acarls Inlagd April 29, 2014 Dela Inlagd April 29, 2014 Ja det är ju bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 1, 2014 Dela Inlagd Maj 1, 2014 9 sätt att göra flyg-värdinnan galen http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article16818001.ab Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 5, 2014 Dela Inlagd Maj 5, 2014 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18830223.ab Hoppas Knasen tar över å blir tjef! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2014 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 Kvällens fråga: Vilket flygplan har denna fina vingprofil? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 Kvällens fråga: Vilket flygplan har denna fina vingprofil? April 2014(295).jpg Samma som detta gissar jag, bilden tagen ur samma fönster? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 När skall de bygga färdigt? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 Samma som detta gissar jag, bilden tagen ur samma fönster? IMG_2603.JPG Drömplanet ser det ut att vara!! //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 Drömplanet ser det ut att vara!! Hua nej, inte min bild iaf Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 14, 2014 Kvällens fråga: Vilket flygplan har denna fina vingprofil? April 2014(295).jpg Boeing 787 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 (ändrad) Rätt svar Kenneth och Fiskarn! Det är Norwegian DY 7205 ARN-BKK, Boeing 787 Dreamliner. Fotat från plats 7J. Ert pris är en Beer Chang eller Leo, intages här i Udon Thani Ändrades Maj 15, 2014 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Rätt svar Kenneth och Fiskarn! Det är Norwegian DY 7205 ARN-BKK, Boeing 787 Dreamliner. Fotat från plats 7J. Ert pris är en Beer Chang eller Leo, intages här i Udon Thani Kommer till Thailand om 7 veckor så jag hör av mig när min väg korsars av Udon...Ska bli gott med en gratis Leo... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Kommer till Thailand om 7 veckor så jag hör av mig när min väg korsars av Udon...Ska bli gott med en gratis Leo... Välkommen till risbyn! Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 30, 2014 Dela Inlagd Maj 30, 2014 Grymma bilder och en hel del info om Antonov An-225 http://gelio.livejournal.com/193025.html Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 30, 2014 Grymma bilder och en hel del info om Antonov An-225 http://gelio.livejournal.com/193025.html Grymt läckra bilder “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juni 2, 2014 Dela Inlagd Juni 2, 2014 Idag manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/nara-dodas-av-plan---pa-stranden/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2014 (ändrad) Hur fan kan man vara så korkad att man lägger sig och solar där med tanke på att det verkar var en flygplats för sportplan och du kan det finnas risk för mindre skickliga piloter som ska landa lite synd att det inte var denna som flög förbi Ändrades Juni 3, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Ja det finns alla typer... http://kuriren.nu/nknyheter/christer-ska-sla-rekord-i-antal-flygresor-pa-ett-ar-7656858.aspx Kiruna All ledig tid går åt till att flyga, flyga så mycket som möjligt. Så ser vardagen ut för Christer Björnström från Kiruna. Han är nämligen fast besluten att hinna med minst 405 flygresor under ett år. Det handlar om att flyga extremt mycket och det Kirunabon Christer Björnström nu försöker uppnå är att slå rekordet i antal flygningar per år. Alltså, inrikes (Sverige såklart) vad jag fattar. Dessutom jobbar han. Jag skulle inte palla med att flänga runt inrikes på det viset. Men, jag är inte flygnörd heller... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Utmärkt med så många flygkunniga här. Då kan man passa på att ställa frågor. Kanske med risk att bli utbuad. En annan, som förr i världen älskade att flyga har på senare år blivit lite blödig när det skakar och har sig i luften. Så frågan är således hur man kan undvika - eller minimera - denna turbulens. Små flygplan - mer skakningar? Tvärtom? Nya plan mindre skakningar? Tvärtom? Sitta långt bak i planet så känner man mindre? Tvärtom? Är det helt enkelt vissa rutter som passerar områden med turbulens - kan det då finnas vissa bolag som flyger en "bättre" rutt och således har mindre skak? Annat som bidrar till turbulensen? Behöver inte svara med ord som alkohol eller sömnpiller - för de trixen kan jag redan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2014 Utmärkt med så många flygkunniga här. Då kan man passa på att ställa frågor. Kanske med risk att bli utbuad. En annan, som förr i världen älskade att flyga har på senare år blivit lite blödig när det skakar och har sig i luften. Så frågan är således hur man kan undvika - eller minimera - denna turbulens. Små flygplan - mer skakningar? Tvärtom? Nya plan mindre skakningar? Tvärtom? Sitta långt bak i planet så känner man mindre? Tvärtom? Är det helt enkelt vissa rutter som passerar områden med turbulens - kan det då finnas vissa bolag som flyger en "bättre" rutt och således har mindre skak? Annat som bidrar till turbulensen? Behöver inte svara med ord som alkohol eller sömnpiller - för de trixen kan jag redan. Här kan du läsa lite om turbulens http://www.novair.se/under-resan/flygradsla/tankar-om-turbulens “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Här kan du läsa lite om turbulens http://www.novair.se/under-resan/flygradsla/tankar-om-turbulens Tackar! Fast det kanske var att ta i att de skriver; Turbulens är en del av flygets vardag. Låt den gunga dig till sömns! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Tackar! Fast det kanske var att ta i att de skriver; Turbulens är en del av flygets vardag. Låt den gunga dig till sömns! Tja, vad skulle alternativet vara? Kliva av... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Ja det finns alla typer... http://kuriren.nu/nknyheter/christer-ska-sla-rekord-i-antal-flygresor-pa-ett-ar-7656858.aspx Alltså, inrikes (Sverige såklart) vad jag fattar. Dessutom jobbar han. Jag skulle inte palla med att flänga runt inrikes på det viset. Men, jag är inte flygnörd heller... Själv ligger jag på128 flygningar på 6 månader, men då försöker jag inte ens att slå något rekord. Hade med enkelhet kunnat ligga på 156 flygningar, men då hade jag missat tid på jobb eller hemma. Så på ett år så skulle jag kunna dra ihop 282 flygningar i tjänsten. Denna statistik säger dock endast att det är ett smått tragiskt liv. Men förmodligen kommer resandet att avta drastiskt efter september.......får man hoppas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 3, 2014 Dela Inlagd Juni 3, 2014 Själv ligger jag på128 flygningar på 6 månader, men då försöker jag inte ens att slå något rekord. Hade med enkelhet kunnat ligga på 156 flygningar, men då hade jag missat tid på jobb eller hemma. Så på ett år så skulle jag kunna dra ihop 282 flygningar i tjänsten. Denna statistik säger dock endast att det är ett smått tragiskt liv. Men förmodligen kommer resandet att avta drastiskt efter september.får man hoppas. Herrejösses!! Det är du och George Clooney då rå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu