Jump to content
IGNORERAD

AirAsia är anus


Guest Flores

Recommended Posts

Guest Flores

Pappa boardar JUST NU finnair planet!!!

Men nu till dissen till AirAsia. Planet var en timme försenat. Detta var ju redan angivet, MEN!! När alla hade satt sig på planet, då är det en passagerare för mycket enligt peronalen, fråga mig inte hur och varför för det visste de inte själva. Tjattrande var alla tvugna att visa biljetterna och alla räknades, men det stämde ändå inte. Då måste alla GÅ AV planet. Återigen på planet och sedan takeoff. Pappa anlände i sista minuten. Jag har ringt som en galning till honom för man är paranoid att ngt ska gå fel. Han har en sådan jäkla otur.

Självklart pga säkerhet måste ju detta kontrolleras men extremt klantigt!!!

Jag blir vimsig bara att föreställa mig det hela och vad blev inte då Thaiarna :bag:

Kvinnan brevid pappa (thai) påstod att det är normalt ALLTID problem med AirAsia, så dizz, dizz.

Slutet allting gott??!!??

Skriver i denna tråd när jag har pappis i bilen imorgon!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baabar

    6

  • Tallviking

    3

  • Baa

    2

  • audirs2

    2

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Lova att börja gnälla på'n här på MPR när han väl kommit hem.

Inget fel på Air Asia. Ungefär som RyanAir.

En gång fanns det gratis bussresor till Flensborg ca 300 km från där jag bodde.

Frukost ingick t.o.m. i det facila priset.

Men halvvägs framme låste de bussen och man fick ta del av

jätteintressanta försäljningsdemonstrationer vara sig man ville eller inte.

Ett tvångsplastparty så att säga.

Man får vad man betalar för.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Lågprislinjer är ju inte direkt kända för att ha en väl fungerande stödfunktion/infrastruktur etc etc och i Asien lär det ju bara vara ännu värre än det är på lågprislinjerna här i Europa

Även om flygplanen i sig sköts på ett bra sätt enligt underhållsföreskrifter och liknande kanske inte personal och företaget runt om är på topp

Har också hört en del dåligt om det bolaget men måste också erkänna att jag hört flera som tycker dom är bra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Han måste åka hem för o fira Håveees sm guld :drinks:

Skål Hasse G o välkommen hem :dance:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

har använt Air Asia minst 10 gånger. Har funkat perfekt inte en enda försening och inget annat missöde heller.

Men om man vill vara på säkra sidan så är det ju bara att pröjsa * 5 och köra Thai eller annat bolag.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit med dem 4 gånger och de var faktiskt i tid en gång.

Man får lixom räkna med det när man flyger Air Asia. Men billiga är dom.

Såg just att Mamma hade helt motsatt upplevelse. Hehe. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Samanlagt 2,5 timme föresnat, glömde skriva det.

Ska jag börja gnälla på honom när han kommer hem? Finns nog ingen anledning längre. Who knows?

Har stek att tillaga nu till pappa, bre mackor med Falköpings extra starka prästost på, kamma Frasse (katten), och tänka ut pranks till flygplatsen imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samanlagt 2,5 timme föresnat, glömde skriva det.

Ska jag börja gnälla på honom när han kommer hem? Finns nog ingen anledning längre. Who knows?

Har stek att tillaga nu till pappa, bre mackor med Falköpings extra starka prästost på, kamma Frasse (katten), och tänka ut pranks till flygplatsen imorgon.

klart du ska gnälla..det hade väl vem som helst gjort..:huh:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Tillägas.. vad ni än tror om mig så bryr jag mig FÖR mycket om pappa. Min mamma (ni kommer vl ihåg storyn) sa idag att Hasse ska vara glad över att ha en dotter som du, och jag hoppas det :bag:

Jag må vara en MPR bitch men jag är ganska soft ändå :friends::friends:

Ändrades av Flores
Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägas.. vad ni än tror om mig så bryr jag mig FÖR mycket om pappa. Min mamma (ni kommer vl ihåg storyn) sa idag att Hasse ska vara glad över att ha en dotter som du, och jag hoppas det :bag:

Jag må vara en MPR bitch men jag är ganska soft ändå :friends::friends:

:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Samanlagt 2,5 timme föresnat, glömde skriva det.

Ska jag börja gnälla på honom när han kommer hem? Finns nog ingen anledning längre. Who knows?

Har stek att tillaga nu till pappa, bre mackor med Falköpings extra starka prästost på, kamma Frasse (katten), och tänka ut pranks till flygplatsen imorgon.

Stackars Hasse, om jag läser rätt mellan raderna??

Du fick rätt och han har ingen thaidam längre, eller läste jag fel?

Hasse har vart väldigt tyst på sistone...

Hälsa Frasse!

MVH Nyfikne Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores, slutet gott allting gott.

AirAsias kvällsflyg från Udon har nog gått i tid en gång ungefär de sista åren, dom garanterar inga internationella anslutningsflyg från Bangkok om dessa går före midnatt, ord.avg. från udon 17:40...flygtid 1 tim 10 min. Man undrar hur man tänker då man planerar en flight som näst intill aldrig är i tid, men nu får ju Frasse sin husse tillbaks så som sagts, slute gott..

Hoppas det blir ett varmt välkomnande för varmt har vi haft några veckor här i Udon nu.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Flores, slutet gott allting gott.

AirAsias kvällsflyg från Udon har nog gått i tid en gång ungefär de sista åren, dom garanterar inga internationella anslutningsflyg från Bangkok om dessa går före midnatt, ord.avg. från udon 17:40...flygtid 1 tim 10 min. Man undrar hur man tänker då man planerar en flight som näst intill aldrig är i tid, men nu får ju Frasse sin husse tillbaks så som sagts, slute gott..

Hoppas det blir ett varmt välkomnande för varmt har vi haft några veckor här i Udon nu.

Hade

Baa

Pappa sa till mig att AirAsia hade anropat Bangkok och sagt att pappa var försenad, men vem vet, personalen ljög säkert, verkar för bra för att vara sant.

Ska bli skapligt väder imorgon, jag har faktiskt haft kvar mina vinterdäck för att inte riskera en avåkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa sa till mig att AirAsia hade anropat Bangkok och sagt att pappa var försenad, men vem vet, personalen ljög säkert, verkar för bra för att vara sant.

Ska bli skapligt väder imorgon, jag har faktiskt haft kvar mina vinterdäck för att inte riskera en avåkning.

akta dej för böter bara..:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

akta dej för böter bara..:drinks:

Dessutom har vinterdäck sämre väggrepp än sommardäck, böter slipper man däremot om man kör på "dubbfria vinterdäck".

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se´n är de oxå så goa att de sänder iväg sms- meddelandet om inställt flyg en hel timma före avgång. Har hänt mig en gång halvvägs från Pattis till Suvvan och en gång mellan Mukdahan till Ubons flyplats.

Da shit - same as Ryanair.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillåtet med dubbdäck 1 oktober–15 april

Det är tillåtet att använda dubbdäck under perioden 1 oktober–15 april.

Dubbdäck får användas även under annan tid, om det är eller befaras bli vinterväglag.

Om bilen har dubbdäck måste också en släpvagn som är kopplad till bilen ha dubbdäck vid vinterväglag. Detta gäller även om fordonet är undantaget från kravet på vinterdäck. Har bilen odubbade däck får släpvagnen ha antingen dubbade eller odubbade vinterdäck.

Det får inte finnas både dubbade och odubbade däck på fordonet.

http://www.wefadack.se/html/lagar.html

Har du dubbade är det 15:e April som gäller numera. Odubbade kan du åka på året runt men dom är klart sämre än sommardäck på asfalt och vid varmare väderlek

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Om jag blir stannad, berättar jag sanningen för jag trodde verkligen 30 April. www.dackguiden.se påstod det oxå B)

Visste att det var för bra för att vara sant att både få hem pappa OCH ej få böter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag blir stannad, berättar jag sanningen för jag trodde verkligen 30 April. www.dackguiden.se påstod det oxå B)

Visste att det var för bra för att vara sant att både få hem pappa OCH ej få böter.

Lugn. Sannolikheten för att en polis bryr sig om detta är minimal. Senaste dagarna har det varit flera halkolyckor här i Sthlm på mornarna p.g.a att det frusit på under natten så du kan ju ha dom p.g.a dessa händelser ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa sa till mig att AirAsia hade anropat Bangkok och sagt att pappa var försenad, men vem vet, personalen ljög säkert, verkar för bra för att vara sant.

Ska bli skapligt väder imorgon, jag har faktiskt haft kvar mina vinterdäck för att inte riskera en avåkning.

Flög dom på "Svärje" osså? Vad är det för färg på kattfan?;)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...