Drik Inlagd Juli 28, 2016 Dela Inlagd Juli 28, 2016 Har fått en ny favorit nu! Tyckte att gamla 747:an var det skönaste och allmänt bästa planet att flyga med. Men nu så har man en ny favorit och det är inte 777 eller Dreamliner utan Airbus 380. Vilken kärra säger jag..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juli 28, 2016 Dela Inlagd Juli 28, 2016 4 minuter sedan, skrev Drik: Har fått en ny favorit nu! Tyckte att gamla 747:an var det skönaste och allmänt bästa planet att flyga med. Men nu så har man en ny favorit och det är inte 777 eller Dreamliner utan Airbus 380. Vilken kärra säger jag..... Jag ser framemot våran resa i november i businesclas med Qatar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Juli 28, 2016 Dela Inlagd Juli 28, 2016 1 minut sedan, skrev MickeN: Jag ser framemot våran resa i november i businesclas med Qatar. Då har du något att se fram emot skulle jag tippa! Flyg själv bara i apklassen men även där så kändes det "speciellt". Svårt att precisera och förklara detta men, big is better.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 28, 2016 Dela Inlagd Juli 28, 2016 55 minuter sedan, skrev MickeN: Jag ser framemot våran resa i november i businesclas med Qatar. Har själv gjort det inget fel på den ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Juli 28, 2016 Dela Inlagd Juli 28, 2016 6 timmar sedan, skrev Drik: Då har du något att se fram emot skulle jag tippa! Flyg själv bara i apklassen men även där så kändes det "speciellt". Svårt att precisera och förklara detta men, big is better.... Håller med åkt den två gånger ,, Gillade 747 skarpt men tja denna blir nog en ny favorit... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Juli 29, 2016 Dela Inlagd Juli 29, 2016 Tycker faktiskt inte om denna fågel. Logistiken är långsam och tar lång tid. Senast så var jag som vanligt ca 2 1/2 timme före avgång på suvan och de hade inte öppnat fler incheckningar så när 200 stycken fler ska checka in så tar det mycket längre tid. När jag väl fått mina biljetter så blev det brottom! Han bara sätta mig och feckalera när jag börde sista ropet och fick inte klämmma färdigt och hur roligt är det? Äta i lugn och ro och ta en öl det var bara att glömma!! Inflygningen tar även den mycket längre tid då de börjar mycket tidigare än på 777, Väl på backen när de har drigit handbromsen så dröjer det säkert minst 15min innan man får börja gå av för det är nog två möjligen tre gångar som ska annslutas till planet. Inne i planet är det förvisso mycket tystare och bra med utrymme men fönstren är mycket små så jag tyckte att det kändes lite instängt och att boka fönsterplats det var bortkastat. Planet får som helhet minus från mig... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 (ändrad) Höger, nej vänster, nej höger! Ändrades Augusti 13, 2016 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Häftig lackering av denna ryska 747:a (Transaero) “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Air traffic controllers star in new TV series Staff at the National Air Traffic Services (NATS) control centre in Swanwick are the stars of a new BBC Two series which “seeks to shine a light on the unseen side of UK aviation”. Skies Above Britain follows controllers managing the traffic in and out of London’s five busiest international airports, as well as in the control tower at Heathrow. The five-episode series will look at how controllers deal with the impact of severe weather and aircraft emergencies, through to “the sheer scale and complexity of the everyday operation”. The series will also take a look at the UK’s congested skies, and “the sheer variety of airspace users”. Commenting on the new series NATS Operations Director Juliet Kennedy said: “People often only think of air traffic control in terms of the tower at the airport, so we wanted to be part of this series to help demonstrate how that’s really only a part of the picture. “In reality there are hundreds of people at our two control centres in Swanwick and Prestwick in Scotland whose job it is to keep your flight safe and they do that 24 hours a day 365 days a year. “Much of the controlled airspace that we use in the UK has its origins back in the 1950s and is in major need to modernisation if we’re going to cope with the kind of rising demand that’s forecast over the next ten years.” Skies Above Britain starts on BBC Two on Wednesday August 17 at 2100. nats.aero, bbc.co.uk/programmes manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Plane Flying Into A Wave Off Carrier Deck! manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 18, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 18, 2016 Hitta en shop för Boeing nördar https://www.boeingstore.com/collections/models “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 Boka in helgen 27-28 Augusti, för Försvarsmakten huvudflygdagar 2016 på Malmen i Linköping Svenska flygvapnet fyller 90 år och bjuder på ett digert program, med både modernt och historiskt flyg http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/uppvisningar-och-evenemang/huvudflygdagar-2016/ Programmet http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/uppvisningar-och-evenemang/huvudflygdagar-2016/program/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 19 minuter sedan, skrev acarls: Boka in helgen 27-28 Augusti, för Försvarsmakten huvudflygdagar 2016 på Malmen i Linköping Svenska flygvapnet fyller 90 år och bjuder på ett digert program, med både modernt och historiskt flyg http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/uppvisningar-och-evenemang/huvudflygdagar-2016/ Programmet http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/uppvisningar-och-evenemang/huvudflygdagar-2016/program/ Såg från mina tidigare kollegor att tyvärr kommer gamla HKP4 (Vertol/bananen) inte deltaga för dom får inte den enda kompletta maskinen testad och klar med flygtillstånd inför flygdagarna. Den finns just nu på Aeroseum i Göteborg/Säve Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Såg från mina tidigare kollegor att tyvärr kommer gamla HKP4 (Vertol/bananen) inte deltaga för dom får inte den enda kompletta maskinen testad och klar med flygtillstånd inför flygdagarna. Den finns just nu på Aeroseum i Göteborg/Säve Hade nog inte blivit en sådan här uppvisning i alla fall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 19 minuter sedan, skrev acarls: Hade nog inte blivit en sådan här uppvisning i alla fall... Vågen gjorden den bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 55 minuter sedan, skrev acarls: Hade nog inte blivit en sådan här uppvisning i alla fall... Det där är en av de första HKP4:orna som vi köpte av årsmodell 1963. Just den maskinen togs ur bruk från flygvapnet 1992 och står idag på F21 Luleås museum 4 st av de åtta HKP4A som flygvapnet hade modifierades till HKP4C och tillfördes Marinen Det var normalt tidigare jaktpiloter som flög flygvapnets HKP4:or Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 22, 2016 Dela Inlagd Augusti 22, 2016 Lite flygporr! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 30, 2016 Dela Inlagd Augusti 30, 2016 http://www.dagensps.se/nyheter/flygpersonal-fick-slangas-av-planet/?utm_source=rule&utm_medium=email&utm_campaign=dagliga_29aug_kvall Annars brukar man slänga av bråkiga passagerare! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 31, 2016 Dela Inlagd Augusti 31, 2016 THAI takes delivery of state of the art aircraft Thai Airways International on Tuesday took delivery of the first of 12 Airbus A350 XWB (extra wide body) jet airliners it bought from Airbus Industrie in Toulouse, France. http://englishnews.thaipbs.or.th/thai-takes-delivery-state-art-aircraft/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 31, 2016 Dela Inlagd Augusti 31, 2016 2 timmar sedan, skrev Tallviking: THAI takes delivery of state of the art aircraft Thai Airways International on Tuesday took delivery of the first of 12 Airbus A350 XWB (extra wide body) jet airliners it bought from Airbus Industrie in Toulouse, France. http://englishnews.thaipbs.or.th/thai-takes-delivery-state-art-aircraft/ Det går bra för luftbussen nu! 380 inte så bra, samma som 747 bengan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Augusti 31, 2016 Dela Inlagd Augusti 31, 2016 En av dom snyggaste Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 31, 2016 Dela Inlagd Augusti 31, 2016 350 an absolut bästa planet som jag har åkt med. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 31, 2016 Dela Inlagd Augusti 31, 2016 Åkte med Finnairs 350 i April. Väldigt trevligt plan Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 2, 2016 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2016 Nu du Audi ska Sverige kriga mot Finland. Det fullt pådrag på granngården nu http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2016/09/flygvapnet-ovar-forsvar-av-sverige/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 2, 2016 Dela Inlagd September 2, 2016 (ändrad) 56 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Nu du Audi ska Sverige kriga mot Finland. Det fullt pådrag på granngården nu http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2016/09/flygvapnet-ovar-forsvar-av-sverige/ MAN BLIR STOLT NÄR MAN SER DESSA NORDENS FINA flygvapen öva tillsammans! Ändrades September 2, 2016 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu