Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Kenneth4618

De verkar  passa på när det är lugnt med flyg i luften

Screenshot_2020-04-21-11-14-47-860.thumb.jpeg.f04ad8f560a81bec59765f50c2895b36.jpegScreenshot_2020-04-21-11-14-20-978.thumb.jpeg.d8229df441a4424bb75ecc76deed4a02.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dagens kurs i aerodynamik

Advance aircraft engineering crash course

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

När man e klar hos SAS så blir det en buske plastrosor och kopp fika!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

För eller senare ska de igång.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

För eller senare ska de igång.....

Den va skitbra!:rotfl:

Dela på andra sajter

Kenneth4618

B747

image.thumb.png.29abea2222a503db7afdba84876f5288.png

Dela på andra sajter

On 2020-03-11 at 10:59, skrev audirs2:

Man bara dreglar när man ser det här! Undrar hur B747 i Norrland tänker nu?SAS hade ju åxå några såna här birdies, dom försvann väl på 80 talet?

Ett av Thais skrotade flygplan i filmen åkte jag med på min livs första Thailandsresa.

Simongkhon med reg nr HS-TGN.Detta var 94,så det var lite speciellt att se denna skönhet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Ett av Thais skrotade flygplan i filmen åkte jag med på min livs första Thailandsresa.

Simongkhon med reg nr HS-TGN.Detta var 94,så det var lite speciellt att se denna skönhet.

Tänker alltid på svetsbrodern!😆

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Tänker alltid på svetsbrodern!😆

Jag lyfter på svetshjälmen.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev B747:

94!!!!

Då var du ju spädbarn...eller något liknande. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

94!!!!

Då var du ju spädbarn...eller något liknande. 

25 år och i min krafts dagar....Styv som fan.😀

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev B747:

Styv! Hade du druckit något stärkande?

😂

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev B747:

Styv i korken!:boom:

Dela på andra sajter

Sätter denna här. En hyllning för Captain Tom Moore som fyller 100 år idag och på typ någon månad samlat in 30 milj pund till deras Hälsomyndighet.  Maffigt ljud 

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev 65Selander:

Sätter denna här. En hyllning för Captain Tom Moore som fyller 100 år idag och på typ någon månad samlat in 30 milj pund till deras Hälsomyndighet.  Maffigt ljud 

🎩🎩🇬🇧🇬🇧 Hatten av för den kisen. Vilken hjälte. Och vilket ljud😍😍

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dela på andra sajter

Tallviking

Klartecken för Air France-stöd

EU-kommissionen ger klartecken för Frankrikes stödpaket på runt sju miljarder euro – 75 miljarder svenska kronor – till flygbolagsjätten Air France.

"Flygindustrin är viktig för jobb och kommunikationer. De här franska garantierna och lånen på sju miljarder kommer att ge Air France den likviditet som akut har behövts för att stå emot effekterna av coronaviruset", säger EU:s konkurrenskommissionär Margrethe Vestager i ett uttalande.

Ett stort hjälppaket är även på väg till systerbolaget KLM, från regeringen i Nederländerna.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tallviking

Intressant om det fungerar

Deras jetmotor skapar plasma – öppnar för utsläppsfria flygningar

Kinesiska forskare har presenterat en jetmotor-prototyp som skapar plasma med hög temperatur direkt ur trycksatt luft. Lösningen kan öppna för utsläppsfria flygningar.

Vi omges av ämnen i fast, flytande och gasform men plasma är faktiskt det vanligaste aggregationstillståndet i universum. Plasma kan skapas genom att gas joniseras och nu har the Institute of Technological Sciences vid Wuhan University utvecklat en prototyp till en luftplasma-jetmotor.

Konceptet bygger på att motorn komprimerar luft som sedan joniseras med hjälp av mikrovågor vilket alstrar het plasma som ger kraft. Och det är inte dåligt med kraft. Vid ett test lyckades prototypen lyfta en stålboll på ett kilo 24 millimeter upp i luften, vilket översatt till full skala är i paritet med konventionella jetmotorer.

https://www.nyteknik.se/innovation/deras-jetmotor-skapar-plasma-oppnar-for-utslappsfria-flygningar-6994987

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Intressant om det fungerar

Deras jetmotor skapar plasma – öppnar för utsläppsfria flygningar

Kinesiska forskare har presenterat en jetmotor-prototyp som skapar plasma med hög temperatur direkt ur trycksatt luft. Lösningen kan öppna för utsläppsfria flygningar.

Vi omges av ämnen i fast, flytande och gasform men plasma är faktiskt det vanligaste aggregationstillståndet i universum. Plasma kan skapas genom att gas joniseras och nu har the Institute of Technological Sciences vid Wuhan University utvecklat en prototyp till en luftplasma-jetmotor.

Konceptet bygger på att motorn komprimerar luft som sedan joniseras med hjälp av mikrovågor vilket alstrar het plasma som ger kraft. Och det är inte dåligt med kraft. Vid ett test lyckades prototypen lyfta en stålboll på ett kilo 24 millimeter upp i luften, vilket översatt till full skala är i paritet med konventionella jetmotorer.

https://www.nyteknik.se/innovation/deras-jetmotor-skapar-plasma-oppnar-for-utslappsfria-flygningar-6994987

Wuhan är ju något att lita på

Min egen amatörmässiga gissning är att vi blir utan ozonlager om vi spinner vidare på den typen av motor

Dela på andra sajter

Nödlanda Airport verkar också vara stängd.

2A962060-55F9-4392-B1D3-0D0F09CBFFAC.thumb.jpeg.17b3594c45fb215ce09a8c68e298032c.jpeg

Edit:

Inte ens öppen för den alltid så positiva men snurriga muntergöken @L200 men behövs kanske ett uns av intelligens att förstå att det är en flygplats för sjöflygplan 🙃

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kenneth4618

100991409_10220223050320924_3894575635619643392_n.jpg.318ee9b5b04bf245d8b0ec16566ecb41.jpg

Dela på andra sajter

Planen på Arlanda har stått så länge nu att den nya lacken har regnat bort och den gamla har framträtt😀😂AC6D5989-1BD0-40F7-9B9C-C70F30731270.thumb.jpeg.92f2bd927b2d01060a48133e00d705c8.jpeg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...