Jump to content
IGNORERAD

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

Det har varit ett jäkla flygande på granngården igår och i natt samt idag. Man får vara glad att de inte startar med efterbrännkammaren på nätterna

Man kan tro att hela det svenska flygvapnet var på plats [emoji6]

http://www.maipenrai.se/forum/uploads/monthly_2015_08/DSC08966.jpg.88c7bbb2e2c9606e07ebd6c0da171280.jpg

http://www.maipenrai.se/forum/uploads/monthly_2015_08/DSC08967.jpg.1216a828502097f8ce930316931d73e8.jpg

Lite taskiga bilder p g a värmevågor

http://www.maipenrai.se/forum/uploads/monthly_2015_08/DSC08973.jpg.786594e4182029a60f7b8b3aa3059eed.jpg

http://www.maipenrai.se/forum/uploads/monthly_2015_08/DSC08992.jpg.ff01d6addb8230af35531e2773a2f4ef.jpg

Jasplanen är som flugskitar på denna video men det är ljuuuuuuuudet som jag ville åt

[url=https://www.youtube.com/embed/HfNEFuVT5r4?feature=oembed] 

Fan nu blir man nostalgisk. 88 låg man på F13 som mek på jaktdivisonen. JA37 Viggen.

Var ett av dem bästa åren i mitt liv. Dem ljuden glömmer man aldrig.

Reste runt och låg Beredskap rote (fisken).

Tider det [emoji4]

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Nu for hen hem.

Capture2.thumb.JPG.28c00686f69bb99af23db

23721_1435878478_tb.thumb.jpg.7e537a3a6c

Ursäkta, snodd bild. Har inte fått tillbaka kameran som styvdottern lånade 'för några dagar' för runt en månad sen.

Dela på andra sajter

Ja, Thai har sin pilotutbildning i landning/starter på Utapao

Skickat från min Lumia 930 med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ha ha ha. .... Gjorde vi till muck .Muckresan Playa Ingles her we come.

Mvh

813 Nilsson

Det var ingen dålig muckarresa................själv fick man åka till bygdegården i Knutby  på kalas:big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det var ingen dålig muckarresa................själv fick man åka till bygdegården i Knutby  på kalas:big_smile:

Det roligaste på vägen hem. När vi satt på flyget bakis o skakis med våra tröjor.

Kom en flygvärdinna fram och önskade oss God muck. Hon berättade att hennes exman var en av piloterna på divisionen. Vilken vi kände. Hon frågade om hon fick bjuda på något. I kör önskade vi svensk mjölk och en öl.

Så där satt vi ungdomar och drack 3dl mjölk och en öl. Mjölk var hårdvaluta. Så serverades endast till oss muckare.

Tider det [emoji4]

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Hittar inte tråden med kuliga historier så lägger in denna här

Från FB och om den är sann är den förbannat rolig

Passagerarna får sitt livs chock när kvinnan ber piloten om det här.

Även om jag inte direkt är flygrädd så förstår jag verkligen de här passagerarnas reaktion när de var med om den här händelsen.

Jag är inte helt hundra på att den har hänt på riktigt, men jag tyckte att historien var så pass underhållande att jag ville dela den med er.

Ett tips att ha med sig efter att ha läst den: saker är inte alltid som de verkar…

Dela på Facebook

Dela på Twitter

En kvinna flög från Seattle till San Francisco. Men oväntat fick planet order om att mellanlanda i Sacramento på vägen.

Flygpersonalen förklarade att det skulle bli en försening och om passagerarna ville hoppa av planet så fanns det möjlighet att sträcka på benen i 50 minuter innan de behövde gå ombord igen.

Alla hoppade av utom en kvinna som var blind.

En man hade uppmärksammat henne när han gick förbi. Han förstod att kvinnan var blind eftersom hennes ledhund låg vid sätet under hela flygturen. Han förstod också att hon rest samma sträcka många gånger tidigare eftersom piloten kunde hennes förnamn när han frågade henne: ”Kathy, vi är i Sacramento i nästan en timme, vill du kliva av och sträcka på benen?”

Den blinda kvinnan svarade: ”Nej tack, men Buddy vill säkert gå en promenad.”

Alla personer i gate-området blev helt tysta och chockade när de såg piloten gå ut ur planet med en ledhund för blinda. Som om det inte vore illa nog så hade piloten solglasögon på.

Passagerna blev som tokiga, nu ville de inte längre bara hitta ett nytt plan, nu ville de byta flygbolag också!

Dela gärna den här historien vidare till någon som kan behöva skratta lite :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Mer skoj

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

Chefen ska till New York idag. Nu sitter han på Arlanda och väntar på att dom ska fånga en råtta på planet och sedan åka iväg.

Gissar att dom får byta plan finns det en råtta kan det finnas fler.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

För de som testa en simulator hos Thai Airways

SIMXBOUSURE.JPG

Dela på andra sajter

Det finns tyvärr inga uppgifter om priser eller andra villkor. Verkar märkligt att Thai airways skulle använda sina proffssimulatorer som turistnöje de är svindyra och borde vara uthyrda till flygbolag från hela världen dygnet runt.

Jag är dock den första att sätt mig i taxin halvvägs till DM om det går att flyga simulator för en rimlig peng!

Nån som har någon ytterligare info eller erfarenheter?

Har för mig att jag såg en bild på FB och att det stod att det kostade 18k thb, men jag kan inte hitta det hos den personen jag tror postade så jag kan ha fel

Dela på andra sajter

Det finns tyvärr inga uppgifter om priser eller andra villkor. Verkar märkligt att Thai airways skulle använda sina proffssimulatorer som turistnöje de är svindyra och borde vara uthyrda till flygbolag från hela världen dygnet runt.

Jag är dock den första att sätt mig i taxin halvvägs till DM om det går att flyga simulator för en rimlig peng!

Nån som har någon ytterligare info eller erfarenheter?

http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/Flight-Simulator-Award.htm

Dela på andra sajter

Intressant och bra pris!

Men det står utryckningen non-pilot simulator. Det torde betyda att man inte får spaka själv utan i bästa fall får sitta på jump seat?

Nej, jag tror att det betyder att det inte är en "riktig" utbildningssimulator utan endast en för de som inte är piloter.

Dvs en enklare och lite mer "Svensson" anpassad variant

Dela på andra sajter

Här är Finnairs nya jätteplan – från insidan

Finnair blev första flygbolag i Europa att ta Airbus nya långdistansplan A350 i drift. Planet är större och mer bränslesnålt än Finnairs tidigare modeller och nu siktar bolaget på att fördubbla kapaciteten till Asien. SvD Näringslivs reporter Tomas Augustsson var på plats hos Airbus i Toulouse och tittade närmare på planet.

http://www.svd.se/finnairs-nya-langlinjeplan-fran-insidan

Finnairs första A350.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Den linjen har funnits tidigare, då med Airbus 340-500. Och var då världens längsta non-stop flyg.

Även Thai flög Bangkok-New York under några år, nästan lika lång flygtid.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Singapore_Airlines_Flight_21

Mvh

Nja, Thais linje Bkk-Lax var en av världens längsta flighter på Drygt 17h nonstop.

Det anses vara rekordet.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ja va fasen man har massa thai poäng som man aldrig lyckas använda till nåt o som brinner inne. Får boka en session i vinter o se vad som bjuds!

Vill du inte spara till uppgradering eller fria resor, så kan du ju alltid spendera 5000p för att komma in på loungen i Bkk, såvida du inte har status för det.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...