Jump to content
IGNORERAD

UT-frågor


fredda

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar över 2 saker i ut-ansökan och det är.

1.Intyg som visar att den sökande är ogift. och den här

2.Husregister (en lista över alla personer som finns registrerade på en viss adress). Endast uppgifter om den närmaste familjen behöver översättas (sökanden, sökandens make/maka, föräldrar, syskon och barn).

Fråga om 1an först var fixar man såna uppgifter, går det att göra på typ europevisa på 17 våningen i ambassadhuset??

och om 2an. Tjejen har eget hus och hon står ensam på det även om hennes mamma just nu bor/passar huset  ,Måste hon gå till nån särskild myndighet för att fixa sånt intyg?? Om det är nån som kan skriva husregister och vilken myndighet på thai så att tjejen förstår vad det betyder hade det vart kanon :)

freddan

Link to comment
Dela på andra sajter

På fråga ett så är det på kommunkontoret eller "amphur" som det heter på thai. Det ligger i hennes hemby där hon står skriven. Visa fixar du på 20:e våningen hos Svenska Ambassaden.

Tvåan är husboken du efterfrågar. Den sköter även amphur om så det kan dom hjälpa till med dom också.

Översättning hittade jag en bra firma på 19:e våningen. S*Born heter dom. En tjej där snackar klockren Svenska oxo. Inte alltför dyrt heller.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

S born kan jag också rekommendera . Hjälper till med det mesta ang . visa,översättningar och biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Får verkligen tacka för svaren, hjälpte till rätt bra.

Men tjejen är ju för söt, då har hon husregistret med sig redan ligger i en väska  bredvid mig i sverige haha.

Då är det bara singelpappret kvar då.

Går det att fixa så att nån syster/mamma kan hämta det eller måste hon inställa sig personligen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska inte vara några problem!

Kanske underlättar om den som hämtar ut pappret är skriven i samma husbok som din tgf.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

hej

jag har en fråga  min kompis tjej ska  ta hit barnet på ett så kallat ut ,

men på ambassaden frågar dom efter bemyndiga papper.

vad menas med det,

tacksam för svar

mwh monoi

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ambassaden frågar nog efter ett vårdnadshavarintyg för barnet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

hej

jag har en fråga  min kompis tjej ska  ta hit barnet på ett så kallat ut ,

men på ambassaden frågar dom efter bemyndiga papper.

vad menas med det,

tacksam för svar

mwh monoi

Jag skulle kunna tänka mig att det dom vill ha är ett vårdnadsintyg

som visar vem som har vårdnaden om barnet.

Vi har själva nyss gått igenom just detta.

MVH Gurkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ngt färdigtryckt "fullmakt" papper att hämta på amphur. De gjorde tjejens syster sen skickade hon det hit till Sverige, Tjejen fyllde i och skickade tillbaka. Hennes syster hämtade ut ett "singel intyg" på amphur med den fullmakten. Behövs också en som intygar som känner människan ifråga. Hennes syster träffade en lärare som intygade.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok  tack så  mycket för  era  snabba svar.

ska säga  till min kompis  att  hans tjej får gå till amphur och ordna  dom papperna

mwh monoi

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...