Jump to content
IGNORERAD

Här har man rätt att köra på en mamma med barn i famnen

Magrood

Recommended Posts

Sjukt resonemang.

Det blev parkeringsbråk.

Jag kanske gjorde fel. Det vet jag inte hur man ser det i Sverige.

Åkte bil med min svenska mamma och Liam.

Lastade av saker från bilen på andra sidan gatan.

Det finns en parkeringsplats med ca 5 platser framför vår lägenhet.

Den är full.

Mamma kör iväg för att leta efter parkeringsplats.

Jag står kvar för att passa sakerna med Liam.

Ca en halv minut efter det ser jag att en parkerad bil är på väg att lämna en plats.

Jag gick över gatan med Liam och ställer mig där för att ta platsen och ringer efter mamman.

Här kan jag har gjort fel.

Men kanske inte får göra så i Sverige.

Jag vet inte.

En bil svänger in och jag visar att jag ska ha den.

Han ignorerar det.

Jag står kvar och är upptagen med att ringa min svenska mamma.

Han tutar.

Han kör närmare.

Jag står kvar och säger att jag ska ha den.

Han kör på mig med Liam i famnen.

Så fort han nuddar mig bromsar han.

Jag blir upprörd och rädd och skriker "idi*ter, jag visar ju att jag ska ha den här platsen".

Han kliver av bilen.

Jag säger "Du kör på mig, jag ska göra polisanmälan".

Jag skriver upp hans registreringsnummer.

Tänker att polisen nog inte bryr sig om det här.

:::

Jag var för hungrig, för trött och för upptagen med Liam.

Ringer en god vän och berättar. Han tycker jag ska göra polisanmälan.

Tänker jag kan göra det i morgon.

Men jag kommer inte att ha tid.

Tänker att jag kan prova ringa 11414.

Där upptäcker jag att jag kan göra polisanmälan.

Efter en halv timme väntetid på linje sammanlagd sa polisen att det inte är något brott att han kör på mig med barnet i famnen eftersom jag inte fick någon personskada.

Jag tycker att han med sitt beteende hotar mig genom att köra på mig även om jag inte får någon skada.

Polisen säger att även om jag vill göra det så kommer de att lägga ned det direkt.

Jag sa att det är bättre att de ta en anmälan och lägger ned det direkt.

Han frågar vad det är för syfte och vad jag ska tjäna på det.

Jag förklarar vad jag tycker.

Han sa att jag ska ringa 11414 och göra om processen.

Man jag orkar inte.

Och nu har jag lättat på trycket - och det känns bättre.

Plus att jag har fått en läxa att man kan köra på någon så vida det inte blir personskada - då är det inget brott!

Mvh

Magrood

- som börjar undrar om jag har blivit en bråkstake - eller är det något fel i mitt huvud just nu.

Ps. Jag säger till dem redan från början att jag förstår att de har mycket att göra.

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

• Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Magrood

17

• evert 1

5

• Welder

3

• Serath

3

Mest aktiva i denna tråd

Polisen har nog rätt med att dom lägger ner fallet.

Dom säger så för att slippa pappers arbete samt deras statistik blir dålig.

Bor personen i närheten så skulle jag nog anmäla, Det kan ju eskalera och i framtiden och därför bra om det finns tidigare polisanmälningar. Dock så lär det inte förbättra relationen till grannen.

Annars så skippa det.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Att "paxa" en plats på det viset är väl inget vi gör normalt sett i Sverige.

Men det ger naturligtvis inte någon rätt att köra på dig.

Ringde själv polisen i måndags om ett bilinbrott, vi hade vittne och den misstänktes cykel som han lämnat kvar men de var inte alls så där pigga på att komma ut och göra något, Först en halvtimme i kö till 11414 för att sedan sitta ytterligare 10 minuter i kö till ledningscentralen i Skåne. Fem minuter efter att de sagt att de ska komma ringer en polis upp och säger att de hinner inte med detta ...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Ringde själv polisen i måndags om ett bilinbrott, vi hade vittne och den misstänktes cykel som han lämnat kvar men de var inte alls så där pigga på att komma ut och göra något, Först en halvtimme i kö till 11414 för att sedan sitta ytterligare 10 minuter i kö till ledningscentralen i Skåne. Fem minuter efter att de sagt att de ska komma ringer en polis upp och säger att de hinner inte med detta ...

Man undrar vart landet är på väg när polisen inte bryr sig om brott.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Polisen har nog rätt med att dom lägger ner fallet.

Dom säger så för att slippa pappers arbete samt deras statistik blir dålig.

Bor personen i närheten så skulle jag nog anmäla, Det kan ju eskalera och i framtiden och därför bra om det finns tidigare polisanmälningar. Dock så lär det inte förbättra relationen till grannen.

Annars så skippa det.

Jag tror inte jag orkar prata med en tredje polis för att få dem att ta emot anmälan även om de lägger ned det direkt.

Jag har inga förväntningar på något resultat. Förstår att de har mycket att göra.

Sen är Jag delvis delaktig i det eftersom inte flyttar på mig. Men jag vet som sagt inte om man får göra så i Sverige.

Men vad jag vet med instinkt är att man inte kan medvetet köra bil på någon för att hota den så den personen flyttar på sig.

Min tanke med en anmälan är mer som dokumentation i fall någonting skulle hända i framtiden.

Jag ser det som olaga hot - även om han inte säger det med ord.

Tror inte han bor här eftersom han bara parkerade här en liten stund.

Han känner nog någon som bor här. Det stod och pratade om händelsen när jag hade kommit upp i rummet för att lägga Liam.

Jag är också rädd på mitt eget beteende - att jag har blivit så aggressiv den senaste tiden.

Det är inte lik mig.

Jag är rädd att jag skulle gå över den lagom-gränsen.

Jag vet inte om det beror på att jag har blivit försvenskad - eller om det beror på att jag har blivit mamma.

För så här tror jag inte jag var innan jag fick barn.

I Thailand har vi ett uttryck om småbarns-hundmamma - som har ungefär det beteende som jag har nu.

Jag tror att om jag lägger ned det här och släpper det så kommer mina fötter att landa på marken igen.

Kanske har fått mer smak från kampen mot försäkringskassan.

Jag vet inte.

Man jag vill inte vara en person som ständigt bevaka min rätt i millimeter.

Jag vill ha kvar ödmjukheten men samtidigt vill jag inte bli körd över (uttryck) hur som helst.

Inte lätt att hitta balansen.

Men att reflektera saker och ting är nog ett steg mot rätt riktning.

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Jag tror inte jag orkar prata med en tredje polis för att få dem att ta emot anmälan även om de lägger ned det direkt.

Jag har inga förväntningar på något resultat. Förstår att de har mycket att göra.

Sen är Jag delvis delaktig i det eftersom inte flyttar på mig. Men jag vet som sagt inte om man får göra så i Sverige.

Men vad jag vet med instinkt är att man inte kan medvetet köra bil på någon för att hota den så den personen flyttar på sig.

Min tanke med en anmälan är mer som dokumentation i fall någonting skulle hända i framtiden.

Jag ser det som olaga hot - även om han inte säger det med ord.

Tror inte han bor här eftersom han bara parkerade här en liten stund.

Han känner nog någon som bor här. Det stod och pratade om händelsen när jag hade kommit upp i rummet för att lägga Liam.

Jag är också rädd på mitt eget beteende - att jag har blivit så aggressiv den senaste tiden.

Det är inte lik mig.

Jag är rädd att jag skulle gå över den lagom-gränsen.

Jag vet inte om det beror på att jag har blivit försvenskad - eller om det beror på att jag har blivit mamma.

För så här tror jag inte jag var innan jag fick barn.

I Thailand har vi ett uttryck om småbarns-hundmamma - som har ungefär det beteende som jag har nu.

