Kenneth4618 Inlagd Oktober 8, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 8, 2019 (ändrad) Från Uppsala förra året Ändrades Oktober 8, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2019 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 47 minuter sedan, skrev apknug: Hittade denna privatjet på flightradar. Tydligen ett av Saabs flygplan. Det verkar gå i skytteltrafik mellan Bangkok Bromma och Sydney Bangkok. Undrar vem som flyger privatjet mellan dong muang och Bromma? Hade denna den landat i Linköping så hade jag tippat på Saab som ska fixa Gripen planen, fast det är klart topparna kanske bor / sitter i Stockholm. Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Fast nu ser jag den har nog bara mellanlandat på DMK onroute to Sydney. Då var det ju inte lika kul....... Säkert miljö mupparna som åker på konferens! 😝 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Trodde inte de kunde flyga så långt utan att tanka... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 11, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11, 2019 1 timme sedan, skrev apknug: Hittade denna privatjet på flightradar. Tydligen ett av Saabs flygplan. Det verkar gå i skytteltrafik mellan Bangkok Bromma och Sydney Bangkok. Undrar vem som flyger privatjet mellan dong muang och Bromma? Hade denna den landat i Linköping så hade jag tippat på Saab som ska fixa Gripen planen, fast det är klart topparna kanske bor / sitter i Stockholm. Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Fast nu ser jag den har nog bara mellanlandat på DMK onroute to Sydney. Då var det ju inte lika kul....... Kanske folk från detta ställe som ligger inte så långt från Bromma https://saabgroup.com/?utm_source=google-mybusiness&utm_medium=organic&utm_content=&utm_campaign=jarfalla Ligger nära Biltema i Veddesta 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Krävdes inte mycket googlande för att finna att denna Global 6000 är ett av 5 plan av olika modeller som Saab AB i Lindköping har registrerade för transport av "passanger and cargo" som det står i tillståndet från Transportstyrelsen daterat i våras. Så det är väl så mutorna fraktas till diktaturer runt om i världen som man vill sälja vapensystem till... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 3 minuter sedan, skrev samet: Krävdes inte mycket googlande för att finna att denna Global 6000 är ett av 5 plan av olika modeller som Saab AB i Lindköping har registrerade för transport av "passanger and cargo" som det står i tillståndet från Transportstyrelsen daterat i våras. Så det är väl så mutorna fraktas till diktaturer runt om i världen som man vill sälja vapensystem till... 😉 Ja inte för deras anställda tror jag, satt bredvid en av deras höjdare/direktörer i våras hem från Doha, han var stationerad i Asien, han fick själv lägga till för biz....så vi satt så att säga i samma båt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Saab har en del affärer med Australien Carl-Gustaf Markradarsystem Ledningssystem till flottan mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 2 timmar sedan, skrev acarls: Saab har en del affärer med Australien Carl-Gustaf Markradarsystem Ledningssystem till flottan mm Dessutom många affärer med Thailand så en mellanlandning där kanske inte bara är för att tanka planet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Filmade denna ambulanshelikopter i Borås för ett antal år sedan. Det var innan de bytte ut sin Sikorsky S 76C mot Augusta Westland AW169. Sista videon är från år 2018. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 12, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2019 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 13, 2019 Dela Inlagd Oktober 13, 2019 Koh Samui 2011... Bangkok Airways A319-132 (HS-PGT) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 19, 2019 Dela Inlagd Oktober 19, 2019 Är på Landvetter flygplats 🤗 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 20, 2019 Dela Inlagd Oktober 20, 2019 Snacka om långflygning, närmare 20 timmar i luften. QF7879 https://www.businessinsider.com/worlds-longest-flight-test-project-sunrise-qantas-new-york-sydney-2019-10?r=US&IR=T https://www.flightradar24.com/blog/qantas-to-operate-3-project-sunrise-research-flights/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 20, 2019 Dela Inlagd Oktober 20, 2019 4 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Snacka om långflygning, närmare 20 timmar i luften. QF7879 https://www.businessinsider.com/worlds-longest-flight-test-project-sunrise-qantas-new-york-sydney-2019-10?r=US&IR=T https://www.flightradar24.com/blog/qantas-to-operate-3-project-sunrise-research-flights/ Ja... den blir något att prova... 9950 miles... mestadels över stilla havet... kul med datumlinjen också... inte lyckats passera den ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 20, 2019 Dela Inlagd Oktober 20, 2019 7 minuter sedan, skrev samet: Ja... den blir något att prova... 9950 miles... mestadels över stilla havet... kul med datumlinjen också... inte lyckats passera den ännu. Flög LAX - Taipei en gång. Drygt 15 timmar och bara vatten under hela vägen. Då insåg man hur stort Stilla havet är ! Thai hade en linje LAX - BKK förut men det la dom ner. Tror den var uppåt 18 timmar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 Favvo i repris IGEN. Fast från en ny vinkel. så jäkla fiiiiin😘 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 On 2019-10-20 at 19:52, skrev apknug: ETOPS Engines Turns Or Passengers Swim? Troligen har de en utökad på denna linje. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 34 minuter sedan, skrev Raggarn: Favvo i repris IGEN. Fast från en ny vinkel. så jäkla fiiiiin😘 Snyggt! Gissar på en 787? Är dåligt insatt på nya bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 Några bilder från Finnairs A350 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 28 minuter sedan, skrev Matilda: Snyggt! Gissar på en 787? Är dåligt insatt på nya bolag. Nää. Exakt likadant som Finnairs A350-941😀🇫🇮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 3 minuter sedan, skrev Raggarn: Nää. Exakt likadant som Finnairs A350-941😀🇫🇮 Attans, ser ingen skillnad på dessa, A350 och B787. Jag är nog för dåligt påläst 😌 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 16 minuter sedan, skrev Matilda: Attans, ser ingen skillnad på dessa, A350 och B787. Jag är nog för dåligt påläst 😌 A350:s "framruta" som ger den ett tvättbjörnsutseende Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 4 minuter sedan, skrev Soengsang: A350:s "framruta" som ger den ett tvättbjörnsutseende Brukar studera foton när jag är osäker på flygmaskinerna. men såg ingen skillnad. Stort tack @Soengsang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 26 minuter sedan, skrev Matilda: Attans, ser ingen skillnad på dessa, A350 och B787. Jag är nog för dåligt påläst 😌 Två enkla sätt att skilja dem åt är A350 har winglets till skillnad mot 787 som har en rakare vingtipp som inte sticker upp samt att 787 har "sågtänder" i bakkant av motorkåpan vilket inte A350 har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu