HajKaj Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 den skulle jag kunna tänka mig att ta istället för att skumpa runt i en bil äää vi tar tåget såklart.. tänkte faktiskt ta en sväng dit runt den 19-20 februari. ska du med??? Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd December 14, 2013 Dela Inlagd December 14, 2013 äää vi tar tåget såklart.. tänkte faktiskt ta en sväng dit runt den 19-20 februari. ska du med??? nä åker hem den 20e är i Bkk 17-20 feb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd December 31, 2013 Dela Inlagd December 31, 2013 Swiss'en med 330? har vi inte sett förut, kanske pilot träning vid lågtrafik. Ice-check på Emiraten alá lowbudget, livsfarligt bara 8 meter ner, det är haallltttttt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Lite om vad som är nytt för långdistansflyg http://www.svd.se/naringsliv/har-ar-vagen-av-nya-langdistansplan_8765172.svd?sidan=9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Januari 10, 2014 Dela Inlagd Januari 10, 2014 Jag vet inte om detta är en retro-lackad ryss eller ny logga, men med tanke på flaggan så tror jag det senare. Har inte sett den förut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Januari 10, 2014 Dela Inlagd Januari 10, 2014 (ändrad) Tankade Royal Air Force 330 lufttankare här om dagen, och pratade med en av mekarna som berättade, att dom hade 6 stycken. Och den kan ta 130 ton bränsle, och tanka 3 kärror i luften samtidigt, en bakom varje vinge från gondoler under vingarna. Som har 20 meter långa slangar, och en under kroppen, men jag fick inte fota den. Ändrades Januari 10, 2014 av woffe2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2014 Dela Inlagd Januari 11, 2014 Tankade Royal Air Force 330 lufttankare här om dagen, och pratade med en av mekarna som berättade, att dom hade 6 stycken. Och den kan ta 130 ton bränsle, och tanka 3 kärror i luften samtidigt, en bakom varje vinge från gondoler under vingarna. Som har 20 meter långa slangar, och en under kroppen, men jag fick inte fota den. Rent teoretiskt går det att tanka 3 samtidigt men det skulle vara för riskfyllt tror jag Antingen 2 på vingarna eller en av de "större" kunderna under den fasta bommen under stjärten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2014 Dela Inlagd Januari 11, 2014 Är Quantas på väg i KK snart kanske ? Moody's downgrades Qantas to 'junk' Image via news.com.au Jan 11, 2014 Australian carrier Qantas said it was facing some of its toughest-ever challenges as Moody's downgraded its credit rating to junk, with the airline battling intense competition and spiralling costs. Moody's cited "a sharp deterioration in the company's core domestic business" following the airline's shock profit warning and announcement of job cuts in December. This had already prompted Standard and Poor's to assign it junk status. Qantas is now rated Ba2 by Moody's and BB+ by Standard and Poor's, meaning it is considered a "junk" product by professional investors. http://www.eturbonews.com/41599/moodys-downgrades-qantas-junk Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Januari 11, 2014 Dela Inlagd Januari 11, 2014 Tankade Royal Air Force 330 lufttankare här om dagen, och pratade med en av mekarna som berättade, att dom hade 6 stycken. Och den kan ta 130 ton bränsle, och tanka 3 kärror i luften samtidigt, en bakom varje vinge från gondoler under vingarna. Som har 20 meter långa slangar, och en under kroppen, men jag fick inte fota den. Fanns dessa vid Falklandskriget? Finns en bra video på tuben om detta krig Flygbombning med Vulcan Om jag inte minns fel gick det åt 12 tankplan för att komma fram o tillbacka och det blev nätt åndå Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Januari 11, 2014 Dela Inlagd Januari 11, 2014 Airbus 330 fanns inte under falklandskriget. Dom kom väl i trafik under mitten av 90-talet ca. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Januari 11, 2014 Dela Inlagd Januari 11, 2014 Airbus 330 fanns inte under falklandskriget. Dom kom väl i trafik under mitten av 90-talet ca. Mvh Tackar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 13, 2014 Dela Inlagd Januari 13, 2014 Ytterligare en amerikansk pilot som inte kan landa på rätt flygplats http://www.aftonbladet.se/resa/article18166245.ab Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 13, 2014 Dela Inlagd Januari 13, 2014 SAS och Malmö Aviation plockar fler poäng än Norwegian i säkerhetskategorin. Men inget nordiskt flygbolag finns med på Airline Ratings topplista över världens säkraste flygbolag. Det är Australiens största flygbolag, Qantas, som toppar listan. Bolaget har aldrig haft en olycka med dödlig utgång med ett jetflygplan. Av de 448 flygbolag som kartlagts är det bara 137 bolag som fått toppbetyg, sju stjärnor, medan 50 har fått tre stjärnor eller mindre. I undersökningen väger Airline Ratings bland annat in tidigare olycksstatistik. SAS får sju stjärnor Inget nordiskt flygbolag finns med på topp tio. SAS får sju av sju stjärnor i säkerhetskategorin, men bara 3,5 stjärnor när det kommer till service. Även Malmö Aviation får sju stjärnor i säkerhetskategorin. Norwegian får fem av sju stjärnor i samma kategori. Ryanair och Novair, som flyger charter från Arlanda, får också fem stjärnor, skriver DN. I botten på listan, med enbart en stjärna, hamnar Kam Air från Afghanistan, Scat från Kazakstan och Bluewing Airlines från Surinam. Rekordfå omkomna i flygolyckor 2013 omkom 265 personer i 29 flygolyckor. Inte sedan 1945 har antalet omkomna varit så lågt. Fjolårets största olycka skedde när ett plan från Tatarstan Airlines kraschade under landningen i Kazan i Ryssland. 