Offe1609 Inlagd Januari 9, 2011 Dela Inlagd Januari 9, 2011 Den var bra Khemmerarat Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2011 Dela Inlagd Januari 16, 2011 Da da, njet problem! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Destination Philippines Inlagd Januari 16, 2011 Dela Inlagd Januari 16, 2011 Arlanda oct-99, jag var i hangaren och skulle ut på plattan, var 2-3 sekunder ifrån att bli lemlästad av denna SAAB 20000, ingen trevlig upplevelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2011 Dela Inlagd Januari 16, 2011 (ändrad) Arlanda oct-99, jag var i hangaren och skulle ut på plattan, var 2-3 sekunder ifrån att bli lemlästad av denna SAAB 20000, ingen trevlig upplevelse. Vad fan hände? Ändrades Januari 16, 2011 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Januari 16, 2011 Dela Inlagd Januari 16, 2011 Jag tror att det var något med bromsarna på planet .det var en satans smäll. Jag jobbade mittemot hangaren på Postterminalen. mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trebh Inlagd Januari 17, 2011 Dela Inlagd Januari 17, 2011 http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=41863 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Februari 6, 2011 Dela Inlagd Februari 6, 2011 Singapore Airlines nya reklamfilm http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 6, 2011 Dela Inlagd Februari 6, 2011 (ändrad) Singapore Airlines nya reklamfilm. Det är en vacker film snutt! Tack pigge01 Ändrades Februari 6, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 7, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2011 Dumma frågor på flyget....Kan ni be piloten att skruva ned motorljudet http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article8528171.ab “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Februari 9, 2011 Dela Inlagd Februari 9, 2011 Katoy air http://photoblog.msnbc.msn.com/_news/2011/02/09/6016617-pioneering-airline-hires-ladyboy-flight-attendants Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 9, 2011 Dela Inlagd Februari 9, 2011 Katoy air http://photoblog.msn...ight-attendants Mycket bättre än "isbjörnarna" på SAS (Blonda med stora ars...len) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeeBee Inlagd Februari 24, 2011 Dela Inlagd Februari 24, 2011 Här kommer bilder från när Gripen landade i Surat Thani Mvh PeeBee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2011 På tal om 747:an i en annan tråd så ser de moderna ut så här numera Fast en gammal nostalgiker som jag gillar ju som det var förr med över 900 knappar och instrument och hålla reda på Fast den bekvämaste att flyga måste vara denna 747:a “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Fast en gammal nostalgiker som jag gillar ju som det var förr med över 900 knappar och instrument och hålla reda på Ja det skulle jo kännas tryggt , när man läser i tidningen om att flerparten av piloterna tar en siesta under flighten Vem håller koll på dom 900 mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 En gammal goding När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Såg på bilden från den gamla 747:an att det till höger bakom andrepilotens plats fanns en plats för en flight engineer. Bilden av den nya 747:an är tagen längre fram så att det ej framgår om en flight engineer fortfarande behövs. Dessutom fanns det en stol bakom förstepilotens plats, vem satt där? Flygs 747:an nu med tvåmannabesättning + avbytare? Hur många piloter behövs för en långflygning? Tacksam för svar från forumets flygnördar. mvh. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Såg på bilden från den gamla 747:an att det till höger bakom andrepilotens plats fanns en plats för en flight engineer. Bilden av den nya 747:an är tagen längre fram så att det ej framgår om en flight engineer fortfarande behövs. Dessutom fanns det en stol bakom förstepilotens plats, vem satt där? Flygs 747:an nu med tvåmannabesättning + avbytare? Hur många piloter behövs för en långflygning? Tacksam för svar från forumets flygnördar. mvh. Luttrad. Det är bara två piloter numera på alla flyg. Även långflygningar http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 26, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 26, 2011 Nja, många bolag har 3 piloter ändå på låååångflygningar för att alltid var 2 piloter på plats i cockpit Även en flygingenjör följer med om de flyger på platser där de ej har tillgång till tekniker på plats “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Nja, många bolag har 3 piloter ändå på låååångflygningar för att alltid var 2 piloter på plats i cockpit Även en flygingenjör följer med om de flyger på platser där de ej har tillgång till tekniker på plats Hmmmmmmmmm, är dom i egentlig mening "piloter" alla? Kapten och styrman är kanske mera rätt? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 26, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 26, 2011 Kaptenen och Styrman är piloter medans flygingenjören är tekniker men även han har provat på att flyga i simulator, man måste ju ha känsla för det man mekar med “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gson Inlagd Mars 1, 2011 Dela Inlagd Mars 1, 2011 Intressant artikel om snöröjning på Arlanda http://www.idg.se/2.1085/1.369479/snorojning-pa-arlanda---stallet-som-aldrig-stanger/1 "Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2011 Yrkesskadad ? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2011 Lågflygning 1 2 http://www.youtube.com/watch?v=RgusXzo6omU&feature=fvwrel “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 20, 2011 Dela Inlagd Mars 20, 2011 Tydligen skall nya 747-8 IC premiärlyfta idag.Planerat till runt 17.45 Svensk tid. Livesändning här nånstans: Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 4, 2011 Dela Inlagd April 4, 2011 En liten motor för nördar En sån däringa fin skärm vi fick på Turkarna ner Nä, nog me trams... dags o sätta sitt feta arsle på lämplig barstol Ha en bra dag/kväll Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu