Jump to content
IGNORERAD

Returbiljett med UT ett krav?

Acid_Crow

Recommended Posts

Forsokte boka en biljett till frugan med Thai, men de ville inte salja en enkelbiljett till oss. Hon har fatt UT beviljat (tidsbegransat, 2 ar). Men avsikten ar ju anda att bosatta sig i Svarje, varfor skulle man da behova en biljett tillbaka till Thailand?

Antar att det maste ha varit ett missforstand hos tanten pa Thaiair-disken.

En liten fraga till:

UT stampel eller vad det nu ar, ar det bara att ordna det pa drop-in besok hos ambassaden, efter att man fatt det beviljat?

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Forsokte boka en biljett till frugan med Thai, men de ville inte salja en enkelbiljett till oss. Hon har fatt UT beviljat (tidsbegransat, 2 ar). Men avsikten ar ju anda att bosatta sig i Svarje, varfor skulle man da behova en biljett tillbaka till Thailand?

En liten fraga till:

UT stampel eller vad det nu ar, ar det bara att ordna det pa drop-in besok hos ambassaden, efter att man fatt det beviljat?

Byt tant eller resebyrå. Klart man kan åka på enkelbiljett med UT/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

En liten fraga till:

Ja, för att få UT-märket i passet är det bara att gå till ambassaden och ta en kölapp utan tidsbeställning. Kan göras måndag, tisdag, torsdag och fredag 08.00-12.00.

Kanske går lättare att köpa enkelbiljett när passet med UT kan uppvisas.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Varför köper du inte biljetten själv på Thai´s hemsida med kreditkortet?

Kan förmodligen (hoppas jag :bag: )vara billigaste alternativet???. Har nyss gjort en bokning BKK-ARN i slutet på Juni~35000bht Lurad eller?

Nån som vet? Orkade inte djupanalysera hela marknaden.

SnikSixten

Jai-yen

Dela på andra sajter

Varför köper du inte biljetten själv på Thai´s hemsida med kreditkortet?

Kan förmodligen (hoppas jag :bag: )vara billigaste alternativet???. Har nyss gjort en bokning BKK-ARN i slutet på Juni~35000bht Lurad eller?

Nån som vet? Orkade inte djupanalysera hela marknaden.

SnikSixten

Tänk dock på att det Visakort som man betalar med måste visas upp vid incheckning. Detta är ett krav som nämns när betalningen skall göras och som kontrolleras (kanske inte alltid) vid incheckningen. Har varit med om kontroll vid samtliga internetbokningar hittills.

PS Betalade 5300 kr för tor en månad Thai air i mars/april.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Precis. Viktigt att inte glömma kortet hemma som sagt.

Fick samma pris som dig ToR i Maj/Jun men det är normala kampanjpriser ARN-BKK-ARN.

Tidigare inlägg avsåg köp av enkelbiljett BKK-ARN utan att ha något UT-bevis eller dyl.

Har förstått det som att det alltid är dyrare att köpa en biljett med resstart från Thailand oavsett enkel eller ToR.

Ringde Odenresor innan jag handlade min BKK-ARN och det billigaste de kan/får släppa biljetter för ifrån BKK var om jag minns rätt runt 8200kr. Thailand skyddar sin hemmamarknad.

Jai-yen

Dela på andra sajter

thaikonsult

Vid UT för bosättning behövs enbart en enkelbiljett. Ibland kan tur & returbiljetterna vara billigare än enkelbiljetter.

Vi har aldrig haft några problem med thaiair att beställa enkelbiljetter.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag bokade via svensk resebyrå för familjen med visa kort. Thailandresor. Det är mycket dyrare att boka thai-swe än tvärtom. Enkelresa inga problem. Om dom nu kommer iväg

Dela på andra sajter

cut ...

Har förstått det som att det alltid är dyrare att köpa en biljett med resstart från Thailand oavsett enkel eller ToR.

cut ...

Helt klart kostar biljetterna från Thailand mer än från Sverige.

Men jag tror att det beror på att dom biljetterna är Fullprisbiljetter där man kan byta datum, avboka fram till avresedatum, återsälja biljetten mm. En sådan fullprisbiljett ekonomiklass 6 månaders från Sverige kostade för ut uppemot 14.000.

/mvh

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Vid närmare eftertanke så borde det ju vara möjligt att köpa en kampanjresa ARN-BKK-ARN för ca 5300 och nära avresedatumet meddela å resenärens vägnar, eftersom resenären varken pratar svenska eller engelska :whistle: )att resenären fått förhinder för utresan men ämnar nyttja hemresan. Eftersom biljetten inte är ombokningsbar bör de ju ha förståelse för att man vill åtminstone ta sig hem på redan betald biljett. De har ju ingen anledning att ifrågasätta UT/PUT etc.

Sedan är det bara att dyka upp för hemresa i BKK och man har sparat 2papp. Ingen i BKK borde reagera när man dyker upp med sin biljett, rent pass utan entry (för thai) sånär som på ett UT.

Var det kanske det som Mr Merlin menade?

Någon som prövat denna variant?

Borde vara möjligt eftersom jag snart kan doktorera i hur man gör dåliga affärer och inser den bättre för sent.

Sensluge Sixten

Jai-yen

Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke så borde det ju vara möjligt att köpa en kampanjresa ARN-BKK-ARN för ca 5300 och nära avresedatumet meddela å resenärens vägnar, eftersom resenären varken pratar svenska eller engelska whistle.gif )att resenären fått förhinder för utresan men ämnar nyttja hemresan. Eftersom biljetten inte är ombokningsbar bör de ju ha förståelse för att man vill åtminstone ta sig hem på redan betald biljett. De har ju ingen anledning att ifrågasätta UT/PUT etc.

Sedan är det bara att dyka upp för hemresa i BKK och man har sparat 2papp. Ingen i BKK borde reagera när man dyker upp med sin biljett, rent pass utan entry (för thai) sånär som på ett UT.

Var det kanske det som Mr Merlin menade?

Någon som prövat denna variant?

Borde vara möjligt eftersom jag snart kan doktorera i hur man gör dåliga affärer och inser den bättre för sent.

Sensluge Sixten

NEJ !! Detta kan inte funka. Snyftaren kan säkert lura dom mesta men det är omöjligt att boka som detta i systemen pga säkerhetsbestämmelser som har skärpts efet 2001-09-11. /mvh

Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Är du helt säker Barbastark?

Boka biljetten måste vara möjligt eller hur?

No show på Arlanda, inga problem. Frågan är om de har anledning att inte låta dig åka med "tillbaka"? Du åker ju trots allt inte charter utan reguljärt. Måste ju vara fritt att p.g.a förhinder ta sig ner med Air China via Frankfurt eller whatever?

Varför skulle man bli nekad ombordstigning p.g.a säkerhetsbestämmelser i Bangkok med giltig biljett, pass med UT/PUT?

Är inte säker på att snyfthistoria erfordras du får gärna utveckla om du är säker på din sak.

Däremot kan jag delvis hålla med dig. Jag tror att om detta skulle sättas i system så kommer man att vidta åtgärder för att stävja/stoppa detta (om det nu är möjligt vill säga). Hmmm borde kanske behållit denna briljanta ide´för mig själv.

Sixten Samizdat

Jai-yen

Dela på andra sajter

Är du helt säker Barbastark?

Boka biljetten måste vara möjligt eller hur?

No show på Arlanda, inga problem. Frågan är om de har anledning att inte låta dig åka med "tillbaka"? Du åker ju trots allt inte charter utan reguljärt. Måste ju vara fritt att p.g.a förhinder ta sig ner med Air China via Frankfurt eller whatever?

Varför skulle man bli nekad ombordstigning p.g.a säkerhetsbestämmelser i Bangkok med giltig biljett, pass med UT/PUT?

Är inte säker på att snyfthistoria erfordras du får gärna utveckla om du är säker på din sak.

Däremot kan jag delvis hålla med dig. Jag tror att om detta skulle sättas i system så kommer man att vidta åtgärder för att stävja/stoppa detta (om det nu är möjligt vill säga). Hmmm borde kanske behållit denna briljanta ide´för mig själv.

Sixten Samizdat

Funkar inte. Utnyttjar man inte utresan makuleras hemresebiljetten av flygbolaget.

UTH

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...