50 personer omkom i olyckan. I flera av olyckorna var flygbolag som är svartlistade av EU inblandade. Här är världens tio säkraste flygbolag, enligt Airline Ratings. 1. Qantas (Australien) 2. Air New Zealand (Nya Zeeland) 3. Emirates (Dubai) 4. Etihad (Abu Dhabi) 5. Cathay Pacific (Hongkong) 6. Singapore Airlines (Singapore) 7. Virgin Atlantic (Storbritannien) 8. EVA Air (Taiwan) 9. All Nippon Airways (Japan) 10. Royal Jordanien (Jordanien) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 380 landar i San Francisco. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k3HKN-FWNq0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 Fanns dessa vid Falklandskriget? Finns en bra video på tuben om detta krig Flygbombning med Vulcan Om jag inte minns fel gick det åt 12 tankplan för att komma fram o tillbacka och det blev nätt åndå Offe Under Falklandskriget så va det väl Lockheed Tristar som gällde tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 Väldigt odarmatiskt undrar om det är så även när det är hård sidvind och taskig sikt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 jag har ofta varit halvsvettig under landningar men numera har jag gett upp, börjat inse att piloterna med all säkerhet kan mer än mig om hur man landar, verkar stämma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2014 jag har ofta varit halvsvettig under landningar men numera har jag gett upp, börjat inse att piloterna med all säkerhet kan mer än mig om hur man landar, verkar stämma Ja de vill nog komma hem helskinnade de också “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 Under Falklandskriget så va det väl Lockheed Tristar som gällde tror jag. Som lufttankningsplan användes väl Handley Page Victor 80 K2? Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Putte45 Inlagd Januari 14, 2014 Dela Inlagd Januari 14, 2014 Jag vet inte om detta är en retro-lackad ryss eller ny logga, men med tanke på flaggan så tror jag det senare. Har inte sett den förut. IMG_04471.JPG Har dom skrotat dom däringa Tupolev planen eller flyger Aeroflot med dom ännu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 15, 2014 Dela Inlagd Januari 15, 2014 Rekordbeställningar på nya flygplan De två stora flygplanstillverkarna hade ett starkt 2013 och levererade tillsammans omkring 1 300 plan. Stora problem med Boeings nya Dreamliner verkar inte ha avskräckt flygbolagen från köp. De två tillverkarna har nu beställningar liggande på över 10 500 nya plan. http://www.svd.se/naringsliv/branscher/industri-och-fordon/rekordbestallningar-pa-nya-flygplan_8894470.svd Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Putte45 Inlagd Januari 16, 2014 Dela Inlagd Januari 16, 2014 Har dom skrotat dom däringa Tupolev planen eller flyger Aeroflot med dom ännu? Det här är ett sånt,vart så tyst! Och det va så längesen jag arbetade på Arn,så det va ba därför jag undra.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 17, 2014 Dela Inlagd Januari 17, 2014 Tydligen så börjar Dreamlinern bli utsliten redan, utmattnings problem 5 år för tidigt. I slutet av förra året sprack plötsligt vindrutan på en parkerad Boeing 787 i indiska Dehli, till synes helt utan anledning. Något som även hänt vid minst ett tidigare tillfälle. Och i förra veckan blev ett annat av Air Indias plan stående på marken, med så kallade utmattningssymptom i ett av flygplanets spoilers och flygförbud som följd. Det är i så fall ett slitage som inte borde ha uppstått förrän om tidigast fem år, skriver Anders Carlsson på Flygtorget. http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article18192579.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Januari 17, 2014 Dela Inlagd Januari 17, 2014 images.jpg Det här är ett sånt,vart så tyst! Och det va så längesen jag arbetade på Arn,så det va ba därför jag undra.. sitter det ett bombsikte längst fram innanför glaskupolen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Januari 17, 2014 Dela Inlagd Januari 17, 2014 Rekordbeställningar på nya flygplan De två stora flygplanstillverkarna hade ett starkt 2013 och levererade tillsammans omkring 1 300 plan. Stora problem med Boeings nya Dreamliner verkar inte ha avskräckt flygbolagen från köp. De två tillverkarna har nu beställningar liggande på över 10 500 nya plan. http://www.svd.se/naringsliv/branscher/industri-och-fordon/rekordbestallningar-pa-nya-flygplan_8894470.svd ALLT går att säja med mördande reklam även konserverad gröt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu