Jump to content
IGNORERAD

Hus för oss dödliga *smile*


Nerike

Recommended Posts

  • Svar 405
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    17

  • stefan5300

    16

  • måne

    13

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

ca 1.2 milijon bath

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Och i slutändän med tomt, uppfyllning av denna, mur, inredning, möbler, infart, trädgård m.m. Hur mycket totalt ? 3 M eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kenneth4618

Nä! några 3 millar blir det inte eftersom vi inte kör superflådigt med pool mm.

Som någon sa, man ska inte bygga dyrare än att man gå därifrån om det skiter sig

Frugan jobbar heltid och betalar en stor del av huset själv.

Bidrar med några bilder till om någon är intresserad

DSCF0006-2.jpg

DSCF0007-2.jpg

DSCF0011-2.jpg

DSCF0012-1.jpg

DSCF0013-1.jpg

DSCF0014-1.jpg

DSCF0016-1.jpg

DSCF0017-1.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth,

Visst vill vi se bilder på bygget!

Du verkar ha samma inställning som jag till så kallade "investeringar" i Thailand...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kenneth!

Härligt att se hur huset växer fram!  :great:   Jag har kvar ritningarna i min dator, så jag kan ju göra lite jämförelser 2D/3D  :mdr:

Fortsätt posta bilder! Får jag föreslå en separat tråd? -Kenneth`s husbygge.

Jag kommer över och kikar lite närmre på projektet till vintern.

Hare bra/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som någon sa, man ska inte bygga dyrare än att man gå därifrån om det skiter sig

Mycket klokt tänkt, kunde inte sagt det bättre själv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket klokt tänkt, kunde inte sagt det bättre själv.

Och det kommer  det att göra i 99% av fallen, vad tror ni dom har den gamle ( galne) (ni får läsa som ni vill)  farangen till

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Och det kommer  det att göra i 99% av fallen, vad tror ni dom har den gamle ( galne) (ni får läsa som ni vill)  farangen till

Hmm... 99% är väl att ta i. Men jag håller med om att oddsen inte är gynnsamma.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, vilket negativt trams...

Vissa kanske anser att jag lever i en bubbla, men det är en trevlig bubbla. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nothing last's forever. och Does'nt matter if you're  black or white.

Är två låttitlar som om man lägger ihop dom ger en del att tänka på.

Om du anser dej vara en dum farrang eller Åsnan som som finasierar en Svennetjejs liv har ingen större relevans... Det enda råd jag kan ge är att: Lev i nuet morgondagen kanske inte kommer...

Hahaha DeppJanne (som åker tbx till Svedala imorgon) :suicide:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej på er!

Jag kan berätta en sak som är så typiskt, jag köpte en Rai till min tjej i hembyn för 35 000 baht.

Saken är den att det är bara land och den ligger mitt i byn, en släkting ville låna pengar och pantsätta marken och jag sa nej till det.

För hur skall han kunna betala tillbaka, så efter ett tag så ville han sälja marken då köpte jag den till min tjej.

Men det kommer att dröja innan jag bygger nåt, vill nog inte påstå att jag är nere några längre stunder i byn när jag är där så vad skall jag med ett hus till nu.

Tycker att det är mest ett spel för släkten att bygga nu, för är man där nån natt varje gång man är i byn så tycker jag att ett hus är onödigt att slänga pengar på.

Men det roligaste är att en släkting i byn ville sälja sitt hus med mark i byn nu till mig (min tjej), för vi har ju inget hus på marken vi köpte.

Och det skulle bli billigt sa han endast 600 000 baht, hmmm jag har ej sett huset sa jag till min tjej.

Men du behöver bara betala 300 000 baht nu och resten om ett år sa hon, då vart jag förbannad på henne och fråga vad fan hon håller på med.

För 600 000 baht kan jag bygga på vår mark och då få ett nytt hus, och varför har jag inte börjat byggt än jo för jag vill inte ha nåt nu.

Och du lova mig att inte tjata om hus om jag köpte marken sa jag till henne, och lägger du inte ner det så kan du titta efter en annan man sa jag till henne.

