Jump to content
IGNORERAD

Vaxet


sakaeo

Recommended Posts

Avregistrerad clion

http://www1.nrk.no/n...tv/klipp/594095

Annars så får väll jag fixa lite sidoinkomster som den här norrmanen :drinks:

Tack för klippet Broskan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    17

  • Odin

    14

  • Jive

    13

  • Vaxet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

http://www1.nrk.no/n...tv/klipp/594095

Annars så får väll jag fixa lite sidoinkomster som den här norrmanen :drinks:

Tack för klippet Broskan

var inte mkt att tacka för

The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

* Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.

* If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.

* Click the Back button to try another link.

HTTP Error 404 - File or directory not found.

Internet Information Services (IIS)

Technical Information (for support personnel)

* Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.

* Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde på Suttisarn i Bangkok, och delade rum, tillsammans med fru så hade vi ungefär samma boendekostnad som Maichai.

Och hade en marknad en bit ifrån där vi handlade mat och åt hemma.

Om man aldrig gör något, träffar folk, eller köper saker så gör man ju inte av med så mycket pengar.

Budget i all ära, men hur mycket pengar gör ni av med, ni som bor här på heltid?

Trots mina låga kostnader i Bangkok, så gjorde jag av med mina 100 - 120 000 baht per månad.

Ta det senaste årets inkomster - minus vad som sparats - och redovisa.

Man har alltid "extraordinära" utgifter, som är olika för alla.

Det enda gemensamma är att nästan alla har dem.

Så, hur mycket har ni gjort av med, det senaste året?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

FAN får försöka googla har legat i brevlådan sen i vintras

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åka runt å sälja våfflor :crazy::great::dance::dance:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Min frus / mina månadskostnader för Mars 2010 det skiljer inte många Baht per månad på de rörliga kostnaderna, förövrigt bosatt i Bangkok.

Bostad 16 000 Baht

Vatten 150

El 1 950

Lunch 770

Mat/Hygien 10 000

Telefon 600

Internet 1 990

Nöjen/Kläder 3 000

Totalt. 34 460 Baht

Personförsäkring och bil betalar företaget.

Sen givetvis pensionssparar man till den dagen det är dags att sluta jobba.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

noBuzz,

nu jobbar jag ju en hel del vilket innebär att jag är borta från Bangkok ganska mycket. På resorna har jag ju vanligtvis mina omkostnader betalda av uppdragsgivaren så det går i princip jämnt ut. Men eftersom jag då inte är hemma så kostar det varken vatten eller el i lägenheten, eller för den delen andra lokala kostnader.

Jag handlar väldigt lite, har inget behov av prylar, en tjock-tv som får hålla tills den pajar, en mobiltelefon av enkelt snitt som jag haft i 4 år nu. Kläder och liknande köper jag sällan men då blir det alltid grejor av bra kvalité. Mindre prylar i garderoben som håller längre.

Frukost gör jag hemma, är konservativ så jag äter knäckebröd med kaviar eller kokta ägg på samt sköljer ner det med egen importerat Zoegas kaffe och frukt från den lokala marknaden. Knäckebröd är dyrt i Bangkok men jag ser till att fylla väskan vid besök i Sverige och på IKEA varuhus runt om i världen.

När kronan var som sämst hade jag ungefär 800 THB om dagen att leva för, vilket faktiskt fungerade för mig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

När jag bodde på Suttisarn i Bangkok, och delade rum, tillsammans med fru så hade vi ungefär samma boendekostnad som Maichai.

Och hade en marknad en bit ifrån där vi handlade mat och åt hemma.

Om man aldrig gör något, träffar folk, eller köper saker så gör man ju inte av med så mycket pengar.

Budget i all ära, men hur mycket pengar gör ni av med, ni som bor här på heltid?

Trots mina låga kostnader i Bangkok, så gjorde jag av med mina 100 - 120 000 baht per månad.

Ta det senaste årets inkomster - minus vad som sparats - och redovisa.

Man har alltid "extraordinära" utgifter, som är olika för alla.

Det enda gemensamma är att nästan alla har dem.

Så, hur mycket har ni gjort av med, det senaste året?

Du har en poäng där. Det är dom extraordinära utgifterna som drar iväg. I.a.f för min del.

Har själv inte mycket lån på huset.

-Hus 5500:- inkl värme, vatten&avlopp, sophantering

-El ca 600:-

-Telefon + internet 1000:-

-TV licens!!! ca 50:-

-Bil 1200:- (Bensin, försäkring, skatt, service)

-Mat 4000:-

Total årskostnad för mig + familj Inklusive dessa poster här ovanför är 602424 sek.

Det betyder att extraordinära utgifter (TV, Datorer, Semester m.m) Har kostat ca 460000/år

Men jag skulle klara mig på 13000 SEK/månad med en familj på 4 personer I SVERIGE

Att det sedan blåses iväg 37000 extra per månad, den kostnaden måste jag ta med i min total budget om jag ska räkna vad mitt liv skulle kosta i Thailand (Samma standard och trygghet o.s.v)

Det som är bra är att extra kostnaderna går att justera till skillnad från dom fasta kostnaderna

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är bra är att extra kostnaderna går att justera till skillnad från dom fasta kostnaderna

Trodde jag med! Men vad jag har lärt mig är att när jag justerar dem så kommer det bara andra "extra kostnader". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Trodde jag med! Men vad jag har lärt mig är att när jag justerar dem så kommer det bara andra "extra kostnader". :)

Det jag glömde nämna är att om dom justeras så justeras dom helt säkert uppåt :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag glömde nämna är att om dom justeras så justeras dom helt säkert uppåt laugh.gif

555. japp.. great.gif Det är för jävligt! smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en poäng där. Det är dom extraordinära utgifterna som drar iväg. I.a.f för min del.

Har själv inte mycket lån på huset.

-Hus 5500:- inkl värme, vatten&avlopp, sophantering

-El ca 600:-

-Telefon + internet 1000:-

-TV licens!!! ca 50:-

-Bil 1200:- (Bensin, försäkring, skatt, service)

-Mat 4000:-

Total årskostnad för mig + familj Inklusive dessa poster här ovanför är 602424 sek.

Det betyder att extraordinära utgifter (TV, Datorer, Semester m.m) Har kostat ca 460000/år

Men jag skulle klara mig på 13000 SEK/månad med en familj på 4 personer I SVERIGE

Att det sedan blåses iväg 37000 extra per månad, den kostnaden måste jag ta med i min total budget om jag ska räkna vad mitt liv skulle kosta i Thailand (Samma standard och trygghet o.s.v)

Det som är bra är att extra kostnaderna går att justera till skillnad från dom fasta kostnaderna

Ursäkta att jag frågar, men vad har du för bil??

Jag vill åxå ha en gratisbil...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ursäkta att jag frågar, men vad har du för bil??

Jag vill åxå ha en gratisbil...

V70

Försäkring ca 5000/år

Skatt ca 2000/år

Service ca 2300/år

Bensin ca 12000/år

Besikting ca 350/år

Däck ca 2000/år

Sorry 1970:- per månad skulle det vara (ca) exkl. biltvätt

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow..

Det spelar ingen roll, jag har (bara) tre bilar nu och ingen av dom kostar mindre än ca 6k.kr./mån.

Exempelvis: Nissan Navarra inköp 468000/3år= 13000/mån

Försäkring 1000/mån

Drivmedel 2500/mån

Service 1000/mån

Däck/övr.förbruknings mtrl 800/mån

I exemplet så tog jag den dyraste bilen, men 19hundra låter lite lågt räknat...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Wow..

Det spelar ingen roll, jag har (bara) tre bilar nu och ingen av dom kostar mindre än ca 6k.kr./mån.

Exempelvis: Nissan Navarra inköp 468000/3år= 13000/mån

Försäkring 1000/mån

Drivmedel 2500/mån

Service 1000/mån

Däck/övr.förbruknings mtrl 800/mån

I exemplet så tog jag den dyraste bilen, men 19hundra låter lite lågt räknat...

Min försäkring kostar ca 5000:-/år

Kör under 1000 mil/år.

Gjorde service för ca 1v sedan 2300:-

Däck hinner jag sällan byta innan jag byter bil.

LÅN 0 kr och där sparade jag 13000/månad

Link to comment
Dela på andra sajter

Min försäkring kostar ca 5000:-/år

Kör under 1000 mil/år.

Gjorde service för ca 1v sedan 2300:-

Däck hinner jag sällan byta innan jag byter bil.

LÅN 0 kr och där sparade jag 13000/månad

Jaja men du har ju ändå köpt bilskrället, lägg till värdeminskningen så ändras kostnaden radikalt. Eller hur?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jaja men du har ju ändå köpt bilskrället, lägg till värdeminskningen så ändras kostnaden radikalt. Eller hur?

Nej, det är valfritt hur man räknar.

Det är därför det bara kostar 30.000THB/månad att bo i Thailand :rtfm:

Och det är alltså min månadskostnad per idag och ca 2 år bak i tiden

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Whatever

Bara du är lycklig på din kalkyl så är det ok med mej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Whatever

Bara du är lycklig på din kalkyl så är det ok med mej...

Självklart håller jag med dig.

Tog bara ett exempel hur man KAN räkna om man VILL ha en önskekalkyl (lura sig själv).

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kunde jag bo gratis på en onsdag p.g.a maten, bensinen och drickat var inköpta på tisdagen. Och det resulterade i att det inte kostar något att bo i Thailand.

Sanningen vad det kostar att bo i Sverige eller Thailand är säkert någonstans mellan 0 sek till valfritt belopp beroende på vem man frågar.

Vill man så kan man ju fråga Anna Anka vad det kostar att leva :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Phu...

Tack jag började funderea över din mentala status, men nu vet jag att den e på topp...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har också starka planer på att flytta hem, kanske först om 1 år fast helst vill jag flytta nu.

Frugan är med på flytt för Jasmines och Jimmys skull, men det är ett par saker som försvårar för oss.

Frugan har en 9 årig dotter som bor hos oss på veckorna och hos sin pappa och farmor mfl, de flesta helgerna.

Hon älskar både sin mamma och pappa och det diskuteras just nu hur vi skall göra med Looksorn, skall hon stanna hos sin pappa eller flytta med oss?

Hon vet inte själv vad hon vill och det blir tufft för henne vilket beslut som än fattas.

Hennes pappas familj har det mycket gott ställt så det är inga problem vad avser skolgång för henne.

Däremot så är alla medvetna om att ett svenskt medborgarskap för henne öppnar en massa dörrar i framtiden...

Antagligen blir det nån deal med att hon stannar ett tag i Thailand för att komma efter sedan.

Sedan har vi Min svåger som kraschade sin MC för 8 månader sedan och landade på skallen, utan hjälm förstås...

Han låg i koma i 6 veckor, på sjukhus i 2 månader, på vårdhem i 4 månader och har just flyttat hem igen men är väldigt långsam i skallen, tveksamt om han blir helt återställd.

Extra trist är det att hans fru vill skiljas, OCH behålla deras gemensamma hem själv, helst utan att betala nåt för det (kommer ju inte att bli så, men man kan tycka att hon kunde vara lite trevligare efter 8 års äktenskap.).

Sist så har vi min ensamstående svärmor, som antagligen aldrig skulle trivas i Sverige men som blir rätt ensam om hon stannar i Thailand (hon har 4 bröder och 2 systrar i Bkk med omnejd).

Jag vet inte ens om det är möjligt att flytta med svärmor till Sverige, men jag skall kolla, nån som har ett snabbt svar på frågan? Alltså kan svärmor flytta med oss när vi drar till Sverige?

MVH Tommy

Tjenare Tommy long time no see!

Angående svärmor så har det funnits en paragraf angående husgemenskap man borde kunna hänvisa till. Om hon ej klarar sig utan er? Då borde det naturliga vara att hon låtes flytta med er av MIG.

Själv har jag inte haft möjlighet att vara hemma i Bangkok på 2år nu. Då hjulen snurrar mycket snabbt här i stockholm.

I september 2008 startade jag 1 företag och idag är jag marknadsledande inom min marknadsnisch i Stockholm (Rörjour för privatpersoner), därav har även tiden varit liten för diskussioner inom detta forum.

Det som varit kul under tiden är att min frus grabbar som kom till sverige för ca 3 år sedan idag klarar sig galant i skolan och pratar flytande svenska i tal och skrift.

Men jag ska någongång i sommar åka till Bangkok, så kanske vi syns.

Mvh Janne

(Thaitruelove för att folk ska minnas mig)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Men Odin, din bil är väll inte värd 0 kr efter 3 år?

Fast det beror på hur man körwink.gif

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Ja, jag hade egentligen velat skriva 200-250,000 men da hade nog manga blivit helt galna.

Ja har du åttagit dig att betala för frugans släkt, som lägger sig ner i hängmattan

när hon har träffat en Farang, så är detta en klart rimlig summa. (Mycket vanlig här)

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Vaxet, om du tycker att du jobbar med fel saker så är det kanske läge för att se över sin situation...det får stå för dig.

Klar är dock att du inte läst inläggen tillräckligt utan citerade mitt inlägg utan tillräckligt kött på benen.

Så ditt råd till mig borde kanske i stället vara mitt råd till dig...

MVH Nonki

Sitt inte här för mycket.-Lägg ner din tid och svara på mail.

Fick inget svar, valde en annan resebyrå.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...