Jag tror att om jag lägger ned det här och släpper det så kommer mina fötter att landa på marken igen.

Kanske har fått mer smak från kampen mot försäkringskassan.

Jag vet inte.

Man jag vill inte vara en person som ständigt bevaka min rätt i millimeter.

Jag vill ha kvar ödmjukheten men samtidigt vill jag inte bli körd över (uttryck) hur som helst.

Inte lätt att hitta balansen.

Men att reflektera saker och ting är nog ett steg mot rätt riktning.

Mvh

Magrood

Ser inte direkt nått fel i det du gjorde, Möjligtvis att stå och prata i telefon på rutan så han kanske uppfatta som du bara stod i vägen.

Att köra på dig där även om det toucha det lilla minsta tyder ju på en sjuk person i bilen, Sånt gör man ju absolut inte.

Dela på andra sajter

Ojj

Jag skäms när jag läser er historia.

Det var kanske sådana som jag som tar upp deras tid.

Ska tänka på ert fall nästa gång jag tar kontakt med polisen. (Hoppas man slipper det)

I Thailand finns det något som heter rapportupptagning som dokumentation eller något liknande.

Men det kanske inte finns här i Sverige.

Kan förstå det när man ser samhället som helhet.

Skönt att man kan lätta på trycket här. :-)

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Ojj

Ska tänka på ert fall nästa gång jag tar kontakt med polisen. (Hoppas man slipper det)

I Thailand finns det något som heter rapportupptagning som dokumentation eller något liknande.

Skönt att man kan lätta på trycket här. smiley.gif

Mvh

Magrood

Du gjorde alldeles rätt.

Men polisen ger jag inte mycket för nu. Men man måste markera vad som är rätt och fel.

Om ingen anmäler brott så kommer aldrig någon att erkänna att det förekommer problem i vårt samhälle.

Det ska inte behöva gå så lång som med den gamla damen som blev ihjälslagen på en parkeringsplats, och hennes man.

//Janne

Dela på andra sajter

Ojj

Skönt att man kan lätta på trycket här. :-)

Mvh

Magrood

Problemet för mig i detta fallet var att bilägaren ville åka hem till cykelägaren, som hade sitt namn och telefonnummer på cykeln, för att ge honom en omgång.

Men jag lyckades övertala honom om att det kunde ju faktiskt vara så att cykeln var stulen och ägaren var helt oskyldig.

Men vi har varit hos polisen idag och gjort en anmälan samt lämnat in cykeln, den lokala polisen verkade helt klart intresserade av att göra en lite närmare kontroll i det här och skämdes lite för det bemötande vi fått.

Inga brott är för små för att anmälas, vem vet bilägaren är kanske misstänkt för flera saker och då kan det här vara saken som avgör om han ska plockas in eller inte?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Du gjorde alldeles rätt.

Men polisen ger jag inte mycket för nu. Men man måste markera vad som är rätt och fel.

Om ingen anmäler brott så kommer aldrig någon att erkänna att det förekommer problem i vårt samhälle.

Det ska inte behöva gå så lång som med den gamla damen som blev ihjälslagen på en parkeringsplats, och hennes man.

//Janne

Det tyckte inte att det var något brott eftersom jag inte fick någon skada... (tack och lov).

Hade han lyckats skada mig så hade han nog lyckats skada 3 personer samtidigt - mig, en 26 veckors bebis i magen och en 15 månaders barn i famnen.

Det var ändå tur att han bara ville hota genom att köra på mig och bromsade precis när han hade nuddat mig.

Polisen tyckte att han hade rätt att göra det eftersom han var irriterad på mig. Det var ohyggligt men det var inget brott sa de.

Jag frågade om det inte heller var något brott om en person tar fram en kniv mot mig men inte skadade mig. De tyckte att det var att ta i.

Jag sa att det är ett brott att hota någon med ord. De frågade om han sa någonting. Jag sa att han inte sa någonting eftersom han satt i bilen.

Men han hotade mig med sitt beteende och framkallade rädsla hos mig. Men det var inget brott tyckte de.

Jag förstår att man inte kan klassa det som typ misshandel eller vållande till personskada eftersom kravet på fullbordat brott inte uppfylls.

Men om det är olaga hot borde det väl räcka att man framkalla rädsla hos den andra.

Eller det kanske måste ske med ord - handling räcker inte så vida man inte har lyckats skada den andra.

Det är intressant att många thailändska ungdomar råkar illa ut för att de agerar handgripligen efter rasistiska provokationer. Hur mycket man än blir provocerad ska man inte agera handgripligen brukar de få höra.

Men när bilföraren kände sig provocerad av att jag inte ville flytta på mig kunde han köra på mig så vida han inte skada mig kroppsligt.

Man lär så länge man lever.

:drinks:

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej Magrood och tack för senast det var trevligt på biblioteket, men åter till ämnet det är självklart du skall polisanmäla, du har ju alla fakta uppgifter som är nödvändiga att uppsåtligen köra på någon även om det inte blev någon skada straffbart dels enligt den lagstiftning som reglerar fordonstrafik samt även som olaga hot då det i hans fall är misstänkt likt ett olaga hot. Så Polisanmäl den bilisten samt begär kopia på anmälan samt sänd in den till åklagarmyndigheten.

Det står inte någonstans att det krävs en skada för att det skall vara brottsligt att köra på någon att skrämmas i trafiken är farligt och den bilistens beteende att medvetet framkalla fara för annan i trafiken bör betraktas som vårdslöst, vilket skulle kunna resultera i att Trafiksäkerhetsverket drar in hans körkort på 3 månader till 2 år. Så efter polisanmälan skall du sända en kopia till dem.

Ok detta är en kraftig åtgärd i sin helhet men betänk att nästa gång han ser dig i trafiken är han kanske på dåligt humör och tänker nu ska hon få för att jag inte fick parkera då hon stod där. Jag skulle inte vilja ha en sådan person i trafiken i min närmiljö!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Problemet för mig i detta fallet var att bilägaren ville åka hem till cykelägaren, som hade sitt namn och telefonnummer på cykeln, för att ge honom en omgång.

Men jag lyckades övertala honom om att det kunde ju faktiskt vara så att cykeln var stulen och ägaren var helt oskyldig.

Men vi har varit hos polisen idag och gjort en anmälan samt lämnat in cykeln, den lokala polisen verkade helt klart intresserade av att göra en lite närmare kontroll i det här och skämdes lite för det bemötande vi fått.

Inga brott är för små för att anmälas, vem vet bilägaren är kanske misstänkt för flera saker och då kan det här vara saken som avgör om han ska plockas in eller inte?

Du påminner mig om min kunniga tolklärare som brukar komma med för mig "överraskningar". Då få man en "Aha - så kan det också vara".

Nu väcker du det nyss sovande aggressiva spöken i mig.

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Hej Magrood och tack för senast det var trevligt på biblioteket, men åter till ämnet det är självklart du skall polisanmäla, du har ju alla fakta uppgifter som är nödvändiga att uppsåtligen köra på någon även om det inte blev någon skada straffbart dels enligt den lagstiftning som reglerar fordonstrafik samt även som olaga hot då det i hans fall är misstänkt likt ett olaga hot. Så Polisanmäl den bilisten samt begär kopia på anmälan samt sänd in den till åklagarmyndigheten.

Det står inte någonstans att det krävs en skada för att det skall vara brottsligt att köra på någon att skrämmas i trafiken är farligt och den bilistens beteende bör betraktas som grovt vårdslöst, vilket skulle kunna resultera i att Trafiksäkerhetsverket drar in hans körkort på 3 månader till 2 år. Så efter polisanmälan skall du sända en kopia till dem.

Ok detta är en kraftig åtgärd i sin helhet men betänk att nästa gång han ser dig i trafiken är han kanske på dåligt humör och tänker nu ska hon få för att jag inte fick parkera då hon stod där. Jag skulle inte vilja ha en sådan person i trafiken i min närmiljö!

Mvh

Magnus-Chumphae

Tack själv för senast.

Det var synd att vi hade så ont om tid så vi inte hann prata.

Svarten berättade att han försökte prata med dig men Liam blev så avundsjuk och blev så högljudd att det inte gick att prata.

Har laddat upp bilder på phobucket men inte haft möjlighet att skicka upp en kort bilberättelse.

Tack för informationen.

Nyttigt att kunna.

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart att du ska göra en anmälan, oavsett vad Polisen säger i telefon om det. Låt dem lägga ner det om de vill, det är utanför din kontroll men att anmäla är helt rätt och får dig troligen att må bättre om inte annat.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

andersbangkok

Du ska inte skämmas! Det är polisen som borde skämmas för att dom inte gör något. Dom är enligt lag skyldiga att ta emot en anmälan. Jag tycker du ska göra det.

idi*ten som körde på dig skall verkligen skämmas.

Jag skäms för att det finns svenska idi*ter som uppför sig sådär. Hjärna som en mums-mums.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Magrood, anmäl händelsen.

Skandal att polisen säger som de gjorde, men inte helt oväntat, vi pratar ju om Uppsalapolisen.

Och "chifen" för denna myndighet under många år är ju numera en hyfsat välkänd våldtäktsman, polis innebär inte per automatik att man har rätt eller ens bryr sig om att försöka göra rätt.

Det du råkade ut för är olaga hot och detta är ett brott!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Tackar till er alla.

Jag är glad att jag har lyckats lugna ned mig faktiskt.

Att inte vara så anspråksfull är också en sorts lycka, tror jag.

Magrood, anmäl händelsen.

Skandal att polisen säger som de gjorde, men inte helt oväntat, vi pratar ju om Uppsalapolisen.

Och "chifen" för denna myndighet under många år är ju numera en hyfsat välkänd våldtäktsman, polis innebär inte per automatik att man har rätt eller ens bryr sig om att försöka göra rätt.

Det du råkade ut för är olaga hot och detta är ett brott!

Tack käre vän.

Jag råkade tänka på samma sak.

Jag har någon gång frågat Svarten om varför det kom så många anmälningar mot polischefen nu på samma gång.

Man vet inte om det beror på att några tjejer vill ta tillfälle i akt och utnyttja situationen för en egen vinning - det är för långsökt och cyniskt. Tror inte att någon skulle vilja gå igenom en utredning om sexualbrott.

Vi tror att det kunde bero på att:

- Man inte vågar med tanke på hans position. Vem ska tro på mig? Jag mot polischefen - det är ingen chans.

Men nu börjar jag undra om det inte delvis kunde bero på att man helt enkelt inte fick göra en polisanmälan.

Mvh

Magrood

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Om du har registernumret på bilen,går det nog att få tag ägaren...sen kan man vidtaga de åtgärder som man anser relevanta. :diablo:

Dela på andra sajter

Om du har registernumret på bilen,går det nog att få tag ägaren...sen kan man vidtaga de åtgärder som man anser relevanta. :diablo:

Jag skrev upp det på min telefon.

Sen när jag hade varit och köpt mat gick jag förbi bilen och tog kort på den med reg.nummer.

Var jättehungrig eftersom jag hade jobbat nästan hela dagen utan att hinna äta ordentligt. Komiskt nog så hade jag varit och jobbat just på polishuset he he he. Normalt tolkar jag bara på tisdagar. Men jag vet inte vad som flög i mig att jag tackade ja till detta uppdrag och fixa barnpassning osv osv.

Mvh

Magrood

- med rabarraberpaj som efterrätt -

Dela på andra sajter

Marsupilami

Det står inte någonstans att det krävs en skada för att det skall vara brottsligt att köra på någon att skrämmas i trafiken är farligt och den bilistens beteende att medvetet framkalla fara för annan i trafiken bör betraktas som vårdslöst, vilket skulle kunna resultera i att Trafiksäkerhetsverket drar in hans körkort på 3 månader till 2 år. Så efter polisanmälan skall du sända en kopia till dem.

Mvh

Magnus-Chumphae

Hej Magrood!

Jag skäms över att höra hur polisen bemötte dig !

Jag tycker att du ska följa rådet på inlägget av Magnus-Chumphae,håller med honom.

Ha en trevlig valborg!

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Jag får väl bekänna att jag själv inte gillar detta med att paxa plats... ta till exempel ett kafe där den som står först i kön inte kan hitta någon ledig plats för att de som står sist i kön har paxat allt. Eller vad sägs om tyskar på charterorten som springer ut så fort dom vaknar och paxar plats vid poolen med sina handdukar? Enligt min åsikt ska man inte kunna ta ett utrymme i besittning förrän man verkligen är beredd att använda det.

Men det ursäktar inte hur denna bilist betedde sig mot Magrood.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

hade det vart en vän till mig eller min tjej som råkade ut för detta hade jag personligen sökt up den personen å talat allvar med den

Mantra

Dela på andra sajter

Magrood! Tråkig händelse du råkade ut för men det är ingen ide´att lägga mer tid på detta genom att anmäla till polisen. Du kommer bara bli ännu mer frustrerad när du inom några dar får ett besked hem i brevlådan om att utredningen är nedlagd pga "brott kan ej styrkas" eller nåt liknande. De kommer inte ens kontakta bilägaren och skulle de mot all förmodan göra det så lär ju han/hon neka till att ha kört på dig och då är det ord mot ord= nedlagt.

Jag talar av egen erfarenhet, man blir bara mer förbannad om man anmäler småbrott till polisen och sen så struntar ändå polisen i det. Trist men sant. Så skit i idi*ten som körde på dig och var glad för att det inte blev några personskador.

Hade det varit min tjej som råkat ut för att någon medvetet kört på henne så hade den bilägaren haft en väldigt bucklig bil dagen efter för jag hade sparkat in dörren eller nåt på den. :crazy: Och hade bilägaren bott för långt bort så hade jag åtminstone ringt upp och skällt ut honom/henne. :diablo:

Men det är ju jag det... :dance1:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Gintonicman

Hej Magrood ! paxa plats gör man som liten i små-skolan , men jag förstår situationen och en normalt funtad

människa/bilist borde kunna läsa av läget och göra ett annat val.

Försök att få en anmälan registrerad på någon Polis station , och sen kontakta media .

Det är inte aceptabelt att bli nonchalerad av Polisen , hur kan det anses grövre när nån

i fyllan slänger ur sig ( ord , glömda dagen efter ) men ett ton metall riktat som ett vapen är OK .

Min ordination är indraget körkort med en månad i skamvrån . Och för polisen som tog emot anmälan

gäller kön hos arbetsförmedlingen .

Stå på dig , och om inget annat funkar så åk förbi och stick hål på valfritt däck med jämna mellanrum . :D

Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag får väl bekänna att jag själv inte gillar detta med att paxa plats... ta till exempel ett kafe där den som står först i kön inte kan hitta någon ledig plats för att de som står sist i kön har paxat allt. Eller vad sägs om tyskar på charterorten som springer ut så fort dom vaknar och paxar plats vid poolen med sina handdukar? Enligt min åsikt ska man inte kunna ta ett utrymme i besittning förrän man verkligen är beredd att använda det.

Men det ursäktar inte hur denna bilist betedde sig mot Magrood.

Herr Chang har talat.

Försök att få en sittplats på Stenabåtarna, du. Allt är paxat av väskor och jackor, modell senior.

Ingen syns till - gamlingarna har fullt upp med att paxa sina favoritspelautomater.

Genom att likt Magrood ställa sig fram för dom tills dess att de kopplas på.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...