Jump to content
IGNORERAD

Frågor angående några punkter i Visumansökan?


bob_builder

Recommended Posts

Quote

den som ställer frågan ställer väl den för han är osäker, sen kanske den

är helt självklar eller idi*tisk för andra men påhoppad och utskrattad behöver man

väl inte bli för det.. springer du fram till folk på gatan och slänger i ansiktet på dom vad du

tänker om tex deras utseende med?

Klart som fan att frågorna är idi*tiska och även självklara! Därav jag frågade angående dom då jag tyckte dom va på tok för lätta! Men men nu vet jag hur enkelt det är så!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bob_builder

    12

  • crazyswede

    11

  • cinerator

    4

  • Herr Chang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Q: How To Make a Small Fortune In Thailand?

A: Invest In a Big One!  :thumbsup:

Tuta på Danne .. är det sen inte "dina pengar" har du ju "bara" ansvar för att det hela ska fungera!  ;D

ps. Var rädd om arvet nu!! hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Klart som fan att frågorna är idi*tiska och även självklara! Därav jag frågade angående dom då jag tyckte dom va på tok för lätta! Men men nu vet jag hur enkelt det är så!

Jag skrev det inlagget till caveman inte till dig he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skrev det inlagget till caveman inte till dig he he

jajaja men bara förklarade!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Q: How To Make a Small Fortune In Thailand?

A: Invest In a Big One!  :thumbsup:

Tuta på Danne .. är det sen inte "dina pengar" har du ju "bara" ansvar för att det hela ska fungera!  ;D

ps. Var rädd om arvet nu!! hahaha

Jo det är ju givet att jag har ansvar för pengarna hehe!

Det är inte mitt arv heller för den delen, har två stycken med lite för mycket pengar som vill prova på nått i Thailand då den ena börjar bli gammal o vill flytta ner för gott snart!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo det är ju givet att jag har ansvar för pengarna hehe!

Det är inte mitt arv heller för den delen, har två stycken med lite för mycket pengar som vill prova på nått i Thailand då den ena börjar bli gammal o vill flytta ner för gott snart!

Möjligt jag läste fel , jag börjar ju åxå bli gammal men jag tyckte du skrev pengarna kom från fars gubben & en kollega till honom! Inser nu din farsa är black!  :D  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Möjligt jag läste fel , jag börjar ju åxå bli gammal men jag tyckte du skrev pengarna kom från fars gubben & en kollega till honom! Inser nu din farsa är black!  :D  

att du skriver att min farsa är black tycker jag är komiskt i mina ögon. Eftersom det är han och en till som vill gå ihop 50/50 och köpa ett guest house som jag ska få driva sen? Detta då för att farsans kollega vill flytta ner för gott om några år samt att han vet så jävla mycket mer efter sina 52resor till Thailand än min far som åkt dit med familjen 2ggr? Han ser det inte som en investering utan mer eller mindre som en kul grej att prova på!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

*suck* .. Danne .. om din farsa köper/äger 50% så är väl det en del av ditt framtida arv eller?! hehehe

Mai Pen Lai !  wacko.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

*suck* .. Danne .. om din farsa köper/äger 50% så är väl det en del av ditt framtida arv eller?! hehehe

Mai Pen Lai !  wacko.gif

Nej nej det kommer nog inte bli något arv där inte! Går dom ihop o köper det där så ska jag sköta om det, sen när dom väl säljer det så får dom väll tillbaka sina pengar! Jag vill bara hitta nått som ger mig en inkomst att leva på om jag flyttar ner till Thailand! Ett mindre Guest House borde räcka för mig och tjejen min utan problem!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra plan Bob!

Får väl bara hoppas att damen inte har alltför stora ekonomiska ambitioner vad gäller livet med dig... och nu var det inte meningen att vara tyken. Men enligt min erfarenhet kan thai och farang se mycket olika på diverse ting.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej nej det kommer nog inte bli något arv där inte! Går dom ihop o köper det där så ska jag sköta om det, sen när dom väl säljer det så får dom väll tillbaka sina pengar! Jag vill bara hitta nått som ger mig en inkomst att leva på om jag flyttar ner till Thailand! Ett mindre Guest House borde räcka för mig och tjejen min utan problem!

Många har provat lyckan i Los med varierande framgång kan man säga så man får önska Lycka Till! cool.gif

Quote

... att vara tyken.

Herr Chang har talat.

Hahaha , en Göötebårgare .. !

Du säger väl "pinn-korv" åxå förstår ja? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Många har provat lyckan i Los med varierande framgång kan man säga så man får önska Lycka Till! cool.gif

Jo jag vet att många har provat lyckan, men även om vi köper det ett place för 600 000kr så när vi säljer av det sen så får vi nog ut samma sak, eftersom det är vi som står på kontrakt osv!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara önska till...gillar dom som vågar saker och ting, är själv alldeles för feg själv tycker jag...

Du får säkert många gäster från forumen skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 13 år senare...
7 minuter sedan, skrev Borabu:

Någon som vet om Folksams resebevis, det som man kan få med hemförsäkring,

är giltigt vid ansökan av turistvisum. Jag ska stanna 43 dagar.

 

Ja en bekant fick det översatt + han la till för han ska stanna borta 2,5 mån

Bara ringa prata med Folksam

 

Mvh. Dolemon 

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Borabu:

Någon som vet om Folksams resebevis, det som man kan få med hemförsäkring,

är giltigt vid ansökan av turistvisum. Jag ska stanna 43 dagar.

 

Hmm 13 år gammal tråd :)

 

Just för ansökan om turistvisum behövs inget försäkringsbevis dock för thai passet som söks efter.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...