Tommy Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Till allas vår Svenska Kung på födelsedagen Har mött honom ett par gånger (båda gångerna på Marstrand) och han är en kul och trevlig person! http://www.royalcourt.se/ovrigt/pressrum/hovetmeddelar/arkiv2008/kungensfodelsedagfiraspaslottet.5.36df73941192994694f80002317.html MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acid_Crow Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Det fina med Svarje ar att alla super pa Knugens fodelsedag, inte som i Tajland dar de inte saljer sprit nar HM fyller ar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ett fyrfallet leve för Monarken! Hurra, Hurra & Hurra! Hovslagaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Det fina med Svarje ar att alla super pa Knugens fodelsedag, inte som i Tajland dar de inte saljer sprit nar HM fyller ar.. Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Det fina med Svarje ar att alla super pa Knugens fodelsedag, inte som i Tajland dar de inte saljer sprit nar HM fyller ar.. Är du polack eller azerbadjan eller nått.. fan sämsta svenska jag läst och hört...skärp dej tölp fan CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Är du polack eller azerbadjan eller nått.. fan sämsta svenska jag läst och hört...skärp dej tölp fan Nu är du väl lite väl hård... jag tycker Acid_Crow har en poäng. Vi är nog många som är tacksamma för att Systembolaget hade öppet 10.00-18.00 denna Valborg, precis som en vanlig fredag. Å andra sidan kan man ju fråga sig om man ska vara tacksam... varför är inte Systembolaget som 7-11? Vi kan ju börja med kylda öl... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acid_Crow Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Är du polack eller azerbadjan eller nått.. fan sämsta svenska jag läst och hört...skärp dej tölp fan Mej inte forsta mej skrivat fel? Nu är du väl lite väl hård... jag tycker Acid_Crow har en poäng. Vi är nog många som är tacksamma för att Systembolaget hade öppet 10.00-18.00 denna Valborg, precis som en vanlig fredag. Å andra sidan kan man ju fråga sig om man ska vara tacksam... varför är inte Systembolaget som 7-11? Vi kan ju börja med kylda öl... Herr Chang har talat. Kylda ol och langa oppettider i all ara, men varfor kan man inte kopa ol mitt pa dagen pa 7/11? Har aldrig riktigt forstatt det dar.. inte alltid man orkar vanta till klockan 17.00.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Exactemente, vaknar oxå ofta mitt i natten och behöver starksprit. Pressbyristen Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Mej inte forsta mej skrivat fel? Kylda ol och langa oppettider i all ara, men varfor kan man inte kopa ol mitt pa dagen pa 7/11? Har aldrig riktigt forstatt det dar.. inte alltid man orkar vanta till klockan 17.00.. Tja, det här med förbud att sälja alkohol mellan 14.00-17.00 är ju lite outgrundligt... det närmaste försök till förklaring jag sett är att man vill undvika att barnen som kommer tillbaka från skolan inte ska kunna köpa medan föräldrarna fortfarande är kvar på arbetet. Å andra sidan är det väl bara välkända butikskedjor som håller på detta, närmaste "hål i väggen" har inga problem att sälja en Beer Chang vilken tid som helst. För övrigt så var just detta en av fru Changs första affärsideer i Sverige. Varför stänger Systembolaget 18.00? Det är ju på kvällen som folk vill handla alkohol! Jag skulle kanske kunna ha en butik som har öppet åtminstone till midnatt? Det kändes lite trist att desillusionera fru Chang... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Här i Uppsala var det öppet till 20.00 fast systemen i centrum var helstängda pga valborgsfirande Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Oj då, jag ber ödmjukast ers nåd och alla rojalister om ursäkt. Tydligen har mitt pressade mat & sov schema medfört att jag totalt glömde bort jubilaren. Men jag är väl inte sämre karl än att jag kan försöka rätta till den pinsamma fadäsen. Ber därför om att jag i efterskott får utbringa ett 4-faldigt leve för Monarken. Hipp, hipp Hurra - Hipp, hipp Hurra - Hipp, hipp Hurra - Hipp, hipp Hurra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Det kändes lite trist att desillusionera fru Chang... det förstår jag. Helt klart hade hon kunnat fylla en logisk lucka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 1, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 1, 2010 Mej inte forsta mej skrivat fel? Kylda ol och langa oppettider i all ara, men varfor kan man inte kopa ol mitt pa dagen pa 7/11? Har aldrig riktigt forstatt det dar.. inte alltid man orkar vanta till klockan 17.00.. Mitt på dagen säljs det friskt! Tiderna då Alkoholförsäljning är tillåtet är 11-14, och 17-24. Många butiker tex Carrefour, Lotus och BigC mfl säljer hela dygnet (om de har öppet) bara man köper mer än 10 liter för då räknas det som grossistförsäljning, tex 16 stora flaskor Chang. 7/11 på turistorterna brukar sälja när som helst. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd Maj 8, 2010 Dela Inlagd Maj 8, 2010 Så slopar vi kungahuset http://www.aftonbladet.se/debatt/article7093643.ab Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2010 Så slopar vi kungahuset http://www.aftonbladet.se/debatt/article7093643.ab "Bara drygt hälften av svenskarna vill ha kvar kungahuset." Konstigt formulerat... Kunde det inte lika gärna stå "mer än hälften av svenskarna vill ha kvar kungahuset" Antar att jag har ett för demokratisk synsätt... Ja ja Aftonbladet är inte min favorit publikation. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 8, 2010 Dela Inlagd Maj 8, 2010 "Bara drygt hälften av svenskarna vill ha kvar kungahuset." Konstigt formulerat... Kunde det inte lika gärna stå "mer än hälften av svenskarna vill ha kvar kungahuset" Antar att jag har ett för demokratisk synsätt... Ja ja Aftonbladet är inte min favorit publikation. MVH Tommy Tycker det är ett utmärkt sätt att uttrycka det på. Berättar både fakta och trenden i en och samma mening. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.