Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Ny lounge gör mellanlandning i Dubai till resans höjdpunkt

En mellanlandning i Dubai på väg österut kan framöver bli det alla längtar efter. Emirates nya business-lounge har allt du kan önska – bland annat en ny champagnebar.

http://www.svd.se/ny-lounge-gor-mellanlandning-i-dubai-till-resans-hojdpunkt

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

On 2016-11-16 at 17:07, skrev Tallviking:

Ny lounge gör mellanlandning i Dubai till resans höjdpunkt

En mellanlandning i Dubai på väg österut kan framöver bli det alla längtar efter. Emirates nya business-lounge har allt du kan önska – bland annat en ny champagnebar.

http://www.svd.se/ny-lounge-gor-mellanlandning-i-dubai-till-resans-hojdpunkt

På vilket sätt utmärker den sig mot andra lounger som också erbjuder Champagne (i plural)?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Size matters...

15056417_1513393395344457_6016350728168073563_n.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bibben:

Size matters...

15056417_1513393395344457_6016350728168073563_n.jpg

Visst står det Bibbben Airways på han?:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev audirs2:

Visst står det Bibbben Airways på han?:rotfl:

Förmodligen en ny leverans av Rosevin till Göteborg ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Uppkopplad på 10 000 meter – så funkar wifi på flygplan

Numera erbjuder många flygbolag wifi och internet ombord på planen. Men hur funkar det egentligen? Jörgen Städje reder ut.

Passenger connectivity, det är när flygplanspassagerare kan ha kontakt med marken under flygning. Det är inget nytt, men den där dyrbara sätestelefonen som krävde att du drog kreditkortet innan du kunde ringa, är numera borta. Wifi och internet ombord är flygbolagens nya lockmedel för att sticka ut bland konkurrenterna. Symbolen som ser ut som ett flygplan med radiovågor som strålar ut, kommer att bli allt vanligare. Norwegian Air Shuttle erbjuder gratis wifi på alla flygningar. Men hur bra fungerar det och hur ser tekniken ut?

http://techworld.idg.se/2.2524/1.644569/wifi-flygplan

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Uppkopplad på 10 000 meter – så funkar wifi på flygplan

Numera erbjuder många flygbolag wifi och internet ombord på planen. Men hur funkar det egentligen? Jörgen Städje reder ut.

Passenger connectivity, det är när flygplanspassagerare kan ha kontakt med marken under flygning. Det är inget nytt, men den där dyrbara sätestelefonen som krävde att du drog kreditkortet innan du kunde ringa, är numera borta. Wifi och internet ombord är flygbolagens nya lockmedel för att sticka ut bland konkurrenterna. Symbolen som ser ut som ett flygplan med radiovågor som strålar ut, kommer att bli allt vanligare. Norwegian Air Shuttle erbjuder gratis wifi på alla flygningar. Men hur bra fungerar det och hur ser tekniken ut?

http://techworld.idg.se/2.2524/1.644569/wifi-flygplan

Det här kunde Boa redan på 50 talet!:rotfl: 

Dela på andra sajter

Inte läst nåt om detta nån annanstans, nån som vet nåt mer?

För varmt att flyga låter ju tokigt, måste vara ett svepskäl, men vad?

Norwegian Air Canceling Las Vegas Summer Flights Citing Heat

Read more: http://thepointsguy.com/2016/11/norwegian-air-canceling-las-vegas-summer-flights/#ixzz4QaOGbKuB

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Bibben:

Inte läst nåt om detta nån annanstans, nån som vet nåt mer?

För varmt att flyga låter ju tokigt, måste vara ett svepskäl, men vad?

Norwegian Air Canceling Las Vegas Summer Flights Citing Heat

Read more: http://thepointsguy.com/2016/11/norwegian-air-canceling-las-vegas-summer-flights/#ixzz4QaOGbKuB

Förklaringen står ju i artikeln hur värmen påverkar startsträckan för ett maxlastat flygplan

Norweigan har ju större antal ekonomi-sitsar än andra vilket ger dom större startvikt än de som har större delar av kabinen med business och 1st class-stolar som inte står lika tätt och inte kommer upp i samma vikter

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Förklaringen står ju i artikeln hur värmen påverkar startsträckan för ett maxlastat flygplan

Norweigan har ju större antal ekonomi-sitsar än andra vilket ger dom större startvikt än de som har större delar av kabinen med business och 1st class-stolar som inte står lika tätt och inte kommer upp i samma vikter

Jo, jag har läst artikeln, så den behöver du inte upprepa.

Frågan är om nån hört talas om detta från nån annan källa, och som nämns i artikeln, det är ju inte så varmt i mars och november.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Ban phutsa:

Kanske inget man flyger till Thailand me;) men näst efter Boeing är Antonov 2an, det flygsäkraste planet.

20160617_170815.jpg20160508_111826.jpg

Besök på Kattleberg International Airport :haha:

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Besök på Kattleberg International Airport :haha:

Stämmer bra det, han är en hårding:D

Dela på andra sajter

Detta verkar inte vara någon lek precis! Snygg flygvärdinna åxå! :wub:

Dela på andra sajter

Zå ze kan gå när hen nicht försitigen! :big_smile:

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
49 minuter sedan, skrev matz:

Någon som har koll på varför TG961 gjorde en avstickare till Azerbaijan igår?

06 Dec Stockholm (ARN) Bangkok (BKK) B77W (HS-TKY) - 1:30 PM 2:14 PM 5:45 AM

Diverted to GYD

/matz

Namnlös.jpg

Såg ju onekligen skumt ut, gick ned till 22000ft och svängde syd ut för att sen gå upp och fortsätta, troligen något sjukdomsfall och landning förbereddes för att senare ångras.

De ser ju ut och ha landat i tid sen i Bkk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Såg ju onekligen skumt ut, gick ned till 22000ft och svängde syd ut för att sen gå upp och fortsätta, troligen något sjukdomsfall och landning förbereddes för att senare ångras.

De ser ju ut och ha landat i tid sen i Bkk.

Ja en skum sväng.

Cap.JPG

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Broskan:

Ja en skum sväng.

Cap.JPG

Jo, sjönk och sänkte farten, så förberedde nog landning. Men avbröt. Åter till ursprunglig kurs, höjd och hastighet.

Så antagligen har något hänt ombord som sedan inte var så allvarligt.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Jo, sjönk och sänkte farten, så förberedde nog landning. Men avbröt. Åter till ursprunglig kurs, höjd och hastighet.

Så antagligen har något hänt ombord som sedan inte var så allvarligt.

Min tanke.

Någon som var lite stökig och hotfull som dom ville släppa av men dom lyckades lugna ner personen.

Det blir stora kostnader om man nu måste gå ner så man gör allt för att undvika det. 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Broskan:

Min tanke.

Någon som var lite stökig och hotfull som dom ville släppa av men dom lyckades lugna ner personen.

Det blir stora kostnader om man nu måste gå ner så man gör allt för att undvika det. 

Eller så var det någon som ville gå av i Baku, han skulle hoppa fallskärm helt enkelt och då måste dom gå ner på låg höjd så dom kan öppna en dörr för snubben! :big_smile: Nya tiders "hopp off hopp on"!

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Broskan:

Min tanke.

Om man spekulerar lite längre, skulle kaptenen besluta att fortsätta till slutdestinationen i detta läget om 1 person först blev akut sjuk men sen bekräftades ha lämnat in?  har för mig att jag läst nån gång om att passagerare har varit tvungna att sitta jämte en död person till ankomst på slutdestinationen.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev L64:

Om man spekulerar lite längre, skulle kaptenen besluta att fortsätta till slutdestinationen i detta läget om 1 person först blev akut sjuk men sen bekräftades ha lämnat in?  har för mig att jag läst nån gång om att passagerare har varit tvungna att sitta jämte en död person till ankomst på slutdestinationen.

Var inne på det spåret också, men kan ju också varit någon typ av sjukdom som stabiliserades.

Konstigt att inget läckt ut till media, bör ju vart mycket svenskar ombord.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...