Jump to content
IGNORERAD

Kokosglass


Joints

Recommended Posts

Hej!

Vill gärna gör god glass baserad på kokosmjölk. Försökte i går med ett recept jag hittade på nätet. Smakade hemskt. Finns det någon som har ett enkelt recept som bevisligen fungerar?

Om det är någon som har idéer om vad mer man kan göra för gott med kokosmjölk så tar jag gärna emot sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon undrar så ja, vi har en massa kokospalmer på frugans och släktens marker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vill gärna gör god glass baserad på kokosmjölk. Försökte i går med ett recept jag hittade på nätet. Smakade hemskt. Finns det någon som har ett enkelt recept som bevisligen fungerar?

Om det är någon som har idéer om vad mer man kan göra för gott med kokosmjölk så tar jag gärna emot sådana.

Blanda med en flaska Kosken och du har Bailys (eller hur det stavas).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blanda med en flaska Kosken och du har Bailys (eller hur det stavas).

Går det bra med hembränt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det bra med hembränt?

Ja, om du vill upp ett snäpp i kvalitet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg nöten i frysen dagen före och öppna densamma sedan med en rejäl nötknäckare.

Receptfrie Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Joint frugan har en väninna här på besök och hon älskar att göra thaigodis

1 burk cocosmjölk

1 kilo vetemjöl

ett halvt kilo socker

röres ihop till en smet

som du ser på fotot så finns det något i mitten och det är fläskkött typ 2 kareskivor som är hackade och mosade

till det används påsen på bilden.innehållet i påsen kokas och blandas med köttet så konsistensen blir som köttbullar

lite vitlök och salt peppar blandas i köttet efter smak

därefter smörjs bananbladen med olja inuti

häll i lite cocossmet och lägg i köttet fyll därefter upp med mer cocosmjölk

koka sen i 20 minuter i en sån där kastrull eller vad det nu är som man gör klibbris i du vet nog vad jag menar

annars får jag fota den också

tar ett foto på en bok med bra recept på thaigodis

post-3713-127148958887_thumb.jpg

post-3713-127148963873_thumb.jpg

post-3713-127148980425_thumb.jpg

post-3713-127148958887_thumb.jpg

post-3713-127148963873_thumb.jpg

post-3713-127148980425_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej igen joint det enda som jag inte fick förklarat tillfredsställande är hur länge innehållet i påsen ska kokas

tyvärr pratar väninnan bara lite engelska men din dam kanske kan fråga nån väninna

det ska finnas nån liknande bok om glass du får spana i nån välsorterad thaiaffär i London? eller när du åker till

los (eller du kanske är där nu)5

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen joint det enda som jag inte fick förklarat tillfredsställande är hur länge innehållet i påsen ska kokas

tyvärr pratar väninnan bara lite engelska men din dam kanske kan fråga nån väninna

det ska finnas nån liknande bok om glass du får spana i nån välsorterad thaiaffär i London? eller när du åker till

los (eller du kanske är där nu)5

Har varit i LOS i ett halvår snart... :D

När det gäller damen så vet hon nog mindre om thailändsk matlagning än vad jag gör. Däremot har hon ett fatastiskt smaksinne så hon är en utmärkt och villig försökskanin.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Grannen fem hus bort gör en fantastisk god glass som han åker runt på moppe och säljer. Mycket kokosnötter gör han av med så jag antar det är kokosglass. Han gör olika smaker varje dag i veckan och säljer väldigt bra. Jag köper ofta, han brukar berätta hur han smaksätter osv, Har aldrig varit intresserad av att göra glass så det har bara varit ett samtalsämne och inte något jag lagt på minnet. Han gör stora satser som jag ej vet om det går enkelt att överföra till mer småskalig tillvärkning.

När jag åker ner till sommarn skulle jag kunna höra med honom om behovet fortfarande finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...