Jump to content
IGNORERAD

första besöket i Thailand


thaimoose

Recommended Posts

Hej!

Nyss hemkommen från min första Thailandsresa.

Jag frågade tidigare hur man skulle bete sig när man träffade min sambos släkt för först gången.

Jag fick många svar och dom stämde bra med det jag fick uppleva. Vill tacka Siam-Nilsson för en mycket bra informanton bl a med presenter dom kostade ca 7000 kr bra investering, det där med att inte peka med fötterna var också mycket viktigt för thailändarna.

Min resa var kanske inte så vanligt för en första gångare (åkte bil ca 250 mil) besökte olika städer med marknader m.m.

Släkten bodde så långt ifrån varandra därav resandet.

Första gången blev jag förb.. när polisen stoppade oss, som många andra här skrivit om så blev det 200 baht sedan fick vi åka. Blev stoppade 3 ggr med samma resultat.

När vi besökte en National park Farangen 200 baht och thai 30 baht :(

När vi besökte hennes mostrar, man undrar om dom inte sett en vit man förut. Dom kände på mig skrattade diskuterade mina fötter, händer m.m. och jag kände mig väldigt olustig. Var uppe i norra Thailand.

Fick även genomgå ett förhör med 5 mostrar och 2 kusiner kvinnor. Varför jag var med min sambo om jag hade flera kvinnor hur länge jag varit skild, hur många barn jag har m.m.

Jag blev godkänd :dance1:

Hennes mor är nunna så jag fick komma in där dom bor bakom templet och bara det en upplevelse.

Träffade en vet ej hur de betecknas munkarna men det var en gammal man som dom byggde ett tempel åt när jag var där.

Jag fick han välsingelse och en amulett som jag måste bära sa han för att få lycka.

Alla släktingar var otroligt snälla trevliga och glda. Bjöd dom på en riktig middag sista kvällen vi var ca 15 pers som åt och drack mycket trevligt.

Koh Chang mycket bra där blev det en hel del Leo och badande.

Men lite surt att rödskjortorna förstörde så att man inte fick besöka vissa platser i Bangkok.

Men det var väl inte den sista resan till Thailand.

Skriver lite om resan för ni har väl varit med om detta redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thaimoose,

Tack för rapporten!

Vi ser gärna fler detaljer, för även om man själv gjort samma som du så är det alltid trevligt att liksom återuppleva känslan av första resan...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! :great: Håller med HC, gärna mer detaljer och bilder! Låter som du har mycket att berätta, och alla resor och resberättelser är unika. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för rapporten!

Vi ser gärna fler detaljer, för även om man själv gjort samma som du så är det alltid trevligt att liksom återuppleva känslan av första resan...

. och bilder vill vi se. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...