Jump to content
IGNORERAD

Lycka är andra pars olycka?


Surin P3

Recommended Posts

Har en fundering kring vad lycka är i ett äktenskap.

Vi är nära vänner med ett par (farang och thai alltså).

Efter ett par veckors mindre gräl dem emellan ser jag, så tydligt, successivt hur min fru är mer och mer nöjd med vårt förhållande.

Kanske beror det på att hon nu har något att relatera vårt förhållande till eller... Jag har inga svar, bara undrar.

Vi har dessutom sett hur ett annat par (för några veckor sedan) hamnade i en riktig krissituation,

frugan i familjen försökte stycka sin farangman med en sådan där tung machete-liknande sak, som också fungerar bra till att hugga ner mindre träd.

Tre hugg på huvudet (med tillhörande flisor ifrån kraniet utstickande ur skalpen) samt fingrarna brutna pga hugg med macheten och ena benet nästan avslaget (ett par millimeter ifrån att behöva amputeras).

Dessa två incidenter har fått frugan att må (till synes) riktigt bra i vårt förhållande.

Vad säger ni andra? Är andra pars olycka - vår lycka?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Surin verkar onekligen vara hårt. :) Hemska saker.

Men visst är det som du säger, Petteri. Känner igen detta i min frus nöjda leende och kramar efter att hon har fått berätta om andra pars olycka. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Om inte annat satter det val perspektiv pa tillvaron.

Ibland kanner jag mig lite missnojd pa jobbet. Pa vagen hem nar jag passerar gatusoperskorna som gar dar dag ut och dag in kanner jag mig lite mer nojd med jobbet.

Alltid bra att bli pamind om att "det kunde vara bra mkt varre".

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad nöjd man blir med sina vänner helt plötsligt

bara för att dom inte brukar hugga ner varandra med macheter.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Har en fundering kring vad lycka är i ett äktenskap.

Vi är nära vänner med ett par (farang och thai alltså).

Efter ett par veckors mindre gräl dem emellan ser jag, så tydligt, successivt hur min fru är mer och mer nöjd med vårt förhållande.

Kanske beror det på att hon nu har något att relatera vårt förhållande till eller... Jag har inga svar, bara undrar.

Vi har dessutom sett hur ett annat par (för några veckor sedan) hamnade i en riktig krissituation,

frugan i familjen försökte stycka sin farangman med en sådan där tung machete-liknande sak, som också fungerar bra till att hugga ner mindre träd.

Tre hugg på huvudet (med tillhörande flisor ifrån kraniet utstickande ur skalpen) samt fingrarna brutna pga hugg med macheten och ena benet nästan avslaget (ett par millimeter ifrån att behöva amputeras).

Dessa två incidenter har fått frugan att må (till synes) riktigt bra i vårt förhållande.

Vad säger ni andra? Är andra pars olycka - vår lycka?

Ja jag känner igen det där för några ggr kom frugan hem från SFI och talade om vilken tur hon har som träffat mig :dance1:

För då hade andra thaitjejer beklagat sig över hur dålig deras män var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en fundering kring vad lycka är i ett äktenskap.

Vi är nära vänner med ett par (farang och thai alltså).

Efter ett par veckors mindre gräl dem emellan ser jag, så tydligt, successivt hur min fru är mer och mer nöjd med vårt förhållande.

Kanske beror det på att hon nu har något att relatera vårt förhållande till eller... Jag har inga svar, bara undrar.

Vi har dessutom sett hur ett annat par (för några veckor sedan) hamnade i en riktig krissituation,

frugan i familjen försökte stycka sin farangman med en sådan där tung machete-liknande sak, som också fungerar bra till att hugga ner mindre träd.

Tre hugg på huvudet (med tillhörande flisor ifrån kraniet utstickande ur skalpen) samt fingrarna brutna pga hugg med macheten och ena benet nästan avslaget (ett par millimeter ifrån att behöva amputeras).

Dessa två incidenter har fått frugan att må (till synes) riktigt bra i vårt förhållande.

Vad säger ni andra? Är andra pars olycka - vår lycka?

Hej Surin jag tycker det är lite konstigt att må bättre av andras olycka men ibland

kanske det är så att man måste inse sin egen Lycka genom andra.

Men jag tycker att ett förhållande inte skulle behöva insikten om andras olycka för

att Glöda.

Svår fråga Surin.

Ps Hoppas att Era vänner mår bra och har alla kroppsdelar kvar!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det vara så Surin,frugan brukar härja med mig när jag varit ute och rullat hatt :drinks: men det brukar lugna sig efter ett par dagar :great: Och hon säger att:Du är iaf snäll och slår mig inte :dance: och du måste ju oxå få träffa kompisarna :friends: .Det där med SFI är på gott och ont,där förmedlas både glädje,sorg avundsjuka och vrede över hur illa alla har det eller tvärtom :crazy: Ingen vill väl erkänna att man har fångat ett bottennapp inför andra.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, precis så är det!

Visst kan även jag vakna upp och känna mig lite missnöjd men så fort jag läser något här på forumet så inser jag hur lyckligt lottad jag är.

Ödmjukingen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin sett några rosa fluffliga moln :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen med macheten flyttade tillbaka till sin fru nyss... Hoppas hon inte blir "arg" igen :(

Konstigt land detta, hade någon försökt finhacka denna kille i sitt hemland, hade han nog inte flyttat tillbaka.

Vad är det som gör att allt förlåts och förgäts?

Har vi ingenstans att ta vägen om allt tar slut eller?

Ser även tjejer som tar tillbaka sina män/pojkvänner "olycka" efter olycka... Fast det är väl lättare för tjejerna, de befinner sig ju i sitt hemland redan, går ingen nöd på dem.

Oj, det här blir en liten tankeställare för de som behandlar sina thaitjejer illa i Sverige, vilken sits sätter dessa män sina flickvänner i?

Främmande land, ingen att prata med osv...

På väg att bli finhackad i ett främmande land. Otrevligt. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg att bli finhackad i ett främmande land. Otrevligt. :(

Ja, onekligen lite obehagligt.:huh:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Petteri det som du skrev(främmande land och ingen att prata med osv)där känner jag igen mig. Tyvär har ja gjort fel att gå ut här på forumet, men fått några vänner att skriva PM till. :great:

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och fru nummer två gick en tid hos familjerådgivare och där tog vi upp detta om ”andras olycka” och tydligt var det rätt så vanligt att man ”stärktes” av andras olycka, enligt psyktanten. Det var lite som man fokuserade sig på andra och kom bort från sin egen olycka ett tag…

Men vi skilde oss ett tag senare, så tydligen hjälpte det inte… Kanske hade det hjälp om vi hade läst machetehistorien..

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det hjälper ju alltid att få lite perspektiv på sin egen olycka, vad det än gäller. Handlar nog inte så mycket om att bli glad för andras tillkortakommanden.

För rent krasst så går ju folk hela tiden omkring och oroar sig för, samt blir uppretad av, rena bagateller. När dom då får se något väldigt mycket värre exempel så blir perspektivet plötsligt annorlunda och man kan se hur litet ens eget problem är i ett större sammanhang. Och det är ju alltid nyttigt.

Men det där med macheteöverfallet lät ju jäkligt allvarligt P3, är det någon jag känner till som drabbades, eller som högg?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, tror inte du vet vem det är...

Möjligen har du träffat honom nån gång på Farang Connection, men han kommer ganska sällan in till Surin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, tror inte du vet vem det är...

Möjligen har du träffat honom nån gång på Farang Connection, men han kommer ganska sällan in till Surin.

Ok. Kanske blir Surin och farang connection än mer sällan efter överfallet då.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. försöket till att göra kalops av mannen, så är det helt klart oförlåtligt, men samtidigt så tror jag inte frun (eller någon mer eller mindre sund människa) gjorde det hon gjorde, helt utan anledning.

Framtiden får utvisa vad som händer med den familjen, men det tråkiga är deras lilla dotter som hamnar mitt i soppan.

Under tiden får jag njuta av min egen frugas lyckorus orsakat av andras olycka... Få se hur länge den varar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker mig høra min fru klaga på att hennes "systrar" ær vældigt skadeglada och sura øver andras framgång.

Måste bara i detta fallet citera en kollega och hans syn på hur folk tænkte i Bosnien

-"Problemet ær inte det att mitt hus brinner. Problemet ær att grannens hus INTE brinner"

Får en liten (stor) kænsla av att dom har samma mentalitet i Thailand. Och som vanligt så ær det inte ALLA i Thailand som tænker så...

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Umgänge med lyckliga människor o par gör att man själv blir glad, inte blir man lyckligare av andras olycka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Umgänge med lyckliga människor o par gör att man själv blir glad, inte blir man lyckligare av andras olycka!

Vad är ditt råd då?

Om man har gamla vänner som får problem i sina förhållanden, ska man då sluta umgås med dem och hitta nya vänner som är glada och lyckliga??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar att vara ensam därför att det är inte förrän jag träffar andra som jag inser och uppskattar min egen förträfflighet. :ironi:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...