Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Återigen har Changi Airport i Singapore blivit utsedd till världens bästa flygplats

Changi Airport i Singapore är världens bästa flygplats, enligt en stor ny undersökning. Arlanda flyger däremot under radarn. 

Changi är en av Asiens största flyghubbar och erbjuder därtill världens bästa flygplatsshopping, enligt onlineresebyråerna Travellink och Edreams Odigeos årliga undersökning.

Den följs av flygplatserna i Zürich och Istanbul, medan Kastrup kniper fjärdeplatsen - en rejäl förbättring jämfört med i fjol, då Köpenhamnsflygplatsen hamnade på 25:e plats, samma placering som Arlanda i år. 

https://www.di.se/nyheter/har-ligger-varldens-basta-och-samsta-flygplatser/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Återigen har Changi Airport i Singapore blivit utsedd till världens bästa flygplats

Changi Airport i Singapore är världens bästa flygplats, enligt en stor ny undersökning. Arlanda flyger däremot under radarn. 

Changi är en av Asiens största flyghubbar och erbjuder därtill världens bästa flygplatsshopping, enligt onlineresebyråerna Travellink och Edreams Odigeos årliga undersökning.

Den följs av flygplatserna i Zürich och Istanbul, medan Kastrup kniper fjärdeplatsen - en rejäl förbättring jämfört med i fjol, då Köpenhamnsflygplatsen hamnade på 25:e plats, samma placering som Arlanda i år. 

https://www.di.se/nyheter/har-ligger-varldens-basta-och-samsta-flygplatser/

Vilket är sant och vilket är FAKE NEWS 

Arlanda flygplats som ligger på plats 58.

https://www.aftonbladet.se/resa/a/0EknKA/har-ar-varldens-basta-flygplatser

RESAmån 26 mar 2018

En gigantisk kaktusträdgård, exklusiva spabehandlingar och en lyxig takpool med utsikt över landningsbanan.
Världens bästa flygplats, Changi i Singapore, har allt du kan önska.

Varje år listar flygresesajten Skytrax världens bästa flygplatser. 14 miljoner resenärer från 105 länder har varit med och röstat. För femte året i rad hamnar Singapores stolthet Changi på första plats. Flygplatsen öppnade 1981 och 55,4 miljoner passagerare passerar flygplatsen varje år.

Asien toppar den övre delen av listan, men på sjätte plats ligger Münchens flygplats som första europeiska flygplats. Den enda svenska flygplats som är med på listan är Arlanda flygplats som ligger på plats 58. Den har stigit fyra placeringar sedan förra året. Helsingfors hamnade på plats 16 och Köpenhamn på plats 19.

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Vilket är sant och vilket är FACE NEWS 

Arlanda flygplats som ligger på plats 58.

https://www.aftonbladet.se/resa/a/0EknKA/har-ar-varldens-basta-flygplatser

RESAmån 26 mar 2018

En gigantisk kaktusträdgård, exklusiva spabehandlingar och en lyxig takpool med utsikt över landningsbanan.
Världens bästa flygplats, Changi i Singapore, har allt du kan önska.

Varje år listar flygresesajten Skytrax världens bästa flygplatser. 14 miljoner resenärer från 105 länder har varit med och röstat. För femte året i rad hamnar Singapores stolthet Changi på första plats. Flygplatsen öppnade 1981 och 55,4 miljoner passagerare passerar flygplatsen varje år.

Asien toppar den övre delen av listan, men på sjätte plats ligger Münchens flygplats som första europeiska flygplats. Den enda svenska flygplats som är med på listan är Arlanda flygplats som ligger på plats 58. Den har stigit fyra placeringar sedan förra året. Helsingfors hamnade på plats 16 och Köpenhamn på plats 19.

Kanske beror på om man bor i 08 området eller någon annan del av landet?

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Wangthong:

Kanske beror på om man bor i 08 området eller någon annan del av landet?

Det är två olika undersökningar. En gjord av Skytrax och en gjord av Travellink/Edreams Odigeos

Beroende på vad man mäter/frågar/testar får man olika resultat och båda är sanna.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är två olika undersökningar. En gjord av Skytrax och en gjord av Travellink/Edreams Odigeos

Beroende på vad man mäter/frågar/testar får man olika resultat och båda är sanna.

Typ - 

frågar man 08-or så kommer ARN på 25'e plats

frågar man i andra delar av landet kommer ARN på 58'e plats

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Om en politiker säger en sak och en annan en annan sak så båda har rätt beroende på hur de ser på saken? 

Annika Strandhall säger att svensk sjukvård är i världsklass Moderater tycker tvärtom. Boda har rätt beroende hur de mäter, frågar, testar 

båda påståendena är sanna? Hur ska man tolka nyheter?

Enligt mig så Arlanda borde få placering 199 i listan

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Wangthong:

Typ - 

frågar man 08-or så kommer ARN på 25'e plats

frågar man i andra delar av landet kommer ARN på 58'e plats

25e plats?

I Sverige då va?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev JJC:

Om en politiker säger en sak och en annan en annan sak så båda har rätt beroende på hur de ser på saken? 

Annika Strandhall säger att svensk sjukvård är i världsklass Moderater tycker tvärtom. Boda har rätt beroende hur de mäter, frågar, testar 

Det är så det fungerar. Sedan är det upp till kombatanterna att övertyga andra att just deras beskrivning är den rätta.

Annars hade alla röstat på samma parti som mig. 😉

Dela på andra sajter

image.png.50804e06654ba69415f95d78d58e1a49.pngVar det inte flygplan som skulle avhandlas i denna tråden?:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev audirs2:

image.png.50804e06654ba69415f95d78d58e1a49.pngVar det inte flygplan som skulle avhandlas i denna tråden?:big_smile:

10 Bästa 2017 och 2018

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Alla har ju olika åsikter och det är olika personers åsikter som avgör hur rankingen blir

Lite som politik och partier. Ett parti du älskar kanske får väldigt få röster totalt för att dina åsikter kanske skiljer sig en del från de flestas ! :whistle:

Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Fick nöjet att flyga A320 NEO förra veckan, inget märkbar skillnad 

44C6D3DF-4178-420F-B078-88C8BED8AE02.thumb.jpeg.b134f37018cb7bfc7d7930fae4969ac2.jpeg

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Alla har ju olika åsikter och det är olika personers åsikter som avgör hur rankingen blir

Lite som politik och partier. Ett parti du älskar kanske får väldigt få röster totalt för att dina åsikter kanske skiljer sig en del från de flestas ! :whistle:

OK. Jag alltid trodde att det är fakta som gäller, nu visar det sig att tyckande är helt ok, 

Att jag tycker och tänker själv betyder inte att du kan avgöra vem som får min röst. Märker oftare och oftare att sanningen 

svider i ögonen på många. 

Du vet inte ett skit om mig så döm inte mig, dessutom lever i förfarande i en demokrati trots att det finns krafter som vill begränsa 

det,  jag tycka, tänka och säga vad jag vill. Du behöver inte hålla med mig men jag har förfarande rätt till det.

Angående val så har vi fria val i Sverige du får rosta på vilken parti du vill eller hur. 

Jag blir mer och mer mörkrädd när jag läser sådana kommentarer som din.

Vill du att andra respekterar dig, respektera andra. 

Som sagt det är fakta som gäller inte tyckande.

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev JJC:

OK. Jag alltid trodde att det är fakta som gäller, nu visar det sig att tyckande är helt ok, 

Att jag tycker och tänker själv betyder inte att du kan avgöra vem som får min röst. Märker oftare och oftare att sanningen 

Du vet inte ett skit om mig så döm inte mig, dessutom lever i förfarande i en demokrati trots att det finns krafter som vill begränsa 

det,  jag tycka, tänka och säga vad jag vill. Du behöver inte hålla med mig men jag har förfarande rätt till det.

Angående val så har vi fria val i Sverige du får rosta på vilken parti du vill eller hur. 

Vad gäller omröstningar om vad folk tycker (bästa flygplatsen / lämpligt parti) är det ENBART åsikter som registreras och alla har rätt till sina åsikter

Du får ha vilka åsikter du vill och jag får ha vilka åsikter jag vill. Om tillräckligt många har SAMMA ÅSIKTER som dig i t.ex ett val kan det parti ni röstar på få många procent. Om inte blir det få procent !

Några problem med det ?

Vad gäller politik eller åsikter om flygplatser är det just bara åsikter och knappast en enda gnutta fakta !

Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Lägg ner ditt försök att få detta till en tråd att handla om politik, du vet vart du skall gå då!

19 minuter sedan, skrev JJC:

Fakta är att denna tråd handlar om flyg, inget annat.

PS Singapores flygplats e bäst 🤣

Dela på andra sajter

image.png.d6b00d1d7a39c79279e73e9e71076236.pngJa, hur svårt kan det bli?:big_smile:

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Så här svårt, vad är detta? A74AB977-D118-4456-B13A-3EAAC35ABC94.thumb.jpeg.b80e336cfd0687780529e8f8d43f5ef8.jpeg

Flygplanshjul 

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Så här svårt, vad är detta? A74AB977-D118-4456-B13A-3EAAC35ABC94.thumb.jpeg.b80e336cfd0687780529e8f8d43f5ef8.jpeg

Kompressor del till jet motörn!

Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
4 minuter sedan, skrev JJC:

Flygplanshjul 

Ja ger dig ett litet rätt, men det är inte det korrekta, förstår dock vad du menar

Ändrades av Efraim Barkbit
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
Precis nyss, skrev audirs2:

Kompressor del till jet motörn!

Nops, för stort för att vara en del i kompressörn 😋

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Nops, för stort för att vara en del i kompressörn 😋

Och svaret är:????

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...