Jump to content
IGNORERAD

Massorna ute och demonstrerar.


Surin P3

Recommended Posts

Såg nyss på TV att många "vanliga" är nu ute på gatorna i Bangkok och tycker att det får räcka med detta trams.

Äntligen normalt folk på gatorna som fredligt och utan betalning, demonstrerar emot detta med röda och gula hit och dit.

Lite folk igår, många fler idag. Hoppas på ännu fler imorgon, då...

Detta är en av de bästa lösningarna på "färg"-problemet nu, tror jag.

De stora massorna går ut och säger ifrån. Helt utan färger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nyss på TV att många "vanliga" är nu ute på gatorna i Bangkok och tycker att det får räcka med detta trams.

Äntligen normalt folk på gatorna som fredligt och utan betalning, demonstrerar emot detta med röda och gula hit och dit.

Lite folk igår, många fler idag. Hoppas på ännu fler imorgon, då...

Detta är en av de bästa lösningarna på "färg"-problemet nu, tror jag.

De stora massorna går ut och säger ifrån. Helt utan färger.

Låter jättebra tycker jag

Hoppas bara det inte spårar ur för dom och leder till konfrontation med röda eller ännu värre, blir ytterligare en demonstrantmängd som stör och retar upp

Thailand skulle behöva lite lugn och ro ett bra tag framöver och fundera igenom hur man skall kunna utveckla demokratin istället för att bara hela tiden backa den med olika ockupationer, demonstrationer, hot och våld.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

UDD hävdar att de är förklädda "Paddor". :)

Då kan jag meddela UDD och övriga som tror det att så är det INTE!

Det finns minst tre personer där som INTE har sina sympatier med PAD Jag känner dem personligen och vet att dom inte är PAD. Dom vill bara ha slut på eländet och få komma igång att arbeta igen. Ja det är ARBETARE.

Jag känner många av den arten men säg inget till någon :bag::ironi:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag meddela UDD och övriga som tror det att så är det INTE!

Det finns minst tre personer där som INTE har sina sympatier med PAD Jag känner dem personligen och vet att dom inte är PAD. Dom vill bara ha slut på eländet och få komma igång att arbeta igen. Ja det är ARBETARE.

Jag känner många av den arten men säg inget till någon :bag::ironi:

Hmm tänk så dåligt upplysta dessa "arbetare" är, helt omedvetande om att det pågår en klasskamp.

Eller den där klasskampen kanske bara är drömmar från några förvirrade kommunister, som är lätt upphetsade över den röda färgen på tröjorna?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hmm tänk så dåligt upplysta dessa "arbetare" är, helt omedvetande om att det pågår en klasskamp.

Eller den där klasskampen kanske bara är drömmar från några förvirrade kommunister, som är lätt upphetsade över den röda färgen på tröjorna?

Det kanske är skillnad på arbetare och arbetare..

de arbetare som förstår sitt eget bästa och demonstrerar och de arbetare som inte förstår och därför inte vill kopplas till rödskjortorna. Det otroliga är att jag mött arbetare (t.ex. vår driver i företaget) som är gulskjorta. Försök förstå det den som kan :-)

Hustruns bror, slaktare, är ingen färg men han vill absolut inte bli sammankopplad med rödskjortorna.

Dessa två tillhör säkert, enligt vissa, de ej upplysta och de förstår inte sitt eget bästa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Info

Var ute idag på stan och kollade läget. Fortsatta demonstrationer vid Central World som håller stängt tillsammans med Siam Paragon, Siam Dicovery, Siam Center, Gaysorn och Erawan mall. MBK och Siam Square håller öppet som vanligt.

Nere vid silom hade rödtröjorna byggt barrikader av bildäck. Vid tunnelbanan mitt i mot hade en lite grupp mot demonstranter samlats som stod och viftade med Thailands flagga och skrek åt rödtröjorna att åka hem.

Där är betydligt lugnare en vad Aftonbaldet skriver: att alla turister har evakuerats ur stan och att rödtröjorna har byggt barrikader runt hela sitt område som vaktas av beväpnade vakter.

Dom "vanliga" såg ut att vara Bangkok medelklass

Guide till Bangkok www.bangkokinfo.se

Blogg om Bangkok www.bangkokinfoblogg.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...