Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Missvisade rubrik och text...

idi*tiskt fruntimmer följde ej uppsatt skyltning, konsekvensen av hennes darvin avard försök slutade med döden.

/Enis

Dessutom var det en start, och inte landning

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja det blåser rejält

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Eftersom halva 2017 har passerat är det dag att börja planera 2018

Eftersom det finns nissar på forumet som inte törs ha FB så lägger jag in en bild från FB ;)

F16.JPG.c74e66d672deae54d624b43b3530eaf2.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Eftersom det finns nissar på forumet som inte törs ha FB så lägger jag in en bild från FB ;)

Tack FB! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Detta inträffar väl samma dag som BBT,s Nakula täff????

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Brukar följa en norsk pilot på tuben som heter "Mentour pilot och även capten Joe"! Dom berättar om olika system på planet och hur allt funkar, ganska coolt!

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Säga vad man vill om rysska piloter men skickliga flygare är de

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Säga vad man vill om rysska piloter men skickliga flygare är de

Ryssar är dom som allra mest kraschar på flyguppvisningar så det påståendet kan diskuteras

Var själv på plats på Le Bourget när dom satte nya fina SU-30 i backen

Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Tallviking:

Ryssar är dom som allra mest kraschar på flyguppvisningar så det påståendet kan diskuteras

Var själv på plats på Le Bourget när dom satte nya fina SU-30 i backen

Kan ju bero på att de får/eller gör mer avancerade övningar än andra piloter får

Är ju rätt allmänt känt att de är skickliga men även tar mer risker

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Kan ju bero på att de får/eller gör mer avancerade övningar än andra piloter får

Är ju rätt allmänt känt att de är skickliga men även tar mer risker

Jag VET att dom ofta skiter i säkerhetsregler, bryter säkerhetszoner och gör saker dom inte har förberett tillräckligt

Vi hade en incident över Östersjön när en av våra Viggenplan "lekte" lite med en SU-15 över vårt signalspaningsfartyg Orion och det slutade med att deras pilot satte sitt flyg i vattnet och han dog

Dålig pilot och inga säkerhetsregler att följa

Ryssarna är duktiga på kvantitet men kvalitet på materiel och piloter har dom aldrig lyckats med. Dom skiter helt enkelt i det för om en störtar tar man bara en ny och skickar ut !

Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag VET att dom ofta skiter i säkerhetsregler, bryter säkerhetszoner och gör saker dom inte har förberett tillräckligt

Vi hade en incident över Östersjön när en av våra Viggenplan "lekte" lite med en SU-15 över vårt signalspaningsfartyg Orion och det slutade med att deras pilot satte sitt flyg i vattnet och han dog

Dålig pilot och inga säkerhetsregler att följa

Ryssarna är duktiga på kvantitet men kvalitet på materiel och piloter har dom aldrig lyckats med. Dom skiter helt enkelt i det för om en störtar tar man bara en ny och skickar ut !

Tja du kan ju alltid googla lite så får du se att det är många nationaliteter som råkar ut för olyckor på uppvisningar.

För övrig är det nog en stor skillnad på en gammal SU 15 och en SU 35. Vi snackar nutid och inte dåtid

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tja du kan ju alltid googla lite så får du se att det är många nationaliteter som råkar ut för olyckor på uppvisningar.

För övrig är det nog en stor skillnad på en gammal SU 15 0ch en SU 35. Vi snackar nutid och inte dåtid

Jag behöver inte googla. Har jobbat i flygvapnet, jobbat på både Farnborugh och Le Bourget flera gånger och sett rätt mycket så jag inte ett skit imponerad av Ryssarnas kvalitet. Dom kan en enda sak och det är kvantitet och det gäller såväl flyg, flotta och armé

Ryssarna är kända för att skita i säkerhet, skita i regler och alla flygshowers "Airboss" är livrädda för när dom flyger

Dela på andra sajter

Kenneth4618
21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag behöver inte googla. Har jobbat i flygvapnet, jobbat på både Farnborugh och Le Bourget flera gånger och sett rätt mycket så jag inte ett skit imponerad av Ryssarnas kvalitet. Dom kan en enda sak och det är kvantitet och det gäller såväl flyg, flotta och armé

Ryssarna är kända för att skita i säkerhet, skita i regler och alla flygshowers "Airboss" är livrädda för när dom flyger

Ok ! Sorry visste inte att du var pilot också.

Det var väll du som arrangerade både Fanborugh och La Bourget också ?

Det är 2017 nu Tallen

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ok ! Sorry visste inte att du var pilot också.

Det var väll du som arrangerade både Fanborugh och La Bourget också ?

Det är 2017 nu Tallen

Har jag skrivit att jag är pilot ?

Vad bygger du din gedigna kunskap om flyg på ? Biltema ?

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

Kenneth4618
37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har jag skrivit att jag är pilot ?

Vad bygger du din gedigna kunskap och flyg på ? Biltema ?

Har haft flygcert och varit intresserad flyg sedan början av 70 talet.

Biltema fanns inte i Uppsala 1970 när jag blev medlem i Uppsala Motorflygklubb

Du då ?

Förresten det var en dum fråga du har säkert varit flygvapenchef också

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har haft flygcert och varit intresserad flyg sedan början av 70 talet.

Du då ?

Förresten det var en dum fråga du har säkert varit flygvapenchef också

Nej. Jag jobbade på Försvarets Materielverket med upphandling av flygsystem i ett antal år samt jobbade på en flygvapenflottilj några år som ansvarig för avioniksystem

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej. Jag jobbade på Försvarets Materielverket med upphandling av flygsystem i ett antal år samt jobbade på en flygvapenflottilj några år som ansvarig för avioniksystem

Om man summerar alla dina anställningar som du nämnt här MPR, så torde du nu vara en bit över

150 år gammal. Det är imponerande.

mvh

biker

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ett sista i denna fråga.

Skicklighet och kvalitet är inte riktigt samma sak

Man kan vara hur jävla skicklig som helst men är inte materialet tipp topp så går det åt helvete. SU 35 verkar ju vara ganska bra.

Om vi går till dåtid så släckte Tunnan och Lansen ca 200 piloters liv på den tiden

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ett sista i denna fråga.

Skicklighet och kvalitet är inte riktigt samma sak

Man kan vara hur jävla skicklig som helst men är inte materialet tipp topp så går det åt helvete. SU 35 verkar ju vara ganska bra.

Om vi går till dåtid så släckte Tunnan och Lansen ca 200 piloters liv på den tiden

En del svenska jaktpiloter hävdar att dom ryska Sukhoyplanen kan göra nästintill aerodynamiskt omöjliga manövrar.

Så nog kan ryssarna alltid, även om dom svenska är mer noggrant utbildade och har bättre säkerhetstänk.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
47 minuter sedan, skrev B747:

En del svenska jaktpiloter hävdar att dom ryska Sukhoyplanen kan göra nästintill aerodynamiskt omöjliga manövrar.

Så nog kan ryssarna alltid, även om dom svenska är mer noggrant utbildade och har bättre säkerhetstänk.

Visst är det så att säkerhetstänket är inte det bästa i Ryssland för de har mer frihet att leka än andra kanske har.

De har flygplan som man kan landa och starta i en "potatisåker" vilket inte till exempel inte USA har, för där går de skallgång efter banan och plockar upp skräp innan de flyger

Gamla MIG 29 hade galler som fälldes upp över luftintagen för att sålla bort gamla cyklar och annat skrot när de startade ;)

MEN det innebär inte att de är oskickliga som piloter.

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

Fick ett reklammail från Lufthansa att dom är med i sidan https://www.airlinecheckins.com/ tillsammans med 100 andra flygbolag som online check in.

Om man reggar sig där uppger man tydligen den mailadress man får av dom när man bokar resa. typnamn@airlinecheckins.com

Då checkar dom in när det är dags och skickar bordingcard. Men det känns som man måste flyga rätt mycket. Några gånger om året fixar man nog själv.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev B747:

Japp, i detta landet får dom bara flyga 08,00 - 9.45 sedan e det fika, sedan flyga 11,00 - 12,00 = lunch, 14,00 -15,00 flyga igen till 16,45 och sedan byta olja på kärran som kommer från Biltema och sedan  middag och nattii natti! :lipa:

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev audirs2:

Japp, i detta landet får dom bara flyga 08,00 - 9.45 sedan e det fika, sedan flyga 11,00 - 12,00 = lunch, 14,00 -15,00 flyga igen till 16,45 och sedan byta olja på kärran som kommer från Biltema och sedan  middag och nattii natti! :lipa:

Glöm inte kurserna i genusvetenskap och rättsäkerhet. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...