeläget... Kan jämföras med vissa sevärdheter i min hemstad Göteborg. Äsch, det kan jag se någon annan gång eftersom jag bor här! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Ja det var väl bland det första som frugan kommenterade när hon såg alla svenskar sittandes med en glass i solen njutandes. Hon kunde för allt i världen inte förstå varför man vill utsätta sig för nått så farligt som solen. Men idag är det en ny världsordning. Jag fick se frugan sitta på balkongen i bikini och lapa sol Det var ingen ide att kommentera utan bara småle lite åt den helomvändning som skett. Skyr era flickvänner/fruar solen fortfarande eller har det skett en attityds förändring? Hej Har precis samma erfarenheter som dig om detta, när jag träffade frugan i Thailand så var hon helt emot att sola. Men efter några långa höstar och vintrar i Sverige så ändrades detta snabbt och nu missar hon sällan ett tillfälle att vistas i solen, och njuter av ljuset och att känna solen värma upp huden. Och numera förstår hon varför utlänningar älskar solen och solar. Men själv har jag slutat att sola genom att ligga i solen, och nöjer mig med den färg man får genom att arbeta ute och fiska på sjön. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oddtom Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Vi brukar paniksola sista veckan för att slippa tjatet som att vi är vitare än när vi åkte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Inte för att jag ligger och steker mig... Men vart ändå ganska solbränd här och där på kroppen efter fyra veckor i Thailand. Det räcker väl bra med fyra timmar på golfbanan ett antal gånger. Om nu inte caddyn har parasoll Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Inte för att jag ligger och steker mig... Men vart ändå ganska solbränd här och där på kroppen efter fyra veckor i Thailand. Det räcker väl bra med fyra timmar på golfbanan ett antal gånger. Om nu inte caddyn har parasoll Herr Chang har talat. Semester för mig är att sitta i skuggan under en palm med en GT i handen och titta på snygga tjejer nere på stranden Det händer att jag tar några dar eller en vecka på Koh Chang och gör detta Men mesta tiden i Thailand gör man vardagliga saker, ofta inomhus eller i skuggan utomhus Shoppar, mekar, snackar, reser, träffar släktingar, äter, sover middag etc etc Så jag är oftast lika blek när jag kommer hem som när jag åkte Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Bästa stället att bada på som jag stött på är Karon Beach. Stora tunga vågor som leker med dig som de vill. Ibland är de över två meter höga och det är omöjligt att tämja dem. Det är bara att följa med på åkturen man bjuds på, annars fär man gå ut några meter och där kan man gunga bort ett par veckor och inte ägna en tanke på jobb eller något annat som pågår hemma. Åker du under icke monsunperiod så är även havet i Karon helt kavlugnt och mycket barnbadvänligt, vågorna storlek är årstidsberoende. Fast under monsuntiden är väl i princip hela Karon rödflaggad och faktiskt rätt så farlig att bada vid om man inte vet hur dom starka undervattensströmmarna funkar. Många svenskar som fått panik och druknat på Phuket just under monsunperioden. brr! Vad gäller frugans förhållande till sol så har hon nog aldrig varit av den rabiat solrädda typ som man finner bland många thai... som tur är. Nu efter 8 år i Sverige så bryr hon sig förstås än mindre om hon blir brun eller inte eftersom hon kommit underfund med skillnaderna i skönhetsideal mellan kontinenterna. Hon vistas naturligt i solen och är inte rädd att vare sig klä av sig eller vistas på stranden många timmar i sträck, flera dgr i rad. Men så långt som att sola bara för att bli brunare har hon inte gått. Större är nog skillnaden på mitt eget förhållande till sol efter flera år i Sydostasien. När man vistats många år under tropisk sol så blir ju effekten för dom flesta att man lägger av med att sola. Vistas själv nuförtiden bara naturligt i solen och det skulle aldrig falla mig in att lägga mig i solen enbart i syfte att bli brun. Allra minst i Thailand där hettan i solen blir på tok för påfrestande. Nej, skugga är vad som gäller per default om man inte av diverse andra anledningar inte kan undvika solen. Fast under dom första åren av resor så var ju pepparkaksbrun idealet man gärna pinades i tokvärme för att uppnå och på den tiden skakade säkert många thailändare uppgivet på huvudet åt ens solvanor. Men strand och sol lessnar man ju på i längden och nu är nog ens förhållandet till detta aningen mera sunt tror jag. Sol är nog nyttigt och naturligt för oss människor tror jag, fast då i rimliga proportioner om man är av vithyad nordisk börd, som jag. Fast frågan är om inte det inte också är direkt fysiskt skadligt att undvika solen i så stor utsträckning som en del extrema storstadstjejer i Thailand gör. Borde nog kunna medföra en del allvarliga bristsjukdomar om man i princip aldrig vistas utomhus dagtid bara för att försöka nå ett blekt skönhetsideal. Lagom är nog bäst för oss alla, oavsett skönhetsideal. Här en bild på min pepparkaksfärgade familj efter 3 veckors strandsemester med släktingar hemifrån Sverige i höstas. Dagar fyllda av bad och sol. Att en del släktingar och vänner hemma i Surin reagerar över den "fula" brunheten på både fru och barn efter hemkomsten till Isaan tas numer med en axelryckning av frun. Inget att bry sig om. Känns väldigt skönt att ha en fru som inte låter fåfänga eller andra människors åsikter lägga hinder i vägen för lite bad med övriga familjen. Blir för övrigt även en hel del bad i glada vänners lag här hemma i Sverige också på somrarna. Och här blir det förstås mestadels i solen man väljer att placera sig. Även om man inte bryr sig om man blir brunare eller blekare utan mest för att det ofta är skönast där. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Åker du under icke monsunperiod så är även havet i Karon helt kavlugnt och mycket barnbadvänligt, vågorna storlek är årstidsberoende. Fast under monsuntiden är väl i princip hela Karon rödflaggad och faktiskt rätt så farlig att bada vid om man inte vet hur dom starka undervattensströmmarna funkar. Många svenskar som fått panik och druknat på Phuket just under monsunperioden. brr! Jag har bara varit där vintertid, dvs mellan dec-mars, och vissa dagar kan det vara riktigt stora vågor men inte några undervattensströmmar att tala om förutom de som blir av vågorna. De är inte särskilt farliga men man känner ändå kraften i dem. Mindre barn kan givetvis inte bada utan tillsyn men det gäller ju vid varje given tidpunkt och inte bara när det är större vågor. Varje år läser man om de som trotsar rödflaggningen för att sedan återfinnas som drunknade och det enda man kan konstatera är att gränsen för vad som kan klassas som ren dumhet åter har överskridits. Flaggorna och varningarna finns där av en anledning. Ska man prompt åka på semester vid den tidpunkten är det nog bättre att söka sig till en annan strand eller nyttja någon pool istället för att, som så många andra chansa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Man behöver inte vistas på en strand eller runt en pool för att se Thailändare skaka på huvudet åt "farangtingtong", det går bra att gå ut i trädgården efter morgonfikat och vattna med bar överkropp så återkommer detta ruskande dag efter dag Vi har en pool någonstans inne på vårt område men jag har aldrig sökt mig dit, fasst å andra sidan har jag bara bott här ett år snart. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Jag har bara varit där vintertid, dvs mellan dec-mars, och vissa dagar kan det vara riktigt stora vågor men inte några undervattensströmmar att tala om förutom de som blir av vågorna. De är inte särskilt farliga men man känner ändå kraften i dem. Mindre barn kan givetvis inte bada utan tillsyn men det gäller ju vid varje given tidpunkt och inte bara när det är större vågor. Varje år läser man om de som trotsar rödflaggningen för att sedan återfinnas som drunknade och det enda man kan konstatera är att gränsen för vad som kan klassas som ren dumhet åter har överskridits. Flaggorna och varningarna finns där av en anledning. Ska man prompt åka på semester vid den tidpunkten är det nog bättre att söka sig till en annan strand eller nyttja någon pool istället för att, som så många andra chansa. Aha, du har alltså varit där under vinter och inte sommar som jag trodde. Men då är väl beskrivningen av 2 m höga vågor inte riktigt sanningsenlig. 2 m blir dom väl knappast ens under monsunperioden och den tidsperioden är ändå havet utanför Karon riktigt vilt och farligt. Vad gäller undervattenströmmarna under monsunperioden så går dom oftast i cirklar längs med stränderna och åker utåt på vissa ställen, inåt på andra och längs stranden mellan. Där dom åker utåt dras sanden med och det blir riktiga djupfåror som folk plötsligt hamnar i, inte bottnar på, dras utåt, får panik och simmar mot strömmen/mot land tills orken helt enkelt tar slut och dom drunknar. Bättre är att simma längs med stranden eftersom man oftast då väldigt snabbt kommer till grundare vatten där strömriktningen är en helt annan och mycket mindre kraftig. Panikkänslor gör också att krafterna tar slut fortare. Här ett par vågbilder jag tog på Phuket under monsuntiden för några år sedan. Dock är inte bilderna från Karon utan Surin beach norr om Kamala och Had Laem Sing. Ps Dom största vågor jag upplevt i SEA var på Kuta, Bali samt i Nha trang, Vietnam. Riktigt toppenfina surfvågor på dom ställena.. och kul att bada. Thailand har så vitt jag vet inga surfvågor någonstans under någon säsong. Tyvärr! Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 ] Ps Dom största vågor jag upplevt i SEA var på Kuta, Bali samt i Nha trang, Vietnam. Riktigt toppenfina surfvågor på dom ställena.. och kul att bada. Thailand har så vitt jag vet inga surfvågor någonstans under någon säsong. Tyvärr! Kim, hur är det med minnet, på Bali är det surfing söder om flygplatsen, mitt minne sviker också så namnet har jag glömt, men under den utstickande klippformationen med den gudomliga utsikten surfas det betydligt mer än i "bränningarna" på Kutabeach. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Man behöver inte vistas på en strand eller runt en pool för att se Thailändare skaka på huvudet åt "farangtingtong", det går bra att gå ut i trädgården efter morgonfikat och vattna med bar överkropp så återkommer detta ruskande dag efter dag Vi har en pool någonstans inne på vårt område men jag har aldrig sökt mig dit, fasst å andra sidan har jag bara bott här ett år snart. Det är nog inte din bara överkropp de ruskar på huvvudet åt utan kanske mer att du vattnar på morgonen/förmiddagen när solens strålar får vattnet att dunsta fortare än det hinner tränga ner i jorden. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu