B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 (ändrad) On 2019-03-18 at 20:02, skrev Raggarn: Tja Flynörds! ( Mig själv tillika). Snackade med en engelsk flygplansmek på Norwegian på Arlanda i morse om Max8orna. Jag retades lite och drog till med " Go Airbus Go". Han svarade lugnt. Your fucking right. IF IT'S A BOEING, I'M NOT GOING!! Klockrent roligt svar😀. (Ursäkta B747). Nu steg du förbannemig INTE i aktning......... Ändrades Mars 26, 2019 av B747 PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 Skickat från min iPhone med Tapatalk PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 33 minuter sedan, skrev B747: Skickat från min iPhone med Tapatalk A little crash here and there is nothing, im proud yankieee boy! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 12 minuter sedan, skrev audirs2: A little crash here and there is nothing, im proud yankieee boy! Nja.Men då ska man rannsaka Airbus historia också. Själv är jag bäst på svetsning och plåtslageri,det sysslar jag med på dagarna. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 1 minut sedan, skrev B747: Nja.Men då ska man rannsaka Airbus historia också. Själv är jag bäst på svetsning, plåtslageri och tömma flaskor, det sysslar jag med på dagarna. Du glömde en sak du är bäst på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 1 minut sedan, skrev HuaHindinnge: Du glömde en sak du är bäst på. Suck..... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 57 minuter sedan, skrev B747: Skickat från min iPhone med Tapatalk Sedan A380 kom i luften har det varit min favorit, men i höstas fick ja flyga 747-8 o den e faan stråt vassare enligt mig. En Max sätter ja inte min fot på iaf inte detta året Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 2 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit: Sedan A380 kom i luften har det varit min favorit, men i höstas fick ja flyga 747-8 o den e faan stråt vassare enligt mig. En Max sätter ja inte min fot på iaf inte detta året Grattis.Min högsta önskan är att få flyga en B747-8.Men då måste man söka sig utomlands tror jag. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 14 minuter sedan, skrev B747: Grattis.Min högsta önskan är att få flyga en B747-8.Men då måste man söka sig utomlands tror jag. Nä, går det inte en B747-8 mellan Umeå - Vännes. Bara å åk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 37 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Du glömde en sak du är bäst på. Pimpla 55555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 32 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit: Sedan A380 kom i luften har det varit min favorit, men i höstas fick ja flyga 747-8 o den e faan stråt vassare enligt mig. En Max sätter ja inte min fot på iaf inte detta året 380 är trevligt.... Där flyger man badtunna style Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Soengsang: 380 är trevligt.... Där flyger man badtunna style Inte faan skulle ja vilja sitta i badtunnan med han, man var man för sig själv 😉 Har du flygit 747-8? Ändrades Mars 26, 2019 av Efraim Barkbit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 Changi Airport i Singapore vald till världens bästa flygplats för sjunde året i rad Bästa maten finns på Hong Kongs flygplats Mynchen är Europas bästa (7:e plats totalt) https://www.bangkokpost.com/business/tourism-and-transport/1652760/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 Uppgifter: Fel på programvara låg bakom flygkraschen Det var ett fel på programvaran som låg bakom den dödliga flygkraschen av en Boeing 737 Max 8 i Etiopien, skriver Wall Street Journal och hänvisar till källor med insyn i haveriutredningen. Den preliminära slutsatsen, som bygger på information från olycksplanets så kallade svarta lådor, pekar på att det är det automatiserade kontrollsystemet Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) som har fallerat. Även data från flygolyckan med samma flygplanstyp i Indonesien förra året har granskats. Nödsystemet, som ingår i planets styrsystem, träder in och tar över styrningen när det får signaler om att planet har för låg fart och om piloterna inte kvitterar, det vill säga följer checklistan som finns. Nödsystemet sänker då planets nos automatiskt så att flygplanet sjunker och farten ökar. https://www.nyteknik.se/fordon/uppgifter-fel-pa-programvara-lag-bakom-flygkraschen-6953347 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Uppgifter: Fel på programvara låg bakom flygkraschen Det var ett fel på programvaran som låg bakom den dödliga flygkraschen av en Boeing 737 Max 8 i Etiopien, skriver Wall Street Journal och hänvisar till källor med insyn i haveriutredningen. Den preliminära slutsatsen, som bygger på information från olycksplanets så kallade svarta lådor, pekar på att det är det automatiserade kontrollsystemet Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) som har fallerat. Även data från flygolyckan med samma flygplanstyp i Indonesien förra året har granskats. Nödsystemet, som ingår i planets styrsystem, träder in och tar över styrningen när det får signaler om att planet har för låg fart och om piloterna inte kvitterar, det vill säga följer checklistan som finns. Nödsystemet sänker då planets nos automatiskt så att flygplanet sjunker och farten ökar. https://www.nyteknik.se/fordon/uppgifter-fel-pa-programvara-lag-bakom-flygkraschen-6953347 Låg du i koma på Källkritikens dag? Det finns ingen flygrelaterad grupp, media som nämner detta. Är du så naiv att du tror på ALLT som vänstermedia matar dig med. Tragiskt. Visst, mycket tyder på att det kan vara en (avgörande?) orsak men ingen seriös källa nämner det som du länkar till. Ny Teknik saknar all seriositet då de påstod att semlorna på semlornas dag kräver 4 miljarder liter vatten bara för mandeln, noll rimlighetskontroll där och WP är ju värsta skvallerblaskan typ AB. https://www.nyteknik.se/miljo/kostnaden-for-fettisdagens-semlor-fyra-miljarder-liter-vatten-6950527 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 Ethiopian Crash Investigators Reportedly Find Fault With Boeing MCAS, EASA Forewarned Preliminary data from the black boxes of the Boeing 737 MAX involved in the crash of Ethiopian Airlines Flight 302 may give credence to concerns that the aircraft's MCAS system played a role in the crash. Though the investigators' official report has not yet been published, the Wall Street Journal cites anonymous sources familiar with the investigation who said evidence suggests that the automated flight-control system activated before the plane dove into the ground, in a scenario similar to the crash of Lion Air crash last year. These preliminary findings were shared during "a high-level briefing at the Federal Aviation Administration on Thursday," according to WSJ. https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2019/03/29/ethiopian-airlines-crash-investigators-find-fault-with-boeing-mcas-easa-forewarned/#f86f0986c918 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 4 minuter sedan, skrev Tallviking: anonymous sources Ja, det är ju säkra källor... Är du helt bortkopplad från verkligheten, läste du inte mitt inlägg just nu, precis ovan ditt? Eller förstod du inget? Du upprepar samma "fake news" igen utan nån källkritik, tragiskt... Än en gång, kan mycket väl vara sant men källorna är ju värda lika mycket som en IT-ansvarig på en statlig myndighet, alltså ingenting. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 41 minuter sedan, skrev Bibben: Ja, det är ju säkra källor... Är du helt bortkopplad från verkligheten, läste du inte mitt inlägg just nu, precis ovan ditt? Eller förstod du inget? Du upprepar samma "fake news" igen utan nån källkritik, tragiskt... Än en gång, kan mycket väl vara sant men källorna är ju värda lika mycket som en IT-ansvarig på en statlig myndighet, alltså ingenting. Kan du sluta GNÄLLA och hacka på andra i denna tråd. Du har många andra ’Drevtrådar’ som du kan spy galla över andra medlemmar, trygg bakom ditt tangentbord. Dessutom är ju inte Forbes Kamratposten precis. Tallen visade bara länkar, och de behöver man ju inte läsa om man vill. Sedan är det väl upp till var och en vad man vill tro på. Så vänligen håll käften och lämna denna tråd. Tack på förhand. Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 2 minuter sedan, skrev Raggarn: Kan du sluta GNÄLLA och hacka på andra i denna tråd. Du har många andra ’Drevtrådar’ som du kan spy galla över andra medlemmar, trygg bakom ditt tangentbord. Dessutom är ju inte Forbes Kamratposten precis. Tallen visade bara länkar, och de behöver man ju inte läsa om man vill. Sedan är det väl upp till var och en vad man vill tro på. Så vänligen håll käften och lämna denna tråd. Tack på förhand. Raggarn Ojdå, trodde detta var en seriös tråd, dvs en utan massa fake news och hittepånyheter, eller? Jag kan visa länkar som påstår att jorden är en donut, eller helt platt, är det OK? Uppskattar alla dina mycket nära bilder från flygvärlden, fortsätt med dem, tack. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 2 minuter sedan, skrev Bibben: Ojdå, trodde detta var en seriös tråd, dvs en utan massa fake news och hittepånyheter, eller? Jag kan visa länkar som påstår att jorden är en donut, eller helt platt, är det OK? Uppskattar alla dina mycket nära bilder från flygvärlden, fortsätt med dem, tack. Du kan skicka vilka länkar du vill om jordens platthet, Yeti och Nostradamus. Sedan är det väl upp till betraktaren att avgöra vad som är sant eller inte. Du kanske ska stänga kranen på BIBen 😂ikväll. Trevlig Helg För övrigt verkar Luftwaffe köra med en väldigt mörkblå lack nu förtiden. Jag tycker den är snygg. Bild från i morse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 1 minut sedan, skrev Raggarn: Du kan skicka vilka länkar du vill om jordens platthet, Yeti och Nostradamus. Ohh, det var snällt... 1 minut sedan, skrev Raggarn: Sedan är det väl upp till betraktaren att avgöra vad som är sant eller inte. Nja, håller inte med, se ovan. Varför ska man sprida lögner, okunskap och desinformation medvetet? I en offtopic tråd, javisst, men inte här. 2 minuter sedan, skrev Raggarn: Du kanske ska stänga kranen på BIBen 😂ikväll. Den öppnades (eller ens existerade) inte denna helgen, kanske nästa. 2 minuter sedan, skrev Raggarn: Trevlig Helg Tack desamma och än en gång, tack för alla grymma bilder och inside info. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Ethiopian Crash Investigators Reportedly Find Fault With Boeing MCAS, EASA Forewarned Preliminary data from the black boxes of the Boeing 737 MAX involved in the crash of Ethiopian Airlines Flight 302 may give credence to concerns that the aircraft's MCAS system played a role in the crash. Though the investigators' official report has not yet been published, the Wall Street Journal cites anonymous sources familiar with the investigation who said evidence suggests that the automated flight-control system activated before the plane dove into the ground, in a scenario similar to the crash of Lion Air crash last year. These preliminary findings were shared during "a high-level briefing at the Federal Aviation Administration on Thursday," according to WSJ. https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2019/03/29/ethiopian-airlines-crash-investigators-find-fault-with-boeing-mcas-easa-forewarned/#f86f0986c918 Inte för att vara den, men ibland kanske man inte ska förhasta sig i det man har mindre kunskap i? Raporten är långt ifrån klar. PS. Du är en skam för flygindustrin Ändrades Mars 29, 2019 av Efraim Barkbit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 2 timmar sedan, skrev Bibben: Ohh, det var snällt... Nja, håller inte med, se ovan. Varför ska man sprida lögner, okunskap och desinformation medvetet? I en offtopic tråd, javisst, men inte här. Den öppnades (eller ens existerade) inte denna helgen, kanske nästa. Tack desamma och än en gång, tack för alla grymma bilder och inside info. Mycket fyllon som tror väldigt mycket. tycker för en gång skull att du har ett o annat att bidra här. Annars beter du/ni mest som ett aber ( googla det) utredingen måste få ta sin gång, 1-2 gånger beror inte på bara enskilda sker utan på en serie av saker. MCAS är 1 av dem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 29, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2019 22 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit: Inte för att vara den, men ibland kanske man inte ska förhasta sig i det msnnhar mindre kunskap i? Raporten är långt ifrån klar. PS. Du är en skam för flygindustrin Nu är det så att Tallen är guds gåva till vetenskapen. Han vet kan allt som är värt att veta. Dessutom är han ofelbar och har det största CV någon kan ha “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 29, 2019 Dela Inlagd Mars 29, 2019 (ändrad) 24 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Nu är det så att Tallen är guds gåva till vetenskapen. Han vet kan allt som är värt att veta. Dessutom är han ofelbar och har det största CV någon kan ha Hans CV är en övertalning ala ingen vet mer än mig, men låt ingen prata med mig som vet vad dim pratar om Ändrades Mars 29, 2019 av Efraim Barkbit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu