Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

SAS flygvärdinnor kallas "Isbjörnarna"

Blonda med stora arslen ! :-)

Min bäste vän gick just i pension, som 54-årig Kapten på SAS (SAS vill anställa billigare Kaptener via utländska företag, så de är rätt frikostiga), så jag känner till uttrycket "Isbjörnar" väl...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev audirs2:

image.jpeg.3a1920767bac969497528e9893aec95d.jpegNågon som vet vad detta är för plan?

Ser ut som rysk variant av concorde

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev audirs2:

image.jpeg.3a1920767bac969497528e9893aec95d.jpegNågon som vet vad detta är för plan?

USAF exprimielt snabbbt bombplan....står faktiskt USAF under vingen.

SR-71

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

USAF exprimielt snabbbt bombplan....står faktiskt USAF under vingen.

SR-71

Nästan rätt, den har tex 6 motorer, fundera lite till.

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev audirs2:

Nästan rätt, det har tex 6 motorer, fundera lite till.

Naturligtvis inte SR 71, tankevurpa där.....de är ju rätt tydliga med sina motorer i vingarna.

Valkyrie med 6 motorer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis inte SR 71, tankevurpa där.....de är ju rätt tydliga med sina motorer i vingarna.

Valkyrie med 6 motorer.

DnoHbsrX0AEDh4r.jpgJapp, helt rätt.Inte många som kan det här! Häftigt plan i alla fall! Undrar hur många ton soppa per minut denna drog? "källa Twitter"!!

Ändrades av audirs2

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

DnoHbsrX0AEDh4r.jpgJapp, helt rätt.Inte många som kan det här! Häftigt plan i alla fall! Undrar hur många ton soppa per minut denna drog?

Kan inte säga jag kunde det, googlade bara "USAF experimental fast bomber"

Stod ju USAF under vingen.

Dela på andra sajter

On 2018-09-20 at 18:20, skrev Tallviking:

SAS flygvärdinnor kallas "Isbjörnarna"

Blonda med stora arslen ! :-)

Isbjörnar, ja. 

Vitt hår och stora arslen☠️

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev audirs2:

https://samnytt.se/avslojar-allvarliga-sakerhetsbrister-pa-norwegian-flyg-en-tidsfraga-innan-nagonting-hander/

Vad säger kapten Knasen om detta? Har för mig att namnet Putilov,,,,,,,,ja e bekant på nått sätt!

https://www.arbetaren.se/2018/02/18/egor-putilov-lurade-sig-till-svenskt-medborgarskap/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev apknug:

Mmmm ln-rku, Helge Viking, olja o spolarvätska ok, med ny fläktrem efter bara 2,5 år? Det är ju ändå RR motorer......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

He He!

Stämmer bra med Helge Viking LN-RKU.

Mekonomen hade en drive. Vid påfyllning av 5 liter spolarvätska fick man gratis fläktrem och 3 Wunderbaum med isbjörnsdoft.

Wunderbaumens doft håller klimakteriets avigsidor på låg nivå hos våra älskade värdinnor.

Dela på andra sajter

Verkar gå vägen för Boeing/Saab med upphandlingen av de nya skolplanen för USAF.

En stor affär för Saab även om Boeing är de stora i den, då kanske även SK-60 ersätts med Boeing T-X vad det lider?

https://www.reuters.com/article/us-usa-boeing-trainingjet-exclusive/exclusive-boeing-wins-9-2-billion-contract-for-new-air-force-training-jet-u-s-official-idUSKCN1M72MP

175456073_Skarmavbild2018-09-28kl_07_04_10.thumb.png.88f5e400b7b4f50ae8298448d5daef7f.png

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tallviking:

90% av tillverkningen i USA. 17000 nya jobb totalt ger kontraktet för Boeing-koncernen

https://www.di.se/nyheter/boeing-och-saab-vinner-amerikansk-upphandling-om-skolflygplan/

Men ändå en affär för SAAB som beräknas till 30-60 miljarder, kan bli Saabs genom tidernas största enskilda affär utomlands.

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men ändå en affär för SAAB som beräknas till 30-60 miljarder, kan bli Saabs genom tidernas största enskilda affär utomlands.

Ja, den här affären har ju pratats om i flera år. SAAB behöver detta efter flera svårigheter den senaste tiden

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Liknar Hawk som även finska flygvapnet använder!image.jpeg.fec5f5d92f4263af7bfb3a6b6fd8f8ba.jpegimage.jpeg.fec5f5d92f4263af7bfb3a6b6fd8f8ba.jpeg

Nej det tycker jag inte
Ingen risk att förväxla de två

Enda likheten är väl att de är "tandem seat"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev acarls:

Nej det tycker jag inte
Ingen risk att förväxla de två

Enda likheten är väl att de är "tandem seat"

Ja ursäkta, jag börjar få dålig syn på gamla dar! 🤤 Liknar ju mera den här så klart! image.jpeg.a627de12df868e0ee2017d82a75b0717.jpegimage.jpeg.a627de12df868e0ee2017d82a75b0717.jpeg

Ändrades av audirs2

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...