Jump to content
IGNORERAD

Fy fan för halvfabrikat!


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Då har man gjort idi*tmisstaget att köpa färdigkokt skinka igen. Smakar blä. Socker och salt. ingen köttsmak.

Varning för 'Gudruns'. ids inte ens ge den till grannens hund.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acarls

    6

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • GammalDansken

    2

  • Acid_Crow

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tja.

Då har man gjort idi*tmisstaget att köpa färdigkokt skinka igen. Smakar blä. Socker och salt. ingen köttsmak.

Varning för 'Gudruns'. ids inte ens ge den till grannens hund.

/mvh

Hmm. Är det inte salt,socker och kryddor som tar bort smaken av grisröv :crazy:

Själva gris smaken har jag alltid tyckt smakar just det grisigt :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett råd:

Prova vildsvinsskinka istället.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova och släng ut normal skinka i skogen över helgen så ska du se att den är vild till på måndag.great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova och släng ut normal skinka i skogen över helgen så ska du se att den är vild till på måndag.great.gif

Tack det var ett användbart tips..:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var får man tag på det ?

[/quot

Du köper en bössa, sen sätter du upp en lampa i skogen där du vet att det finns vildsvin. Sedan lägger du ut mat som grisar äter, sen får du sitta tyst och vänta tills vildsvinen kommer och äter och när svinet äter i godan ro då skjuter du. En grillad vildsvinskotlett är jättegott

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var får man tag på det ?

Du köper en bössa, sen sätter du upp en lampa i skogen där du vet att det finns vildsvin. Sedan lägger du ut mat som grisar äter, sen får du sitta tyst och vänta tills vildsvinen kommer och äter och när svinet äter i godan ro då skjuter du. En grillad vildsvinskotlett är jättegott

Tänkte då närmast för mig som tätortsbo, som inte har tillgång till jaktmark

Link to comment
Dela på andra sajter

Gar att kopa i de flesta medelstora Ica och Coop-butiker. I Goteborg kopte jag det senast pa Coop i Backebol.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tillgången är nog bättre efter påsk pga den ökade påsktrafiken.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillgången är nog bättre efter påsk pga den ökade påsktrafiken.

:lol:

Ja då kanske det blir fullt i butikshyllorna

30s28-olycka-212_jp_650096b.jpg

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett det i affärerna jag handlar

Det brukar inte vara sa mycket de har, en liten hyllplats vid kallskanken, eller vad det kallas. Har sett att det finns fryst ocksa. Prova en lite storre butik, och fraga personalen, sa ska du nog hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det brukar inte vara sa mycket de har, en liten hyllplats vid kallskanken, eller vad det kallas. Har sett att det finns fryst ocksa. Prova en lite storre butik, och fraga personalen, sa ska du nog hitta.

Det heter kallskinkan.

Vill han ha varm sådan är det andra bullar

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar inte vara sa mycket de har, en liten hyllplats vid kallskanken, eller vad det kallas. Har sett att det finns fryst ocksa. Prova en lite storre butik, och fraga personalen, sa ska du nog hitta.

Jag ska kolla nästa gång jag handlar

Tack för hjälpen

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ett råd:

Prova vildsvinsskinka istället.

Detb bidde en stor lammstek till påsk istället. Lite schysst medhavskryddad. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, när det gäller mat så skall man inte slarva och börja laborera med halvfabrikat.

Köp helfabrikat, lite dyrare men det är det värt.

Sibyllisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vildsvin - nam nam.

Padphed vildsvin. super nam nam.

Ska nog be Svarten kolla efter det.

Sist bad jag honom leta efter blod på ICA. Han var nog inte så pigg på det. Men fick hem "Blodsaft" i alla fall.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gar att kopa i de flesta medelstora Ica och Coop-butiker. I Goteborg kopte jag det senast pa Coop i Backebol.

Det var som fan, har letat här i Småland efter bössor. Så får man läsa här att det finns på Coop i Backebol..

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hmm. Är det inte salt,socker och kryddor som tar bort smaken av grisröv crazy.gif

Själva gris smaken har jag alltid tyckt smakar just det grisigt biggrin.gif

Förväntade mig inte topkvalitet från köpet, men hoppades det skulle duga som vardagspålägg, samt till ngn omelett, men det var tammefanmej vidrigt. brrr ...

men smaken är ju som baken, delad...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillhör dem som handlar snabbt o enkelt utan att tänka :whistle: även om jag på senare tid diskuterat E-nr med mina vänner. Jag reflekterade för någon vecka sen i charken att de marknadsförde Enskinka utan E-nr. Kollade runt och såg att det var div E435, E567 etc etc i alla pålägg. :diablo: Så justn nu är det rökt fjällskinka utan E-nr som gäller :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, förstår inte vad det är för människor som sitter och smaskar i sig grisröv i tid och otid.

Finsmakaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Exactemente, förstår inte vad det är för människor som sitter och smaskar i sig grisröv i tid och otid.

Finsmakaren Arne

Tja Arne. du var ju halvskärpt för ett halvår sen. Men att komma med samma skämt som trdeje pers, i samma tråd!! tyder inte på ngn utveckling. smile.gif

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...