Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest Knasen

Flaggan lever vidare

Recommended Posts

Guest Knasen

Pratade precis med Daeng och hon har beslutat sig för att fortsätta driva restaurangen efter uppmuntran från vänner och bekanta. Men först ska hon anordna begravningsceremonin mm. Men inom kort så går det att gå dit och äta pyttipanna och liknande igen :great: Tyvärr dock utan att få byta några ord med den mycket saknade Sten :(

Så den 23:e när jag anländer går jag dit och äter pyttipanna :)

noBuzz

Jag ska gå dit jag med.

Vilket alla borde fortsätta göra, som gillade Sten.

Fritz

Pratade precis med Daeng och hon har beslutat sig för att fortsätta driva restaurangen efter uppmuntran från vänner och bekanta. Men först ska hon anordna begravningsceremonin mm. Men inom kort så går det att gå dit och äta pyttipanna och liknande igen great.gif Tyvärr dock utan att få byta några ord med den mycket saknade Sten sad.gif

Så den 23:e när jag anländer går jag dit och äter pyttipanna smile.gif

Jag gör dig gärna sällskap Knasen. Blev överraskad att hon tänker driva stället vidare efter Stens bortgång. Dom har under lång tid haft stora problem med det minskande antalet gäster. Sten berättade för mig att det inte var ovanligt med mindre än 10 matgäster vissa dagar. Flaggan ligger ju utanför turiststråken så det är knappast några spontangäster som dyker upp. Jag är nog inte ensam om att anse att det inte bara var den goda maten och priset som man symboliserar med med Flaggan. Minst lika viktig var den obligatoriska pratstunden med Sten på hans altan innan man återvände hemåt.

Men jag önskar ju naturligtvis Daeng lycka till och hoppas att vi MPR-medlemmar oftare intar våra måltider och Chang på Flaggan.

Fritz..

Guest wUThai

Kanon! Kommer givetvis att besöka Flaggan i sommar! :great:

Guest Knasen

Jag gör dig gärna sällskap Knasen. Blev överraskad att hon tänker driva stället vidare efter Stens bortgång. Dom har under lång tid haft stora problem med det minskande antalet gäster. Sten berättade för mig att det inte var ovanligt med mindre än 10 matgäster vissa dagar. Flaggan ligger ju utanför turiststråken så det är knappast några spontangäster som dyker upp. Jag är nog inte ensam om att anse att det inte bara var den goda maten och priset som man symboliserar med med Flaggan. Minst lika viktig var den obligatoriska pratstunden med Sten på hans altan innan man återvände hemåt.

Men jag önskar ju naturligtvis Daeng lycka till och hoppas att vi MPR-medlemmar oftare intar våra måltider och Chang på Flaggan.

Fritz..

Kanske vi kunde ha en liten forum träff den 23:e på Flaggan för att hedra Sten och för att hjälpa Daeng? Vad säger ni Pattayaner och influgna turister..? Jag kommer i alla fall att vara där tidigt på eftermiddagen..

Tommy

Sedan Midsommarfesten på Hotell Viking för 5-6(???)år sedan har jag alltid besökt Flaggan vid mina resor till Pattaya/Jomtien, Brorsans barn ville helst inte äta någon annanstans efter att vi var där första gången så det blev många besök den resan, förra Nyår.

Jag kommer gladeligen äta där så snart jag kommer ner igen!

Önskar Daeng all lycka :wai:

MVH Tommy

svampen

Kanske vi kunde ha en liten forum träff den 23:e på Flaggan för att hedra Sten och för att hjälpa Daeng? Vad säger ni Pattayaner och influgna turister..? Jag kommer i alla fall att vara där tidigt på eftermiddagen..

Du e go omtänksam och en Vän! :great:

Mvh Svampen ps:hör av mig på tele! :wai:

Fritz

Tidigt på eftermiddagen, vad tusan menar du med det ? Är det thaitime eller farangtid , va va va ? dance1.gif

Den 23:e är väl en fredag och då passar det mig utmärkt att infinna mig nån gång mellan 16:30 och 17:00. Med farangtid menas att jag kommer att infinna mig där mellan dom klockslagen och inte två timmar senare drinks.gif

Fritz..

Jive

Jag vill passa på att ge en stor eloge till kökspersonalen på Flaggan, som lojalt ställer upp och anpassar sej i alla lägen.

Fantastiska tanter!

DaToolbox

Jaa, Vad ska man säga??

