Raggarn Inlagd Januari 10, 2020 Dela Inlagd Januari 10, 2020 Nyligen drog den iväg i underbart väder🛫 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 11, 2020 Dela Inlagd Januari 11, 2020 20 timmar sedan, skrev Raggarn: Nyligen drog den iväg i underbart väder🛫 Hade gärna flugit med SQ361 om det inte vore för stoppet på DME. Singapore är riktigt bra ombord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Januari 11, 2020 Dela Inlagd Januari 11, 2020 (ändrad) On 2019-12-20 at 15:15, skrev Kenneth4618: Men det är kul att fota flygplan En A380 en mil upp på väg till USA passerar vår altan i Uppsala Paparazziobjektiv ? Eller bara ett teleskop😀 Har sett arabflygen passera utanför (ovavför Gävle blir det ju) Gävle så det ligger tydligen på rutten. Och jag tycker att man kan se hur jäkla stora A380 n är eller är det bara inbillning strutsen och kollibrien TYP? Ändrades Januari 11, 2020 av Chrille Columbus Misstag eller syntax error? Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 11, 2020 Dela Inlagd Januari 11, 2020 40 minuter sedan, skrev Chrille Columbus: Paparazziobjektiv ? Eller bara ett teleskop😀 Har sett arabflygen passera utanför (ovavför Gävle blir det ju) Gävle så det ligger tydligen på rutten. Och jag tycker att man kan se hur jäkla stora A380 n är eller är det bara inbillning strutsen och kollibrien TYP? Sällan du ser 380 där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 11, 2020 Dela Inlagd Januari 11, 2020 11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Sällan du ser 380 där Vissa rutter från Tyskland till Japan passerar väl över Gävle /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 11, 2020 Dela Inlagd Januari 11, 2020 Vissa rutter från Tyskland till Japan passerar väl över Gävle /Enis Ja, kanske. Tänkte mest på att kommentaren var riktad mot 350’n som lättade Edit: Hur fan fick jag ihop det där? Tyckte att han citerade SQ inlägget. Jag måste ha varit full Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 On 1/11/2020 at 1:13 PM, samet said: Hade gärna flugit med SQ361 om det inte vore för stoppet på DME. Singapore är riktigt bra ombord. Jag flyger med SQ nuförtiden med byte i Frankfurt. Tycker dom är helt outstanding Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 19 minuter sedan, skrev Muimatt: Jag flyger med SQ nuförtiden med byte i Frankfurt. Tycker dom är helt outstanding Ja du har ju alltid en första positionering från dig, så åka till BKK eller SIN kvittar ju. Jag som startar i BKK skulle då få ytterligare ett byte... men dummare saker har jag ju gjort. Har en BKK-SIN-ZRH-GOT och GOT-FRA-SIN-BKK bokad senare i vår. Får se om den förblir sådan eller bokas om lite. Men gillar både flygplatsen och bolaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 55 minutes ago, samet said: Ja du har ju alltid en första positionering från dig, så åka till BKK eller SIN kvittar ju. Jag som startar i BKK skulle då få ytterligare ett byte... men dummare saker har jag ju gjort. Har en BKK-SIN-ZRH-GOT och GOT-FRA-SIN-BKK bokad senare i vår. Får se om den förblir sådan eller bokas om lite. Men gillar både flygplatsen och bolaget. Ja exakt, jag flyger hellre med SQ än med Thai (Mumin air är ett ok alternativ från bkk) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 44 minuter sedan, skrev Muimatt: Ja exakt, jag flyger hellre med SQ än med Thai (Mumin air är ett ok alternativ från bkk) Åker Mumin nu i slutet av månaden. Snabbare än så är svårt från GOT. Gillar även deras stolar bättre än Thai, där jag alltid får fästet exakt i knät, å det är jävligt obekvämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 Don't poo in the air. https://interestingengineering.com/pooping-on-an-airplane-can-be-dangerous-research-says?utm_source=Facebook&utm_medium=Article&utm_campaign=organic&utm_content=Jan12&fbclid=IwAR0YcEb-WQ1BP9zsQEddP056Nxb-tYLmnL8hZPs97rk3-bb2yY3CmzI0p1Q manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 Fick snabbboka en tur med Aeroflot efter en fadäs i Muminrike. Över förväntan får jag säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 35 minutes ago, samet said: Åker Mumin nu i slutet av månaden. Snabbare än så är svårt från GOT. Gillar även deras stolar bättre än Thai, där jag alltid får fästet exakt i knät, å det är jävligt obekvämt. Ja Mumin är definitivt snabbast men en timme eller två extra i SQ f-class gör ingenting. Inte i deras biz heller för den delen! När jag åker Eco blir det Mumin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 2 minuter sedan, skrev Muimatt: Ja Mumin är definitivt snabbast men en timme eller två extra i SQ f-class gör ingenting. Inte i deras biz heller för den delen! När jag åker Eco blir det Mumin Ja, det gäller att göra lidandet kort. Jag undviker så långt som möjligt eco på longhaul, innebär det lite längre resa, ett byte extra osv... må så vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 12, 2020 Dela Inlagd Januari 12, 2020 1 minute ago, samet said: Ja, det gäller att göra lidandet kort. Jag undviker så långt som möjligt eco på longhaul, innebär det lite längre resa, ett byte extra osv... må så vara. Jag försöker också undgå det till varje pris, dock ej Thai air pris vilket är löjligt dyrt. Bättre att växla Amex MR points och uppgradera SQ flyg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 12, 2020 Ser att Emirates lagt om sin flygrutt och inte flyger över Iran, vilket Qatar tydligen inte gör https://www.expressen.se/nyheter/apollo-flyger-over-iran-trots-varningen/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2020 Hoppas hon blir dömd till både fängelse och skadestånd denna gång. 20:30Sofia Roström Andersson Flygplansaktivist får ny rättegång Aktivisten Elin Ersson dömdes för att ha vägrat att sätta sig ner på ett flygplan på Landvetter flygplats i ett försök att hindra en utvisning till Afghanistan. Nu tas fallet upp i hovrätten.Ersson dömdes för brott mot luftfartslagen. Eftersom straffet blev dagsböter och inte fängelse var Ersson tvungen att begära prövningstillstånd, vilket hovrätten för västra Sverige meddelade på måndagen. Aktivisten begär att hovrätten ogillar åtalet och frikänner henne från ansvar. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2020 Dela Inlagd Januari 16, 2020 Ajj då, inte bra!https://arenan.yle.fi/1-50418972 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 16, 2020 Dela Inlagd Januari 16, 2020 @Knasen var var du? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2020 Dela Inlagd Januari 16, 2020 38 minuter sedan, skrev Enis: @Knasen var var du? /Enis Brukar kolla på serien Arlanda, det händer en jäkla massa där med falska pass och falska kreditkort! Jäkla söt den kvinnliga skyddsvakten! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 16, 2020 Dela Inlagd Januari 16, 2020 (ändrad) On 2019-12-24 at 18:17, skrev Kenneth4618: SR-71 Blackbird. En snabb kärra Mach 3,3+ P Grymt plan, Youtuben här har säkert postats redan, eventuellt av mej, jag älskar den! MVH Ändrades Januari 16, 2020 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 17, 2020 Dela Inlagd Januari 17, 2020 22 timmar sedan, skrev audirs2: Brukar kolla på serien Arlanda, det händer en jäkla massa där med falska pass och falska kreditkort! Jäkla söt den kvinnliga skyddsvakten! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 20, 2020 Dela Inlagd Januari 20, 2020 Thai Airways (nöd)landade med Airbus A380 på Istanbul flygplats En Thai Airways A380 som flög från Bangkok till Frankfurt var tvungen att göra en nödlandning på Istanbul flygplats på fredagen på grund av en medicinsk nödsituation. Landningen tidigt på morgonen gjordes i Istanbul eftersom det var den närmaste flygplatsen med kapacitet att kunna ta emot en nödlandning. Enligt en rapport från turkiska media larmade en 61-årig tysk passagerare kabinpersonalen på Frankfurt-flygningen att han inte kunde känna sin vänstra sida av kroppen. Detta är känt för att vara ett symptom på någon som drabbats av stroke. Planet är den första i sin storlek som landar på flygplatsen. Vid anmälan om situationen kontaktade flygplanets kapten tornet i det turkiska luftrummet och bad om tillstånd för en nödlandning. Efter en säker landning fördes passageraren till ett privat sjukhus med ambulans. Flygplanet återupptog senare flygningen till Frankfurt och landade ungefär två timmar senare än dess vanliga ankomsttid. Som det största kommersiella flygplanet i tjänst är Airbus A380 lite svårare att landa än andra, mindre flygplan. Med A380:s enorma storlek och vikt är flygplanet begränsat till landningsbanor som är 45 meter breda och minst 2 900 meter långa. Thai Airways har sex A380 i sin flotta. https://simpleflying.com/first-a380-istanbul-diversion/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 22, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 23, 2020 Dela Inlagd Januari 23, 2020 Första gången jag ser nya liveryn live... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu