Jump to content
IGNORERAD

Hus för oss dödliga *smile*


Nerike

Recommended Posts

Ja, det kan vara en idé för folk som vill flytta på sig, men i Thailand är det ju så billigt att bygga, så där kan man ju få ett mycket större hus för 150 000 SEK, så den lösningen är inget för mig.

Jag har ett liknande i Sverige

(((som jag har som komplement till mitt vanliga hus, men mitt är ful(-are). Det har varit läkarstation på en oljeplattform (Consafe) och jag köpte det av ett konkursbo för under 100 000 SEK inklusive transport ganska långt.)))

Issoleringen är liknande den också, det är INTE särskilt ljudissolerande, men kan vara bättre än en del öppna thailösningar :)

Som jämförelse: Mitt kommer som en container. Efter utplacering, fäller man ner containersidorna, så de blir golv, varefter man skjuter ut väggarna som ett dragspel, så blir det ungefär tre gånger så stor som en container. Sedan monterar man in några innerväggar och kopplar på el, vatten och avlopp på utsidan, så har man en färdig 3-rummare med toalett och pentry. Bortsett från ditlyftet går det så lätt att en person kan fälla ut det med bara handkraft. (Containersidorna är lite tunga, så till den delen är man helst 2 personer, men "dragspelet" går på "räls" så det går ganska lätt.) Innerväggarna är i sektioner och det tog bara någon timme att få upp dem (3) ensam. Toalett och pentry sitter i mittdelen, så dem behöver man inte montera några väggar till.

(((Någon som vill köpa containerhuset om köparen av vanliga kåken inte vill ha det kvar här? :)

Och du har en 6-rummare? dvs. 3rum=100ksek så borde 6rum vara=200ksek .

Du har 150ksek kvar i lån skrev du tidigare, dvs. du har amorterat 50ksek på ditt boende under ditt 58åriga liv, fantastiskt :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 405
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    17

  • stefan5300

    16

  • måne

    13

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skulle vilja ha ett sånt hus som den där "Andreas" visade upp på allehanda thaiforum för några år sen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha ett sånt hus som den där "Andreas" visade upp på allehanda thaiforum för några år sen...

Ja eller hur :)

Undrar vad storljugaren Andreas går under för nick numera?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Gargamel är väl kört, eller?

Heter man Andreas i mailen och IP pekar på Halmstad så är nog Gargamel ganska kört ;-)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Och du har en 6-rummare? dvs. 3rum=100ksek så borde 6rum vara=200ksek .

Du har 150ksek kvar i lån skrev du tidigare, dvs. du har amorterat 50ksek på ditt boende under ditt 58åriga liv, fantastiskt :)

Skitsnack fortfarande...

Eller har du tappat logiken om du haft någon någon gång? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Vet inte riktigt men vi har lagt 400kvm gräsmatta tomten e bara en liten del på tantens mark men skulle väl gissa runt 1000kvm inkl hus då

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

firade nyår med en gäng i Falkenberg,en MPR:are,Bob11 var där och visade foton på vår färdiga områdespool i Rayong som byggaren lovat fixa,finns även ett angränsande hus som skall innehålla ett gym och ett ställe att släcka törsten på.

ha det/drivern

post-4617-0-01151200-1325777495.jpg

post-4617-0-01151200-1325777495.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

firade nyår med en gäng i Falkenberg,en MPR:are,Bob11 var där och visade foton på vår färdiga områdespool i Rayong som byggaren lovat fixa,finns även ett angränsande hus som skall innehålla ett gym och ett ställe att släcka törsten på.

ha det/drivern

Ser Nice ut Ä man Välkommen på Poolparty????

PS:har egen badboll!!!! :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är våran Pool i Nonthaburi!

Hmmmm, ser inte ut att kunna rymma många välväxta MPR:are :crazy:

Mvh

BBJ

:drinks:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

:crazy: Vad ska man med bil o villa? När man mår så jävla illa :666:

Efter diverse proppar e man nöjd me litta pilsner och 2 utlösningar/veckan..Thailand har jau slutat drömma om för längesen.blir nog ett gammalt hus i Svedala eller Finland med vedspis.öm man får leva ett tag till :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Som dom flesta vet blir det aldrig som man tänkt sig,,budgeten sprack men var väntat,,från 600 till 750,,resultatet kommer visas här senare.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Som dom flesta vet blir det aldrig som man tänkt sig,,budgeten sprack men var väntat,,från 600 till 750,,resultatet kommer visas här senare.

Baht eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp,,annars hade det inte väl varit ett hus för oss dödliga :wink: ..

nja, satt och läste i tråden och det var nån som byggt för 9 miljoner baht. så det beror nog på hur dödlig man är. :rolleyes: Betalade själv ca 120 000 kronor för huset jag och exet byggde. Men som sagt med exet. Så nu funderas det om man ska bygga ett till. vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

nja, satt och läste i tråden och det var nån som byggt för 9 miljoner baht. så det beror nog på hur dödlig man är. :rolleyes: Betalade själv ca 120 000 kronor för huset jag och exet byggde. Men som sagt med exet. Så nu funderas det om man ska bygga ett till. vi får se.

Bygga är kul o spännande,,men man får inte byta för ofta,,kan lätt rasa iväg till 9 m baht då.

Själv kör jag enkel stil,,ett semmester hus som ska användas typ 2mån om året närmsta 10 åren..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skickar upp en bild på vårat hus...index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=122914

Kan vi återgå till en jättefin tråd.

Nice

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar dom blå taken.

Måste jag ha när jag byter.

Vad är det för material i dom "pannorna" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är våran Pool i Nonthaburi!

Pool för oss dödliga skulle en mapp heta med sådan pool har en liknande själv lite större ca:200cm i diam 399:-Bath på Lotus

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En bild på kommande semesterkåk,,inte helt klart än men ska bli närmsta veckan...

post-4745-0-90421800-1332539581_thumb.jp

post-4745-0-90421800-1332539581_thumb.jp

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...