Jump to content
IGNORERAD

Skype vart precis ganska dåligt - nya priser


allanyork

Recommended Posts

allanyork

Skype har ju haft ett väldigt bra erbjudande där man kunnat ringa nästan obegränsat till Thailand för ca 40 kr i månaden eller nått sånt.

Nu har dom precis lagt upp ny info på sin sida med nya priser.

60 minuter kostar nu.

47,99 kr/månad2

55,18 kr inkl. moms 80 öre/min (92 öre inkl. moms)

120 minuter kostar nu.

85,99 kr/månad2

98,88 kr inkl. moms 71.7 öre/min (82.46 öre inkl. moms)

Det är slut på det roliga med andra ord :kort:

Läs mera här https://buy.skype.com/paymonthly/#TH|recommendedSubscriptionsTab

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    4

  • Tallviking

    2

  • freddan_gbg

    2

  • John Khonken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Undrar hur dem gör med oss som har "Avtal" och automatisk betalning med Visa kort. Dem kan förhoppningsvis ej bryta mitt i en betald period!

Och ännu fulare att dra för en ny 3mån period men med ändrade priser.

Tyckte det var för bra för att få förbli!

Link to comment
Dela på andra sajter

voipdiscount, $10 ,120 dagar gratis till Thailand. Har problem ibland men för priset så kan jag leva med det. Vet inte vad gränsen för "acceptable use" är men

2-4 timmar per dag i ett halvår har inte fått dom att gnälla på mig.

De har även "accessnumbers" så man kan ringa ett nummer från telefon/mobil i sverige och sen ringa vidare till Thailand. Kräver att man inte har dolt nummer.

Jag tyckte skype var dyrt när jag kollade på det förra året så jag fixade ovanstående. Ang deras avtal står det säkert att de kan göra hur fasikens de vill, som det alltid gör :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype blev helt plötsligt dyrare än Telia (56 öre per minut). Kan ju ändå inte vara möjligt. Med det priset lär ju ingen människa använda Skype mer?

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

""Tele2 0,19kr/min och 19kr månaden fasttelefoni.""

Kan du utveckla mer? Har bara hört man kan ringa för typ 0,69kr/min för typ 50kr i mån.

Eller menar du att ditt pris gäller enbart till fasta telefoner för då är det inget att ha för mig?

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tele2 0,19kr/min och 19kr månaden fasttelefoni.

Använder vi oxå och månadskostnaden för alla samtal från Sverige till diverse Thaimobiler överstiger sällan 25 kr.

Däremot samtal till thaikompisar i Sverige .. borde finnas ett rabattsystem för det med.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte en måtlig höjning de gör. Har sänt en fråga vad som händer med vårt konto när de 3 månader vi har upphör. Om de kommer att dra med nya avtalet eller om det avtal vi har idag upphör. Annars måste man säga upp abonemanget det blir väldigt dyrt nu.

Man får kolla runt igen för att finna en vettig lösning. Dottern vill sitta timtal och tala med sina Thai vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vi kör Voip Discount hemma och är skitnöjda med det så den slår lätt Skype nu

Kostar 12 Euro för 4 månader inkl 40 minuter per dag ungefär till alla telefoner, inklusive mobiler i Thailand samt en massa andra länder inkl fasta abbonemang i Sverige

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar drogs precis ifrån mitt konto till Skype...

Verkar som jag fortfarande har obegränsat till Thailand för 43 kronor i månaden. Har dock haft detta sen de började, om det nu har med något att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Kör sedan ett ta med Rebtel. Detta fungerar jättebra.

Förvisso kan man bara ringa från en av 5 fördefinierade nummer i Sverige till ett antal fördefinierade nummer i världen. (Har ca 25 st idag)

Kostnad till Thailand. ca 6 öre per minut.

Till det tillkommer sedan samtal till ett Stockholm-nummer men har man 3 vänner (i mobilen) eller något motsvarande till "Telia Dygnet runt"i hemtelefonen blir det ju billigt.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

erik.vanska

Håller med Tallviking.

Jag har haft detta i 2-3 år o är hel nöjd. Fördelen också är att om du inte kör IP så har du ett speciellt nummer du slår o därefter destinations numret med landskod. 0.5 cent uppkoppling o din lokala taxa på din hemtelefon eller mobil.

erik

Link to comment
Dela på andra sajter

allanyork

Det verkar som dom inte uppdaterat allt på skype än.

Kollar jag under mitt konto så står det

Nästa betalning 27 Juli 2010 124,37 kr

Så det kanske fortsätter fungera som det gjort tidigare?

Vi får väll se, men tack för dom andra tipsen här. Jag kanske byter till nått annat ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tycker skype är fantastiskt. När jag nu insett att jag betalade för mycket. Men vilken pryl för familjen. Ska kolla om det är som ni säger under en tid. Har betalt in 50 kr extra på ett konto som jag inte vet varför. Men va fan familjen måste få tala med människorna hemma. Ljudet är bra. För att familjen ska trivas måste det få kosta lite. men ska såklart hålla allt under kontroll. Tack för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

jag kollade just mitt konto.Där står det 6 timmar om dagen max 10000minuter.Står ingenting om ändrade betalningar. Jag köpte fel. Så jag har 40 länder eller något sådant. jag tog inte bara Thailand.Kostade runt 300 kr för tre månader vilket jag tycker är helt OK

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

Vänta bara, de kommer snart en NY telefon, som man ringer för

ca 50-60 öre min från swe till thai, men den bästa är att du kan

ha två (2) tele nr, ett svenskt och ett thai (eller något annat land)

då ringer du som ett lokalsamtal, även från thai-sve, bra va

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har tagit ett skype konto sedan ca 2 månader tillbaka och valde ring till ett land gratis. Mitt val var naturligtvis Thailand då jag nu har en tjej från Thailand som vill ringa hem.

Som jag förstår det så går det inte att ta ett konto med gratis samtal till ett land nu mer. Och vi som redan har tagit ett konto då erbjudandet fanns får stanna kvar under dessa regler och avtal som gällde då.

Jag kollade mitt konto och det säger så här:

Thailand obegränsat

Obegränsade minuter

Obegränsade samtal till fasta telefoner och mobiltelefoner i Thailand. *Det inkluderar också röstbrevlåda och ett rabatterat online-nummer.

124.37 Kr var 3:dje månad

Kollade även om det låg någon form av samlad betalning men ALLA SAMTAL VAR 0:- Kronor

Kollade även på Skypes hemsida och hittar inte det konto som jag tog, så gratis till ett land finns inte kvar vad jag vet.

Kommer naturligtvis hålla koll på kontot efter nästa bet som kommer och skulle det utgå någon form av avgift då så innebär det ju att Skype gör avtals lagbrott i ett ingånget avtal med civilrättslig privat person och där med kan bli stämda av många personer med ingånget avtal skulle jag tro.

(jag kan ju även ha fel i delen om lagbrott då jag inte läst så noga i det finstilta)

Det man inte kan ...det lär man sig

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Pengar drogs precis ifrån mitt konto till Skype...

Verkar som jag fortfarande har obegränsat till Thailand för 43 kronor i månaden. Har dock haft detta sen de började, om det nu har med något att göra.

Samma här. Jag har ett Skype-konto och hustrun ett annat. Mitt funkar medan hennes inte funkar längre.

Vi använder också Voipdiscount och det är jättebra. Den enda nackdelen är att man inte kan lägga upp kortnummer som man kan med Skype.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Som jag förstår det så går det inte att ta ett konto med gratis samtal till ett land nu mer. Och vi som redan har tagit ett konto då erbjudandet fanns får stanna kvar under dessa regler och avtal som gällde då.

Kollade även om det låg någon form av samlad betalning men ALLA SAMTAL VAR 0:- Kronor

Kollade även på Skypes hemsida och hittar inte det konto som jag tog, så gratis till ett land finns inte kvar vad jag vet.

Det fungerar fortfarande till vissa länder. Jag testade Singapore och där finns fortfarande alternativet "obegränsat". Det verkar som vi i Sverige har använt tjänsten "obegränsat" till Thailand så mycket att affärssnillena på Skype sett att "här kan vi skaffa högre intäkter genom att tricks med abonnemangen"

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
freddan_gbg

Har ni som har abbonemang fortfarande obegränsade minuter? Vad ja kan se av mitt konto så har jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har ni som har abbonemang fortfarande obegränsade minuter? Vad ja kan se av mitt konto så har jag det.

jo då

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, allt verkar vara som vanligt här - ta i trä och hur länge det nu varar. För visst är det är nästan för bra för att vara sant.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni som har abbonemang fortfarande obegränsade minuter? Vad ja kan se av mitt konto så har jag det.

Det verkar vara så att redan ingångna avtal gäller vidare med gamla villkoren. Vårt abb funkar som förut iaf.

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...