Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Glöm inte kurserna i genusvetenskap och rättsäkerhet. 

Jag fick för en tid sedan ett uppdrag att rita en genusneutral (feministiskt ) förskola, jag var tvungen att tacka nej då jag inte förstod uppdraget då rosa, ljusblått, utelek i skogen mm fick förekomma!

Hur fan ska det sluta?

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

jag satt och kikade på flygbiljetter arn-bkk .såg att air india hade flyg arn-indien-bkk   och flyg tiden arn--indien 6 timmar 10 minuter och hemresan  indien -arn  8 timmar 20 minuter.att det kan ta 2 tim 10 längre tid att flyga. lattjo att det tar så mycket längre tid

Dela på andra sajter

@Tallviking

Vad har du för källor/fakta att ryska piloter ska vara sämre än dina älskade amerikanska? 

Inte kan det vara att du läst en offert på ett par helikoptrar för en massa år sen va?

Inte kan det vara att du påstår dig sett en krasch på en utställning va? Airbus kraschade också, vet du det? Jag har varit på en massa utställningar men påstår inte att jag kan allt om det som pågår där, eller inte pågår där, gör du? Du hade sannolikt inte full access utan bara till helikopterdelen, eller?

Hur många gånger har inte JAS kraschat, en hel del nu va?

På vilket sätt är du en expert på ryska piloters kunskap? Källa?

Jag har inget av ovan men påstår ändå att de är de bästa som finns, tuffast, modigaste, mest rutin, bästa plan, mm, mm

Sen den bästa befälhavaren som finns idag, Putin.

Kommentar på det?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Bibben:

@Tallviking

Vad har du för källor/fakta att ryska piloter ska vara sämre än dina älskade amerikanska? 

Inte kan det vara att du läst en offert på ett par helikoptrar för en massa år sen va?

Inte kan det vara att du påstår dig sett en krasch på en utställning va? Airbus kraschade också, vet du det? Jag har varit på en massa utställningar men påstår inte att jag kan allt om det som pågår där, eller inte pågår där, gör du? Du hade sannolikt inte full access utan bara till helikopterdelen, eller?

Hur många gånger har inte JAS kraschat, en hel del nu va?

På vilket sätt är du en expert på ryska piloters kunskap? Källa?

Jag har inget av ovan men påstår ändå att de är de bästa som finns, tuffast, modigaste, mest rutin, bästa plan, mm, mm

Sen den bästa befälhavaren som finns idag, Putin.

Kommentar på det?

Har du varit på i rosévinet igen ? :whistle:

Vilken yrkeserfarenhet bygger du dina åsikter på ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Har du varit på i rosévinet igen ? :whistle:

Vilken yrkeserfarenhet bygger du dina åsikter på ?

Haha, nä, inte ännu men snart. Var det svårt att förstå eller? 

Vad har har dina helikopteroffertläsningserfarenheter (från USA/Italien va?) för nytta?

Besökt en mässa säger du, hur många ryska piloter träffade du då?

Jag har läst massor på nätet, gått på seminarier/föreläsningar om just Ryssland och dess försvarsstrategier. Utöver det allmänt sunt förnuft. Bl.a. 

Hur mycket har tid har du varit i Sovjet/Ryssland?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bibben:

Haha, nä, inte ännu men snart. Var det svårt att förstå eller? 

Vad har har dina helikopteroffertläsningserfarenheter (från USA/Italien va?) för nytta?

Besökt en mässa säger du, hur många ryska piloter träffade du då?

Jag har läst massor på nätet, gått på seminarier/föreläsningar om just Ryssland och dess försvarsstrategier. Utöver det allmänt sunt förnuft. Bl.a. 

Hur mycket har tid har du varit i Sovjet/Ryssland?

Så du anser att om man bara googlar lite kan man allt om ryska piloternas kunskap ?

Jag tycker några hundra timmars utbildning i strategi/taktik etc på försvarshögskolan väger lite tyngre

Det finns väldigt mycket kunskap om Ryssland och dess förmåga att tillgå som inte är allmänna handlingar kan jag upplysa om.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så du anser att om man bara googlar lite kan man allt om ryska piloternas kunskap ?

Jag tycker några hundra timmars utbildning i strategi/taktik etc på försvarshögskolan väger lite tyngre

Det finns väldigt mycket kunskap om Ryssland och dess förmåga att tillgå som inte är allmänna handlingar kan jag upplysa om.

Kan du citera mig där jag nämner google?

Tvivlar på att en offertläsare får sån info. Några hundra timmar om just Rysslands strategi/taktik.... hmmmm.... betyder i princip ett halvårs utbildning. Nä, det köper jag inte alls, faller på sin egen orimlighet.

Hört från attachéer på ryska ambassaden hur de tänker och agerar, har du det? Har du kunskap om hur och varför ryssar gör som de gör? Har du det???

Har du varit i Ryssland/Sovjet?

Ge upp, kolla på hur de flyger och vad deras plan klarar.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bibben:

Kan du citera mig där jag nämner google?

Tvivlar på att en offertläsare får sån info. Några hundra timmar om just Rysslands strategi/taktik.... hmmmm.... betyder i princip ett halvårs utbildning. Nä, det köper jag inte alls, faller på sin egen orimlighet.

Hört från attachéer på ryska ambassaden hur de tänker och agerar, har du det? Har du kunskap om hur och varför ryssar gör som de gör? Har du det???

Har du varit i Ryssland/Sovjet?

Ge upp, kolla på hur de flyger och vad deras plan klarar.

Jag har totalt 5 års utbildning i försvarets högskolor så vad är problemet ?

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Var det på 70-80 talet?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

I huruvida ryska piloter kan flyga enligt svensk standard? 

Tycker du de ska flyga enligt svenska regler?

Exakt vad kan du om de ryska piloternas kunskap/erfarenhet samt deras flygplan?????

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jaha, så du satt bara bakom en skolbänk i FEM år utan att göra ett skit, eller?

Är det ett problem tycker du?

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Äh, släpp kuken nu grabbar å dansa loss vetja! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bibben:

Jaha, så du satt bara bakom en skolbänk i FEM år utan att göra ett skit, eller?

Är det ett problem tycker du?

Du måste verkligen har dränkt in dig i rosévinet idag

Vi kan fortsätta den här diskussionen någon gång när du är nykter och på lite trevligare humör

Just nu gör du bara bort dig !

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du måste verkligen har dränkt in dig i rosévinet idag

Vi kan fortsätta den här diskussionen någon gång när du är nykter och på lite trevligare humör

Just nu gör du bara bort dig !

Fortsätter denna diskussionen när som helst, mest pga av att du är försvarslös. Svagt av dig att skylla på annat pga av din inkompetens, tragiskt beteende av en s.k. fd  försvarsanställd.

Du tog till personangrepp, då dina sakfrågor var pulveriserade av mig.

Jag är på ett utomordentligt bra humör, bara du som inte kan argumentera, du förlorar alltid mot mig, så är det bara. Just nu förlorade du. Du lade dig ner och gav upp. 

Du förlorade, grattis :)

Forza Putin!

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bibben:

Fortsätter denna diskussionen när som helst, mest pga av att du är försvarslös. Svagt av dig att skylla på annat pga av din inkompetens, tragiskt beteende av en s.k. fd  försvarsanställd.

Du tog till personangrepp, då dina sakfrågor var pulveriserade av mig.

Jag är på ett utomordentligt bra humör, bara du som inte kan argumentera, du förlorar alltid mot mig, så är det bara. Just nu förlorade du. Du lade dig ner och gav upp. 

Du förlorade, grattis :)

Forza Putin!

:rotfl:

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev soi covboy:

jag satt och kikade på flygbiljetter arn-bkk .såg att air india hade flyg arn-indien-bkk   och flyg tiden arn--indien 6 timmar 10 minuter och hemresan  indien -arn  8 timmar 20 minuter.att det kan ta 2 tim 10 längre tid att flyga. lattjo att det tar så mycket längre tid

Det är ju bara att titta på en jordglob så ser man att det är uppförsbacke...

Men skämt åtsido, har inte det med vindar att göra? Det är väl samma med direktflygen, att det går snabbare österut d.v.s. till Thailand. Men passagerarna har säkert mer brådis då än när dom ska tillbaka.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Men skämt åtsido, har inte det med vindar att göra? Det är väl samma med direktflygen, att det går snabbare österut d.v.s. till Thailand. Men passagerarna har säkert mer brådis då än när dom ska tillbaka.

Nä, har med vindar att göra. Fråga TV, han är säkert expert på det :=)

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Kenneth4618

En gammal dokumentär om alla dessa oskickliga piloter  och deras dåliga flygplan :look_down:

Nu har de nyare plan det har blivit sämre enl en säker källa ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Ja nog krossar dom oss iallafall på en pisskvart innan Steffe hunnit samlat ihop en delegation för att göra en utredning om vi ens ska besvara elden.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här en färsk dokumentär

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev koppar55:

Tycker nog att ryska piloter vet dom sysslar med.:haha:

Äh då, vet en från Haninge som e bättre! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Lauda Air som gick i backen i Thailand 1991 reverserade också men uppe i luften.

Det var fd F1 föraren Niki Laudas flygbolag. Planet en Boeing 767 samma typ som

SAS flög med då. Vi satt i baren på Hotell Diana Inn när det hände och skulle flyga

hem med SAS Boeing 767 3dar senare så man fick lite funderingar.

Lite fakta för den intresserade:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sådan här flygdator för navigering använde jag i början på 70 talet. Fördelen var att den behövde ingen strömförsörjning.

Ska ha en liggande någonstans

1200px-StudentE6BFlightComputer.thumb.jpg.ba848b94f64d8f4a4d597697e3f2dcdb.jpg

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Nej nej.... Efter semestern i Thai är alla tyngre av öl å God mat.😂

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...