Magrood Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 (Citat raderat av Herr Chang) He he he Det var det roligaste jag har hört på länge. Tack för ett gott fredagsskratt. Och tack för att du avslöjar din avsikt. Alltid skönt att veta vad som ligger bakom vissa utlåtanden. Fredagsskål! Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Vad du skulle tänkt på är att satt dig på rumpan och skrikigt " Jag protesterar detta är min plats" i och för sig så skulle Liam kanske börjat gråta eller spärrat upp sina ögon och funderat om hans mamma var riktigt frisk. Sedan skulle jag vilja se denna bilägares agerande Ja, ibland undrar man ju om man är riktigt frisk. Tur att man i Thailand har kommit på sen antiken att det finns 500 sorters galenskaper. Jag besitter nog några av de här galenskaperna. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Inte för att det hör hit... men sparka lite på karln din, saknar hans inlägg på forumet... CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Inte för att det hör hit... men sparka lite på karln din, saknar hans inlägg på forumet... Han får nog sparka på mig om han ska få plats framför datorn. Han säger nog att jag sitter framför datorn 25 timmar om dagen. Vilket inte stämmer. Jag sitter faktiskt här 28 timmar. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Han får nog sparka på mig om han ska få plats framför datorn. Han säger nog att jag sitter framför datorn 25 timmar om dagen. Vilket inte stämmer. Jag sitter faktiskt här 28 timmar. Mvh Magrood hmmm saknar svarten.vi tangenterna... till skillnad mot mina mediokra verbala frisläpp, gjordes hans poetiska liberala tunga att det stundum var kul och till o med intressant att följa en politisk debatt.. men utan svartens politiska tillämpning tycker jag det ..njae...säger det inte... mer svarten CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 hmmm saknar svarten.vi tangenterna... till skillnad mot mina mediokra verbala frisläpp, gjordes hans poetiska liberala tunga att det stundum var kul och till o med intressant att följa en politisk debatt.. men utan svartens politiska tillämpning tycker jag det ..njae...säger det inte... mer svarten Ska hälsa honom det. Han blir säkert glad. inte så lätt att båda två ska jobba lika mycket som förut när man har ett liv att ta hand om och ett på gång. Finns ingen direkt ersättare för oss i våra konstiga arbeten. Själv har jag svårt att fantisera hur det kommer att bli att tacka nej till översättningsuppdrag och andra extra uppdrag efter min andra förlossning. Tolka kommer jag att göra på tisdagar som vanligt. Har faktiskt lite små ångest över tanken att inte kunna jobba på ett tag. Är van vid att jobba och värdesätta mig själv i form av jobb och presstation sen jag var liten. Det är fel jag vet. Men... sniff sniff sniff Men om jag inte ställa in mig på att sluta jobba så kommer det att likna ett självmord för min egen del - och det vill jag inte. Puhh... Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Du har rätt i att det inte är så vanligt att paxa parkeringsplatser i Sverige. Det kräver ju en mindre armé att genomföra. 3 pers som i detta fallet räcker inte långt. Du kan visserligen hindra en annan i att komma in på P-platsen men din mamma kommer ju inte heller in med sin bil om den andra har "halva inne" och varenda jävel i närheten kan vittna om att han var där först. Däremot är det mycket vanligt att paxa sittplatser som jag skrev förut. I alla möjliga sammanhang och ett ofog jag hatar. Står det inte Hells Angels på västen som paxar stolen är iaf jag inte blek för att putta bort kläderna och sätta mig där och i regeln är enda konsekvensen en sur blick bakom starka glasögon mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 (ändrad) Detta fallet är enkelt. En bilist får absolut inte köra på dig, detta är självklart ett allvarligt brott och bilisten ifråga skulle jag ville beteckna som störd. Samtidigt har jag aldrig hört talas om en svensk som paxar en parkeringsplats, ett helt nytt fenomen enligt mig. Samtidigt, när du nu stod i rutan är det inte heller likt en svensk att bråka om detta utan han/hon hade i normala fall kört vidare till nästa plats och undvikit konflikt, precis som en thailändare. Det är tydligen ganska vanligt i Ullared, där det hänt ett flertal gånger. http://hn.se/nyheter...red-blev-pakord http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.622582-annu-en-pakord-pa-parkering-i-ullared Fager. Ändrades Maj 1, 2010 av Fager Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu