Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nu har jag inte  "Fuckback" men hittade en video på tuben om denna, helt oooootrolig e den!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Nu har jag  "Fuckback" men hittade en video på tuben om denna, helt oooootrolig e den!

Vill bara veta om du svetsar fortfarande?För det gör jag.Tror att jag kommer tebax till hösten min svetskompis.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

Vill bara veta om du svetsar fortfarande?För det gör jag.Tror att jag kommer tebax till hösten min svetskompis.

Klart man svetsar kompis!:buba: Long time no see!🤥

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Klart man svetsar kompis!:buba: Long time no see!🤥

En gång svetsare alltid svetsare.Puss på dig.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev B747:

En gång svetsare alltid svetsare.Puss på dig.

Om du inte funderar på att bli statsminister

• Haha 1

Måne

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Risifrutti:

En intressant dokumentär om ett cargo plan som kraschade i Nederländerna.

https://www.svtplay.se/video/KzVdgkZ/morklaggningen-av-flight-1862/1-kraschen?id=KzVdgkZ

Money talks!

Typiskt att israeliska företrädare "gick till anfall" när man inte ville lämna ut informationen om lasten, då hette det att de som frågade var "anti israeliska och antisemitiska"!!

Alla religioner skulle förbjudas!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Typiskt att israeliska företrädare "gick till anfall" när man inte ville lämna ut informationen om lasten, då hette det att de som frågade var "anti israeliska och antisemitiska"!!

Alla religioner skulle förbjudas!

Så uppfattade jag det inte, men visst kör dom det kortet hela tiden.

Boeing blev väl skadeståndsskyldiga så dom klarade sig ganska bra ändå. Ingen vidare utredning förekom så dom var väl nöjda med utfallet ändå.

Lasten är fortfarande okänd så där kan man ju spekulera en hel del om man vill.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Så uppfattade jag det inte, men visst kör dom det kortet hela tiden.

Boeing blev väl skadeståndsskyldiga så dom klarade sig ganska bra ändå. Ingen vidare utredning förekom så dom var väl nöjda med utfallet ändå.

Lasten är fortfarande okänd så där kan man ju spekulera en hel del om man vill.

Lasten är inte okänd, det visade sej att uppgifterna hade funnits i Nederländerna hela tiden, det verkar inte vara samma serie som vi sett, det jag kollade var tre avsnitt.

Lasten innehöll bland annat beståndsdelar för att tillverka olika kemiska stridsmedel bland annat sarin men ett av problemen tros vara uranvikten bak i planet som delvis "förångats" i branden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev måne:

Om du inte funderar på att bli statsminister

Då skulle det bli diktatur är jag rädd.😇

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Då skulle det bli diktatur är jag rädd.😇

Det verkar behövas för att få bukt med Sverige

• Ge karma 1

Måne

Dela på andra sajter

On 2023-07-24 at 10:39, skrev audirs2:

Jäkla bra upplösning på allt! Blir spännande när dom skall landa, säger inte mera!

Denna simulator innehar jag sedan den kom ut i denna nya fina version. 

Dock så är min dator lite för klen. 

Måste ordna det 

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Häromdagen flög det nya skolflygplanet SK40 sin första flygning i flygvapnets regi på Malmen i Linköping

Viktig milstolpe för nya skolflygplanet

Flygskolan har genomfört de första flygningarna med SK 40 i Flygvapnets regi.

Det första planet lyfte onsdagen den 9 augusti klockan 14:00 med Flygskolans lokala flygchef, Peter Jacobsson, och chefspiloten för SK 40, Torbjörn Svensson, ombord.

Flygningen som genomfördes var start och landning på Malmen i Linköping och är en del av återinflygningen som görs innan den operativa valideringen, OPEVAL, tar vid.

Flygningen föregicks av ett antal pass i simulatorn för att fräscha upp kunskaperna från typinflygningen som genomfördes i februari i Tyskland.

- Det var kul att äntligen kunna genomföra den första flygning i vår egen regi. Flygningen genomfördes helt enligt plan. Det är en viktig milstolpe även om mycket återstår att göra innan vi utbildar elever på flygplanet, säger Peter Jacobsson som därmed var den förste svenske befälhavaren i en SK 40.

Ni kan läsa mer om SK 40 på vår hemsida eller på flygvapenbloggen.

Foto: Flygskolan/Försvarsmakten

367994269_677195021101352_4878099033271595133_n.jpg.4e814f47d34d248669d6e71f2656d238.jpg

367740862_677195001101354_8727190492733891015_n.jpg.77ffd08f3c366e6b53594c9f0c0034be.jpg

367693744_677195071101347_275766874119167528_n.jpg.6049bd7dc1968cf9be226bf5905b4c6b.jpg

Ändrades av Tallviking
  • Ge karma 3

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

LCC 👍

IMG_0975.jpeg.fceb01aff256988e372e9aa144d4860f.jpeg

• Ge karma 2
  • Haha 12

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tänk Ryanair är med igen, det var en överraskning 

Svarta Listan

Onelineresebyrån Travellink har flest nya ärenden på listan. Det handlar bland annat om resenärer som inte fått ersättning för inställda flyg, men kunder vittnar också om att det varit svårt, eller omöjligt, att få kontakt med bolaget.

Det har inte ens gått att hitta kontaktuppgifter på hemsidan och i flera fall har Travellink inte svarat på de anmälningar Allmänna reklamationsnämnden beslutat om.

Resebolag återfinns på listans fem översta platser där Travellink följs av Ryanair, Bravofly, LOT Polish Airlines och KLM.

• Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tänk Ryanair är med igen, det var en överraskning 

Svarta Listan

Onelineresebyrån Travellink har flest nya ärenden på listan. Det handlar bland annat om resenärer som inte fått ersättning för inställda flyg, men kunder vittnar också om att det varit svårt, eller omöjligt, att få kontakt med bolaget.

Det har inte ens gått att hitta kontaktuppgifter på hemsidan och i flera fall har Travellink inte svarat på de anmälningar Allmänna reklamationsnämnden beslutat om.

Resebolag återfinns på listans fem översta platser där Travellink följs av Ryanair, Bravofly, LOT Polish Airlines och KLM.

Är du TV:s brossa eller 🤣

https://www.di.se/nyheter/resebolag-toppar-svarta-listan/

• Haha 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Läser DI var dag, då jag leker med aktier som frun säger 😁

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 2
  • Haha 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Screenshot_20230901_185032_Facebook.jpg

• Ge karma 8

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev rolba:

Idag är det en finne som tar omvägen via Björke. 

Screenshot_20230902-160110_Flightradar24.thumb.jpg.6430a33953c6513ef9f7a46cfbdbc88b.jpg

Kan dom flyga?😏

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...