Kenneth4618 Inlagd April 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 21, 2020 De verkar passa på när det är lugnt med flyg i luften “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd April 22, 2020 Dela Inlagd April 22, 2020 https://www.nyteknik.se/fordon/sa-har-boeing-vassat-gamla-trotjanaren-f-15-6993999 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 24, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2020 Dagens kurs i aerodynamik Advance aircraft engineering crash course “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 När man e klar hos SAS så blir det en buske plastrosor och kopp fika! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 För eller senare ska de igång..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 22 minuter sedan, skrev Soengsang: För eller senare ska de igång..... Den va skitbra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 On 2020-04-22 at 09:38, skrev clion: https://www.nyteknik.se/fordon/sa-har-boeing-vassat-gamla-trotjanaren-f-15-6993999 Då finns det kanske även hopp för dig att SAAB/JAS gör en uppgradering på din gamla SAAB? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 B747 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 On 2020-03-11 at 10:59, skrev audirs2: Man bara dreglar när man ser det här! Undrar hur B747 i Norrland tänker nu?SAS hade ju åxå några såna här birdies, dom försvann väl på 80 talet? Ett av Thais skrotade flygplan i filmen åkte jag med på min livs första Thailandsresa. Simongkhon med reg nr HS-TGN.Detta var 94,så det var lite speciellt att se denna skönhet. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 1 minut sedan, skrev B747: Ett av Thais skrotade flygplan i filmen åkte jag med på min livs första Thailandsresa. Simongkhon med reg nr HS-TGN.Detta var 94,så det var lite speciellt att se denna skönhet. Tänker alltid på svetsbrodern!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 Precis nyss, skrev audirs2: Tänker alltid på svetsbrodern!😆 Jag lyfter på svetshjälmen. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 3 timmar sedan, skrev B747: Ett av Thais skrotade flygplan i filmen åkte jag med på min livs första Thailandsresa. Simongkhon med reg nr HS-TGN.Detta var 94,så det var lite speciellt att se denna skönhet. 94!!!! Då var du ju spädbarn...eller något liknande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: 94!!!! Då var du ju spädbarn...eller något liknande. 25 år och i min krafts dagar....Styv som fan.😀 PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 1 minut sedan, skrev B747: 25 år och i min krafts dagar....Styv som fan.😀 Styv! Hade du druckit något stärkande? 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 41 minuter sedan, skrev B747: 25 år och i min krafts dagar....Styv som fan.😀 Styv i korken! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 Och här är SAABen ute och fyllstyr😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 Sätter denna här. En hyllning för Captain Tom Moore som fyller 100 år idag och på typ någon månad samlat in 30 milj pund till deras Hälsomyndighet. Maffigt ljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 58 minuter sedan, skrev 65Selander: Sätter denna här. En hyllning för Captain Tom Moore som fyller 100 år idag och på typ någon månad samlat in 30 milj pund till deras Hälsomyndighet. Maffigt ljud 🎩🎩🇬🇧🇬🇧 Hatten av för den kisen. Vilken hjälte. Och vilket ljud😍😍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2020 Dela Inlagd Maj 4, 2020 Klartecken för Air France-stöd EU-kommissionen ger klartecken för Frankrikes stödpaket på runt sju miljarder euro – 75 miljarder svenska kronor – till flygbolagsjätten Air France. "Flygindustrin är viktig för jobb och kommunikationer. De här franska garantierna och lånen på sju miljarder kommer att ge Air France den likviditet som akut har behövts för att stå emot effekterna av coronaviruset", säger EU:s konkurrenskommissionär Margrethe Vestager i ett uttalande. Ett stort hjälppaket är även på väg till systerbolaget KLM, från regeringen i Nederländerna. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 Intressant om det fungerar Deras jetmotor skapar plasma – öppnar för utsläppsfria flygningar Kinesiska forskare har presenterat en jetmotor-prototyp som skapar plasma med hög temperatur direkt ur trycksatt luft. Lösningen kan öppna för utsläppsfria flygningar. Vi omges av ämnen i fast, flytande och gasform men plasma är faktiskt det vanligaste aggregationstillståndet i universum. Plasma kan skapas genom att gas joniseras och nu har the Institute of Technological Sciences vid Wuhan University utvecklat en prototyp till en luftplasma-jetmotor. Konceptet bygger på att motorn komprimerar luft som sedan joniseras med hjälp av mikrovågor vilket alstrar het plasma som ger kraft. Och det är inte dåligt med kraft. Vid ett test lyckades prototypen lyfta en stålboll på ett kilo 24 millimeter upp i luften, vilket översatt till full skala är i paritet med konventionella jetmotorer. https://www.nyteknik.se/innovation/deras-jetmotor-skapar-plasma-oppnar-for-utslappsfria-flygningar-6994987 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 7 timmar sedan, skrev Tallviking: Intressant om det fungerar Deras jetmotor skapar plasma – öppnar för utsläppsfria flygningar Kinesiska forskare har presenterat en jetmotor-prototyp som skapar plasma med hög temperatur direkt ur trycksatt luft. Lösningen kan öppna för utsläppsfria flygningar. Vi omges av ämnen i fast, flytande och gasform men plasma är faktiskt det vanligaste aggregationstillståndet i universum. Plasma kan skapas genom att gas joniseras och nu har the Institute of Technological Sciences vid Wuhan University utvecklat en prototyp till en luftplasma-jetmotor. Konceptet bygger på att motorn komprimerar luft som sedan joniseras med hjälp av mikrovågor vilket alstrar het plasma som ger kraft. Och det är inte dåligt med kraft. Vid ett test lyckades prototypen lyfta en stålboll på ett kilo 24 millimeter upp i luften, vilket översatt till full skala är i paritet med konventionella jetmotorer. https://www.nyteknik.se/innovation/deras-jetmotor-skapar-plasma-oppnar-for-utslappsfria-flygningar-6994987 Wuhan är ju något att lita på Min egen amatörmässiga gissning är att vi blir utan ozonlager om vi spinner vidare på den typen av motor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 (ändrad) Nödlanda Airport verkar också vara stängd. Edit: Inte ens öppen för den alltid så positiva men snurriga muntergöken @L200 men behövs kanske ett uns av intelligens att förstå att det är en flygplats för sjöflygplan 🙃 Ändrades Maj 17, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Maj 27, 2020 Dela Inlagd Maj 27, 2020 Planen på Arlanda har stått så länge nu att den nya lacken har regnat bort och den gamla har framträtt😀😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu