Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Raggarn:

När vi ändå är inne på retro.

She is a beauty, för att citera Steve Irwing.(RIP).image.thumb.jpeg.9bd1ccb80f348562fa5ad1ade361a2f0.jpeg

sååå jääävla vacker

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wavis:

Träffat en Kapten som flög  i början  på 60 talet  till Gran teniriff  o Mallorca. Efter det blev det SAS till Hong kong o Bangkok. Vad jag förstod så hjälpte SAS o bilda Thai o han var med om denna struktur.

Själv så låg jag på ett meeting med min husvagn med denna mannen o hörde alla hans berättelser om o vara Pilot på 60  0 fram till 80 talet  , Ja Pilot skulle man va:sure:..

54 minuter sedan, skrev Soengsang:

Stämmer, och ägde bolaget tillsammans med Thailändska staten fram till 1977, SAS sålde då sina 30% och Thai blev helägt av den Thailändska staten.

38 minuter sedan, skrev koppar55:

Och ofta svenska piloter i slutet av 80-talet på rutten Stockholm - Bangkok.

Bodde en del SAS-folk på Diana inn på den tiden ;)

Pattaya

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Stoneys:

Bodde en del SAS-folk på Diana inn på den tiden ;)

o så verkade Tahitian Queen vara stamstället...

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wavis:

Träffat en Kapten som flög  i början  på 60 talet  till Gran teniriff  o Mallorca. Efter det blev det SAS till Hong kong o Bangkok. Vad jag förstod så hjälpte SAS o bilda Thai o han var med om denna struktur.

Själv så låg jag på ett meeting med min husvagn med denna mannen o hörde alla hans berättelser om o vara Pilot på 60  0 fram till 80 talet  , Ja Pilot skulle man va:sure:..

Såg en dokumentär om en gammal pilot i Skåne som började som navigatör i ABA och slutade som kapten på SAS 747. Han hade varit i Thailand och utbildat piloter åt Thai Airways

Han fick välja var han skulle åka på sin sista flygning innan pensionen och det blev till New York. Som pensionär fortsatte han med modellflyg som hobby

Kommer bara inte ihåg vad  dokumentären hette :doubt:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Såg en dokumentär om en gammal pilot i Skåne som började som navigatör i ABA och slutade som kapten på SAS 747. Han hade varit i Thailand och utbildat piloter åt Thai Airways

Han fick välja var han skulle åka på sin sista flygning innan pensionen och det blev till New York. Som pensionär fortsatte han med modellflyg som hobby

Säkert samme man ..Sten Hjalmarsson... Tyvärr så dog han förr ett par år sen...

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wavis:

Säkert samme man ..Sten Hjalmarsson... Tyvärr så dog han förr ett par år sen...

Stämmer

https://www.axess.se/Tv/program.aspx?id=4336

Sevärt :great:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Mmm såg den också, var intressant....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Mmm såg den också, var intressant....

Charles Lindbergh, släng sig i väggen! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Jäkligt bra, det bästa är naturligtvis Thailand och precis i början när hans dotter visar honom de enda tre instrument han kan känna igen i en modern glascockpit.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Lite skillnad på en 747 då och nu :haha:

Det finns 365 lampor, strömbrytare och indikatorer i den högteknologiska 747-400-modellen. I de tidigare modellerna var motsvarande antal 971.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nakhon:

M33 hatar Nakhon 

Tror jag inte, juggen är en snäll pöjk.

Men många med mig undrar nog vad du har för dig,när du skriver något så är det nästan alltid mitt i natten/tidig morgon

mellan lör-sön och du verkar ganska påstruken, milt sagt. Vad är grejen med det?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Tror jag inte, juggen är en snäll pöjk.

Men många med mig undrar nog vad du har för dig,när du skriver något så är det nästan alltid mitt i natten/tidig morgon
mellan lör-sön och du verkar ganska påstruken, milt sagt. Vad är grejen med det?
Juggen no good heart!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Bästa film jag någonsin sett.

Slår både Full metall jacket och Den gode Den onde Den fule.

Lova att kolla på hela....

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Raggarn:

Bästa film jag någonsin sett.

Slår både Full metall jacket och Den gode Den onde Den fule.

Lova att kolla på hela....

Så jävla grymt asså!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Det är en liiiiiten skillnad mellan en Boeing 777 motor och en 737:a

bild.png.e6cd6a5e5c5cf115d5f4217154a5c810.png

bild.png.c71952906731855ea4f4076f25716484.png

Thai´s 777:a

IMG_20171210_054832.thumb.jpg.5c0464623bf27412b887496ccf16eda0.jpg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
[mention=3404]Tallviking[/mention] kan svara på detta? Han har ju tillgång till hemlig information. Kanske även satt med i upphandlingen? Eller så känner han de som bestämmer.

Eller så hänvisar han till någon ”expert”.
Dela på andra sajter

This is the Canberra Bomber flying through an RAAF Amberley base hanger in 1955.

bild.png.2db49bb31c6d5e532447b66fed380960.png

Dela på andra sajter

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

This is the Canberra Bomber flying through an RAAF Amberley base hanger in 1955.

bild.png.2db49bb31c6d5e532447b66fed380960.png

Fränt men en fake...

Den ska tydligen stått på domkrafter, som i bilden har retuscherats bort.

Hade den vart riktig så hade han haft klaffar nere.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Fränt men en fake...

Den ska tydligen stått på domkrafter, som i bilden har retuscherats bort.

Hade den vart riktig så hade han haft klaffar nere.

Jävla glädjedödare :doubt:

;)

Dela på andra sajter

Inga domkrafter här :haha:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...