woffe2 Inlagd November 14, 2013 Dela Inlagd November 14, 2013 Första tankningen efter semestern. Ut med kärrorna för dagens flighter. Ett frostigt inrikes i morgonsol. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Betongrått Arlanda! Norrbagge på väg till Kiruna. Jävla pissväder. Nu längtar man ner!?? Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Boeing 747 Dreamlifter landade på en flygplats som den inte kan lyfta från! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17883513.ab // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Inte första gången något sådant inträffar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 1987 landade ett Linjeflyg på fel flygplats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd November 24, 2013 Dela Inlagd November 24, 2013 Kan du utveckla det lite mer om maintank/centertank tack. Grymt intressanta bilder och info du bjuder på, tack som fan Skrev lite fel, 737'an kan ta 3900 i varje maintank och 13000 i centertank, och maintankarna eller vingtankarna fylls alltid först för att ge kärran så mycket stabbilitet som möjligt, sedan fylls centertanken med resten. Och större kärror har innre och yttre vingtankar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd November 24, 2013 Dela Inlagd November 24, 2013 SAS Sk 903 i morgonsol. Och Emiratens Trippel 7'a flight EK 158 till Dubai får sig en skvätt på 58000 kg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Laste i SVD ang Boeings fellandning Kunde ej lasa min hanstil sa Piloten Nu forstar jag varfor Dreamliner har problem Byggarna kanske inte kan lasa ritningarna Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Hamnade lite fel http://www.expressen.se/res/hade-bokat-en-resa-till-mexiko--flogs-till-usa/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 28, 2013 Julklappstips för oss nördar http://www.youtube.com/watch?v=YFzPogWqSKc “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 28, 2013 Dela Inlagd November 28, 2013 Julklappstips för oss nördar http://www.youtube.com/watch?v=YFzPogWqSKc Denna sport blir större och större! Undrar om det e snygga värdinnor ombord? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Haller p[ meed en bok av T Clancy Han p[st[r att en Gulfstream med Roll Royce motorer kan flyga pa 39 000 fot Kna det stamma Undrar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Haller p[ meed en bok av T Clancy Han p[st[r att en Gulfstream med Roll Royce motorer kan flyga pa 39 000 fot Kna det stamma Undrar Offe Max 51000 fot enligt Wikipedia.... mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 29, 2013 Dela Inlagd November 29, 2013 Altsa omk 15 fotter Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2013 Hittade denna på tuben. Mycket sevärd tycker jag http://www.youtube.com/watch?v=eU6l67mtI8g “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Kanske inte så bra bild men väldigt ovanlig, de gula ljusen är gatljus men de 5 vita i rad är inflygningar till Arlanda från Stockholm till bana 3. 4 ser man ofta men 5 var första gången, därför snabbt upp med kameran, ca: 1.5 minuter mellan ljusen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd November 30, 2013 Dela Inlagd November 30, 2013 Har flygtankningen på Arlanda fått konkurans??? Royal Air Force med sin Lockheed Tristar Air refueler, tankar i luften. Den ser man inte så ofta på Arlanda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 1, 2013 Dela Inlagd December 1, 2013 Tror det är en större samövning med bl.a NATO-enheter just nu Tar en liten stund att bunkra upp en sådan ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd December 1, 2013 Dela Inlagd December 1, 2013 (ändrad) Tror det är en större samövning med bl.a NATO-enheter just nu Tar en liten stund att bunkra upp en sådan ! Jaha, jag vet inte hur mycket den kan ta, rätt gammal kärra men gissar på 100 ton totalt kanske, á 3000 liter/minut gör ca: 35 - 45 minuter, drygt halva tiden med två dispensrar som tar soppan från markbrunnar. Och den stod parkerad på ramp Rudolf och parkering R9, som är frakt rampen mitt emot terminal 2. Ändrades December 1, 2013 av woffe2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 1, 2013 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2013 Jaha, jag vet inte hur mycket den kan ta, rätt gammal kärra men gissar på 100 ton totalt kanske, á 3000 liter/minut gör ca: 35 - 45 minuter, drygt halva tiden med två dispensrar som tar soppan från markbrunnar. Och den stod parkerad på ramp Rudolf och parkering R9, som är frakt rampen mitt emot terminal 2. Ingen trappa, hade de utegångsförbud “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd December 1, 2013 Dela Inlagd December 1, 2013 (ändrad) Ingen trappa, hade de utegångsförbud Vet inte Kenneth, dom hade precis blockat, men trappen brukar vara framkörd normalt, den ställdes nog fram sedan, tror inte dom drar utan att göra en PFC, Pre Flight Check, detta göres av kapten eller andre styrman före varenda flight. Ändrades December 1, 2013 av woffe2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd December 3, 2013 Dela Inlagd December 3, 2013 Hittade denna på tuben. Mycket sevärd tycker jag http://www.youtube.com/watch?v=eU6l67mtI8g Är det John Cleese till höger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd December 4, 2013 Dela Inlagd December 4, 2013 ja denna lilla skönhet flyger numera mellan Bangkok-Hua Hin tar 30 min och flyger från Don Mueang. SAAB 340 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd December 4, 2013 Dela Inlagd December 4, 2013 ja denna lilla skönhet flyger numera mellan Bangkok-Hua Hin tar 30 min och flyger från Don Mueang. SAAB 340 den skulle jag kunna tänka mig att ta istället för att skumpa runt i en bil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Måste instruktion för flygnörd. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu