Magrood Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 Kalla mig vad ni vill, men jag måste skriva av mig nu - inlindad i ett tjockt täcke. 08.05 säger Svarten att klockan var fem över åtta. 08.10 gick jag upp från soffan. Ja, vi tittade på en film på kvällen. Det var mitt eget initiativ till och med. Men jag somnade som vanligt mitt i filmen. Jobbade på morgonen. 10.50 begav mig mot tågstationen. 10.54 upptäckte att jag hade glömt hörlurar till mobilen. Gick tillbaks och hämtade dem och passade på att byta från en tun koffa till sommarjacka. 11.55 framme i Gävle. 12.08 inne på Sushirestataurang. Vid den här graviditeten är jag helt galen i Sushi. Kan ibland äta det 3 ggr på en vecka. Men nu har jag börjat tröttnat på det. Så jag funderade om jag skulle ta 8 eller 10 bitar. Det blev 10 bitar - som tur var. För de 2 extra bitarna skulle rädda mitt liv senare under dagen. 15.05 var jag färdig med uppdraget. Wow färdig en timme tidigare... mums. Hann också med bussen tillbaka till stationen. På bussen lyssnade jag av meddelande. En tolkkolega sa att en annan domstol behövde snabb tolkhjälp på telefon. Jag skulle hålla mig vid telefeonen. Okey... "Bäst att jag stannar kvar i Gävle" tänkte jag. Jag väntade och väntade. Gick till en thaibutik för att köpa lite dricka. Det blev 3 burkar gottisar från Thailand och en STOR ANKA - en fryst sån. Jag har varit sugen på larb-ped (anksalad) på länge men hade inte fått tag på någn okokt anka. Den vägde säkert två kilo och kostade 150 kr. ::: Efter en timme väntande bestämde jag mig att ta Upptåget (billigt alternativ för att pendla mellan Gälve till Upplands Väsby). Efter tjugo minuter på tåget ringde domstolen. Det var högst olämplig plats att tolka. Tåget kom precis in till en hållplats. Vet inte vilken. Vet bara att jag måste hoppa av om jag skulle tolka. Jag hoppade av. Jag tolkade i en och en halv timme oavbrutet. ::: Sen sa ordförande att han hade fått en lapp från min tolkkollega att "tolken på andra sidan linjen är höggravid och behöver nog lite paus". Han sa att man glömmer bort tiden när man har en bra tolk. (Tack för det. Jag har haft ett par hemska erfarenheter med vissa domare så jag har mer eller mindre bestämt mig att inte tolka vid vissa domstolar. Varför ska jag utsätta mig för onödiga otrevligheter när jag vet vad jag går för. Det är dumt gjort. Men men... jag bestämmer över min arbetstid... ) Jag fick fem minuter paus. Sprang och tömde vissa saker i skogen. (Gravida kvinnor behöver tömma vätska ganska ofta). ::: Under tolkningen började batteriet på mobilen bli lågt. Jag tog fram datorn och kopplade mobilen med usb-sladden till datorn för att ladda batteriet. Allt det här mitt i skogen på marken. ::: 18.48 började förhandlingen närma sitt slut. Det var bara kostnadsfråga för vittnet kvar. Jag såg att tåget mot Uppsala hade kommit in. Jag tänkte --- ska jag ta det eller inte. Eftersom jag hade datorn utanför väskan och mobilen inkopplad osv osv skulle det var för krångligt. Jag fortsatte att tolkar ett par minuter till. 18.51 färdigt. Tåget hade åkt för ett par minuter sen. Jag tittade på tavlan. Nästa tåg till Uppsala 20.51. Så jag skulle få vänta i skogen i två timmar! ::: Under pausen upptäckte jag att jag hade glömt min frysta anka på tåget när jag bara hoppade av tåget helt plötsligt. Så mina första kvarten använde jag för att ringa Svarten och min bästis som jag hade skickat sms till och bett henne komma och hjälpa mig tillaga anken. "Drömen är förstört". Vi hade jättekul över mitt öde. Sen ringde jag en vän till och lättade på trycket. Det var kul det med. Sen började myggor komma. Sen ringde jag Svartens dotter om morgondagens plan för hon ska vara barnvakt. Kunde inte låta bli att berätta om var jag var. ::: Sen kom kylan. ::: Jag satt och jobbade lite med att finslipa ett översättningsuppdrag. Det var klart. Batteriet på datorn var nästan slut. Inget modem tog jag med mig. Svarten hade inte haft möjlighet att utföra ärenden på internet eftersom det alltid var jag som sitter framför datorn. Så idag tänkte jag att det räckte att jag hade datorn och lämnade modemet hemma. Hade min iPhone i fall jag måste koppla upp mig på nätet. ::: Satt och frös... ::: Jag tänkte ta tåget mot Gävle som skulle komma 20.06. Bättre att vänta på tåget än att frysa i skogen. Men det tåget var så klart försenat. Väl på tåget fick jag reda på att det inte alls skulle till Gälve utan bara två stationer bort från min skog. Okey. Men nästa tåg mot Uppsala skulle komma 20.42. Jag fick varma upp mig i tio minuter ... för att komma ut och vänta i kylan 20 minuter. Och gissa vad. Det tåget var också försenat. Inte mycket. Men ändå... Det hade varit bättre att det första tåget som kom 18.48 var försenat. Det var till och med för tidigt!!!!!! ::: Jag tänkte på min anka. Men orkar inte gå och kolla på de sista två tågen jag åkte. Jag var hungrig. Men inte så värst. Normalt måste jag äta varannan eller var tredje timme. Men idag klarade jag mig rätt så bra. Kanske tack vare Sushi. ::: Så var det med min dag - som jag tyckte började så fint och löpte på så fint. ::: Nu ska jag käka lite och ta varmt bad... ::: Natti natti Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 Sicken dag och sicken historia.. Du skulle plingat mig före lunch så kunde vi ha lunchat. (så hade historein varit komplet med en liten microforumträff ) /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 wow, vilken dag...hur långt är det planerat för nedkomst...? glöm ankan. ha det gött Magrood och lycka till med dina tolkuppdrag hoppas att det går bra och du får mycket att göra. mvh challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 24, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2010 Sicken dag och sicken historia.. Du skulle plingat mig före lunch så kunde vi ha lunchat. (så hade historein varit komplet med en liten microforumträff ) /Enis Tack! Och tack för telefonnumret. Jag ska spara det. Jag brukar inte missa tillfälle att träffa folk i olika städer som jag åker till faktiskt. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 24, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2010 wow, vilken dag...hur långt är det planerat för nedkomst...? glöm ankan. ha det gött Magrood och lycka till med dina tolkuppdrag hoppas att det går bra och du får mycket att göra. mvh challenger98 Tack. Det är beräknat att vara 31 juli. Om drygt två månader. ::: Om ankan glömde jag att skriva. Men Ankan har jag inte glömt. Jag ringde Upptågets kontor och pratade med dem. De sa att jag kunde komma förbi och kolla imorgon. De öppnar kl 7.00. "Okey, då dyker jag upp där 7.05. Tinat och klart!", sa jag. ::: Jag har inte så höga förhoppningar att få tillbaka min anka. Men ska göra ett försök ändå. ::: Jag har ju tjatat så mycket om Ank-salad med mina kompisar och min mor. Jag är super SUGEN på det. ::: Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 Ja det må jag säga ! "sicken dag" låter väldigt skånskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 (ändrad) Om jag någongång hamnar mitt i skogen, kissande, och tåget jag vill ta just går, samt att jag är mitt i en rättegång, ja då är en fryst anka kanske antagligen inte direkt vad jag kommer längtar efter. Men nu har jag ju inte den enorma kompetens som du har, och kommer med all säkerhet aldrig hitta mig själv i samma situation. Så Magrood, tack för skrattet och sorry om vi fortfarande skrattar. Vax med Fru Ändrades Maj 24, 2010 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 24, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2010 Ja det må jag säga ! "sicken dag" låter väldigt skånskt! He he he... Jag får nog lära mig säga det på skånskt sätt. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 Mja, hade också en konstig dag, steg på tåget i eftermiddag och när jag satte mig ned så hamnade jag bredvid en frusen anka. Tycket synd om den så den fick följa med hem och den var väldans god. Mätte Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 24, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2010 Om jag någongång hamnar mitt i skogen, kissande, och tåget jag vill ta just går, samt att jag är mitt i en rättegång, ja då är en fryst anka kanske antagligen inte direkt vad jag kommer längtar efter. Men nu har jag ju inte den enorma kompetens som du har, och kommer med all säkerhet aldrig hitta mig själv i samma situation. Så Magrood, tack för skrattet och sorry om vi fortfarande skrattar. Vax med Fru He he he... Ja, det är konstigt. Ibland blir jag skitförbannad för att jag missade en buss och måste vänta i typ 10 minuter. Men idag var det så extremt så att man inte kunde göra något än att skratta åt det... ha ha ha... ::: Ska se om jag kan få ersättning för den extra tiden jag fick vänta från domstolen. Det kanske jag får. Jag vet inte. Men för min anka tror jag inte jag kan få det. De skulle bara tycka "den där tolken är inte klok, hon". ::: Kramar Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 (ändrad) Mja, hade också en konstig dag, steg på tåget i eftermiddag och när jag satte mig ned så hamnade jag bredvid en frusen anka. Tycket synd om den så den fick följa med hem och den var väldans god. Mätte Arne bästa på mycket länge! Ändrades Maj 24, 2010 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2010 Dela Inlagd Maj 24, 2010 Sicken dag, men du får ett + som en liten tröst och en liten truddelutt som man blir glad av förresten har inte KinaLi fryst anka? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 25, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 25, 2010 Mja, hade också en konstig dag, steg på tåget i eftermiddag och när jag satte mig ned så hamnade jag bredvid en frusen anka. Tycket synd om den så den fick följa med hem och den var väldans god. Mätte Arne smaklig måltid måste du ha haft. He he he skål! magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 25, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 25, 2010 Sicken dag, men du får ett + som en liten tröst och en liten truddelutt som man blir glad av förresten har inte KinaLi fryst anka? Hej Jag har bara sett fryst obehandlad anka där. Men jag kanske har missat ngt. Sitter på Upptåget igen. Norrut igen. Men tåget blir såklart sent på grund av signal fel, nu när jag är ett par minuter i för väg. Fortsättning på jakten efter min anka. Var på Upptågets kontor i morse strax efter sju. De sa att saker från gårdagen skulle komma in vid tolv tiden. Jag sa att jag förstår att de vill slänga den nu (o)frysta ankan, men jag vill be dem att spara det till ikväll. Jag ska komma o hämta den efeter jobbet. Ha det gott, folk. Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 25, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 25, 2010 Efter dagens sista uppdrag gick jag till Upptågets kontor igen. Personalen kände igen mig med min ankhistoria. De gick och hämtade den. ::: Fryst och fint! ::: Trodde den skulle vara upptinad och att jag skulle tvingas tillaga den. Ja, jag vet att man inte få frysa in upptinad mat igen. Men jag vet inte exakt vad som har hänt med ankan... och... även om jag kan räkna ut de så bryr jag mig inte. Min "thailändska" mage tål nog det. Skönt att få min kära anka tillbaks. Nu är det bara att bestämma tid med någon duktig vän att tillaga den. ::: Mums - det vattnas i munnen redan. ::: Tack och ha en bra dag! ::: Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Efter dagens sista uppdrag gick jag till Upptågets kontor igen. Personalen kände igen mig med min ankhistoria. De gick och hämtade den. ::: Fryst och fint! ::: Trodde den skulle vara upptinad och att jag skulle tvingas tillaga den. Ja, jag vet att man inte få frysa in upptinad mat igen. Men jag vet inte exakt vad som har hänt med ankan... och... även om jag kan räkna ut de så bryr jag mig inte. Min "thailändska" mage tål nog det. Skönt att få min kära anka tillbaks. Nu är det bara att bestämma tid med någon duktig vän att tillaga den. ::: Mums - det vattnas i munnen redan. ::: Tack och ha en bra dag! ::: Magrood Grattis till den återfunna ankan Hoppas den kommer smaka underbart, för det är du verkligen värd efter alla vedermödor att få hem den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Undrar vems anka Arne käkade upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Undrar vems anka Arne käkade upp! Pauls kanske..skulle inte tro att han har något emot det "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Jag skall aldrig mer ifragasatta den kvinnliga simultankapaciteten, nagonsin... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Pauls kanske..skulle inte tro att han har något emot det Nej jag tror inte det i heller, han har ju tidigare sammanhang velat ha henne som Mama sang i Håkans bar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Undrar vems anka Arne käkade upp! Kan det va? Anna Anka? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Jag skall aldrig mer ifragasatta den kvinnliga simultankapaciteten, nagonsin... Såg en bild på en thaikvinna för länge sedan som höll i ett paraply och talade i en mobiltelefon och höll ett spädbarn i famnen samtidigt som hon körde mc i stadstrafik, det är simultanförmåga det Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 Såg en bild på en thaikvinna för länge sedan som höll i ett paraply och talade i en mobiltelefon och höll ett spädbarn i famnen samtidigt som hon körde mc i stadstrafik, det är simultanförmåga det Ja,antingen det eller idi*ti... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 25, 2010 Dela Inlagd Maj 25, 2010 555.. Kul dag. Ning tycker jag är konstig som sitter och skrattar. Ser framför mig hur Magrood sitter och kissar i skogen med telefonen i örat medans ankan alldeles ensam åker vidare. Stackars anka! Men den mår säkert mycket bättre nu när den är hemma i Magroods trygga frys igen. Om den bara visste vilken olidlig hetta som väntar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 26, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 26, 2010 He he he... Ett gott skratt förlänger livet. ::: Ska försöka fota min anka och rätterna sen... Så blir det ett fullkomligt slut på berättelsen. ::: Ska se om fru Vax kan vara med och njuta av ankan. Eller så sparar jag den till invigningsfest (som vi inte har hunnit planera in än). ::: Natti natti Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu