Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Månne vad som skulle hänt om flygbränsle-aerosolen tog eld...

He he, tänkte samma som du!  :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
kitungmakmak

http://www.aftonbladet.se/resa/article19261119.ab Snart kan  man säkert flyga nercabbat!  :thumbsup:

Var väl väntat, nästa blir en operatör på marken som sköter takeoff och kopplar in AP, sen en som tar emot kärran och tar ner den med eller utan assistans av hjälpmedel. ILS (eller vad inflight systemen heter) kan ju ha en dålig dag så man får skicka den nån annanstans. Programmera om AP efter nya rutten ock tryck "play"... Så mycket billigare. maten kan man ju värma själv i mikron och ta biran ur skåpet med QR-taggen... Men du flyger ju inte ensam... alla andra passagerare är ju där.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Så vitt jag vet är ILS "Instrument Landing System" så det innebär väl inte riktigt automatflygning.

Men visst, jag har ju haft fel förut så...

"There is never enoough time to do all the nothing you want"
Calvin and Hobbes

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Så vitt jag vet är ILS "Instrument Landing System" så det innebär väl inte riktigt automatflygning.

Men visst, jag har ju haft fel förut så...

Mja, jag är ju inte heller nån fena på domdäringa mackapärerna. Men som jag fattat det så kan man med ett ILS Cat III autolanda med 0m sikt förutsatt att det inte förekommer sidovindar.

Men den kanske heter ALS (AutoLanding System), jag har ingen aning egentligen. ILS låter som nåt jag har hört talas om i alla fall.

Närmaste jag har kommit till att flyga planet själv är ju filghtsimulator på PCn med en joystick när jag nu tyckte sånt var kul.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Mja, jag är ju inte heller nån fena på domdäringa mackapärerna. Men som jag fattat det så kan man med ett ILS Cat III autolanda med 0m sikt förutsatt att det inte förekommer sidovindar.

Men den kanske heter ALS (AutoLanding System), jag har ingen aning egentligen. ILS låter som nåt jag har hört talas om i alla fall.

Närmaste jag har kommit till att flyga planet själv är ju filghtsimulator på PCn med en joystick när jag nu tyckte sånt var kul.

http://wiki.answers.com/Q/Can_autopilot_land_a_plane

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Ett tyst plan - det ser vi fram emot

Att flyga med Airbus nya superplan A350 är en märkligt tyst och rogivande upplevelse,

både när planet accelererar på startbanan för att lätta från marken och vidare under färd.

Så skriver CNN:s utsände reporter som fått följa med på en testflygning.

Airbus nya superplan en tyst upplevelse

post-10507-0-03857500-1407062946.jpg

Dela på andra sajter

För att bli lite mer allvarsamma  :crazy:  Jag gillar Jet Airways snedställda konfiguration..

attachicon.gif20140705_233051.jpg

Jag satt i samma kabin längst fram i en sån där kupévariant och gillade det inte för det kändes änna klaustrofobiskt

post-3290-0-65631600-1407611572_thumb.jp

Grannen hade dratt igen dörrarna

post-3290-0-81912500-1407611573_thumb.jp

Jag gillar när man ser annan flygtrafik där uppe i luften

En om/underkörning

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Hej

Igår såg gumman o jag ett plan som kom norrifrån ( Gävle hållet ) Och drog rakt upp Ganska stort verkadet det vara Arlanda ligger 33 km söderut så han kunde ju knappast gå in för landning Någon aning om vad det kan vara förän En Ryss kanske Finns nog ingen större flygplatts åt det hållet ( norrut )

Offe

Dela på andra sajter

Nån som vet den exakta rutten med dag och tid för A350 testflygning? Läste att den är/har varit i dessa trakter nu. Skulle köra SIN - HKG några gånger.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Hmmmmm, låter som norska tycker jag! Vissa ord kände man igen som: motor oxygen amram och andra svenska ord!  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

En 380 som kört vilse just nu eller övningskörning :y15:

post-3485-0-79644300-1408456229_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Aningen mer avancerat pappersflygplan än dom man själv vek ihop när det begav sig

http://www.viralnova.com/manila-folder-model-gallery/

Här lite lättare att se alla bilder i olika kategorier

https://www.flickr.com/photos/lucaiaconistewart/sets/

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Mors Nörds!

Arlanda idag med mitt nya favoritbolag, med supertrevlig personal. Jag vinkade till Styrman, och han vinkade glatt tillbaka.

Övriga FINA personalbilder postade jag ju i våras på samma tråd.

Trevlig höst.

Raggarnörden

post-4064-0-73468300-1409163151_thumb.jp

post-4064-0-38856700-1409163177_thumb.jp

post-4064-0-05734500-1409163201_thumb.jp

Dela på andra sajter

Den lilla klump flög förbi lunchbordet alldeles nyss en A380

E202 från JFK på väg till DXB. 11278 m och 922 km/h

post-3485-0-26377100-1409739918.jpg

post-3485-0-47097700-1409739917.jpg

Synd att man inte har stativ

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Mexico planerar ny flygplats, som kommer bli världens största med kapacitet för 120 milj passagerare. http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3844726.ece

Imponerande minst sagt, men 120 miljoner... kaxigt värre.

Vad ska de med sex rullbanor till? :wink:

post-4721-0-50496300-1409770672.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Tyvärr får du inte sköta spakarna själv utan det är till o sitta på extrasätet och titta på

Åh fan

Då kör vi Västerås i stället då :good:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...