Fan ibland tror dom att det är bara ut och skörda pengar, ändå har hon vart i sverige två gånger och vet att så är inte fallet.

Samma sak var släktingen som ville sälja sitt hus, bara för att man köpt lite mark så tror dom att man skall köpa halva byn.

För tittar man på huset som jag brukar bo i när jag är nere (så kallat hövdinghuset) där alla samlas samt granne till min mark.

Inte ens det huset är värt 600 000 baht, och då är det ett av dom bättre husen i byn.

Är det några som känner igen sig, hur dom tror i byn att har man köpt mark så skall man bosätta sig där och helst köpa upp halva byn.

Ska tillägga att dom har byggt en stor risfabrik vid stora vägen (ingångsväg till byn från stora vägen) till Roi Et.

Så om den går bra och dom bygger ut och anställer mer folk kan ju marken kanske gå upp om man har tur, men har svårt att tro det skulle hellre bo i Roi Et

då det finns mer att göra där.

Mvh

Nerike

Det är väl så att när farangen köper mark eller bygger hus i byn så tror byborna att det finns mycket pengar.

Det finns alltid de som vill sälja och är i behov av snabba pengar.

Ta det som en positiv sak istället, du är väl knappast tvingad att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kenneth4618

Kör på med några fler bilder, det har hänt lite sen sist även om de flesta varit hemma och skördat ris

dscf0040.jpg

dscf0041.jpg

dscf0042.jpg

dscf0043.jpg

dscf0044.jpg

dscf0045.jpg

dscf0046.jpg

dscf0047.jpg

dscf0048.jpg

dscf0049.jpg

dscf0050.jpg

dscf0052.jpg

dscf0053.jpg

dscf0055.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ser ut att bli ett rejält hus, tack för bilderna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth,

Tilltalande bilder!

Får man fråga om du själv är på plats, eller vem är det som tagit bilderna?

Gud sig förbarme, insåg just att mitt inlägg kan ses som kritik av Kenneth. Jag är alltså bara nyfiken på vem som hållt i kameran, för det var bra bilder.

Herr Chang har tslst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

IL, boytan är på ca 120 kvadrat men med uteplatser under tak så är byggytan ca175 kvadrat

Herr Chang, det är Phat´s lillasyster som fick uppdragen att köpa en kamera och bli husfotograf

Vi åker till Thailand den 30 november och då borde det vara infyttningsklart

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan bara instämma med "Måne" gällande det flådiga huset.

Det var en imponerande groggveranda också, och det är något som jag uppskattar.

Lycka till med livet i den härliga kåken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth...Härligt, det går framåt! Det ska bli kul att inspektera på plats i December :yes:

Larsin.Okej, nu förstår jag hur du menar att huset är byggt mot en slänt. Har du bilder från byggets gång? Då kan du ju kanske  se hur de löste dräneringen mot slänten. Eventuellt har de använt sig av någon form av tätskikt mot det nedre rummet.

Hare bra/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se dom olika lösningarna på era hus, framförallt det som Siam-Nilsson skriver många sköna groggverandor.

Lägg gärn in mer bilder på er verandor så vi andra kan få lite olika tips, Stickan har en snygg goggveranda samt prulfs groggverand över fiskdammen.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Här skall jämnas ut och anläggas spalje som insynsskydd, groggen kommer mer av sig självt.

Test för bildinfogning.

Baa

post-3426-124896006294_thumb.jpg

post-3426-124896006294_thumb.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här skall jämnas ut och anläggas spalje som insynsskydd, groggen kommer mer av sig självt.

Test för bildinfogning.

Baa

Baa...Har du "trillat in" till storstan? Har du avyttrat domänerna utanför Udon? Din bifogade bild såg inte särledes "lantlig" ut ;)

Mvh/

mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe Mange, väldans vad Du va observant, jo, det har hänt en del sen vi sågs. Du får rapport i vinter, om inte förr så till annandagsträffen.

Grattis förresten, stiligt par på avataren.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...