Hade aldrig äran av att träffa denna vad jag har förståt mycket sympatiska och trevliga man ;-( Men kom att tänka på hur det var för ca. 18 månder sedan när jag jagade runt halva Pattaya efter en dosa snus eftersom jag försökte dra ner på rökandet :-)

Ja, ja jag vet! Båda är samma j-la skit men, men. Med dam en släptåget så var vi iallefall runt på en väldans massa så kallade svensk ställen för att till slut hitta vad jag sökte just hos Sten på Flaggan-

Idag kan jag nog erkänna att jag ångrar att vi inte tog oss tid att bara slappa och äta en bit mat där.

- R.I.P -

Herr Chang

Ja, jag får väl då bekänna att jag har lite dåligt samvete för att jag inte lyckades äta upp den mat som serverades på Flaggan.

Sten var väl lite bekymrad över att jag inte åt upp, men det var ju inget som var begränsat till hans ställe... Fråga Drivern ;)

Jag är ändå glad att fått klämma i mig ett antal Beer Chang hos Sten vid två tillfällen.

Herr Chang har talat.

Jive

Ja, jag får väl då bekänna att jag har lite dåligt samvete för att jag inte lyckades äta upp den mat som serverades på Flaggan.

Sten var väl lite bekymrad över att jag inte åt upp, men det var ju inget som var begränsat till hans ställe... Fråga Drivern ;)

Herr Chang har talat.

Denna lilla "incident" minns jag väl och var min första bekantskap irl med Herr Chang.

Lite typiskt att detta hände i Stens sällskap - hela livet runt Sten var kantat av "incidenter" (i positiv bemärkelse).

Det känns tomt nu, väldigt tomt.

pattayanordic

R.I.P Sten

Har ätit där många gånger, men var ett tag senast, kommer också å tar en pyttis o några iskalla chang den 23:e.

Nonki

Hejsan

Ja, det stämmer att Daeng, dvs Stens hustru, kommer att driva Restaurang Flaggan vidare.

Hon gör det av olika orsaker och en är att Sten ville att hon skulle göra detta.

Det glädjer mig att det är så pass många här på Maipenrai som vill att Stens sista livsverk skall leva vidare och att ni till och med har förslag på en forumsträff här. Berömmet haglar över Sten och hans restaurang, något som tyvärr inte var så vanligt här innan hans död.

Vi på Nonkis Thailandhörna har ju sedan länge förstått betydelsen av både Sten och hans restaurang och har ju denna som vår officiella Restaurang och Samlingsplats. Detta är naturligtvis ingenting som kommer att ändras efter Stens bortgång utan det är någonting som är cementerat hos oss på Hörnan.

Vi på Nonkis Thailandhörna har ju, som ni säkert redan vet, haft många forumsträffar här hos Sten och det kommer vi att fortsätta med. Det är ju naturligt eftersom vi redan har denna restaurang som vårt självklara val vid olika begivenheter.

Nu, efter hans död, dyker det plötsligt upp förslag om forumsträff på Maipenrai..

Det kan inte hjälpas men det för onekligen tankarna till en, säkerligen för många, känd sång...nämligen" Kom till mig med dina blommor mens jag lever.."

Jag skall villigt erkänna att jag inte är en flitig läsare av detta forum, även om jag är sponsor. Men så mycket vet jag att Sten inte var någon flitig skribent här heller. Dock var, och är, han sponsor.

Men nu plötsligt, så är han på tapeten och alla beklagar i olika former att antingen så har de aldrig haft tillfälle att träffa honom eller så har de inte haft tid att hitta till hans restaurang och dyligt.

Egentligen spelar detta inte någon roll...allt är över ändå och Sten är död...

Men jag kan inte låta bli att reflektera över detta faktum..att han inte åtnjöt någon speciell status på Maipenrai när han levde...men efter hans död så ville alla ha träffat honom..snacka om hyckleri.

Nonki, i djup sorg efter en av mina allra bästa vänner...

Guest Knasen

Hej Nonki!

Nu behöver man ju inte vara någon medlem på diverse forum för att vara en flitig besökare av Flaggan. Anledningen att jag föreslog en träff var för att jag kommer ner den den 23:e och skrev att jag skulle gå ditt varpå Fritz erbjöd sitt sällskap och jag tänkte att det kanske fanns fler medlemmar som ville följa med. Att jag försöker få med mig lite folk ditt för att hjälpa Daeng är då sannerligen inget hyckleri från min sida utan det är av omtanke till en vän.

• Create New...