Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 1 minut sedan, skrev Knasen: Två enkla sätt att skilja dem åt är A350 har winglets till skillnad mot 787 som har en rakare vingtipp som inte sticker upp samt att 787 har "sågtänder" i bakkant av motorkåpan vilket inte A350 har. Tack ! 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 9 minuter sedan, skrev Knasen: Två enkla sätt att skilja dem åt är A350 har winglets till skillnad mot 787 som har en rakare vingtipp som inte sticker upp samt att 787 har "sågtänder" i bakkant av motorkåpan vilket inte A350 har. Fan vilken fräck bild, 5 av 5 möjliga Trocadero på den! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Fan vilken fräck bild, 5 av 5 möjliga Trocadero på den! Tyvärr lånad från nätet, även om jag hade kunnat tagit hundratals sådana där själv om jag bara hade orkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 4 minuter sedan, skrev Knasen: Tyvärr lånad från nätet, även om jag hade kunnat tagit hundratals sådana där själv om jag bara hade orkat När vi var på Arlanda med hemvärnet år 2000 så var det fotoförbud ute på plattan, är detta borta nu? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 4 minuter sedan, skrev Knasen: Tyvärr lånad från nätet, även om jag hade kunnat tagit hundratals sådana där själv om jag bara hade orkat Men ser väl ut som Arlandas torn i bakgrunden, så trodde nästan du tagit bilden? Skulle lätt kunnat byta jobb med dig några veckor! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 Precis nyss, skrev audirs2: När vi var på Arlanda med hemvärnet år 2000 så var det fotoförbud ute på plattan, är detta borta nu? Avbildningsförbud/fotoförbud Stockholm Arlanda Airport är ett civilt skyddsobjekt. Inom skyddsobjektet, som omfattar terminaler och alla ytor inom flygplatsstaketet, samt ytor i anslutning till dessa, råder avbildningsförbud fastställt av länsstyrelsen. Swedavia väljer tillsvidare att ha ett undantag från regeln om avbildningsförbud på alla platser utom på de ytor där säkerhetskontroller genomförs. Vid behov, exempelvis vid händelser som hotar säkerheten, kan undantaget hävas med mycket kort varsel. Då råder avbildningsförbud inom hela eller angivna delar av flygplatsen. När avbildningsförbudet aktiveras meddelas detta genom skyltning på aktuell plats samt på denna webbplats. Foto och film (kommersiell produktion) För kommersiell produktion som exempelvis reklamfoto eller filminspelning hänvisas till Airport Visitor Service. https://www.swedavia.se/arlanda/press/#gref Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 7 minuter sedan, skrev Soengsang: Men ser väl ut som Arlandas torn i bakgrunden, så trodde nästan du tagit bilden? Skulle lätt kunnat byta jobb med dig några veckor! Nog är det Arlanda allt, men bilden kan jag inte ta åt mig äran för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 On 2019-10-20 at 09:06, skrev Naam kaeng: Snacka om långflygning, närmare 20 timmar i luften. QF7879 https://www.businessinsider.com/worlds-longest-flight-test-project-sunrise-qantas-new-york-sydney-2019-10?r=US&IR=T https://www.flightradar24.com/blog/qantas-to-operate-3-project-sunrise-research-flights/ Läste denna artikel på aftonbladet och kom att tänka på din artikel https://www.aftonbladet.se/tv/a/298962/har-landar-passagerarplanet-efter-rekordflygningen Har ett svagt minne av en rekordflygning i början på 00-talet... London - Sydney på 22 timmar, hittar dock ingen källa på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 11 timmar sedan, skrev Matilda: Läste denna artikel på aftonbladet och kom att tänka på din artikel https://www.aftonbladet.se/tv/a/298962/har-landar-passagerarplanet-efter-rekordflygningen Har ett svagt minne av en rekordflygning i början på 00-talet... London - Sydney på 22 timmar, hittar dock ingen källa på den. https://www.stuff.co.nz/travel/news/65545996/the-qantas-plane-that-flew-london-to-sydney-non-stop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 13 timmar sedan, skrev Knasen: Nog är det Arlanda allt, men bilden kan jag inte ta åt mig äran för. Det har ju aldrig hindrat Btt så du behöver inte vara blyg du heller. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 Thai Air är konkursmässigt, tur för dem att det är ett statligt bolag... Inte så märkligt om man ser till deras enorma administration (de har lärt sej av SAS...). Och om någon minns Atoms påstående om 10%-are (viktiga thai, som flyger för 10% av priset när fan de vill) så är det inte så märkligt. https://www.di.se/live/thai-airways-i-kris-gick-back-2-miljarder-under-forsta-halvaret/ MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 On 2019-10-07 at 21:45, skrev Kenneth4618: När de landar på ett hangarfartyg slår de full på gas när de tar "mark" ifall kroken inte fastnar. Då de kan komma upp i luften igen. Njae ere riktigt? Min personliga teori är att gummisnodden som fastnar i planet e så stark så den fjongar tillbaka planet bakåt å för att inte hamna i drickat så e piloten tvungen å gasa som faen. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 42 minuter sedan, skrev C-dude: Njae ere riktigt? Min personliga teori är att gummisnodden som fastnar i planet e så stark så den fjongar tillbaka planet bakåt å för att inte hamna i drickat så e piloten tvungen å gasa som faen. C;D Jo det är riktigt som K4618 säger, det har nämnts i div dokumentärer om hangarfartyg, på bla Discovery. Så fort hjulen tar däck så ger de full throttle. Det är ingen ”gummisnodd/wire” som fjädrar tillbaka, vajern eller vajrarna(sitter 4st där) fjädrar med hydraulik och spänns sen tillbaka när planets fångkrok lossats. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 23, 2019 Dela Inlagd Oktober 23, 2019 Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 31, 2019 Dela Inlagd Oktober 31, 2019 "Boäng" får sluta upp att flyga med vingar!https://svenska.yle.fi/artikel/2019/10/31/50-boeing-flygplan-stoppas-pa-grund-av-sprickor-norwegian-kraver-inga-omedelbara Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 Lite bilder från Borås år 2013. Jag hörde från någon att biltema slutat att ställa upp på flygvisningar,,,, vilken förlust.... Motorljudet från warbirds från 30,40,50-talet är ju helt underbart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd November 2, 2019 Dela Inlagd November 2, 2019 Passerade Landvetter på hemvägen från Göteborg 🤗. Qatar Airways Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 4, 2019 Dela Inlagd November 4, 2019 El Al tog farväl av sin sista B747:a med att flyga en 747-rutt på Flightradar24 https://www.flightradar24.com/blog/el-al-says-goodbye-to-its-747-fleet-with-a-sky-art-tribute/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 6, 2019 Dela Inlagd November 6, 2019 Så där ja, hoppla!https://svenska.yle.fi/artikel/2019/11/05/finnair-sade-upp-anstallda-som-anvande-passagerarnas-wifi-natverk Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 56 minuter sedan, skrev ellim63: Vaeh, en flygande ubåt? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 24 minuter sedan, skrev audirs2: Vaeh, en flygande ubåt? Tunnan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 8 timmar sedan, skrev ellim63: Helt otroligt att de fick henne att lyfta. Fick mig att tänka på Gee Bee. 🤗 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 1 timme sedan, skrev Matilda: Helt otroligt att de fick henne att lyfta. Fick mig att tänka på Gee Bee. 🤗 Samma tanke .. Som modellflygare som ja e e inte Gee Bee rekommenderat äns till modellflyget...😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 56 minuter sedan, skrev wavis: Samma tanke .. Som modellflygare som ja e e inte Gee Bee rekommenderat äns till modellflyget...😉 Nää... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu