Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Tallviking
1 timme sedan, skrev rolba:

Fast många andra flygbolag klarar ju det.

Sanningen är den att de stannar i Bkk för att ta ombord cargo och fyller upp överblivna platser med hemlängtande sexturister :-)

Så det är färre svenskar som åker hem än som åker ner ?

Många som dör på plats då eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev rolba:

Fast många andra flygbolag klarar ju det.

Sanningen är den att de stannar i Bkk för att ta ombord cargo och fyller upp överblivna platser med hemlängtande sexturister :-)

Nu har jag inte varit i Phuket sedan 2000 och då hade de alltid teknisk mellanlandning i ett arabland på grund av det

Idag har de nyare och bränslesnålare kärror så nu flyger de flesta direkt MEN en full 747:a kan inte ta bränsle för hela resan till Europa om den startar i Phuket

PS

Med en full 747:a menar jag inte han i Umeå ;)

DS

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nu har jag inte varit i Phuket sedan 2000 och då hade de alltid teknisk mellanlandning i ett arabland på grund av det

Idag har de nyare och bränslesnålare kärror så nu flyger de flesta direkt MEN en full 747:a kan inte ta bränsle för hela resan till Europa om den startar i Phuket

PS

DS

:big_smile:Ha ha svalde kaffet i fel strupe.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

:Kaboomm::rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så det är färre svenskar som åker hem än som åker ner ?

Många som dör på plats då eller ?

Eftersom de inte flyger direkt därifrån så låser folk inte upp sig på just de 2 avgångarna utan kanske avslutar resan med ett par dar i bkk och tar ett annat flyg hem. Alternativen är många. 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

PS

DS

Det löser sig ändå för han har väl bokat dubbla resor :-)

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dannep4:

.

Okodoki! :big_smile::meuh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Ingen dålig "bird strike"

Egyptair

12809758_10153934124096192_5572496911472193455_n.jpg

1930576_10153934123026192_4741216676716303949_n.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

On 2016-03-13 at 04:06, skrev Bibben:

Ingen dålig "bird strike"

Egyptair

12809758_10153934124096192_5572496911472193455_n.jpg

1930576_10153934123026192_4741216676716303949_n.jpg

Va fan, kan strutsar flyga?

För det är då inte en blåmes eller talgoxe som gjort detta

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On March 15, 2016 at 12:58, skrev apknug:

En rejäl havsörn i 900km/h rätt in i den tunna radar doomen kan åstadkomma detta.

Att ha fått en liten stare i bröstet när man kört mc runt 180km gör att man förstår kraften det blir med ett plan i den hastigheten, en geting i ansiktet e inte kul det heller. 

Dela på andra sajter

On 2016-03-28 at 11:03, skrev Tekkor:

Att ha fått en liten stare i bröstet när man kört mc runt 180km gör att man förstår kraften det blir med ett plan i den hastigheten, en geting i ansiktet e inte kul det heller. 

En i bekantskapskretsen fick en duva vid axeln i en bit över 100KM/H, nyckelbenet i bitar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta var intressant

År 1973 inträffade en mindre krock mellan en fågel och ett passagerarflygplan över Elfenbenskusten i Afrika.

Efter landningen undersökte man motorn och hittade fem fjädrar, som kom från Rüppells gam, en i Afrika vanlig art.

Det ovanliga var den höjd som krocken skett på. Planet hade nämligen befunnit sig lite över tolv kilometer upp,

och det är den högsta höjd man med säkerhet har fastställt att en fågel befunnit sig på.
Tolv kilometer är nära den absoluta gränsen, eftersom luften där inte innehåller så mycket syre.

Flygning är mycket energi- och syrekrävande, men Rüppells gam är en mästare på glidflygning och på att utnyttja uppåtstigande luftströmmar.
Andra fåglar kan också komma ganska högt. Bland annat har flera arter observerats kring toppen av Mount Everest.

Källa:      http://illvet.se/djur/faglar/finns-det-nagon-grans-for-hur-hogt-faglar-kan-flyga

På den höjden går det ca 800 km/h beroende på flygplanstyp och då blir det en skaplig smäll av en fågel

annars är risken störst vid start eller landning när farten är betydligt lägre ca 300 km/h

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev zailor67:

Var på ön och körde på den kammen i en öppen Mini-Mok när ett plan landade. Kändes som jag skulle få landningsstället i huvudet. St Barth är klassad som en av världens farligaste flygplatser. Enbart specialutbildade piloter fär landa där och bara plan upp till ca 20 passagerare kan landa där storleksmässigt

Beroende på hur det blåser kommer dom in över bergsryggen, dyker ner till banan och tvärnitar för att inte åka ut i havet (har hänt flera gånger) eller så kommer dom in från havet och tvärnitar för att inte åka in i sluttningen vid banänden

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Vad händer här?

1. Ska jänkarna skjuta ner planet framför?

2. Ska jänkarna fota planet framför

3. Ska jänkarna åka och tanka?

4. Ska jänkarna "lifta" på deras "drag" framför?

5. Är jänkarna fulla/hög?

6. Är bilden photoshoppad?

752d4d07ed510e38bd42048b3e34e0b2a7cc27a5.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Trean är ett hett tips

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev maitan2:

3

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Korrekt!

Du har vunnit en massage på Soi Honey Inn som du själv får betala ;)

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Läste om en Svan idag som fixat ett elavbrott med att typ få runt 130000 volt i sig när den körde in i kraftledningen, sen  vart det vajsing på vattenpumparna i området med friskvatten pga Svanen, plus att fågelfan lyckades starta en gräsbrand när han död nödlanda på nån åker...

Surt att efter en lång färd bara brinna upp så där på målsnöret...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...