Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

On 2022-06-14 at 17:59, skrev Boa52:

Ni skulle vara utan el om inte Norrland fanns, Så glesbygdstöd är löjligt

Ehhhhh. 

Hur nära ett kraftverk bor du? 

Harsprånget? 

Och eftersom jag bor i Stockholm så tillhör allt i Stockholm mig personligen? 

Större delen av landet erhåller utjämningsbidrag från Stockholm. 

Stockholm står ensamt för 50% av BNP. 

Dela på andra sajter

Ajdå!😪

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ehhhhh. 

Hur nära ett kraftverk bor du? 

Harsprånget? 

Och eftersom jag bor i Stockholm så tillhör allt i Stockholm mig personligen? 

Större delen av landet erhåller utjämningsbidrag från Stockholm. 

Stockholm står ensamt för 50% av BNP. 

Bor 2 mil från ett kraftverk men det har väl ingen betydelse. Jag sköter inte det

men ni sörläningar får el därifrån

Dela på andra sajter

Kenneth4618
24 minuter sedan, skrev Boa52:

Bor 2 mil från ett kraftverk men det har väl ingen betydelse. Jag sköter inte det

Nope, här har vi Forsmark 1, 2 och 3 så du kan behålla din el 😉😉😉😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nope, här har vi Forsmark 1, 2 och 3 så du kan behålla din el 😉😉😉😉

Varför har ni brist på El i sörläningarnas land då. Industrierna får inte full kapasitet

utan klagar brist på El Tror jag vet varför ni har inte byggt ut nätet, utan snålat med

en 2,5 s kabel så även hur mycke vi skickar kan ni inte ta emot det

Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför har ni brist på El i sörläningarnas land då. Industrierna får inte full kapasitet

utan klagar brist på El Tror jag vet varför ni har inte byggt ut nätet, utan snålat med

en 2,5 s kabel så även hur mycke vi skickar kan ni inte ta emot det

Med tanke på hur mycket du gnäller på andra så undrar jag vad detta har med flyg att göra?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

SAS lounge, Landvetter Inte mycket att skryta med val av mat. Men fast trackar var värd varje öre. Härligt att bara glida förbi minst 250 personer. Lång kö  ca 200 m på vanlig check in/security

20220616_170452.jpg

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Hörududu du har dragit vinstpotten. Du reser en Torsdag och är i SAS Loungen!

Många bulgur allergiker skulle vara mycket avundsjuka......

Och så får jag en extra timme i lounge,

Important information about your SAS booking Mxxxxx

Dear Traveler,

Thank you for flying SAS.

Your Flight SK2050 Gothenburg (GOT) - Luleå (LLA) 16 Jun, with departure time 18:35 is delayed to: 19:30 16 Jun.
We apologize for this change.

Best regards, SAS

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev Amigo:

SAS lounge, Landvetter Inte mycket att skryta med val av mat. Men fast trackar var värd varje öre. Härligt att bara glida förbi minst 250 personer. Lång kö  ca 200 m på vanlig check in/security

20220616_170452.jpg

Det låter som en helt vanlig dag på en flygplats. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Amigo:

Och så får jag en extra timme i lounge,

Important information about your SAS booking Mxxxxx

Dear Traveler,

Thank you for flying SAS.

Your Flight SK2050 Gothenburg (GOT) - Luleå (LLA) 16 Jun, with departure time 18:35 is delayed to: 19:30 16 Jun.
We apologize for this change.

Best regards, SAS

Be dom rerouta dig via Arlanda så bjuder jag på en öl i loungen 😆

Dela på andra sajter

Vad kostar det med en fast track på Arlanda?? Åker ekonomi med tajjen i augusti. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

Vad kostar det med en fast track på Arlanda?? Åker ekonomi med tajjen i augusti. 

Det är flygbolagen som säljer om det finns att köpa som tillägg för billigare flygklasser

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

Du får skaffa Amex Platinum, kostar 650kr / månad. Eller uppgradera biljetten till business.

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev apknug:

Du kan skicka PM till mig så berättar om hur du kan köpa fast track för 157 kr på Arlanda. Kan du pm mig?? 

Dela på andra sajter

On 2022-06-13 at 14:34, skrev 65Selander:

Dessa blåste förbi jobbet idag, han dock inte få upp egen kamera, mäktigt iaf.
image.png.b939112e8fd51c2fb01a2ad3c7badd68.png

Hade varit mycket mer logiskt att göra den hyllningen med Sveriges enda kvarvarande DC-3a Daisy.

Dela på andra sajter

On 2022-06-16 at 16:02, skrev Boa52:

Får inte du el därifrån? 

Varför tillhör den elen mer dig än mig? 

Det var ju inte ditt kraftverk kunde vi konstatera. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dannep4:

Hade varit mycket mer logiskt att göra den hyllningen med Sveriges enda kvarvarande DC-3a Daisy.

Det var att planet var ett signalspaningsplan som sköts ner som dom hyllade. Därav att dom flög med dagens signalspaningsplan. DC3:or i allmänhet är en av världens mest producerade flygplan

Och det var inte bara DC3:an som sköts ner utan även Catalinan som sökte efter DC3:an

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Jag måste bara fråga, har nu flugit fen  ggr senaste tre veckor. Ingen har frågat efter legitimation eller pass vid boarding, inte av sambo heller som är Thai. Görs det inte längre eller är det bara fråga om att det ska hända nåt innan de skärper sig igen. Det är säkert en vanlig praktikt för det flesta (att inte fråga), men jag tycker det är märkligt. Alla flyg varit inom Sverige

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag måste bara fråga, har nu flugit fen  ggr senaste tre veckor. Ingen har frågat efter legitimation eller pass vid boarding, inte av sambo heller som är Thai. Görs det inte längre eller är det bara fråga om att det ska hända nåt innan de skärper sig igen. Det är säkert en vanlig praktikt för det flesta (att inte fråga), men jag tycker det är märkligt. Alla flyg varit inom Sverige

Reglerna inom Sverige och inom EU/EES är att du skall vara beredd att visa upp legitimation om dom kräver det men om inga undantagstillstånd gäller (som under pandemi t.ex) får dom inte göra det med alla. Alla flygningar inom EU/EES räknas som inrikesflygningar

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

On 2022-06-13 at 15:28, skrev Amigo:

Fan, jag håller att bli miljöpartist.  Denna 40 min flyg (sk161) känns helt onödig. Hade det inte varit byte hade tåget varit snabbare, skönare o mer miljövänlig. 5555

Screenshot_20220613-152415_Flightradar24.jpg

Menar du att alla tågen går enligt tidtabellerna i din del av landet?

Knappast SJ som är operatör då.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Menar du att alla tågen går enligt tidtabellerna i din del av landet?

Knappast SJ som är operatör då.

Nu var det inte fråga om tidtabellen! Förlåt om jag var otydlig!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Nu var det inte fråga om tidtabellen! Förlåt om jag var otydlig!

Det var tydligen jag som var otydlig, i denna delen av landet så går tågen sporadiskt och är inte att lita på, går tågen alltid hos dej? Eller är det signalfel och fan och hans gamla mormor till ursäkter där också?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det var tydligen jag som var otydlig, i denna delen av landet så går tågen sporadiskt och är inte att lita på, går tågen alltid hos dej? Eller är det signalfel och fan och hans gamla mormor till ursäkter där också?

Det har jag ingen uppfattning om för åker inte tåg här. Tror det är fem mil till Norrlandsbanan. Men på tal om tidtabeller så av tre olika flyg var en i tid! Så det är väl inte mycket att skryta heller för SAS. I sanningens namn måste erkänna att det var pga väder sista flyget försenades

Fast min pärla går som tåget och är alltid i tid.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Amigo:

Det har jag ingen uppfattning om för åker inte tåg här. Tror det är fem mil till Norrlandsbanan. Men på tal om tidtabeller så av tre olika flyg var en i tid! Så det är väl inte mycket att skryta heller för SAS

Fast min pärla går som tåget och är alltid i tid.

När vi ska till Thailand via Kastrup så tar vi bussen till Helsingborg och färjan över och sedan tåget ner på den danska sidan, inte fan skulle jag våga chansa och ta tåget över bron till Kastrup även om det enligt tidtabellerna skulle gå mycket snabbare, teori och praktik är i detta fallet väldigt olika.

Sedan kan jag medge att räkmackan och pilsnern på båten sitter fint.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag har inte visat leg eller pass sedan typ 2004 på resor inom Norden. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...