Tallviking Inlagd September 28, 2018 Dela Inlagd September 28, 2018 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 29, 2018 Dela Inlagd September 29, 2018 Gamla Y70 gjorde idag sin första flygtur efter många år på marken i Aeroseum ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 2, 2018 Dela Inlagd Oktober 2, 2018 En film om Y70:s första flygning på 7 år Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd Oktober 2, 2018 Dela Inlagd Oktober 2, 2018 är det nån här som flyger själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 22 timmar sedan, skrev in-ka: är det nån här som flyger själv? Nice Cub! Jag flög RC plan vid millenieskiftet och Cuben var ganska vanlig då. Det var en jäkligt rolig hobby som jag kan rekomendera. Jag kommer nog ta upp den igen när jag flyttar till Thailand för gott om några år. Fly On Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 3, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 3, 2018 23 timmar sedan, skrev in-ka: är det nån här som flyger själv? Tog flygcert 1971 men har det inte kvar idag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 38 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Tog flygcert 1971 men har det inte kvar idag nu är det nya regler, certet gäller hela livet bara man betalar till transportstyrelsen, man kan vara graundad i många år och bara göra en medikal å flygning med lärare sk pc sen bara å flyga igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 1 timme sedan, skrev Raggarn: Nice Cub! Jag flög RC plan vid millenieskiftet och Cuben var ganska vanlig då. Det var en jäkligt rolig hobby som jag kan rekomendera. Jag kommer nog ta upp den igen när jag flyttar till Thailand för gott om några år. Fly On Raggarn ok men jag menade flyga på "riktigt", sist ja var i pattis var vi på ett litet flygfält där dom flög jet fighters rc skithäftigt å skitdyrt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Oktober 4, 2018 Dela Inlagd Oktober 4, 2018 21 timmar sedan, skrev in-ka: ok men jag menade flyga på "riktigt", sist ja var i pattis var vi på ett litet flygfält där dom flög jet fighters rc skithäftigt å skitdyrt Joo....jag förstod att du menade 'riktigt', men ville bara pusha för en trevlig hobby som passar ung som gammal. Det finns rätt många föreningar i de 'civiliserade' delarna av Thailand. Jet RC är ju skitcoolt, snabbt och dyrt. Alldeles för mycket pengar som måste dras från Changkontot. Jag håller mig till propellerplan med lite extra nitrometan i soppan. mvh Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd Oktober 4, 2018 Dela Inlagd Oktober 4, 2018 34 minuter sedan, skrev Raggarn: Joo....jag förstod att du menade 'riktigt', men ville bara pusha för en trevlig hobby som passar ung som gammal. Det finns rätt många föreningar i de 'civiliserade' delarna av Thailand. Jet RC är ju skitcoolt, snabbt och dyrt. Alldeles för mycket pengar som måste dras från Changkontot. Jag håller mig till propellerplan med lite extra nitrometan i soppan. mvh Raggarn https://www.google.se/maps/place/Thai+Sky+Adventures+Co.,+Ltd./@13.1410534,101.0462416,639m/data=!3m1!1e3!4m12!1m6!3m5!1s0x3102b8658c70cac1:0x5180e596a005d9ac!2sThai+Sky+Adventures+Co.,+Ltd.!8m2!3d13.1425695!4d101.0475283!3m4!1s0x3102b8658c70cac1:0x5180e596a005d9ac!8m2!3d13.1425695!4d101.0475283 här var jag https://www.google.se/maps/place/Pattaya+Airpark/@12.8321779,100.9478346,729m/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1sairfield+pataya!3m4!1s0x0:0xf03d84bc0dd3310!8m2!3d12.8325147!4d100.9496355 här också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 5, 2018 Dela Inlagd Oktober 5, 2018 (ändrad) On 2018-10-04 at 17:36, skrev Raggarn: eJoo....jag förstod att du menade 'riktigt', men ville bara pusha för en trevlig hobby som passar ung som gammal. Det finns rätt många föreningar i de 'civiliserade' delarna av Thailand. Jet RC är ju skitcoolt, snabbt och dyrt. Alldeles för mycket pengar som måste dras från Changkontot. Jag håller mig till propellerplan med lite extra nitrometan i soppan. mvh Raggarn Trevlig hobby som jag hållt på med i olika åldrar, Kommer ihåg första gången jag flög i Thailand Phuket närma Nai harn vid utsiktsplatsen/vindkraftverket ..Hangflyg frågade en thaiare om jag fick låna hans sämsta plan..ok slutade mad att jag fick låna alla plan han hade. Trevlig hobby som jag säkert tar upp om jag tar steget över trösklen... Ändrades Oktober 5, 2018 av wavis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 7, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 7, 2018 Har nog lagt in den förr men den tål att ses igen. Lyssna på flygledarna UZGXwbPfwQs “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 (ändrad) En liten flygquiz... https://scandinaviantraveler.com/se/quiz/quiz-testa-dina-flygkunskaper?rid=%40hohChiFiUmOjNOUV9S0Bgg%3D%3D&utm_source=ac&utm_medium=email&utm_campaign=20181009_News_REV_SE_EB&utm_content=sasQuiz&eCodsId=6Yl%2FMCZW4ofiEE6lJqkPRw%3D%3D&dclid=COGd9eLR-N0CFRUFGQodveEHeQ Hade två fel, hade samtidigt gissat rätt på två frågor... så 4 frågor jag inte VISSTE svaret på... Ändrades Oktober 9, 2018 av samet Komplettering Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 24 minuter sedan, skrev samet: En liten flygquiz... https://scandinaviantraveler.com/se/quiz/quiz-testa-dina-flygkunskaper?rid=%40hohChiFiUmOjNOUV9S0Bgg%3D%3D&utm_source=ac&utm_medium=email&utm_campaign=20181009_News_REV_SE_EB&utm_content=sasQuiz&eCodsId=6Yl%2FMCZW4ofiEE6lJqkPRw%3D%3D&dclid=COGd9eLR-N0CFRUFGQodveEHeQ Hade två fel, hade samtidigt gissat rätt på två frågor... så 4 frågor jag inte VISSTE svaret på... Sex rätt vart det, huge viking har man aldrig flugit med! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2018 11 rätt, fel på FL330 och slarvfel på Arm slides. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 Emirates växer så det knakar – dubblar i Stockholm Det statligt ägda flygbolaget Emirates dubblar antalet flygningar från Stockholm i vinter och hoppas kunna öka sin marknadsandel inom både turism- och affärsresandet. "På fem år har vi ökat antalet resenärer med 50 procent och det finns en stark vision om vidare expansion", säger bolagets Sverige-vd Björn Ekegren. Nu kan man ta vår sena flight från Stockholm, landa i Dubai sex timmar senare och vara framme vid sin destination i Thailand, Indien eller var det nu kan vara, på morgonen. Det tror vi kommer att locka fler affärsresenärer." Emirates är det enda bolaget som flyger från Stockholm som säljer både ekonomi,- business- och första klassbiljetter. Affärsresenärer bjuds dessutom på transfer till och från avreseflygplats och destinationen. Men Björn Ekegren understryker att det inte bara är affärsresandet som man riktar in sig på. Läsa artikeln i sin helhet kräver tyvärr inloggning https://www.di.se/nyheter/emirates-vaxer-sa-det-knakar-dubblar-i-stockholm/?loggedin=true Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Oktober 11, 2018 Dela Inlagd Oktober 11, 2018 (ändrad) Häftig video Mustasch "flyger" Gripen 😁 https://youtu.be/WI6y47cI_C8 Ändrades Oktober 11, 2018 av acarls Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Oktober 11, 2018 Dela Inlagd Oktober 11, 2018 En bild som jag tog då jag tyckte att det här var något att roa sig med. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 11, 2018 Dela Inlagd Oktober 11, 2018 Saabs storaffär med amerikanska försvaret klar Publicerad idag 20.58 Det står nu klart att Saab och Boeing verkligen vunnit affären där 351 skolflygplan ska levereras till amerikanska flygvapnet. Det här skriver Corren som i sin tur citerar tidskriften Defense News. Det var i slutet av september som amerikanska flygvapnet meddelade att man tänker köpa 351 exemplar av skolflygplanet T-X. Affären är värd 81 miljarder kronor. Flygplanet har utvecklats gemensamt av Saab och amerikanska Boeing. Varken Saab eller Boeing har velat säga så mycket om affären så länge risken funnits att konkurrenterna ska överklaga det amerikanska försvarets beslut. Men enligt Defense News är det nu klart att medtävlarna ger upp. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 12, 2018 Dela Inlagd Oktober 12, 2018 (ändrad) Singapore Airlines, som gjort sig känt för att erbjuda högsta komfort och service, tycker att det där med mellanlandningar är ett otyg. På den nya linjen Singapore–New York skalar stressade affärsmän och rekordjägare bort det tidigare bränslepåfyllningsstoppet på två timmar. Den innebär att den 16 700 kilometer långa resan sker nonstop. Den beräknade flygtiden från hemmabasen Changi Airport till Newark Liberty International, som förser jätteregionen New York-New Jersey med passagerare, är 18 timmar och 45 min Ändrades Oktober 12, 2018 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2018 Dela Inlagd Oktober 20, 2018 Nu är Y70 äntligen klar att flyga i civil regi efter många år på museum Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 30, 2018 Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 30, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2018 (ändrad) Tjusiga toaletter på flyget förr. Eller vad säger toaexperterna? Men det var billigt att flyga Ändrades Oktober 30, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 30, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Lite skillnad då mot nu 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2018 Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Turkey's Erdogan inaugurates 'world's largest airport' in Istanbul https://www.independent.co.uk/news/world/europe/turkey-istanbul-airport-largest-erdogan-terminal-runway-ataturk-international-a8606666.html Världens största flygplats har öppnat i Europa Världens största flygplats med kapacitet för 200 miljoner resenärer om året öppnade i Istanbul på måndagen. Men än är den inte helt färdig – den är så stor att den måste byggas i en rad olika etapper, rapporterar flera medier. Den första terminalen som just har slagit upp kan hantera 90 miljoner passagerare om året. Hela anläggningen kommer stå klar först om tio år och ska då ha sex landningsbanor och kunna hantera 200 miljoner människor – mer än dubbelt så många som världens hittills största flygplats, Hartsfield-Jackson i Atlanta. Byggnaden är en futuristisk historia med välvda tak och ett tulpanformat trafiktorn, som påminner om ett rymdskepp, enligt australiska News. Även ytan kommer att slå rekord. Med en miljon kvadratmeter blir det den största terminalen under ett och samma tak. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu