Jump to content
IGNORERAD

Hus för oss dödliga *smile*


Nerike

Recommended Posts

Hej

Det måste finnas folk här som har hus som vi dödliga har råd med, när man ser vissa olika hus som byggs eller vissa färdiga så kostar dom skjortan.

På vårt koratforum på msn så har vissa byggt hus för omkring 100 - 150 tusen svenska, vore kul att se dom husen här.

För alla kan väl inte ha byggt för miljonbelopp, jag tycker om att vissa här har visat alldagliga bilder från släkthus med mera.

Lägger upp en länk om bygget, obs kolla vad han skriver bland dom sista bilderna han är ej upp i 100 tusen än

http://groups.msn.co...613229500128450

Det är sådan hus som vi vanlig har råd med, samt göra som han tar lite i taget han kommer att fortsätta att bygga samt anlägga marken.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 405
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    17

  • stefan5300

    16

  • måne

    13

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tackar Pontus, för din bilder på huset, har du mer bilder på huset innefrån så man kan se planlösningar.

Äntligen nån som vågar säga att han inte är rik, för det är just sådant som gör att vanligt folk ser att dom kan ha råd med hus i Los.

Mvh

Nerike (som inte är rik)

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Rika är vi inte  :ahh: men ett hus kunde vi klämma ur oss iaf. Har lite dåligt med bilder här på jobbet men eftersom det är 30 grader inne på kontoret och det är i princip folktomt här knåpade jag snabbt ihop en ICKE skalenlig ritning med underbara paint.

Thailand 045.jpg

Thailand 144.jpg

IMG_6247.jpg

husithailand.JPG

Thailand 045.jpg

Thailand 144.jpg

IMG_6247.jpg

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvar att göra som jag ser det just nu:

1. Lägga klinker på uteplatsen samt bygga en "sittram".

2. Installera lite svenska vägguttag då dom thailändska vi satt dit redan börjat glappa med Svenska apparater. Alternativt så bygger jag om svensk grendosa med en thaiplugg. Men vårt sovrum på övervåningen kan nog behöva fasta kontakter av Svensk modell  :)

3. Gräsmatta framför uteplatsen.

4. Tak över moppe/bil parkeringen.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är heller inte rik men här é iaf vårat hus. Blev klart i feb-08 och är på ca 115kvm och kostade 600000bath. 3 sovrum 1 toa stort vardagsrum(tv) som även används som matsal.

Är helt ok för de pengarna tycker jag.

Har tyvärr bara en bild på utsidan.

Bilden med barnet(inte vårat) är hur golvet ser ut i hela huset utom toan(farang) som har vitt o blått.

Sen satte jag in en varmvattenberedare som går på gasol mars-08 när jag var nere sist.

kostade 7000bath med gasolflaska och installation och duschhantag.

Har också lagt klinker där moppen står. Kostade runt 2000-2500bath

DSC00127.JPG

DSC00133.JPG

DSC00127.JPG

DSC00133.JPG

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här golvet har vi på hela neder våningen. Morsan o Farsan däckade efter en liten "Isaan roadtrip" ut på frugans föräldrars åkermark. Mycket sol och öl serverades nämligen  :thumbsup:

IMG_6441.jpg

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice golv Pontus :Drogar-Laugh(LBG):

Liknar den färgen som Jag o frugan tittar lite på.

Vi hade inte tänkt oss att ha ett hus för oss själva än. Utan det blir lite förbättringar på svärföräldrarnas/vårat hem lite då o då.

tillbyggnad av befintlig hus blir det väl när mormor o morfar inte längre orkar bo själva längre.

Tyvärr inga färska bilder.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ta sig an svärföräldrarnas hus var det inte att tala om. Det måste rivas isådantfall. Nu hade min fru redan köpt en plätt i närheten så vi byggde på den istället.

Svärföräldrarnas boning.

IMG_7021.jpg

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, man behöver ju inte lägga en massa pengar på ett hus i Thailand. Speciellt om man inte tänker bo där så mycket.

Fru Chang vacklar ju lite fram och tillbaka, men det lutar ju åt att lägga cirka THB 300000 på det hus hon vill ha i hembyn mittemot far och mors hus. Just nu ligger markhöjande jord till sig, byggstart beräknad till nyår.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Pontus

Ett jättefint hus, grattis till det. Jag ska ta några bilder på vårat thaihus på pålar när jag kommer dit i nov.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Pontus visat sa behover inte ett fint hus kosta mer an 500,000 Baht forutsatt att det ligger utanfor Bkk och turistorterna. Vi bodde i frugans hus ungefar varannan helg i 7 ar medans vi bodde i Bangkok och det ar val ett hus i prisklassen 300-400,000, funkade alldeles utmarkt, ska leta ratt pa lite bilder nasta vecka. Nar vi bestamde oss for att flytta ut pa heltid blev det dock rejalt dyrare men jag har varken agt hus eller lagenhet tidigare sa det tyckte jag att jag var vard  :) Det springer ivag ganska snabbt nar man vill ha lite mer an vad den lokale byggherren normalt sett bygger men givetvis anda billigt jamfort med vad det skulle kostat att bygga i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Vi byggde ett hus för ca. 450 000 bth . Men där är det mest svärmor som bor . Nu planerar vi bygga ett

till en liten bit utanför byn . Vi räknar med att det kommer gå på ca 600 000 bth . Det blir 3 sovrum, 2 bad 

falangkök . Sen måste man väl bygga en mur också . Hur mycket muren kommer gå på vet jag inte .

Men visst kan man bygga utan miljoner på kontot .

Dom här priserna var ju utan mark , för den hade tjejen .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hej .  Nej, jag har inte ritat själv. Utan det är tjejens bror som gjorde det åt oss . Han byggde det åt oss

också. Då det är hans yrke .

Det nya huset kommer vi börja med nästa år i april . Och hur det kommer se ut vet jag inte riktigt än.

Jag har tyvärr inga bilder här ,för dom blev kvar i Roi et . Men Ska försöka få tjejen att maila till mej .

Så kan jag lägga in dom då .  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir sååå! sugen på att bygga ;D

Just nu så sparar tjejen till hus om 2år :thumbsup:

Men eftersom vi inte har rest nånting detta år så :crazy:   :thumbsup:

Så det kanske edags att börja skissa lite för jag tror det blir mark-köp

Runt års-skiftet :thumbsup:

Vi har fått lite info om mark till salu :crazy:

Personligen så vore det coolt att bli en Farmerlip inför ålderns höst :crazy:

Svärgubben har ju varit Byggjobbare :thumbsup:

Men tjejen uppgraderade honom till att ta hand om Farmor ;D

Så nu kan man väl kalla han för välbetald Dräng :D

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup:

Väldigt fint  hus :crazy: Men varför ingen använder Bambo ;D

Jag kommer att använda Bambo

& Go Thai / Jamaica Style med Vattenfall etc :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Fina bilder på hus i olika prisklasser, vårat matchar inget av dom insända, det ligger nog mitt i  mellan Pontus gammla och det nya i stil och prisklass, men lite förbättringar blir det varje gång.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...