Nicholas Inlagd Oktober 12, 2023 Dela Inlagd Oktober 12, 2023 egentagna 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2023 Dela Inlagd Oktober 13, 2023 Nu hämtar de hem ett gäng ryssar. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet older version Inlagd Oktober 13, 2023 Dela Inlagd Oktober 13, 2023 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev rolba: Nu hämtar de hem ett gäng ryssar. Vet inte riktigt vad jag skall skriva så att du inte missuppfattar mig som....vad var det jag sa....hoppas du förstår det. Men jag var nere två dagar och kom hem igår. Jag lämnade i Maj, för många av "special operation folk" tyckte jag då.......men det jag såg nu.....bara Ryssar i NaiHarn. Så oerhört tråkigt på ett så fint ställe som Rawai, och hela Phuket....hoppas det vänder och det kommer det göra tror jag. Thailand kan ju inte stilla titta på när deras paradis ö blir invandrar derad av annan nationalitet. Och läser man pressen så börjar ju politiker så sakta att vakna, även om de i Phuket nu sprattlar emot då det rör sig om enorma pengar som....... och med pengar kan man köpa mycket. Ändrades Oktober 13, 2023 av Vaxet older version 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2023 Dela Inlagd Oktober 13, 2023 2 minuter sedan, skrev Vaxet older version: Vet inte riktigt vad jag skall skriva så att du inte missuppfattar mig som....vad var det jag sa....hoppas du förstår det. Men jag var nere två dagar och kom hem igår. Jag lämnade i Maj, för många av "special operation folk" tyckte jag då.......men det jag såg nu.....bara Ryssar i NaiHarn. Så oerhört tråkigt på ett så fint ställe som Rawai, och hela Phuket....hoppas det vänder och det kommer det göra tror jag. Thailand kan ju inte stilla titta på när deras paradis ö blir invanderad av annan nationalitet. Och läser man pressen så börjar ju politiker så sakta att vakna, även om de i Phuket nu sprattlar emot då det rör sig om enorma pengar som....... och med pengar kan man köpa mycket. När vi lämnade i mars var det mycket ryssar här. Nu upplever vi att det är endast en bråkdel jämfört med då. Nu har jag inte varit ner till beachen i Nai Harn än och kollat. I våras var mer än 50% av frugans dropinkunder ryssar. Nu gissar hon på 10 %. Har hört liknande från annat håll. Jag såg i alla fall en ryss som köpte glass på seven igår kväll. Det är generellt ganska lite turister här nu, förmodligen färre än direkt efter pandemin. Men det är min uppfattning så inte statistiskt säkerställt. 😉 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 15, 2023 Dela Inlagd Oktober 15, 2023 On 2023-09-26 at 10:53, skrev 65Selander: Nu börjar det hända saker. https://www.mitti.se/nyheter/swedavia-infor-pristak-billigare-mat-pa-arlanda-6.3.176653.b959c3fba1 Med bred konkurens och rimliga priser borde det inte behövas regleringar. Fast kanske inte Swedavia kan ta extrapoäng då. Med en reglering ser det ut som Swedavia står på kundernas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 15, 2023 Dela Inlagd Oktober 15, 2023 On 2023-10-13 at 06:31, skrev rolba: När vi lämnade i mars var det mycket ryssar här. Nu upplever vi att det är endast en bråkdel jämfört med då. Nu har jag inte varit ner till beachen i Nai Harn än och kollat. I våras var mer än 50% av frugans dropinkunder ryssar. Nu gissar hon på 10 %. Har hört liknande från annat håll. Jag såg i alla fall en ryss som köpte glass på seven igår kväll. Det är generellt ganska lite turister här nu, förmodligen färre än direkt efter pandemin. Men det är min uppfattning så inte statistiskt säkerställt. 😉 Kan vara svårt att se vad det beror på om man inte har hela bilden klar för sig. Fast det är intressant att veta mer. Antar i varje fall att de flesta ryssarna inte bara är ute på semester. Den stora delen är väl från Ryssland för att de inte gillar situationen hemmavid eller inte vill bli inkallade. Då borde de stanna en längre tid. Kan de lösa det med visum så kanske ändå pengarna börjar att tryta så att de inte rör sig så mycket, där det kostar pengar. De kanske också flyttar till billigare områden. I varje fall intressant att följa utvecklingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 Jag körde på E65 kl 14:55 idag och hade passerat Skurup när jag såg ett plan komma från syd möjligen sydväst som gick ner för landning mot Sturup, jag trodde först det var en AWACS men har kollat på bilder och de är inte alls lika, denna hade en lång grej över flygkroppen som hade ett främre och ett bakre fäste det var inte lika högt som på AWACS och betydligt längre. Ni som kollar Flightradar och liknande kan man evt hitta vad detta var för ett plan? 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 40 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag körde på E65 kl 14:55 idag och hade passerat Skurup när jag såg ett plan komma från syd möjligen sydväst som gick ner för landning mot Sturup, jag trodde först det var en AWACS men har kollat på bilder och de är inte alls lika, denna hade en lång grej över flygkroppen som hade ett främre och ett bakre fäste det var inte lika högt som på AWACS och betydligt längre. Ni som kollar Flightradar och liknande kan man evt hitta vad detta var för ett plan? Kanske en Erieye ? 2 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Kanske en Erieye ? Det verkar som att du kan planen, om det inte är en sådan så är det mycket likt! 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Det verkar som att du kan planen, om det inte är en sådan så är det mycket likt! En svensk AWACS 1 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 3 minuter sedan, skrev Tallviking: En svensk AWACS Jag har aldrig ens hört talas om den. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2023 3 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har aldrig ens hört talas om den. Sålds några stycken av Saab S 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: Sålds några stycken av Saab S Vet du om dessa tillverkades på fabriken i Malmö? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2023 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Vet du om dessa tillverkades på fabriken i Malmö? Googla Ändrades Oktober 20, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2023 (ändrad) GlobalEye AEW&C | Saab Ändrades Oktober 20, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Googla Jag ska kolla med en av de som arbetade där på den tiden, en mycket flygintresserad person. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 22 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Googla Tänk vad tråkigt livet skulle vara om alla googlade allting, inga diskussioner, inga forum osv... 2 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 32 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har aldrig ens hört talas om den. Ett stort framgångsprojekt i Sverige som sålts till bl.a Thailand Tungt integrerat med Gripen-systemet Finns i följande länder: Brasilien Förenade Arabemiraten Grekland Mexiko Pakistan Polen (inte levererad ännu) Saudiarabien Sverige Thailand AEW&C System - ERIEYE SAAB MICROWAVE SYSTEMS ERIEYE is the first high-performance, long-range Airborne Early Warning & Control (AEW&C) system based on active phased-array pulse-Doppler radar. This new-generation system can be installed in a variety of commercial and military aircraft, including regional jet or turboprop airliners. It meets full AEW&C requirements for detecting and tracking targets at ranges of up to 450 km over land or water. ERIEYE is a complete AEW&C system, including radar with integrated Secondary Surveillance Radar / Identification Friend or Foe (SSR/IFF), electronic support measures, communications and data links, comprehensive command-and-control facilities and self-protection system. The ERIEYE radar, with its fixed electronically scanned antenna and use of adaptive radar control techniques, has superior resolution accuracy. When compared to traditional rotodome-based solutions, it provides enhanced detection and tracking performance, including the active simultaneous tracking of multiple targets. In addition, the radar offers significantly improved resistance to Electronic Counter Measures (ECM). The state-of-the-art command-and-control system gives the on-board mission-system crew full capability for AEW&C roles as well as maximum flexibility for other peacetime and war missions. ERIEYE is fully interoperable with and easily integrated into NATO Air Defence Command Systems 4 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 9 minuter sedan, skrev Tallviking: Ett stort framgångsprojekt i Sverige som sålts till bl.a Thailand Tungt integrerat med Gripen-systemet Finns i följande länder: Brasilien Förenade Arabemiraten Grekland Mexiko Pakistan Polen (inte levererad ännu) Saudiarabien Sverige Thailand AEW&C System - ERIEYE SAAB MICROWAVE SYSTEMS ERIEYE is the first high-performance, long-range Airborne Early Warning & Control (AEW&C) system based on active phased-array pulse-Doppler radar. This new-generation system can be installed in a variety of commercial and military aircraft, including regional jet or turboprop airliners. It meets full AEW&C requirements for detecting and tracking targets at ranges of up to 450 km over land or water. ERIEYE is a complete AEW&C system, including radar with integrated Secondary Surveillance Radar / Identification Friend or Foe (SSR/IFF), electronic support measures, communications and data links, comprehensive command-and-control facilities and self-protection system. The ERIEYE radar, with its fixed electronically scanned antenna and use of adaptive radar control techniques, has superior resolution accuracy. When compared to traditional rotodome-based solutions, it provides enhanced detection and tracking performance, including the active simultaneous tracking of multiple targets. In addition, the radar offers significantly improved resistance to Electronic Counter Measures (ECM). The state-of-the-art command-and-control system gives the on-board mission-system crew full capability for AEW&C roles as well as maximum flexibility for other peacetime and war missions. ERIEYE is fully interoperable with and easily integrated into NATO Air Defence Command Systems Skulle inte Finland få några åxå? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 16 minuter sedan, skrev audirs2: Skulle inte Finland få några åxå? Det var 2 st GlobalEye som var en del av Gripen-offerten till Finland men eftersom dom valde Lockheed Martin blev det inget med dom NATO tittar just nu på att ersätta sina Boeing E3 Sentry AWACS och SAAB lämnade in en offert till dom tidigare i år. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 24, 2023 Dela Inlagd Oktober 24, 2023 (ändrad) Inte smart att lasta ur lasten fram först..... Ändrades Oktober 24, 2023 av Tallviking 3 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 25, 2023 Dela Inlagd Oktober 25, 2023 23 timmar sedan, skrev Tallviking: Inte smart att lasta ur lasten fram först..... Små lätta thaikärringar i fram och deras övervikt bagage längst bak. 1 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 30, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2023 6 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 4, 2023 Dela Inlagd November 4, 2023 7 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 4, 2023 Dela Inlagd November 4, 2023 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Hoppas den kommer tillbaka! 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu