Jump to content
IGNORERAD

Hus för oss dödliga *smile*


Nerike

Recommended Posts

  • Svar 405
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    17

  • stefan5300

    16

  • måne

    13

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

]Byggde färdigt mitt hus i södra Isaan i december.

Det är på 115 kvm på bottenplanet, samt har en terass på 27 kvm och har ett rum uppe på 24 kvm.

Kostnad 650.000 baht varav 180.000 baht för byggaren och 470.000 baht för material, som jag själv köpte in i samråd med byggaren.

Se där BosseJ , nu hittade jag vart dina "staket bilder" härstammar ifrån .. sitter & pekar åt frugan här & menar på se vad man kan få för 650-loppor men hon envisas så klart med att förklara det relativt låga priset med att "släkten" jobbat för 180,000b .. det vill dock inte jag ha det till , rätt el. fel? :whistle:

Schysst kåk föresten :great: .. skulle kunna tänka mig nåt liknande i skogen , har skissat lite på nåt liknande men på 120kvm , med lägre takhöjd till nock (annan vinkel) så utskjutande tak bildar skugga runt om en 2meter om man säger.

Vi får väl se vad det blir i framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu byggs det ett litet minihus åt mig på Phuket :) 46 m2 med farangtoa :clapping:

Kommer att bygga eller köpa annat längre fram och då kan jag hyra ut eller låta polare bo i minihuset!

Kostnad = 320 000 Baht och byggs av en bygg firma (med internet, vatten osv..)!

Huset byggs på en tomt som min fru äger och som redan har ett större hus som oxå min fru äger men där bor hennes mor & bror & gamla (föredetta) nanny!

Skall vara klart när jag kommer ner i april!!

(Anledningen till bygget är att det "stora" huset genomgår en totalrenovering och då bestämde vi oss för att bygga ett "kyffe" åt mig samtidigt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har huset byggde min sambo till sin mor och far. Det kostade 100 000 bath

Det var sannerligen inte dyrt .. ja kan se staket-trenden har kommit för att stanna dessutom! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Svar till JH Du har rätt. Jag anlitade en lokal byggfirma. Ingen från släkten deltog i husbygget.

Vi byggde ca 15 km från hembyn, och hittade byggfirman genom att fråga runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar till JH Du har rätt. Jag anlitade en lokal byggfirma. Ingen från släkten deltog i husbygget.

Vi byggde ca 15 km från hembyn, och hittade byggfirman genom att fråga runt.

Härligt svar .. livet känns bra när man vet man har rätt men så mycket bättre när man sen får det bekräftat! :D

Ska snoka runt om några veckor vad det finns för knegare i närheten av tomten vi ev. införskaffar nu i Mars , ser det illa ut kanske man kan lura dina till Phetburi trakten (om dom var dugliga alltså) , traktamenten i Los kan ju inte vara så höga tycker man! :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej vet ej om de e dyrt eller ej men första bilden altan dörrarna kostade 12000 bath

inglasningen sovrummet kostade 23000 bath för dom som e intresserade

o glas dörrarna kostade 6500 bath styck..

mvh micke

post-5373-126696356657_thumb.jpg

post-5373-126696360802_thumb.jpg

post-5373-126696376579_thumb.jpg

post-5373-126696356657_thumb.jpg

post-5373-126696360802_thumb.jpg

post-5373-126696376579_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej vet ej om de e dyrt eller ej men första bilden altan dörrarna kostade 12000 bath

inglasningen sovrummet kostade 23000 bath för dom som e intresserade

o glas dörrarna kostade 6500 bath styck..

mvh micke

Småsummor jämfört med vad det kommer kosta att kyla ner det sovrummet... :D

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Småsummor jämfört med vad det kommer kosta att kyla ner det sovrummet... :D

ojjj ingen fara skugg sida hela dagen

Link to comment
Dela på andra sajter

ojjj ingen fara skugg sida hela dagen

En fundering, huset ligger väl i Thailand? I vilket väderstreck är då sovrumsfönstret? Eftersom Thailand ligger mellan ekvatorn och norra vändkretsen är det sol från söder september till mars, i april står solen i zenit, maj till juli/augusti är det sol från norr.

Har själv funderat en del kring bästa placeringen av sovrum, min thailändska kompis säger att norr är bäst.

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fundering, huset ligger väl i Thailand? I vilket väderstreck är då sovrumsfönstret? Eftersom Thailand ligger mellan ekvatorn och norra vändkretsen är det sol från söder september till mars, i april står solen i zenit, maj till juli/augusti är det sol från norr.

Har själv funderat en del kring bästa placeringen av sovrum, min thailändska kompis säger att norr är bäst.

/SA

Hej. vet faktiskt inte ja e dålig på vädersträcken våran balkong ser inte solen alls så mycke vet jamedans alltanen som ska byggas har sol hela dagen... därför satte vi glas väggen på den sidan

glimten66

Ändrades av glimten66
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kenneth4618

såg riktigt mysigt utgreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Här är vårt hus fler bilder finns i galleriet huset kostade 500 000 bath.

Mvh Jalamet

post-5634-126980632619_thumb.jpg

post-5634-126980632619_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Här är vårt hus fler bilder finns i galleriet huset kostade 500 000 bath.

Mvh Jalamet

post-5634-126980632619_thumb.jpg

Hej ser ju riktigt bra ut o till en riktigt bra peng me lycka till me huset

glimten66 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nerike här kommer några bilder på huset färdig målad. Mvh Maitan :8::beach:

Tjena Mait! Ser riktigt fint ut! :great: Tycker om färgerna...Lite samma stuk som färgvalet på vårt hus...tror det kallas för "earth tone" eller något liknande.

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Jalamet

Kanonfint hus till ett pris för oss dödliga.

Det är kul att se vad medlemmarna bygger och även att det inte behöver kosta en förmögenhet.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev på "pappren" i lördags, så nu ser vi framåt till inflyttningen den 1 Juni. :dance1: Huset är ett år gammalt, och ägaren som är en välbeställd statsjänsteman har just byggt ett nytt som hon nu flyttar till. Det lustiga var att hon (ca 55+) kunde prata lite Svenska, det visade sig att hon studerat på universitet i Luleå för många år sedan så där var den förklarningen.

Huset ligger vid Ramkhamhaeng road Bangkok.

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-126999757857_thumb.jpg

post-4239-126999758894_thumb.jpg

post-4239-12699975988_thumb.jpg

post-4239-126999760831_thumb.jpg

post-4239-126999757857_thumb.jpg

post-4239-126999758894_thumb.jpg

post-4239-12699975988_thumb.jpg

post-4239-126999760831_thumb.jpg

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte kattskit det huset,såg jättefint ut :great: .Törs man fråga vad det kostade?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...